Auteur Topic: POLL: Wat voor type lid ben je?  (gelezen 1010 keer)

newmikey2

• Gast
Re: POLL: Wat voor type lid ben je?
« Reactie #13 Gepost op: 10 maart 2015, 22:02:18 »
Vlagerig eigenlijk. Soms schiet ik niet veel en dan lees ik alleen maar, reageer als ik iets echt héél mooi vind. Als ik weer eens wat op het kaartje heb staan wil ik nog wel eens wat delen. Of ik dan wel of geen commentaar krijg, maakt me dan niet zo héél veel uit eigenlijk.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #13 Gepost op: 10 maart 2015, 22:02:18 »

Offline LennartKm

• Super Pentaxian*Ltd
  • Geslacht: Man
  • Een mooie foto is 90% de persoon. 10% de Camera
« Reactie #12 Gepost op: 10 maart 2015, 21:59:08 »
Ik lees veel maar plaats ook redelijk veel. Ondanks vakanties enz zit ik op ongeveer 3 berichten per dag volgens de statistieken.

18-500mm, K-m, Optio RZ10 en losse extra's

Stout

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 10 maart 2015, 21:57:02 »
Ben nu iets meer dan een jaar met pensioen en heb (vooral) onder BramS regelmatig gereageerd en geplaatst. Als ik eens foto's plaatste kwamen er eigenlijk amper reacties. Dan is de lol er wel snel van af. Nu kom ik nog maar zo nu en dan op het forum en kijk dan eigenlijk alleen naar de vaak prachtige foto's. Dat geeft mij inspiratie om ook mooie(re) foto's te maken. En heel soms - als een foto mij echt pakt - plaats ik dan nog wel eens een reactie.
Helaas moet je soms vele, vele bladzijden doorbladeren voordat er eindelijk weer eens foto's zijn te zien. Daar zou het naar mijn mening toch vooral over moeten gaan op een foto forum.
Ik was dus een actief en plaatsend lid die nu dus een passief en alleen foto kijkend lid is geworden. En dat bevalt me eigenlijk heel goed, het leven is soms al zo lastig.... :lolk:

Offline EviZ

• Pentaxian Guru
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
« Reactie #10 Gepost op: 10 maart 2015, 20:02:31 »
Zeker de laatste tijd lees ik meer dan ik plaats  :angel:

Offline BertHermans

• Super Pentaxian
« Reactie #9 Gepost op: 8 maart 2015, 19:22:12 »
Duidelijke vragen, ben benieuwd wat de polls gaan opleveren.

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #8 Gepost op: 8 maart 2015, 18:07:09 »
Voor ik plaats, lees ik. En soms plaats ik dan niets.

Het aantal posts dat ik lees is veel groter dan het aantal posts dat ik bijdraag, maar dat geldt vast voor ons allemaal.

Dat laatste is inderdaad logisch, zelfs voor de "doorgewinterde plaatser" zal dat zo zijn.
Er is ook niets mis met minder plaatsen, of met meer plaatsen, maar voor het voortbestaan van een forum dient er naar mijn idee wel een soort van "evenwicht" te zijn, anders komt er ook niemand meer om te lezen.
Teveel plaatsen leidt naar mijn idee ook tot een "overflow error" bij iedereen  ;).

Vandaar deze poll's geplaatst. We kunnen eens zien wat de insteek is van de leden en hoe we (ook met minder plaatsers) toch leden kunnen trekken.
Een idee dat al werd geopperd is een database, of in ieder geval een meer toegankelijker en logischer plaatsen van informatie. Is maar even een "wilde gedachte", maar zo kunnen we aan de hand van de uitslagen wellicht tot gezamenlijke ideeën komen.

Zoals gezegd, ik probeer ook maar wat.......

Offline starbase218

• Senior Member
  • **
  • Sabbe dhamma nalam abhinivesaya
« Reactie #7 Gepost op: 8 maart 2015, 17:51:04 »
Voor ik plaats, lees ik. En soms plaats ik dan niets.

Het aantal posts dat ik lees is veel groter dan het aantal posts dat ik bijdraag, maar dat geldt vast voor ons allemaal.
Verfoond vanaf mijn iStuur

Offline elshout1958

• Pentaxian Guru
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
« Reactie #6 Gepost op: 8 maart 2015, 15:18:13 »
 :D Jij zit er boven op Edzo, die nieuwe optie past bij mij.

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #5 Gepost op: 8 maart 2015, 15:15:51 »
Om niet weer een oeverloze discussie op gang te brengen heb ik optie 5 aangepast naar "BEIDE, ik plaats en lees evenveel".
Voor diegenen die niet weten of ze een jongetje of meisje zijn  :D  :angel:
Ik zou denken, je weet toch van jezelf of je iemand bent die hier meer leest dan plaatst, maar goed, "probleem opgelost"  :evil: :angel:
Dus de oude optie 5 is optie 6 geworden en optie 5 is toegevoegd.

Offline elshout1958

• Pentaxian Guru
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
« Reactie #4 Gepost op: 8 maart 2015, 15:07:05 »
Ik heb gekozen voor "anders", want ik mis de optie "beide" zonder mitsen of maren.
Ik heb hetzelfde gedaan. Ik plaats regelmatig, en ik lees regelmatig. Deze optie staat er niet bij.

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #3 Gepost op: 8 maart 2015, 14:23:19 »
Ik heb gekozen voor "anders", want ik mis de optie "beide" zonder mitsen of maren.

Voor de duidelijkheid: dat is NIET het doel van deze poll om "mitsen en maren" te stellen.
Het gaat er alleen maar om te inventariseren wat jouw persoonlijke type is. Een poster of een lezer.

Dus geen conclusies trekken die er niet zijn s.v.p. Het gaat niet om "mitsen en maren".

Als ik zou vragen ben je man of ben je vrouw, is ook niet het doel om te vragen "wat zou je het liefste willen zijn", maar wat je nu bent  :)
Zie deze vraag ook maar zo.

Offline starbase218

• Senior Member
  • **
  • Sabbe dhamma nalam abhinivesaya
« Reactie #2 Gepost op: 8 maart 2015, 14:17:14 »
Verfoond vanaf mijn iStuur

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
POLL: Wat voor type lid ben je?
« Reactie #1 Gepost op: 8 maart 2015, 14:13:02 »
Hallo beste forum leden,

Dit is een poll om eens te inventariseren of de leden op dit forum met name "posters" of "lezers" zijn.
Het doel is om eens te zien wat de inbreng is van de leden, waarop wellicht gerichter gedacht kan worden over de opbouw van dit forum.
Zonder dit enigszins in kaart te hebben, is het gevoelsmatig moeilijk "richting geven" aan wat we verwachten van dit forum en van elkaar.

Groet,
Edzo