Beste Ton,
Hartelijk welkom op het forum. Om met de deur in huis te vallen: ik heb nooit getwijfeld tussen de K100(super was er bij aanschaf nog niet) of de K10. Niet alleen om het aantal pixels (vergeet niet dat een groter aantal pixels ook bij bewerking van je foto's een zéér groot voordeel kan zijn) maar vooral ook om de lovende testen en de gigantisch uitgebreide mogelijkheden van de K10, heb ik voor deze camera gekozen. Ik heb de afgelopen me scheel gefotografeerd en hoewel er heel veel fout is gegaan (door mij, ga in september op cursus bij de SKVR in Rotterdam), vind ik de K10 een geweldig appararaat dat heel makkelijk te bedienen valt. Natuurlijk is het wennen maar de verhalen als dat er knopjes op een onlogische plek zouden zitten: ik heb dit niet zo ervaren. Het apparaat is meer dan gebruiksvriendelijk en vooral fotograferen in de stand TAv is verschrikkelijk handig en goed doordacht. Voor de goede orde: deze optie zit NIET op de K100. Ook bijzonder handig heb ik het instelwiel met de scherpstelopties (auto/sel/centre) ervaren. Zeker bij het fotograferen van lastige objecten (bijv. insecten of andere snel bewegenende objecten, kan je erg snel wisselen van functie. Ideaal!!!! Nou ja, Ton, ik kan nog wel ff doorgaan. Ik kan natuurlijk niet in jouw portemonnee kijken en het is gewoon driewerf waar: met de K100 (super) heb je ook een fantastische camera, maar de K10 bied je in elk geval (praktisch) onbegrensde mogelijkheden voor jarenlang digitaal fotoplezier!
Groet,
Wytze