Hallo Edzo,
Wauw Myanmar/Birma; moet heel mooi land zijn,vol met tempels midden in 't oerwoud.
Qua mensenrechten een stuk minder, maar ja.. dat zijn veel landen (heb 2x voor Amnesty International collecte gelopen en ben donateur).
Heel fotogeniek dus; heb diverse foto's gezien van Myanmar, heel mooi.
Er werd wel gezegd dat het er uit ziet als het Thailand van 50 jaar (of nog meer) geleden.
Cambodia/Laos en Vietnam moet ook erg mooi zijn.
Maf evengoed dat je dan eerst over Birma vliegt, richting Singapore en dan in feite weer terugvliegt naar Yangoon.
Ja, SilkAir is een dochteronderneming van SQ, net zoals Transavia gewoon de chartermaatschappij van KLM is, doen ze allemaal die grote maatschappijen.
Vueling bijvoorbeeld is van Iberia meen ik.
Een fotograaf die in dit "soort" landen hele mooie portretten maakt is Diego Arroyo, ken je misschien wel.
Is Spaanse fotograaf maar verblijft in Amsterdam en New York.
www.diegoarroyophotography.com.
Schiet foto's van zoals hij dat noemt "echte mensen" (Kenia,Tanzania,Cambodia,Vietnam,Indonesie, enz) ,mensen die nog echt authentiek leven, eruit zien.
Ben wel een fan van 'm, schitterende foto's maakt ie, tenminste dat vind ik.
Jimmy Nelson (UK) is ook zo'n vergelijkbare fotograaf. (China,Tibet,Mongolie,Papua Nieuw Guinea,Equador,Somalie en nog meer landen)
En er zullen er ongetwijfeld meer zijn, die deze stijl fotografie hebben.
Maar ik dwaal af; op Schiphol blijft de bloemenberg groeien ondanks dat de ramp met de MH-17 nu bijna 2 weken geleden is.
Timmermans (ken 'm niet als politician) vond ik top op z'n toespraak bij de VN.
Ook Rutte, hoewel ik het niet altijd met 'm eens ben in de "reguliere" politiek.
Goed dat ze economische sancties tegen Rusland gaan uitvoeren (al kost dat Nederland ook uiteraard veel geld), maar de WK van 2018 boycotten?
Verwacht niet echt dat dat doorgaat; het is pas over 4 jaar, dat is nog ver weg..
vriendelijke groet,
boudy