Auteur Topic: Oldtimerdag  (gelezen 2609 keer)

joske

• Gast
Re: Oldtimerdag
« Reactie #9 Gepost op: 12 oktober 2008, 19:25:16 »
Mooie scherpe en duidelijke foto's.

Mvg.  Jos

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #9 Gepost op: 12 oktober 2008, 19:25:16 »

kekavo

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 26 september 2008, 08:21:56 »
Dank je.
Mensen vragen opzij te gaan heb ik niet gedaan. Ik heb geprobeert om tussen de mensen door te fotograferen omdat er continu wel mensen anar de auto's liepen. De ene was nog niet weg of er stonden al weer 4 anderen. Vragen vond ik zinloos. Dat doe ik wel als het een stuk rustiger is.

Details heb ik ook wel een beetje vastgelegt, maar die heb iik hier niet geplaatst omdat ze toch niet zo heel mooi uitgevallen waren. Het interieur van de Triumpf was wat donker uitgevallen en het stuur was wat te modern voor de auto. Het logo van de brandweerauto zat een lelijke lakbeschadiging doorheen. De ruitenwissers van de koplamp[en van een Bentley waren toch niet helemaal scherp, enz. Jammer, maar dat is wel iets waar ik volgend jaar meer mijn best op ga doen.

HK

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 25 september 2008, 12:52:13 »
Mooi foto's!
Jammer van die "knakker" bij de VW bus, maar je hebt al gezegd dat het erg druk was.

Zelf heb ik al geleerd om toch aan mensen te vragen effe aan de kant te gaan. Kleine moeite, groot resultaat.

Euhm tips? .. wees niet "bang" om details van auto's vast te leggen. Moderne auto's zijn lastiger, maar dit soort oudjes hebben een schatkamer vol met leuke details. En dan denk ik aan lijnenspel, logo's, houtbeslag ... gewoon alles wat de auto leuk maakt ook effe van dichtbij vastleggen.

Verder erg mooie auto's. Ik krijg er echt een grijns van op mijn gezicht als ik dit zie.

kekavo

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 25 september 2008, 09:09:38 »
Is het een Bentley? Ik dacht dat het een Rolls was, omdat er een engeltje op de moterkap staat.

Volgens mij is retro nieuw met een oude look. Die nieuwe auto's die oud moeten lijken heten zo. Zoals de PT Crysler en de nieuwe Fiat 500.

Offline Koos

• Senior Member
  • **
  • Geslacht: Man
« Reactie #5 Gepost op: 24 september 2008, 16:37:40 »
De foto's zijn precies wat je van zo'n dag mag verwachten. Als je echt mooie foto's van een oldtimer wilt maken dan moet je de auto in een passende omgeving plaatsen. En dat lukt natuurlijk niet op zo'n evenenment.

En "off topic"; ik zie nergens een Rolls Royce. Wel een Bently Mark 6 uit 1950.  ;)
Met m'n Pentax ben ik nooit alleen....

koor

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 24 september 2008, 16:01:14 »
Ja, heel erg oud!
Jugendstil misschien wel  :D

Retro is jaren 60/70 toch?

gr. koor die soms de kluts kwijt is  :P

kekavo

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 24 september 2008, 07:54:05 »
Dank je voor je reactie.
De achtergrond achter de keverbus is niet retro, maar gewoon heel erg oud ;)

koor

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 23 september 2008, 23:00:12 »
Wat een prachtige serie Karin!

nr. 2 vind ik heel mooi, de sterretjes op het chassis van de zon!
nr. 3  vind ik gaaf, vanwege het licht langs de zijkant van de Trabant (rijmt!) lijkt zo wel een plastic autootje! Is het in wezen bijna ook!
nr. 5 de keverbus vind ik geweldig, vanwege de achtergrond ook geheel retro (of heet het anders?) Post- en Telegraafkantoor ... Echt super!

kekavo

• Gast
Oldtimerdag
« Reactie #1 Gepost op: 23 september 2008, 10:54:49 »
Leiden hield en autovrije zondag, goe3d voor het mileu. Bij ons, 2 kilometer verderop, stond het hele centrum volgeparkeert met de grootste vervuilers: oldtimers.
Het was de jaarlijkse oldtimerdag en ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om ook eens wat auto's te oefenen.

Het was er waanzinnig druk, dus foto's zonder andere mensen erop was haast niet te doen. De zon scheen wel, maar die kwam niet altijd uit een gunstige hoek.

Ik hoop dat jullie me wat tips kunnen geven waar ik in het vervolg op moet letten.

1. Een mjooie Rolls Roys kwam aanrijden

2. Dezelfde Rolls, maar nu geparkeert

3. Trabantjes zijn ten slotte ook Oldtimers

4. Mijn absolute favoriet: een Triumpf

5. Keverbus met de zon van schuin achter. Heb geprobeert om zelf uit de zon te blijven, maar helaas stond de voorkant van de bus helemaal in de schaduw

6. Het interieur van een Morgan. Ik heb geprobeert de foto recht te zetten op de paal linksboven