het ligt hopelijk niet aan mij maar ik heb het gevoel dat de foto's niet scherp zijn.
Je hebt toch een K3?
Ik zie ook enorme CA. Welke lens heb je gebruikt?
Oei oei! Daar ben ik dus behoorlijk in de fout gegaan. Heb ik toch wat te gehaast een paar foto's op het forum geplempt... Sorry!
Hoewel... niet alle plaatjes zijn onscherp: foto 3 bijv. niet. Maar helaas, nr. 1 is helemaal fout en nr. 2, 4 en 5 zijn gedeeltelijk scherp. Hier is dus fout scherp gesteld, of ik had een te geringe scherptediepte. Ze zijn ook allemaal uit de hand genomen, soms met 1/15 en 1/20 sec., terwijl het donker, somber motregenweer was. Ook was het diafragma hier en daar vrij groot (4,5), wat de geringe scherptediepte kan verklaren.
Wat wordt trouwens bedoeld met "enorme CA"? Bedoel je chromatische aberratie? Kleurfouten dus? Maar dat kan toch niet bij de Pentax 18-135?
Het landschap was wel erg groen: overal zat mos op, groene uitslag, algen... Ik heb misschien wel wat te fors aan de schuifjes getrokken bij "schaduwen en hooglichten", o.a. omdat ik die uitgebeten witte lucht wat wilde verdonkeren en wat meer contrast wilde.
Nou ja, ik heb er weer iets van geleerd... Ik voeg nog één plaat toe. Volgens mij is deze scherp. Ik heb er wat meer blauw in gedaan, nu ziet het er wat minder geel uit. Alleen vind ik de compositie niet geweldig. Ach, je kunt niet alles hebben.
Groet,
Ben