Auteur Topic: vlakken en lijnen.  (gelezen 965 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline kristies

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2237
  • Geslacht: Vrouw
  • Pentax rules!
Re: vlakken en lijnen.
« Reactie #12 Gepost op: 9 februari 2009, 14:54:13 »
Misschien bij foto 1 rechts een klein stukje eraf halen en onder een flink stuk, zodat je alleen die golfplaat met die pijp ziet en verder geen ``storende`` elementen. Wordt de foto rustiger van en komt het onderwerp m.i. meer uit de verf. Foto 2 is mi i.d. de poes die het beeld verstoord.
pentax k10D kitlenzen 18-55mm 50-200mm Tamron 90mm Pentax 17-59mm, Pentax 10-17 mm fisheye

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: vlakken en lijnen.
« Reactie #12 Gepost op: 9 februari 2009, 14:54:13 »

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re: vlakken en lijnen.
« Reactie #11 Gepost op: 8 februari 2009, 18:55:38 »
Troost je: de weg is misschien nog wel mooier dan de bestemming :)

Ik zit nu voor het derde jaar op cursus en als ik naar het commentaar luister, denk ik elke keer: "waarom zag ik dat nou niet zelf?"..

Fotograferen is vooral veel doen. En door te posten en commentaar te krijgen ga je erg snel vooruit. En vergeet niet: probeer ook commentaar te geven. Dat dwingt je namelijk om heel goed naar een foto te kijken en de verschillende aspecten te benoemen...

Keep on posting!
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

smuggel

  • Gast
Re: vlakken en lijnen.
« Reactie #10 Gepost op: 8 februari 2009, 16:43:04 »
Alsnog bedankt voor de reakties waar ik wat van kan leren. Ik heb nog een hele weg te gaan.



bijssie

  • Gast
Re: vlakken en lijnen.
« Reactie #9 Gepost op: 7 februari 2009, 13:26:16 »
De cursusleider heeft ons meegegeven het onderwerp eerst voorbij te lopen. Veel onderwerpen passeer je zoals iedereen. Loop het eens voorbij en kijk dan eens achterom.Doordat we veelal met de stroom meegaan zie je alles op dezelfde manier. Ga eens tegen de stroom in aan de andere kant van de weg en je ziet van alles wat je nooit eerder opgevallen was.
gr.bijssie    

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re: vlakken en lijnen.
« Reactie #8 Gepost op: 7 februari 2009, 10:02:15 »
Inderdaad.. gewoon doorgaan. Dat topshot komt er vanzelf een keer uit..

Laten we eens kijken naar de foto's:

Ja, je hebt duidelijk het onderwerp gebruikt. Maar toch geen bijval, waar zit dat hem in...

Als we even naar foto één kijken, dan is het een erg simpele foto. Donker, met weinig aanspreekpunten. Wellicht had een ander standpunt, bijvoorbeeld vanaf de grond naar boven, een spannendere foto opgeleverd.

Foto twee is weer te druk. De poes is meer een verstoring dan dat hij wat toevoegt, en de achtergrond komt er te druk doorheen. Hier zit een goede foto is, maar ook hier zou ik zeggen: minder frontaal, ga eens langs de spijlen omhoog fotograferen, speel met diafragma, en let op de achtergrond... Maak anders uitsnedes, zou ook mogelijkheden geven..

Ik hoop zo toch weer wat tips te hebben gegeven..
« Laatst bewerkt op: 7 februari 2009, 10:14:02 door Harry »
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

bijssie

  • Gast
Re: vlakken en lijnen.
« Reactie #7 Gepost op: 6 februari 2009, 16:34:51 »
Raak vooral niet van slag door de beoordeling van je foto's!!!! Ik heb zelf nog wel eens moeite met de tijdsdruk van het optijd af hebben van de opdracht en lever dan niet het beste in. Als je de opdracht maar begrepen hebt ;) Soms denk ik''wat een wereld plaat'' en slaat iedereen bij de bespreking hem over ;D

gr.bijssie

kdj4

  • Gast
Re: vlakken en lijnen.
« Reactie #6 Gepost op: 6 februari 2009, 16:31:48 »
nee hoor Agnes je moet je zeker niet laten ontmoedigen ik ben ook nog maar een beginner op fotografie gebied en zal echt niet zeggen dat ik ze allemaal goed doe, in tegen deel ik zie hier wel eens foto's dan denk ik zo dat is even wat anders dan wat ik heb gemaakt alleen deze foto's ja doen mij niet echt veel maar zeker niet raar bedoeld hoor  :)
en ik gaf een reactie omdat er na een paar dagen nog niemand iets gezegt had over jou foto's.

mvg kees
« Laatst bewerkt op: 6 februari 2009, 16:34:46 door kdj4 »

Sandra

  • Gast
Re: vlakken en lijnen.
« Reactie #5 Gepost op: 6 februari 2009, 08:15:06 »
Hey Agnes,

Laat je niet ontmoedigen, ik weet dat je tijdens een fotocursus soms  opdrachten kan krijgen, waar je moeilijk een interessant object bij kan vinden. De foto opdracht is geslaagd en die eerste vind ik wel wat hebben ...

Welke cursus doe je precies?
« Laatst bewerkt op: 6 februari 2009, 08:16:01 door Sandra »

smuggel

  • Gast
Re: vlakken en lijnen.
« Reactie #4 Gepost op: 5 februari 2009, 21:14:09 »
Ondanks de negatieve kritiek, toch bedankt!
Het is in ieder geval een reaktie.

Offline SimonWillig

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 415
  • Geslacht: Man
  • Niet geschoten is altijd mis!
Re: vlakken en lijnen.
« Reactie #3 Gepost op: 4 februari 2009, 09:22:48 »
De 'lijnen en vlakken' zie ik wel terug. In zover is de opdracht geslaagd, maar dat hoeft je niet te weerhouden om er een mooie foto van te maken.
Deze foto's zien er niet uit alsof je met een bedoeling gemaakt hebt - anders dan voldoen aan de opdracht.
Groeten,

Simon
-------------------------------------------------------
Pentax K10D,
Sigma AF 18-250mm f/3.5-6.3 dc macro hsm,
Tamron SP 10-24mm f/3.5-4.5 DiII,
[wat manueel spul om mee te hobbie-en]

kdj4

  • Gast
Re: vlakken en lijnen.
« Reactie #2 Gepost op: 3 februari 2009, 22:54:06 »
hallo Agnes,

ik moet eerlijk zeggen dat mij deze foto's niet echt wat doen.
het is niet raar bedoeld maar komt bij mij een beetje simpel over  :-/
maar mischien ziet de volgende hier wel wat in.

mvg kees.
« Laatst bewerkt op: 3 februari 2009, 22:54:35 door kdj4 »

smuggel

  • Gast
vlakken en lijnen.
« Reactie #1 Gepost op: 1 februari 2009, 19:30:21 »
Op mijn fotografiecursus was de tweewekelijkse foto-opdracht 'vlakken en lijnen". Dit waren twee van mijn zes  foto's ( die overigens niet als beste gekozen zijn.



« Laatst bewerkt op: 1 februari 2009, 19:31:54 door smuggel »