Auteur Topic: Jouw laatste aankoop ...  (gelezen 70145 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8281
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re: Jouw laatste aankoop ...
« Reactie #68 Gepost op: 4 januari 2008, 16:07:14 »
Gisteren: Het photoshop lagen boek van Johan W Elzinga. Hoop dat ik nu eindelijk iets ga snappen van het werken met lagen en laagmaskers in photoshop.

Ook bij mij ging vanochtend de deurbel: Dell 24" breedbeeld TFT scherm werd bezorgd. Prachtig scherm en lekker veel werkruimte.....

greetz,
Erik

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Jouw laatste aankoop ...
« Reactie #68 Gepost op: 4 januari 2008, 16:07:14 »

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re: Jouw laatste aankoop ...
« Reactie #67 Gepost op: 4 januari 2008, 09:50:49 »
Net de deurbel: pakketje uit de UK (eBay):

- HELIOS AUTO TELECONVERTER 2x (M42)
- APS VARIABLE AUTO TELEPLUS 2x-3x (M42)
- VARIABLE AUTO TUBE (M42)

Gelukkig heb ik net M42 naar K mount tussenringen gekocht :)


Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re: Jouw laatste aankoop ...
« Reactie #66 Gepost op: 4 januari 2008, 09:05:25 »
Citaat
Nu de F* 300mm f/4.5 eraan komt is het ook tijd voor een teleconverter. Aangezien ik niet kon kiezen heb ik bij KEH.COM twee stuks besteld: een Kenko 1.5x AF en een Sigma 1.4x AF. De beste van de twee mag blijven. Of misschien gebruik ik ze wel samen, maar ik vermoed dat de AF dan niet meer werkt (laat staan dat het beeld er beter van wordt).

De Kenko schijnt wel goed te zijn: http://www.traumflieger.de/objektivtest/telekonverter/telekonverter_check.php

Ben erg benieuwd naar de resultaten. Ik heb alleen M converters en zou graag een AF versie willen..
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Offline Laura

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 364
  • Geslacht: Vrouw
  • Pentax - my world of view
    • laura weijzig fotografie - my world of view
Re: Jouw laatste aankoop ...
« Reactie #65 Gepost op: 3 januari 2008, 20:55:31 »
 :-[ Op E-bay werd een gloednieuwe Sigma 70-300 mm F4-5.6 APO DG Macro aangeboden... en ik was de laatste bieder! Durf het bijna niet te zeggen maar ik heb m voor ongeveer 100 euro onder de normale winkelprijs...!
Eén minnetje, ik heb m nog niet binnen.

Wachten is best moeilijk... :P

Laura
Pentax K70   <>   smc Pentax DA 18-55mm F3.5-5.6 AL   <>   Sigma APO 70-300mm F4-5.6 DG Macro   <>   smc Pentax D FA 100mm F2.8   <>   smc Pentax DA 18-135mm F2.8 ED   <> smc Pentax-DA  50mm 1:1.8 50mm

Niels

  • Gast
Re: Jouw laatste aankoop ...
« Reactie #64 Gepost op: 3 januari 2008, 16:50:13 »
Vanmiddag gekocht afstandsbediening Remote F. Klein maar fijn en hij past in de grip.

Offline John

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 638
  • Geslacht: Man
  • Het is ≠ Ik vind, vind ik.
Re: Jouw laatste aankoop ...
« Reactie #63 Gepost op: 3 januari 2008, 00:34:06 »
Citaat
Als je ze achter elkaar houdt versterken ze elkaar en heb je dus een 100 * 100 = K10.000D ;-)

Ik denk zelf eerder aan K12d.

Groeten, John.

edwindev

  • Gast
Re: Jouw laatste aankoop ...
« Reactie #62 Gepost op: 2 januari 2008, 18:19:24 »
Citaat
(heb ik nu een K200D? ;))
Als je ze achter elkaar houdt versterken ze elkaar en heb je dus een 100 * 100 = K10.000D ;-)

Gertjan

  • Gast
Re: Jouw laatste aankoop ...
« Reactie #61 Gepost op: 2 januari 2008, 17:22:43 »
En vandaag een tweede K100D opgehaald (heb ik nu een K200D? ;)), in perfecte staat en voor een werkelijk goede prijs. Even snel uitgelaten in de OVP, maar het was zo koud dat de camera en ik het snel gezien hadden, we gaan wel terug met goed weer.

Gertjan

  • Gast
Re: Jouw laatste aankoop ...
« Reactie #60 Gepost op: 1 januari 2008, 11:21:41 »
Citaat
Lang getwijfeld welk objectief te nemen, en ik heb uiteindelijk vandaag gekozen voor de Tamron 28-75/2.8.
Johan.

Als deze net zo presteert (wat ik uiteraard verwacht) als de Canonvarianten dan zit het wel goed, dit is al jaren een van de hoogst aangeschreven lenzen in het arsenaal van Tamron.

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re: Jouw laatste aankoop ...
« Reactie #59 Gepost op: 1 januari 2008, 10:02:02 »
Citaat
Lang getwijfeld welk objectief te nemen, en ik heb uiteindelijk vandaag gekozen voor de Tamron 28-75/2.8. Zo op de valreep van 2007. (deze dus)

Ik ga nu langzamerhand over op lichtsterke objectieven. Veel info gevraagd en gelezen over de Tamron. Kan niet wachten.

Johan.

Gefeliciteerd! Wat betreft TAMRON, wellicht kunnen we in het voorjaar afspreken in de Apenheul.. Fantastisch plek om te fotograferen... Maar jou een beetje kennende hou je het niet zolang uit zonder TAMRON :)
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re: Jouw laatste aankoop ...
« Reactie #58 Gepost op: 1 januari 2008, 09:54:45 »
Citaat
een manfrotto322RC2 joystickhead en een manfrotto 190XPROB(alu).
bij de mediamarkt.en als extra keerg ik van de mediamarkt een vuurwerkpakket terwaarde van €99.50. en als allelaatst een krat bier. ;)

Is over nagedacht: voor vuurwerk heb je een statief nodig en tijdens het wachten op die lange sluitertijden moet je toch wat te doen hebben... :)
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Offline Johan

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1782
  • Geslacht: Man
Re: Jouw laatste aankoop ...
« Reactie #57 Gepost op: 31 december 2007, 16:28:33 »
een manfrotto322RC2 joystickhead en een manfrotto 190XPROB(alu).
bij de mediamarkt.en als extra keerg ik van de mediamarkt een vuurwerkpakket terwaarde van €99.50. en als allelaatst een krat bier. ;)

Gertjan

  • Gast
Re: Jouw laatste aankoop ...
« Reactie #56 Gepost op: 30 december 2007, 14:52:17 »
Vandaag (uit het bekende koffertje van het forum) een Pentax SMC-A* 300mm F/4 opgehaald, en gelijk even kort uitgelaten. Wat een beest van een lens zeg, scherp (ook wide-open) en hanteerbaar.

Tele-bereik is wel afgedekt zo, nu op naar de groothoeken :)

Offline vvo

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2812
  • Geslacht: Man
  • voormalig K10D eigenaar
Re: Jouw laatste aankoop ...
« Reactie #55 Gepost op: 30 december 2007, 12:48:17 »
Zo mijn laatste zwarte geld uitgegeven  ;D

Bescherm- en polafilter voor mijn (nog binnen te komen) Tamron 28-75.


Ben benieuwd komende anderhalve week  :)


Johan.
Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re: Jouw laatste aankoop ...
« Reactie #54 Gepost op: 30 december 2007, 08:32:11 »
Weer stof op de sensor, nu maar zelf aan de slag: arctic butterfly gekocht...
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Offline vvo

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2812
  • Geslacht: Man
  • voormalig K10D eigenaar
Re: Jouw laatste aankoop ...
« Reactie #53 Gepost op: 29 december 2007, 22:43:46 »
Lang getwijfeld welk objectief te nemen, en ik heb uiteindelijk vandaag gekozen voor de Tamron 28-75/2.8. Zo op de valreep van 2007. (deze dus)

Ik ga nu langzamerhand over op lichtsterke objectieven. Veel info gevraagd en gelezen over de Tamron. Kan niet wachten.


Johan.
Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter

Offline Asahiflex

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1787
  • Geslacht: Man
  • Proud member of LBA
Re: Jouw laatste aankoop ...
« Reactie #52 Gepost op: 29 december 2007, 10:35:12 »
Nu de F* 300mm f/4.5 eraan komt is het ook tijd voor een teleconverter. Aangezien ik niet kon kiezen heb ik bij KEH.COM twee stuks besteld: een Kenko 1.5x AF en een Sigma 1.4x AF. De beste van de twee mag blijven. Of misschien gebruik ik ze wel samen, maar ik vermoed dat de AF dan niet meer werkt (laat staan dat het beeld er beter van wordt).

De Kenko schijnt wel goed te zijn: http://www.traumflieger.de/objektivtest/telekonverter/telekonverter_check.php
« Laatst bewerkt op: 29 december 2007, 10:46:26 door Asahiflex »
K20D, D-BG2, AF360FGZ, Canon EOS 5D MkI
F28/2.8, F50/1.7, F50/1.4, F50/2.8 macro, F100/2.8 macro, F135/2.8 [IF], F*300/4.5 ED [IF], F35-70, F35-105, F70-210
FA77/1.8, Sigma 500/4.5
Sigma 10-20, 500/4.5 APO EX

Gertjan

  • Gast
Re: Jouw laatste aankoop ...
« Reactie #51 Gepost op: 29 december 2007, 09:00:38 »
En ik had me nog zo voorgenomen het niet meer te doen, maar toch weer een bestelling geplaatst:

Benro KS-1 balhoofd
Lowepro DMC-Z geheugenkaartopbergtasje
Rolletje Tri-X voor in de SuperA

Tja, overstappen van cameramerk kost geld, maar gelukkig levert de verkoop van het oude systeem genoeg op om het nieuwe te bekostigen :)

Offline Martijn

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1377
  • Geslacht: Man
  • Imagine a world with only Pentax!
Re: Jouw laatste aankoop ...
« Reactie #50 Gepost op: 28 december 2007, 17:39:10 »
Heb ook mijn kortingsbon gebruikt voor 10 afdrukken van 30x40, twee voor mijn zusje haar verjaardag( zij als model voor mij ;D) en 1 voor mijn opa( ook een goed fotograaf die nu alleen ziek thuis zit :'( )
En ook nog twee zakken vuurwerk! :D

GR>martijn
Pentax K100D Super - DA 18-55 AL - Sigma APO DG Macro 70-300 - Panagor 90 Auto Macro - A 50 1:1.4 - A 28 1:2.8 - Sigma 170-500 - Setje triggers -accesoires

www.flickr.com/photos/martijnbraat/

Offline vvo

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2812
  • Geslacht: Man
  • voormalig K10D eigenaar
Re: Jouw laatste aankoop ...
« Reactie #49 Gepost op: 28 december 2007, 12:42:06 »
Vandaag mijn kortingstickers gebruikt bij de Formido (20% korting).
Heb een paar clamps (zeilklemmen) gehaald (2 voor 2,50 ex korting, geen geld toch).

De klemmen kan ik overal voor gebruiken, als derde handje, flitser oid tijdelijk ergens vast te zetten, etc.


Johan.
Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter

Offline vvo

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2812
  • Geslacht: Man
  • voormalig K10D eigenaar
Re: Jouw laatste aankoop ...
« Reactie #48 Gepost op: 27 december 2007, 20:01:34 »
Vandaag werd mijn camera schoongemaakt. Ik had nog een onderhoudsbeurt te goed. Nu was dit wel op mijn verzoek omdat er een hinderlijke stofje zichtbaar was. Nu moest ik wel daarvoor van Apeldoorn naar Lelystad (alwaar de camera was aangeschaft bij een kennis met een fotozaak).

Nou ik zal het niet gauw zelf doen. Het was een hardnekkig stofje. Al met al is tie een goed uur bezig geweest. Hij heeft me wel uitgelegd wat ie nu precies allemaal aan het doen was. Gelukkig is, voor even, al het stof weg.

En als bonus kreeg ik nog een extra (origineel Pentax) accu mee.
Kijk dat is nou pas service (zie verhaal Ballone over Digital Street Beuningen).


Johan.
Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter

Gertjan

  • Gast
Re: Jouw laatste aankoop ...
« Reactie #47 Gepost op: 27 december 2007, 19:05:29 »
Reinigen gaat ook prima met de borsteltjes van Visible Dust, beetje perslucht door de borsteltjes jagen en eerst het camerahuis een beetje poetsen, daarna de sensorborstel statisch laden met de perslucht en de sensor schoonvegen, en klaar is klara!

Gebruik die methode al 4 jaar inmiddels, en nooit problemen mee gehad, en bovendien is het eenmalige aanschaf (de borsteltjes) en kosten de bussen perslucht nog geen €10 per 2 jaar ongeveer als je niet elke dag schoonmaakt.

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re: Jouw laatste aankoop ...
« Reactie #46 Gepost op: 27 december 2007, 15:17:55 »
Citaat

Ik ben zeer voorzichtig met wisselen, maar heb nu alweer stof op mijn sensor. Sinds de aankoop wordt dat dan al tweede keer laten schoonmaken (a 25 euro)...
Gewoon zelf doen! Een goede blaasbalg (geen perslucht!) en een pak wattenstaafjes.
Eerst goed blazen, dan eventueel met droog wattenstaafje, wil het dan nog niet, dan klein beetje gedenaturaliseerde alcohol (apotheek) op het wattenstaafje en nogmaals schoonmaken.
Voor een beetje stof hoef je je camera echt niet weg te brengen.
Carel
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Offline v11eric

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 584
  • Geslacht: Man
  • vastleggen!!
Re: Jouw laatste aankoop ...
« Reactie #45 Gepost op: 26 december 2007, 17:58:28 »
Citaat
Nadat Sinterklaas, om onduidelijke redenen, niet datgene bracht wat op mijn verlanglijstje stond >:( heeft de Kerstman dit goedgemaakt. :)

Klein pakketje, maar daar zat wel wat moois in.

[highlight]SMC PENTAX-DFA 1:2.8  100 MM MACRO[/highlight]

Zal er binnenkort wat foto's van tonen.
Eerste indruk is heel erg goed. :) :)

Lucien

Gefeliciteerd Lucien,

Ik heb hem ook en ben er zeer tevreden over, en niet alleen voor macro ;)

groetjes Eric
K10d | K5 | smc DA* 16-50 f2,8 | | smc DA 50-200 f4/5.6 | smc D FA 100 f2,8 macro | smc FA 50 f1.4 | smc DA* 300mm f4 sdm|Kenko 1.5X Pz-AF

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re: Jouw laatste aankoop ...
« Reactie #44 Gepost op: 26 december 2007, 17:34:26 »
Citaat
Heb net the Green Clean sensor reinigingsset gekocht. Ik moet zeggen: het stofzuigertje werkt prima. Wel weer een flinke investering, maar voor de stofjes een noodzakelijke aanschaf. Ik krijg toch steeds meer het gevoel dat de automatische sensorcleaning van de K10 maar een minimaal effect sorteert. Graag jullie reacties!

Wytze

Ik ben zeer voorzichtig met wisselen, maar heb nu alweer stof op mijn sensor. Sinds de aankoop wordt dat dan al tweede keer laten schoonmaken (a 25 euro)...
« Laatst bewerkt op: 26 december 2007, 17:34:53 door Harry »
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink