Auteur Topic: Amsterdam  (gelezen 1221 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline PeterN

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3523
  • Geslacht: Man
Re: Amsterdam
« Reactie #9 Gepost op: 27 november 2015, 12:50:40 »
Wel jammer dat je de origineel geplaatste foto aangepast hebt, nu zie je niet meer waar de mensen die reageerden, het over hadden. Als je de origineel geplaatste foto laat staan en het topic later aanvult met een 'verbeterde' versie dan kunnen we het verschil mooi zien en daar weer wat van leren :).

Groet,  Peter

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Amsterdam
« Reactie #9 Gepost op: 27 november 2015, 12:50:40 »

Offline bernhardn

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 972
  • Geslacht: Man
  • RICOH insider!
    • B-N-N - Photography
Re: Amsterdam
« Reactie #8 Gepost op: 27 november 2015, 08:36:52 »
Ja, dat is wel de bitch van fotograferen  :D :afro:

Ik zie overigens dat je het blauwe en groen licht in foto twee hebt aangepast. Dat is niet op een manier die ik voor ogen had...nu is alle kleur er uit. En het gebouw van de Grasshopper is z/w geworden. Het ging mij er om om de overheersende aanwezigheid van deze twee kleuren te verminderen, maar wellicht heb ik dat niet duidelijk opgeschreven.

Heb gister wat zitten schuiven maar het nadeel van dat LED licht is dat waneer je 1 of 2 kleuren blauw eruit haald hij een complete andere kleur krijgt, nu ik het zo op m'n laptop zie is hij minder dan op mijn Mac in LR!  :o
En dat groene gebouw sprong er wel erg uit op die manier...

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8282
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re: Amsterdam
« Reactie #7 Gepost op: 27 november 2015, 00:38:48 »
[...]Het komt niet vaak voor dat ik in A'dam ben en zeker niet 's avonds maar wilde deze foto een keer maken, als het dan ook nog eens begint te plenzen is het wel sneu dat het resultaat niet top is.[...]
Ja, dat is wel de bitch van fotograferen  :D :afro:

Ik zie overigens dat je het blauwe en groen licht in foto twee hebt aangepast. Dat is niet op een manier die ik voor ogen had...nu is alle kleur er uit. En het gebouw van de Grasshopper is z/w geworden. Het ging mij er om om de overheersende aanwezigheid van deze twee kleuren te verminderen, maar wellicht heb ik dat niet duidelijk opgeschreven.

Offline bernhardn

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 972
  • Geslacht: Man
  • RICOH insider!
    • B-N-N - Photography
Re: Amsterdam
« Reactie #6 Gepost op: 26 november 2015, 22:43:51 »
Hij staat er weer!

@Eviz, er zaten inderdaad druppels op de lens en had er al een paar weggehaald alleen in die moeilijke plaatsen is dat niet te doen.
Dat blauwe licht stoort mij niet echt, maar kan het idd wat witter maken.
Het komt niet vaak voor dat ik in A'dam ben en zeker niet 's avonds maar wilde deze foto een keer maken, als het dan ook nog eens begint te plenzen is het wel sneu dat het resultaat niet top is.
Moet dan toch maar eens weer proberen met beter weer terug te komen...

Offline Kees SC

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 4253
  • Geslacht: Man
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
Re: Amsterdam
« Reactie #5 Gepost op: 26 november 2015, 18:29:45 »
Bernard, je hebt een foto van Flickr verwijderd waardoor de link niet meer aanwezig is. Wil je dit s.v.p. herstellen?

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8282
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re: Amsterdam
« Reactie #4 Gepost op: 26 november 2015, 17:54:53 »
Foto één is niet meer beschikbaar  :police:
Foto twee is een mooi beeld van het Damrak maar qua licht vind ik nog niet zo geslaagd. Ik vind het blauwe licht links op de foto te veel overheersen en er zitten wss ook een of twee druppels op je lens (of zijn het gewoon flares?). Het groen van de Grasshopper vind ik ook te fel. Wellicht kun je in beide kleurkanalen de luminantie en/of verzadiging nog aanpassen. Maar de lucht breekt de foto - naar mijn smaak - echt op. Een mooie avond-foto maken in een stedelijke omgeving waar ook een flink deel van lucht op te zien is, is eigenlijk niet mogelijk bij veel bewolking/vocht in de lucht. Ik weet het, je moet het doen met de omstandigheden die je aantreft, maar in dit geval betekent het voor mij dat de foto nooit top zal worden.

Offline PeterN

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3523
  • Geslacht: Man
Re: Amsterdam
« Reactie #3 Gepost op: 24 november 2015, 19:57:32 »
Foto 2 vind ik erg goed geslaagd. De huizen zijn daar erg mooi belicht en de kleurrijke schitteringen in het water doen het daar erg goed. Bij foto 1 vind ik net als zoran het licht van de lantarenpalen te vel.

Offline zoran

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2399
  • Geslacht: Man
Re: Amsterdam
« Reactie #2 Gepost op: 21 november 2015, 14:12:13 »
Jammer dat het licht van die linkse lantarenpaal in foto 1 zo hel is.
Verder prima platen.

Offline bernhardn

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 972
  • Geslacht: Man
  • RICOH insider!
    • B-N-N - Photography
Amsterdam
« Reactie #1 Gepost op: 20 november 2015, 22:41:38 »
Ook hier begon het behoorlijk te regenen, dit ging later over in hagel!
Dit is ook te zien op de onderste foto  :(

114 seconden,


32 seconden,
« Laatst bewerkt op: 26 november 2015, 22:45:39 door bernhardn »