Auteur Topic: Even voorstellen  (gelezen 632 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline PeterN

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3523
  • Geslacht: Man
Re: Even voorstellen
« Reactie #4 Gepost op: 5 mei 2015, 22:51:14 »
Welkom op het forum Wouter. Ik ben benieuwd hoe de K-50 je gaat bevallen. Zelf heb ik nu sinds anderhalf jaar de K-30 (= oudere broertje van de K-50 maar er zit weinig verschil tussen beide toestellen) en die bevalt mij buitengewoon goed. Veel opties en kwaliteit voor relatief weinig geld.
Leuk trouwens dat je vrouw en jij zo samenwerken bij het nemen van een foto. Maakt het fotograferen volgens mij extra leuk.

Groet,  Peter

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Even voorstellen
« Reactie #4 Gepost op: 5 mei 2015, 22:51:14 »

Offline elshout1958

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5926
  • Geslacht: Man
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
Re: Even voorstellen
« Reactie #3 Gepost op: 5 mei 2015, 22:30:17 »
Hallo Wouter, welkom op het forum en veel lees en fotoplezier gewenst.

Gr. Henk

Offline zoran

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2399
  • Geslacht: Man
Re: Even voorstellen
« Reactie #2 Gepost op: 5 mei 2015, 22:14:47 »
Welkom op het forum Wouter.
In het crop-sensor-segment doe je geen slechte aankoop met Pentax.
Pentax is minder bekend, dat wel, maar zeker niet slechter.
Kijk hier eens rustig rond en schroom je niet om foto's te posten.

Wouter60

  • Gast
Even voorstellen
« Reactie #1 Gepost op: 5 mei 2015, 21:35:02 »
Ik ben Wouter, en ik heb een Pentax K-50 met 18-135 mm objectief.
Hiervóór heb ik een Nikon D40X gehad (8 jaar geleden aangeschaft). Voor Pentax gekozen omdat deze tot ca. 1000 ISO vrijwel ruisvrije foto's maakt. Naar verluidt beter dan andere camera's in deze prijsklasse. En een stuk beter dan de Nikon die ik had, maar die was qua techniek natuurlijk alweer aardig gedateerd.
Naast de gebruikelijke kiekjes van de kleinkinderen maak ik graag foto's van landschappen en objecten (gebouwen bijv.). Mijn vrouw is dan vaak degene die mooie standpunten en achtergronden ziet. Ik heb dan weer verstand van de instellingen van de camera.
Meestal schiet ik de foto's in RAW om ze later in Lightroom verder te bewerken.
Ik beschouw mezelf niet als een doorgewinterde hobby-fotograaf. Het is leuk om veel foto's te maken en er dan een paar bij te hebben die de moeite waard zijn om te bewaren.
Ik weet ook nog niet of ik mijn foto-uitrusting verder ga uitbreiden met accessoires zoals een flitser of extra objectieven. Daarvoor moet ik eerst van overtuigd zijn dat het geen weggegooid geld is. Pentax is toch enigszins een buitenbeentje vergeleken met Canon en Nikon.
Maar tot nu toe geen spijt gehad van mijn aanschaf.  ;)