Ik begrijp niet wat z/w heeft toegevoegd aan de geschiedenis van fotografie, mensen konden bijna niet anders dan in z/w schieten met de middelen dus waarom verdien het een speciale plaats?
HDR wordt ook al heel lang gebruikt, heb hier een oud boek liggen voor film hoe dat te bewerken en dergelijk en daar word ook over HDR gesproken, denk dat het boek uit de jaren 70 is zo uit m'n hoofd.
Zoek maar op Gustave Le Gray, die kwam met het idee in 1850.
Hier is er eentje van hem, 1857
2 fotos, eentje voor de lucht een de andere voor de zee.
Er is geen Pentax DSLR die zwartwit opneemt dus je zal kleuren foto moeten bewerken tot z/w dus ja het hoort onder bewerking.
Als er iemand nog met film schiet zie ik eigenlijk liever een hele rubriek voor dat.
Waar zou jij dan je zwart/wit landschap neerzetten; bij landschap of fotobewerking?
Nou... dat is heel makkelijk. Als je benieuwd bent van mensen vinden van het landschaps aspect van je foto zet je hem bij landschap en als je benieuwd bent wat mensen vinden van je zwart/wit foto zet je hem bij zwart/wit.
Zoals je zelf al zegt: "Deze site is niet bedoelt om de fotos te bewaren of rangschikken maar om de foto's te laten zien aan andere leden en er commentaar op krijgen"
Maar als ik de foto alleen maar wilt laten zien dan heb ik een probleem,
ik zal het niet weten om eerlijk te zijn daarom vraag ik het.Ik denk dat ik het onder landschap zal zetten omdat het om de "inhoud" van de foto gaat en niet om de bewerking, dat is eigenlijk maar tweede rangs.