Auteur Topic: Achterstand  (gelezen 667 keer)

bbwijdieks

• Gast
Re: Achterstand
« Reactie #10 Gepost op: 20 juni 2014, 15:27:21 »
Nogal een zinloos artikel er worden 2 markten, slr en mirrorless, door elkaar gehaald die niet met elkaar te vergelijken zijn.
Als camera fabrikant is het nu eenmaal het een of het ander oftewel er moeten trade-offs gemaakt worden.
Je kunt het ook omkeren Fuji loopt achter op de SLR markt en Sony is actief op beide markten maar dat gaat ten koste van het lensaanbod, accessoires en te hoge prijzen.
Het zou beter zijn dat Sony bijvoorbeeld de SLT tak verkoopt en zich volledig focust op mirrorless.
Dat betaald zich uit in betere prijzen en meer middelen voor lenzen en accessoires ze zitten naar mijn mening nu stuck in the middle.
Fuji maakt hierin wel een duidelijke keuze en je ziet dat ze daardoor in staat zijn om interessante spullen te verkopen en kunnen daarmee concurreren met de grote spelers.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #10 Gepost op: 20 juni 2014, 15:27:21 »

bbwijdieks

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 20 juni 2014, 15:27:21 »
Nogal een zinloos artikel er worden 2 markten, slr en mirrorless, door elkaar gehaald die niet met elkaar te vergelijken zijn.
Als camera fabrikant is het nu eenmaal het een of het ander oftewel er moeten trade-offs gemaakt worden.
Je kunt het ook omkeren Fuji loopt achter op de SLR markt en Sony is actief op beide markten maar dat gaat ten koste van het lensaanbod, accessoires en te hoge prijzen.
Het zou beter zijn dat Sony bijvoorbeeld de SLT tak verkoopt en zich volledig focust op mirrorless.
Dat betaald zich uit in betere prijzen en meer middelen voor lenzen en accessoires ze zitten naar mijn mening nu stuck in the middle.
Fuji maakt hierin wel een duidelijke keuze en je ziet dat ze daardoor in staat zijn om interessante spullen te verkopen en kunnen daarmee concurreren met de grote spelers.

Offline moto

• Senior Member
  • **
  • Geslacht: Man
  • als je een schrijvfout vindt mag je hem hebben
« Reactie #8 Gepost op: 20 juni 2014, 14:08:43 »
Ik vind het allemaal prachtig, heb echter geen zin meer om mee te blijven rennen in elke hype. Dan dit dan dat.
Steeds weer een nieuwere versie van toestellen en Photosjop.
Heb het helemaal gehad met die race.
Ben weer terug bij rustig werken met een analoge spiegelreflex.
Heb mijn digitale toestellen al bijna een jaar niet meer in mijn handen gehad.
Mis niets.
Ander verhaal is natuurlijk als je de kost moet verdienen met foto's maken. Dan ben je niet meer van deze tijd als je analoog werkt.
Ik vergelijk het nog altijd met autorijden in een oude sportauto.
Wil ik zonder problemen, zo soepel mogelijk, zo goedkoop mogelijk, met het meeste comfort van A naar B, neem een moderne Jap.
Wil je voor de fun rijden, waarbij het rijden zeker zo belangrijk is als het feit dat je van A naar B gaat, neem een olie stinkende benzine verbruikende rammelende stug schakelende zwaar remmende en sturende oude sportcar. Lol dat je hebt  :D
Gr. Joop

Offline moto

• Senior Member
  • **
  • als je een schrijvfout vindt mag je hem hebben
« Reactie #7 Gepost op: 20 juni 2014, 14:08:43 »
Ik vind het allemaal prachtig, heb echter geen zin meer om mee te blijven rennen in elke hype. Dan dit dan dat.
Steeds weer een nieuwere versie van toestellen en Photosjop.
Heb het helemaal gehad met die race.
Ben weer terug bij rustig werken met een analoge spiegelreflex.
Heb mijn digitale toestellen al bijna een jaar niet meer in mijn handen gehad.
Mis niets.
Ander verhaal is natuurlijk als je de kost moet verdienen met foto's maken. Dan ben je niet meer van deze tijd als je analoog werkt.
Ik vergelijk het nog altijd met autorijden in een oude sportauto.
Wil ik zonder problemen, zo soepel mogelijk, zo goedkoop mogelijk, met het meeste comfort van A naar B, neem een moderne Jap.
Wil je voor de fun rijden, waarbij het rijden zeker zo belangrijk is als het feit dat je van A naar B gaat, neem een olie stinkende benzine verbruikende rammelende stug schakelende zwaar remmende en sturende oude sportcar. Lol dat je hebt  :D
Gr. Joop

Offline zoran

• Super Pentaxian
« Reactie #6 Gepost op: 19 juni 2014, 23:45:39 »
Mijn gedacht is dat voor de grote massa smartphones met een goede camera de toekomst zijn.
Hun smartphone hebben ze steeds bij en ze hoeven maar één maal geld uit te geven.
Het overgrote deel van de bevolking is immers niet zo veeleisend inzake hun foto's.

Offline zoran

• Super Pentaxian
« Reactie #5 Gepost op: 19 juni 2014, 23:45:39 »
Mijn gedacht is dat voor de grote massa smartphones met een goede camera de toekomst zijn.
Hun smartphone hebben ze steeds bij en ze hoeven maar één maal geld uit te geven.
Het overgrote deel van de bevolking is immers niet zo veeleisend inzake hun foto's.

RonHendriks

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 19 juni 2014, 17:22:32 »
Stukkie gelezen en een deel van de reacties. Die X-T1 is zeker een mooie camera, maar een verkoopsucces is het bij lange na niet denk ik.

RonHendriks

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 19 juni 2014, 17:22:32 »
Stukkie gelezen en een deel van de reacties. Die X-T1 is zeker een mooie camera, maar een verkoopsucces is het bij lange na niet denk ik.

Offline J@@P

• Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit
Achterstand
« Reactie #2 Gepost op: 19 juni 2014, 13:16:48 »
Sony RX10iv (Voormalig Pentax K10/K7/K5/K3ii Canon 7d eigenaar)

Offline J@@P

• Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit
Achterstand
« Reactie #1 Gepost op: 19 juni 2014, 13:16:48 »
Sony RX10iv (Voormalig Pentax K10/K7/K5/K3ii Canon 7d eigenaar)