Dit topic krijgt weinig aandacht en dat is jammer, maar met een ietwat creatieve draai, heb ik toch een positief nieuwtje....
Ik krijg de kans om mijn foto uitrusting opnieuw uit te vinden, alleen is de aanleiding een beetje minder.
In Aarhus (Denemarken) wonen mensen die andermans spullen heel aantrekkelijk vinden en ze graag meenemen om er ook van te genieten. Dus ik krijg hierdoor een kans en zij hebben plezier van mijn spullen - wat een mooie deal.... Zo, kan je het bekijken, maar helaas is de waarheid minder prachtig. Een stelletje boeven, schurken, schorriemorrie hebben mijn auto opengebroken en tijdens een welverdiende nachtrust hem helemaal overhoop gehaald en onder andere dit lijstje buit gemaakt:
Camera's: K3II (van mezelf) en 2x een K5 (van mijn zonen).
Lenzen: Pentax 50-135, Pentax 12-24, Pentax 100 mm (macro), Pentax 18-250, Tamron 90 mm, Tamron 28-75, Sigma 150-500.
De rest: 3x fototas, geheugenkaartjes en wat nog meer.... oh ja, laptop, ereader, enz, enz (en mijn scheerapparaat is ook al weg
)
Moraal van dit verhaal, ook al heeft je hotel een afgesloten parkeerkooi en videobewaking, en ben je doodmoe naar een dagje sturen - haal je dure fotospullen uit je auto, ook al staat het ingebouwd als een stel sardientjes en duurt het minimaal een uur om het eruit te halen en weer in te passen.
De reisverzekering waarop je vertrouwt, kent nogal wat voorwaarden en een paar minpuntjes, waardoor dit een domper wordt van veel euri's. Maximaal 2.500 euro aan fotospullen is verzekerd (en dan moet je best wat afschrijving inbouwen). En ik had vorig jaar nog wel gekeken naar een aparte foto apparatuur verzekering.
[size=78%] Zonde dus.[/size]Zoals begonnen, ik en 2 zonen kunnen onze hobby opnieuw uitvinden en dat gaan we dan ook maar doen.... Nog een fijne dag allemaal....