Auteur Topic: Fotografencafe Kampen: 12 mei 2015  (gelezen 1606 keer)

Offline BertHermans

• Super Pentaxian
  • Geslacht: Man
Re: Fotografencafe Kampen: 12 mei 2015
« Reactie #9 Gepost op: 7 september 2015, 20:22:01 »
 ;D helemaal correct en tevens juist....!  :D

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #9 Gepost op: 7 september 2015, 20:22:01 »

Offline bernhardn

• Pentaxian
  • **
  • RICOH insider!
    • B-N-N - Photography
« Reactie #8 Gepost op: 7 september 2015, 08:30:08 »
Het is weer bijna zover denk ik?  ;) 15 september.

Offline BertHermans

• Super Pentaxian
« Reactie #7 Gepost op: 13 mei 2015, 18:56:52 »
Ik vind het nog steeds jammer dat het zo ver weg is voor mij, ik zou er graag heen gaan. Maar ik heb in een geruchten circuit inmiddels gehoord dat er in Brabant (regio Tilburg) ook wat mensen aan het brainstormen zijn om iets soortgelijks op te zetten. Dus wie weet, kan ik er in de nabije toekomst ook naar toe. :yahoo:
opzetten en uitvoeren is niet zo moeilijk. We kunnen er wel eens ideeen over uitwisselen

Offline LennartKm

• Super Pentaxian*Ltd
  • Een mooie foto is 90% de persoon. 10% de Camera
« Reactie #6 Gepost op: 13 mei 2015, 18:05:02 »
dank je, we doen ons best, nu eerst de verbouwing in Kampen en de zomerpauze en in september weer fris van start met Ilvy Njiokiktjien

Helaas had ik andere verplichtingen tijdens deze avond maar ik heb zin in de volgende  ;D

18-500mm, K-m, Optio RZ10 en losse extra's

Offline elshout1958

• Pentaxian Guru
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
« Reactie #5 Gepost op: 13 mei 2015, 12:09:38 »
Ik vind het nog steeds jammer dat het zo ver weg is voor mij, ik zou er graag heen gaan. Maar ik heb in een geruchten circuit inmiddels gehoord dat er in Brabant (regio Tilburg) ook wat mensen aan het brainstormen zijn om iets soortgelijks op te zetten. Dus wie weet, kan ik er in de nabije toekomst ook naar toe. :yahoo:

Offline BertHermans

• Super Pentaxian
« Reactie #4 Gepost op: 13 mei 2015, 10:10:22 »
Het was weer gezellig, en een professionele presentatie.
dank je, we doen ons best, nu eerst de verbouwing in Kampen en de zomerpauze en in september weer fris van start met Ilvy Njiokiktjien

Offline bernhardn

• Pentaxian
  • **
  • RICOH insider!
    • B-N-N - Photography
« Reactie #3 Gepost op: 13 mei 2015, 08:49:52 »
Het was weer gezellig, en een professionele presentatie.

Offline BertHermans

• Super Pentaxian
« Reactie #2 Gepost op: 1 mei 2015, 22:05:40 »
De site is aangepast aan de nieuwe expo!

http://www.fotografencafekampen.nl/

Offline BertHermans

• Super Pentaxian
Fotografencafe Kampen: 12 mei 2015
« Reactie #1 Gepost op: 27 april 2015, 20:35:26 »

Fotograaf Frank Doorhof, bekend van zijn workshops modelfotografie en van zijn bestseller “Mastering the model shoot”  geeft een lezing voor Fotografencafé Kampen in het Vestzaktheater van de Stadsgehoorzaal.
Frank laat zijn model foto’s zien en geeft tussendoor veel informatie over de technieken en de situaties van de sessies. Met veel humor en interactie kom je meer te weten over model fotografie en licht op locatie maar ook in de studio. Frank is een sterke voorstander van "meten is weten" en heeft een grote technische kennis van licht, want als je het licht begrijpt kun je het sturen en je foto’s een extra dimensie meegeven, en juist dat is wat Frank onderscheidt van de andere fotografen. Dit zie je ook in de beelden die voorbijkomen tijdens deze 90 minuten  durende presentatie.

Expositie Frank Doorhof
En als klap op de vuurpijl is het mooiste fotowerk van Frank vanaf 12 mei tot eind juni in een prachtige expositie in de Stadsgehoorzaal te bezichtigen. Dit zijn de veel bekende werken, maar ook recente beelden van zijn model fotografie op locatie.

Fotobesprekers
Na de lezing zal een vijftal zeer ervaren fotobesprekers de meegebrachte portfolio's bespreken. Een uitgelezen kans om uw werk door een ervaren fotograaf te laten bespreken. Verder een mooie gelegenheid om uw werk aan de bezoekers van het Fotografencafe te tonen  en om in informele sfeer kennis en ervaringen uit te wisselen.
Dus neem allemaal je portfolio mee!

Mentoraat

In het najaar willen het Fotografencafé een selecte groep fotografen de gelegenheid bieden om een mentoraat te volgen bij één of meerdere fotografen. De selectie hiervan vindt plaats aan de hand van portfolio's. De deelnemers aan het mentoraat zullen met het resultaat van het mentoraat gaan exposeren in het Fotografencafé. Binnenkort meer informative hierover op de site van het Fotografencafé: http://www.fotografencafekampen.nl

Wat is het FotografencaféKampen
Fotografencafé Kampen is een organisatie zonder enig winstoogmerk. Het FotografencaféKampen organiseert zes maal per jaar een avond met een interessante spreker of onderwerp voor iedereen die affiniteit heeft met fotografie. Ze wil een ontmoetingsplaats zijn voor fotografen waar je kennis kunt opdoen en uitwisselen met andere fotografen. Achterliggende doelstelling is de kwaliteit van de (amateur) fotografie in Nederland naar een hoger niveau tillen. Maar zeker ook gezelligheid is belangrijk. Verder is er tijdens de bijeenkomsten altijd een expositie en kun je je fotowerk laten reviewen door bekende fotografen of mentoren van de Fotobond. De toegang is gratis, wčl wordt een vrijwillige bijdrage gevraagd voor de kosten

Eten
Ook deze keer kun je weer voorafgaand aan het Fotografencafé om 18.00 uur eten. Er is keuze uit de volgende menu's:
•   Een stukje gerookte zalm met pasta, of
•   Kalkoengamba met gebakken aardappelen, haricotsverts en een salade
Opgave uiterlijk  vrijdag 8 mei via mailadres: info@stadsgehoorzaalkampen.nl