Auteur Topic: Overgestapt  (gelezen 9221 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Jos Abee

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1860
  • Geslacht: Man
Re: Overgestapt
« Reactie #46 Gepost op: 28 september 2008, 20:06:16 »
"Ik heb bewust geen IS genomen, vanwege de prijs, extra gewicht en het feit dat ik m toch vooral voor sportfotografie nodig heb."

dan werk je juist met lange brandpuntafstanden en dan komt is toch echt wel van pas. (toch?)

miss iets voor later.

succes
K-5, K10d, DA16-45 f4, Sigma 70-200II f2.8, Sigma 50mm EX Macro, Pentax DA 35mm 2.5 Pentax M-50mm 1.7, Pentax M 200mm f4, Pentax 360fgz, Pentax 540fgz.

"Photography is not art goddamnet! It’s just a Xerox of what just happened"

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Overgestapt
« Reactie #46 Gepost op: 28 september 2008, 20:06:16 »

Offline ljv

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 332
  • Geslacht: Man
Re: Overgestapt
« Reactie #45 Gepost op: 27 september 2008, 22:37:15 »
Citaat

Nee,

Die was naar Frankrijk verhuisd.

mvgr Walter
ps.
kheb nog wel een 600mm A * liggen


Lijkt me geweldig maar way out of my budget denk ik >:( >:(

leo
Pentax K5 |Pentax K10 D met Katzeye |SMC DA 16-45 mm f4 |SMC DA 35 mm f 2.8  Ltd |SMC  55 mm f 1.8 | M 85 f2 |DA*50 - 135 mm f2.8 ED(IF)|Sigma 70-200 mm f 2.8  EX DG Macro HSM II | SMC F* 300 mm f4.5 ED | Metz 58.

ToXiQ

  • Gast
Re: Overgestapt
« Reactie #44 Gepost op: 27 september 2008, 21:16:08 »
Citaat
Yvonne had jij niet die Tamron 300 mm f2.8 van Walter over genomen? en zo ja heb je die ook ingeruild?

leo

Nee,

Die was naar Frankrijk verhuisd.

mvgr Walter
ps.
kheb nog wel een 600mm A * liggen

Offline ljv

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 332
  • Geslacht: Man
Re: Overgestapt
« Reactie #43 Gepost op: 27 september 2008, 20:22:47 »
Yvonne had jij niet die Tamron 300 mm f2.8 van Walter over genomen? en zo ja heb je die ook ingeruild?

leo
Pentax K5 |Pentax K10 D met Katzeye |SMC DA 16-45 mm f4 |SMC DA 35 mm f 2.8  Ltd |SMC  55 mm f 1.8 | M 85 f2 |DA*50 - 135 mm f2.8 ED(IF)|Sigma 70-200 mm f 2.8  EX DG Macro HSM II | SMC F* 300 mm f4.5 ED | Metz 58.

asplx

  • Gast
Re: Overgestapt
« Reactie #42 Gepost op: 27 september 2008, 18:14:34 »
Citaat

Nostalgia Patrick, en het feit dat ik ouwe muts ben misschien. :)
Zo oud lijk je me toch ook weer niet, jonge dame. Of is je foto van 10 jaar terug....? ;)

patrick91

  • Gast
Re: Overgestapt
« Reactie #41 Gepost op: 27 september 2008, 16:58:53 »
Carel zou wel eens gelijk kunnen hebben. Ik heb er zelf nooit zo op gelet (ben nooit in posities als die van jou geweest). Weet alleen wel dat toen ik vogels volgde hij het niet bij kon houden maar dat zag ik meer als een probleem van het onderwerp. Ik heb de tamron 28-75 en ben net eens in de tuin gaan zitten en ging snel van a naar b.. dat ging eigenlijk sneller dan ik had verwacht!

Enne.. amen

Offline Jos de Bont

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 637
  • Geslacht: Man
    • Mijn website
Re: Overgestapt
« Reactie #40 Gepost op: 27 september 2008, 16:28:16 »
Citaat
Wat interesseert mij dat nou? Iedereen doet maar wat ie wilt! Ja toch! Ik heb geen eieren liggen onder Pentax, of om het eender welke merk dan ook! Als ik me daarom druk zou moeten maken......! ALS ik over zou stappen, zal niemand dat merken: ik ben dan hier gewoon niet meer! Ach ja.....!

[cynisch mode=on] Kijk dat vind ik nu een interssante mededeling die ik niet had willen missen![/cynisch mode]
Mij interesseren verschillende van jouw bijdragen ook niet. Is dat reden voor mij om te mopperen? Nee integendeel. Ik vind het juist goed als we elkaar informeren omtrend onze hobby. En als iets me niet interesseerd, dan negeer ik het gewoon, wetende dat het voor anderen wél interessant kan zijn.

Bij ons is het de gewoonte om afscheid van elkaar te nemen en alleen een dief in de nacht vertrekt zonder iets te laten horen  :-X

@Yvonne
Veel plezier en succes gewenst met je nieuwe gereedschap.

Groeten, Jos
« Laatst bewerkt op: 27 september 2008, 16:31:32 door josdebont »

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re: Overgestapt
« Reactie #39 Gepost op: 27 september 2008, 13:26:04 »
Toch jammer Yvonne dat je overgestapt ben. Ik heb sterk het vermoeden dat jouw K10d een maandagmorgen exemplaar was.
Zeker met een K20D waren jouw (overigens heel fraaie!) foto's minstens net zo mooi geworden, ook de reiger!
Zo beroerd is de AF van Pentax nou ook weer niet!  Ik heb de K20D uitgebreid getest met een DA*16-50mm en DA*50-135mm; nou dat stelt razendsnel scherp! Nu heb je ook geen ST (of IS) meer, hierdoor zul je ook fotomissers hebben, simpelweg omdat je veel meer kans hebt op bewegingsonscherpte. Elk merk heeft z'n voor- en nadelen. Maar goed, je hebt je keuze al gemaakt. Ik wens je veel fotoplezier toe met je Canon.

Vriendelijke groet,
Carel
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Fotomarius

  • Gast
Re: Overgestapt
« Reactie #38 Gepost op: 27 september 2008, 13:25:33 »
Hi,hi, mij gaat het om het plaatje, afbeelding, de print, de foto het moment dat ik op het knopje drukt.  :) :) :) 8-)
Dat kan ook met een wegwerp camera…  ;)
Tja, een wijntje is ook lekker…  ;)

@Yvonne succes met je nieuwe aanwinst… [smiley=thumbsup.gif]

patrick91

  • Gast
Re: Overgestapt
« Reactie #37 Gepost op: 27 september 2008, 13:12:31 »
Letterlijk onderbroeken ;)

Ik ga eens de canon van een vriendin lenen/gebruiken.. je hebt me nieuwsgierig gemaakt eigenlijk..
De kat is ook vaak te snel (een kat die ligt te slapen is redelijk saai) en op commando's reageert hij niet...


koor

  • Gast
Re: Overgestapt
« Reactie #36 Gepost op: 27 september 2008, 11:09:56 »
Citaat
onderbroeken lol ja  :-[
::)
Vind je? Nou sorry dan dat ik je topic heb bevuild.
 :-X

yvonnepuntnl

  • Gast
Re: Overgestapt
« Reactie #35 Gepost op: 27 september 2008, 08:27:11 »
Citaat
Lol@Koor.

onderbroeken lol ja  :-[

yvonnepuntnl

  • Gast
Re: Overgestapt
« Reactie #34 Gepost op: 27 september 2008, 08:23:10 »
Citaat

Maar ik ben het niet eens met je opmerking dat je met Pentax die reiger niet had kunnen pakken. Er was licht zat. Met mijn k10d heb ik dit soort fotos ook gemaakt (gieren, amerikaanse adelaar, woestuinbuizerds). Met een k20d was het nog makkelijker geweest. Ik vermoed dat je een slechte body hebt getroffen.

Trouwens, bewust geen IS versie genomen ?

lock

Ik denk dat je vwb die reiger gedeeltelijk gelijk heb; ik heb deze:

http://i25.tinypic.com/2vn2mgl.jpg er ook mee gemaakt.
Het kan dus wel, maar ik had alleen helemaal geen tijd bij die van gisteren. Het was richten en schieten en het is maar de vraag of de Pentax 'm dan ook zo snel scherp had gehad. Als ik zie hoe snel de Canon scherp stelt denk ik dat de kans op een scherpe foto in zo'n situatie toch wel wel groter is.

Ik heb bewust geen IS genomen, vanwege de prijs, extra gewicht en het feit dat ik m toch vooral voor sportfotografie nodig heb.

@Pichygrue: ik vind het wel zo fijn om hier mijn keuze kenbaar te maken. Het is een reuzeleuk forum en ik zou me niet prettig voelen om hier zonder mededeling zomaar te verdwijnen. En dan nog wel met een Canon  ;)
« Laatst bewerkt op: 27 september 2008, 08:26:35 door yvonnepuntnl »

patrick91

  • Gast
Re: Overgestapt
« Reactie #33 Gepost op: 27 september 2008, 07:40:24 »
Lol@Koor.

En Pichygrue, waar reageer je zo fel op?

Carel

  • Gast
Re: Overgestapt
« Reactie #32 Gepost op: 27 september 2008, 00:03:17 »
Wat interesseert mij dat nou? Iedereen doet maar wat ie wilt! Ja toch! Ik heb geen eieren liggen onder Pentax, of om het eender welke merk dan ook! Als ik me daarom druk zou moeten maken......! ALS ik over zou stappen, zal niemand dat merken: ik ben dan hier gewoon niet meer! Ach ja.....!

Offline Lodewijk

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 141
  • Geslacht: Man
Re: Overgestapt
« Reactie #31 Gepost op: 26 september 2008, 23:40:00 »
Citaat

Eerder een ouwe piemel misschien?

 :)

Wijntje op Koor? ;)
K10D | DA16-45 | DA55-300 | 50/1,7

Offline lock

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 424
  • was een k10d gebruiker..
Re: Overgestapt
« Reactie #30 Gepost op: 26 september 2008, 23:39:12 »
Citaat
De laatste is een crop van een foto die ik heel snel moest nemen; was me met de Pentax niet gelukt.

Allereerst een pluim voor je fotos. Ik vind ze een heerlijk rust uitstralen.
Die boer in de appelboomgaard is ook zo heerlijk kenmerkend voor het wereldje waar ik groot gebracht ben.
Maar ik ben het niet eens met je opmerking dat je met Pentax die reiger niet had kunnen pakken. Er was licht zat. Met mijn k10d heb ik dit soort fotos ook gemaakt (gieren, amerikaanse adelaar, woestuinbuizerds). Met een k20d was het nog makkelijker geweest. Ik vermoed dat je een slechte body hebt getroffen.

Trouwens, bewust geen IS versie genomen ?

lock

Offline lock

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 424
  • was een k10d gebruiker..
Re: Overgestapt
« Reactie #29 Gepost op: 26 september 2008, 23:30:32 »
Citaat
Als we allemaal overstappen is dat toch helemaal niet erg? Ik zou er in elk geval geen moeite mee hebben.. of vloek ik nu in de kerk?
Als ik Yvonne zo lees (en anderen) dan is pentax niet goed voor sport (AF) maar met een canon of nikon lukt dat wel.. een portret kun je met beide ook vast heel mooi maken..

Nou ik kan je vertellen dat de A700 het ook prima kan  ;). En met de nieuwe firmware heeft de fabrikant helemaal raak geschoten. Er komen nu hoge iso fotos uit met een hele fijne grain en geen lelijke vlekkerige plekken meer door de NR. Het is bijna zo ruisarm als de d300, maar met meer detail.

koor

  • Gast
Re: Overgestapt
« Reactie #28 Gepost op: 26 september 2008, 23:21:41 »
Citaat
Ik ben ook een oude muts hoor :)

Eerder een ouwe piemel misschien?

 :)
« Laatst bewerkt op: 26 september 2008, 23:22:03 door koor »

patrick91

  • Gast
Re: Overgestapt
« Reactie #27 Gepost op: 26 september 2008, 21:41:02 »
Ik ben ook een oude muts hoor :)

koor

  • Gast
Re: Overgestapt
« Reactie #26 Gepost op: 26 september 2008, 21:39:23 »
Citaat
Dan komt er toch gewoon een ex-pentaxforumgebruikersforum :)
Maar los daarvan Koor?

Nostalgia Patrick, en het feit dat ik ouwe muts ben misschien. :)

Atmikes

  • Gast
Re: Overgestapt
« Reactie #25 Gepost op: 26 september 2008, 21:29:18 »
een persoonlijk gevoel, enkel kan je bij de FF van Canikon wat verder gaan met de DOF wat mooi kan zijn maar voor de rest super mooie portretjes met het Pentax glas

patrick91

  • Gast
Re: Overgestapt
« Reactie #24 Gepost op: 26 september 2008, 21:24:37 »
Misschien wat offtopic maar ik ben wel beetje nieuwsgierig waarom pentax dan beter geschikt voor mensenplaatjes is? Ze hebben immers prima lenzen en prima camera's..


Atmikes

  • Gast
Re: Overgestapt
« Reactie #23 Gepost op: 26 september 2008, 21:09:32 »
Persoonlijk heb ik leren leven met de "rariteiten" van Pentax icm de lezen als de Bigma, misschien kan het met Canon / Sony of Nikon beter maar voor "mensen" plaatjes is er voor mij niets beter dan een Pentax.

Zelf heb ik al een keer of 5 circuitfoto's gaan maken en ben niet ontevreden over het resultaat, de AF is traag en je hebt niet zo veel bps maar dat is nu net de uitdaging voor mij  ;)

Veel succes met je C en wie weet steek ik toch ook ooit is de grens over ...

yvonnepuntnl

  • Gast
Re: Overgestapt
« Reactie #22 Gepost op: 26 september 2008, 21:01:50 »
Ok hier dan mijn eerste foto's met de 40D en de 70-200mm F/2.8
Ik heb de indruk dat deze combinatie wat makkelijker omgaat met wat moeilijkere omstandigheden. En dan doel ik vooral op grote contrasten met zon en schaduw.
De foto's zijn gewoon in JPEG's geschoten en op de laatst na hadden ze er met de Pentax denk ik niet veel anders uit gezien.
De laatste is een crop van een foto die ik heel snel moest nemen; was me met de Pentax niet gelukt.

Ze staan hier:
http://www.yvonnetermeer.nl/26sept_1/index.html

Als je de foto's opent in een nieuw venster kun je de Exif gegevens zien.
Het was trouwens erg mooi vanochtend!