Henk en Henk, bedankt voor jullie reacties
.
De foto op zich vind ik niet zoveel aan...
Na aanleiding van de schitterende foto's die Hans H regelmatig plaatst (gemaakt met een combinatie van twee lenzen, waarbij er één omgekeerd op de ander is geplaatst), ben ik vorig jaar ook wat gaan spelen met een lenzencombinatie. Die foto's waren echter bedroevend slecht, er zat niet echt scherpte in. Dat had volgens mij 2 oorzaken:
1. De 50 mm lens die ik toen gebruikte (Cosinon-S 50mm F2) is niet bepaald een top lensje
2. Ik gebruikte een statief dat ik ooit (nieuw) voor 35 gulden had gekocht, dus niet bepaald een stabiele
Beide zaken zijn nu verbeterd, ik me zelf de afgelopen tijd verwend met een goed statief en een mooie Pentax-A 50mm F1.4
. Als test heb ik o.a. het zelfde onderwerp gefotografeerd als vorig jaar: De veer. En ik moet zeggen dat het resultaat een stuk beter was dan vorig jaar.
Het is niet echt een foto die ik zelf op zou hangen, maar ik was eigenlijk wel benieuwd wat de reacties op het forum zouden zijn.
Leuke abstracte foto
De foto is inderdaad lekker abstract geworden, zelf vind ik het alleen jammer dat er zoveel witte deeltjes op de veer zitten.
Nogmaals bedankt, Peter