Soms kan een serie heel verhelderend zijn, en dan gaat het om het commentaar op de serie en niet zo zeer op de individuele foto's uit die serie, en die mogelijkheid mis ik wel eens op dit forum.
Een apart topic 'series' kan wat dat betreft een optie zijn.
Geef eens (met woorden) een paar voorbeelden van series waarin 5 foto's onvoldoende zijn.
Zelf denk ik dan aan een soort van beeldverhaal (met allemaal foto's die erg nodig zijn om het verhaal te vertellen) of aan een handleiding pottenbakken, boekweitkroketten maken of auto's slopen voor beginnelingen.
Huwelijken en andere feesten of reizen vallen daar meestal niet onder omdat 5 foto's volstaan om een duidelijke indruk te bieden. Meer foto's voegen daar niets essentieel aan toe, hoewel de fotograaf vaak vindt dat (van de 200 foto's die hij/zij toen genomen heeft) een dozijn foto's buitengewoon goed geslaagd zijn. Bijna iedereen kan zo zijn beste tien macrofoto's, sportfoto's, portretten ... huisdieren tonen, maar een linkje naar zijn/haar website volstaat volgens mij. Als je daar per se commentaar op vraagt, kan je altijd een topic met Ć©Ć©n of enkele foto's starten en duidelijk verwijzen naar de volledige reeks.
Misschien vergis ik me en is jouw voorstel iets waarop iedereen (behalve ikzelf) zat te wachten.
Soms is het moeilijk een idee van jezelf nuchter te beoordelen.
Zo dacht ik een tijd geleden dat een topic als
Beeldspraak een vaste plaats zou verdienen in
Xtra! Meetings en Specials van de Fotohoek, maar blijkbaar was ik zowat de enige die dat vond.