Auteur Topic: Ideeėnbus  (gelezen 107412 keer)

Offline Mharda

• Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re:Ideeƫnbus
« Reactie #229 Gepost op: 11 december 2011, 11:42:09 »
Haha, top man :D!

Ik had nog een klein ideetje, is het misschien leuk (zeer waarschijnlijk is het al eens voorgesteld) om een sub-forum te maken waar forumleden hun mooiste foto's kunnen posten, zonder voor elke foto een apart topic te openen. Ik heb bijvoorbeeld nog een groot aantal foto's die ik wel wil laten zien, maar niet ergens in een album staan en ik ook niet voor elke foto een topic wil openen. Of zal ik dan gewoon meerder topics openen?

Oeps... liever niet....

Mijn mening: voor 'laten zien' zijn er voldoende (gratis) hosting opties. Dit forum is om foto's te bespreken en daarvan te leren.. het maximum van vijf is wat betreft al erg hoog...
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #229 Gepost op: 11 december 2011, 11:42:09 »

Offline Kees SC

• Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
« Reactie #228 Gepost op: 11 december 2011, 11:36:57 »
Wat ik zelf nog mis op dit forum (althans nog niet ontdekt) is een overzicht van de geschiedenis van Pentax. Ontstaan etc. Tevens zou daarbij kunnen een overzicht van de diverse modellen (camera's/lenzen/flitsers) die zijn uitgebracht en hun jaar van verschijnen. 't Zal wel veel werk zijn, maar kan dan tot in lengte van jaren blijven staan met zo nu en dan een aanvulling als er weer een nieuw model op de markt wordt gebracht.

Beetje late reactie, maar goed: er is ontzettend veel geschreven over de historie en volgens mij nog steeds niet helemaal compleet. Op div. sites staat heel veel, zoals http://www.aohc.it/indexe.htm  http://kmp.bdimitrov.de/lenses/, http://members.multimania.nl/aarth/pentax_historie.htm  en nog heel veel meer. Daar kun je volgens mij vrijwel alles wel vinden. En er zijn natuurlijk nog de boeken!
« Laatst bewerkt op: 11 december 2011, 11:41:55 door Kees SC »

Offline Micha D.

• Super Pentaxian
« Reactie #227 Gepost op: 11 december 2011, 11:24:48 »
Haha, top man :D!

Ik had nog een klein ideetje, is het misschien leuk (zeer waarschijnlijk is het al eens voorgesteld) om een sub-forum te maken waar forumleden hun mooiste foto's kunnen posten, zonder voor elke foto een apart topic te openen. Ik heb bijvoorbeeld nog een groot aantal foto's die ik wel wil laten zien, maar niet ergens in een album staan en ik ook niet voor elke foto een topic wil openen. Of zal ik dan gewoon meerder topics openen?

Offline Vulcan

• Administrator
  • Pentaxian Guru
« Reactie #226 Gepost op: 10 december 2011, 19:34:38 »
Ik zou er persoonlijk trouwens ook voor kiezen om 'bijna alles' met een kleine letter te schrijven (indien het correct gespeld moet zijn), maar dat is natuurlijk aan jullie ;).
Klant is koning!  ;)
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

asplx

• Gast
« Reactie #225 Gepost op: 10 december 2011, 17:06:26 »
Er staat een foutje bij dit subforum, er staat namelijk 'Alles waar je geen plek voor hebt (Bijna alles :-)'. Daar mist een sluitende haak ')'.

:o :o

Mijn wiskundeleraar op de MULO zei dan: Haakje sluiten anders tocht het zo... ;)

Offline Micha D.

• Super Pentaxian
« Reactie #224 Gepost op: 10 december 2011, 17:05:29 »
Ik zou er persoonlijk trouwens ook voor kiezen om 'bijna alles' met een kleine letter te schrijven (indien het correct gespeld moet zijn), maar dat is natuurlijk aan jullie ;).

Offline Vulcan

• Administrator
  • Pentaxian Guru
« Reactie #223 Gepost op: 10 december 2011, 17:01:46 »
Er staat een foutje bij dit subforum, er staat namelijk 'Alles waar je geen plek voor hebt (Bijna alles :-)'. Daar mist een sluitende haak ')'.
Scherp opgemerkt Micha, bedankt! Ik heb het direct aangepast.

Gr., Carel
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Offline Micha D.

• Super Pentaxian
« Reactie #222 Gepost op: 10 december 2011, 16:57:17 »

Offline Reintje

• Senior Member
  • **
« Reactie #221 Gepost op: 24 oktober 2011, 19:22:38 »
Wat ik zelf nog mis op dit forum (althans nog niet ontdekt) is een overzicht van de geschiedenis van Pentax. Ontstaan etc. Tevens zou daarbij kunnen een overzicht van de diverse modellen (camera's/lenzen/flitsers) die zijn uitgebracht en hun jaar van verschijnen. 't Zal wel veel werk zijn, maar kan dan tot in lengte van jaren blijven staan met zo nu en dan een aanvulling als er weer een nieuw model op de markt wordt gebracht.

Offline Vulcan

• Administrator
  • Pentaxian Guru
« Reactie #220 Gepost op: 2 april 2011, 19:18:14 »
Hij was wat voorspelbaar.......

Maar oh so true  8)
Tja, het was een mooi voorzetje...  :drinks:

Offline EviZ

• Pentaxian Guru
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
« Reactie #219 Gepost op: 2 april 2011, 18:47:12 »
Nou zijn we natuurlijk ook een unieke club!  ;) :D

Hij was wat voorspelbaar.......

Maar oh so true  8)

asplx

• Gast
« Reactie #218 Gepost op: 2 april 2011, 17:04:13 »
:rofl2:

gnodde

• Gast
« Reactie #217 Gepost op: 2 april 2011, 16:44:19 »

:cheer: :dance: :good: :cooll: :drinks: :yahoo: :D

Jan.

Offline Vulcan

• Administrator
  • Pentaxian Guru
« Reactie #216 Gepost op: 2 april 2011, 11:11:43 »
De verplichte nummering in een verzameltopic zou het pentaxforum.nl wel uniek maken...

Offline EviZ

• Pentaxian Guru
    • EviZ.nl
« Reactie #215 Gepost op: 2 april 2011, 10:17:58 »
Maar het is wel weer een regeltje waarop dan ook weer gemodereerd moet worden. Het zal toch niet gebeuren dat een foto uit een verzameltopic wordt gehaald omdat een nummer ontbreekt?

De verplichte nummering in een verzameltopic zou het pentaxforum.nl wel uniek maken; ik geen geen ander forum waar dat verplicht wordt gesteld als er per poster maar een foto wordt toegelaten.

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #214 Gepost op: 1 april 2011, 21:29:36 »
"Dag 1 foto 1'' is naar mijn idee eenvoudiger naar te verwijzen dan "dag 1 foto van iemand met een moeilijke naam"  ;) :)

Offline EviZ

• Pentaxian Guru
    • EviZ.nl
« Reactie #213 Gepost op: 1 april 2011, 19:17:19 »
Zit zeker wat in je verhaal Erik, we (de Crew) gaan hier over nadenken...
W.b. "De nummering (als dat uberhaupt al reden zou zijn voor moderatie, want alleen de plaatser doet zich zelf te kort)". Hier ben ik het toch niet met je eens (in fotohoek-topics...), want nummering maakt het juist makkelijker voor de reagerende partij.

Carel

Ook waar ;-) Ik ging hier van mijn eigen perceptie uit....als ik niet makkelijk kan refereren aan een foto dan laat ik een reactie achterwege. Ik had daarom aangenomen dat dat ook voor anderen zou gelden, dus als iemand foto's plaatst zonder nummering, dan volgen er geen of nauwelijks reacties.....en dat vond ik dan in het nadeel van de plaatser. Maar in jouw benadering zit evenzoveel waarde.

greetz,
Erik

Offline Vulcan

• Administrator
  • Pentaxian Guru
« Reactie #212 Gepost op: 1 april 2011, 18:55:42 »
Top!
Maar mag ik je vragen om dergelijke topics iets minder strak te (willen) modereren. Ik denk dat de topics het meest tot hun recht komen in de foto-sub-fora waarop zij betrekking hebben, bijvoorbeeld een dieren-tiendaagse in het subforum 'dieren' en niet in "Xtra, meetings etc".  En als er slechts een foto per deelnemer per dag is toegestaan, zou ik mij niet al te druk maken over de nummering van de foto's. De nummering (als dat uberhaupt al reden zou zijn voor moderatie, want alleen de plaatser doet zich zelf te kort) is in het leven geroepen om het refereren aan een foto te vergemakkelijken, en als er slecht per dag een foto per deelnemer is toegestaan, komt dat niet in de knel. Wat is er zo verschillend om te refereren aan "dag 2, foto Lysik" of "dag 2 nummer 2". Ik zou zeggen dat de eerste verwijzing zelfs duidelijker is.
Zit zeker wat in je verhaal Erik, we (de Crew) gaan hier over nadenken...
W.b. "De nummering (als dat uberhaupt al reden zou zijn voor moderatie, want alleen de plaatser doet zich zelf te kort)". Hier ben ik het toch niet met je eens (in fotohoek-topics...), want nummering maakt het juist makkelijker voor de reagerende partij.

Carel

Offline EviZ

• Pentaxian Guru
    • EviZ.nl
« Reactie #211 Gepost op: 1 april 2011, 18:17:30 »
Het idee van Lysvik vind ik ook heel geslaagd Jazzer, en dit mag ook wat mij betreft een regelmatig terugkerend item worden.
Alleen denk ik niet dat je dit doorlopend moet doen, ik vrees dat dan al gauw mensen gaan afhaken. Misschien is 1x per maand een foto 4, 5 of 7-daagse een haalbare kaart!?
We houden het even in beraad! :)

Carel

Top!
Maar mag ik je vragen om dergelijke topics iets minder strak te (willen) modereren. Ik denk dat de topics het meest tot hun recht komen in de foto-sub-fora waarop zij betrekking hebben, bijvoorbeeld een dieren-tiendaagse in het subforum 'dieren' en niet in "Xtra, meetings etc".  En als er slechts een foto per deelnemer per dag is toegestaan, zou ik mij niet al te druk maken over de nummering van de foto's. De nummering (als dat uberhaupt al reden zou zijn voor moderatie, want alleen de plaatser doet zich zelf te kort) is in het leven geroepen om het refereren aan een foto te vergemakkelijken, en als er slecht per dag een foto per deelnemer is toegestaan, komt dat niet in de knel. Wat is er zo verschillend om te refereren aan "dag 2, foto Lysik" of "dag 2 nummer 2". Ik zou zeggen dat de eerste verwijzing zelfs duidelijker is.

greetz,
Erik

kdj4

• Gast
« Reactie #210 Gepost op: 31 maart 2011, 05:43:46 »
Ik heb verder de moeite niet genomen om beter te filmen, ik was op dat moment foto's aan het maken en zie het knopje van het filmen en denk zet hem even aan zonder iets te veranderen, als ik het weer eens ga proberen kan ik beter de 24-70 pakken, ik denk dat die iets beter in de hand ligt voor het  filmen.

Offline jjw

• Super Pentaxian
    • flickr stream
« Reactie #209 Gepost op: 31 maart 2011, 00:19:34 »
jww, en toch wordt de film functie van de Canon 7D gebruikt door profs in de reclame en film wereld

http://www.youtube.com/watch?v=AsPei4DJPJA&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=7YkDhOxvTPM&feature=related

Mvg
kees.

uh...heb je m'n post wel goed gelezen? Dat DSLRs zeer geschikt zijn voor filmen tegenwoordig en zelfs door profs gebruikt worden, is precies wat ik zei ;) juist naar aanleiding van Vulcan.

Overigens goede filmkwaliteit hoor in je filmpjes. Alleen een statiefje zou geen kwaad kunnen :D Evenals een wat langere sluitertijd, het ziet er nu een beetje 'choppy' uit. Gelukkig kan je dat op de 7D wƩl handmatig instellen. Pentax.... :-X

Ik kijk uit naar een eerste filmverslag van een motorcross :)
« Laatst bewerkt op: 31 maart 2011, 00:24:23 door jjw »
K3 II | K3
DA15 | DA21 | DA35 | DA40 | DA70 | DA20-40 | FA31 | FA35 | FA50 | DA16-50 | DA50-135 | DA300 | DA55-300

http://www.flickr.com/jordywubbels

asplx

• Gast
« Reactie #208 Gepost op: 30 maart 2011, 14:33:52 »
Tja, Kees, komt ervan als je een camera zĆ³nder anti-bibber koopt... :evil:
Je filmpje ga ik later op de dag bekijken...

groeten,
Ruurd

kdj4

• Gast
« Reactie #207 Gepost op: 30 maart 2011, 13:45:01 »
Ik heb de film functie twee weken geleden voor het eerst gebruikt, ik dacht laat het eens proberen maar dat valt echt wel tegen met de 70-200 lens er op, lastig om het beeld een beetje stil te houden.
Het zal best wel beter gaan als je er wat meer in verdiept.

Hier een filmpje waarbij ik zelf op de grond zit, ik heb verder niet zitten draaien om de scherpte wat beter te krijgen, gewoon even een stukje om te proberen.

http://www.youtube.com/watch?v=J63cUaOqXYU

http://www.youtube.com/watch?v=Ag_nXGSbTLM&feature=related

Serpiente

• Gast
« Reactie #206 Gepost op: 30 maart 2011, 13:33:51 »
jww, en toch wordt de film functie van de Canon 7D gebruikt door profs in de reclame en film wereld

Mvg
kees.
De 5D Mark II ook.. Het zijn goedkope HD-camera's van hoge kwaliteit die ook nog eens heel erg compact zijn. :)

Zie:
http://digifotopro.nl/artikel/2330122/canon-5d-mark-ii-ingezet-bij-iron-man-2

kdj4

• Gast
« Reactie #205 Gepost op: 30 maart 2011, 13:30:30 »

Mvg
kees.