Auteur Topic: Ideeënbus  (gelezen 107431 keer)

Offline Vulcan

• Administrator
  • Pentaxian Guru
  • Geslacht: Man
Re:Ideeënbus
« Reactie #129 Gepost op: 17 oktober 2010, 14:59:03 »
Ik sluit me aan bij de zienswijze van Mharda.
We houden het om bovengenoemde redenen op maximaal 5 foto's per topic. Kies gewoon de mooiste foto's uit voor je topic en open eventueel een 2de topic als je dat noodzakelijk acht.
Bij teveel foto's in een topic is het bijna ondoenlijk commentaren te geven. Link eventueel door naar je eigen site.

Groeten, Carel

Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #129 Gepost op: 17 oktober 2010, 14:59:03 »

Offline Mharda

• Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
« Reactie #128 Gepost op: 17 oktober 2010, 12:44:07 »
Even wat overwegingen inzake het aantal foto's:

- de bedoeling van de forum is, zover ik dat ken, om foto's te plaatsen, daarop commentaar te krijgen en daar van te leren;
- vijf is mi al TE veel om commentaar op te geven. Door mensen te dwingen zelf een keus te maken, gaat de kwaliteit omhoog. En drie topics van vijf is wat mij betreft geen oplossing :)
- voor het showen van foto's kan je je eigen website / flickr / photobucket enz.. gebruiken. Kan je onder in je sig zetten of in de desbetreffende post.

Kortom, ik zou eerder pleiten voor drie foto's dan naar tien gaan...
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

asplx

• Gast
« Reactie #127 Gepost op: 17 oktober 2010, 12:38:28 »
In geval van series zijn er meer toegestaan, maar het aantal staat mij niet direct bij.

Groeten,
Ruurd

Offline Johan

• Super Pentaxian
« Reactie #126 Gepost op: 17 oktober 2010, 12:35:05 »
Misschien een idee om het aantal foto's per topic naar 10 te brengen? Had laatst al een keer gevraagd aan een moderator om meer dan 5 te plaatsen maar nog geen antwoord op gekregen. Puur alléén, omdat het om een evenement ging, Heb dan zelf geen zin om een topic of 3 van 5 foto's te plaatsen. Dan kies ik liever de beste 10 foto's.

grJohan

Offline EviZ

• Pentaxian Guru
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
« Reactie #125 Gepost op: 3 september 2010, 20:13:20 »
Tja, zoveel dataruimte hebben nu ook niet dat we alle foto's hier intern kwijt kunnen... :(, maar gelukkig zijn er prima fotohostingsites!  :)
Maar het is zeker irritant als foto's worden weggehaald, zo'n hele topic is dan in één klap waardeloos geworden!
Kom je dergelijke "verminkte" topics tegen, stuur dan hierover een pb naar een mod. Het betreffende topic wordt dan, hoe jammer dan ook, verwijderd...

Carel

Ik neem aan dat de topic-starter eerst wordt gewaarschuwd vóórdat het topic wordt verwijderd?
Want de aanname dat een verdwenen foto in een topic alleen te wijten is aan de eigen actie van de plaatser ervan is een al te simplistische opvatting van de wereld......

greetz,
Erik
« Laatst bewerkt op: 3 september 2010, 21:58:08 door EviZ »

Offline Vulcan

• Administrator
  • Pentaxian Guru
« Reactie #124 Gepost op: 1 september 2010, 19:42:04 »
Stuur me een PBeetje met daarin de verwijzing naar de verminkte topics.
Als voorbeeld dit topic: http://www.pentaxforum.nl/smf/index.php?action=post;topic=12070.100;num_replies=122

Mocht je echt willen gaan "graven", dan liefst een wel aantal topics tegelijkertijd sturen... ;)

Alvast bedankt voor de moeite!

Vr.groet, Carel

Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

lexje

• Gast
« Reactie #123 Gepost op: 31 augustus 2010, 20:30:14 »
ik wil dit wel doen
maar dan ben ik wel even bezig
hoe kan ik dat het best (en het makkelijkst ) doen?

Offline Vulcan

• Administrator
  • Pentaxian Guru
« Reactie #122 Gepost op: 31 augustus 2010, 19:29:11 »
Tja, zoveel dataruimte hebben nu ook niet dat we alle foto's hier intern kwijt kunnen... :(, maar gelukkig zijn er prima fotohostingsites!  :)
Maar het is zeker irritant als foto's worden weggehaald, zo'n hele topic is dan in één klap waardeloos geworden!
Kom je dergelijke "verminkte" topics tegen, stuur dan hierover een pb naar een mod. Het betreffende topic wordt dan, hoe jammer dan ook, verwijderd...

Carel

Offline Mharda

• Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
« Reactie #121 Gepost op: 29 augustus 2010, 15:14:51 »
hallo,

wat mij opgevallen is,
als je het hele forum doorspit er heel veel foto's niet meer opstaan
waardoor je eigenlijk niks meer met de reacties kan
is hier wat aan te doen?

nvg,

lexje

Ja en nee.

Nee, het forum werkt met links naar fotohostingsites. Als iemand zijn foto daar weghaalt, bestaat de lenk niet meer en krijg je een kruisje...

Ja, als het hele forum word omgebouwd tot fotohostingsite en je de foto's op het pentaxforum zou uploaden

De Ja is optie heeft zulke verstrekkende gevolgen dat ik die meer als grapje erbij heb gezet...
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

lexje

• Gast
« Reactie #120 Gepost op: 29 augustus 2010, 14:05:28 »
hallo,

wat mij opgevallen is,
als je het hele forum doorspit er heel veel foto's niet meer opstaan
waardoor je eigenlijk niks meer met de reacties kan
is hier wat aan te doen?

nvg,

lexje

Bartel

• Gast
« Reactie #119 Gepost op: 10 augustus 2010, 19:19:13 »
Ik las zojuist op de site van het AD, dat dat erg therapeutisch werkt.  :-\
De kwaliteit van het AD holt achteruit de laatste paar maanden. Ik hoop dat het bericht mbt therapeutisch werken wel ergens op gebaseerd is.

Gr.
B.

asplx

• Gast
« Reactie #118 Gepost op: 10 augustus 2010, 03:09:22 »
Je praat graag met jezelf?

Ik las zojuist op de site van het AD, dat dat erg therapeutisch werkt.  :-\

Bartel

• Gast
« Reactie #117 Gepost op: 8 augustus 2010, 21:33:13 »
Te lang vrijgezel, dan krijg je dat :D

Maar jullie vinden het hardware gedeelte en dan met name de lenzenhoek duidelijk?
Om iets specifieks te vinden moet je de zoekfunctie gebruiken en dan nog krijg je de "meest rare" zaken.
Maar zolang er verder niemand "klaagt" zal het wel aan mij liggen.

Gr.
B.

Offline Johan

• Super Pentaxian
« Reactie #116 Gepost op: 8 augustus 2010, 20:11:05 »

Offline EviZ

• Pentaxian Guru
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
« Reactie #115 Gepost op: 8 augustus 2010, 19:58:36 »
Op de Pentaxian  :-X forumsite zit er bij de lenzen een onderverdeling. Een 10-20 zoom staat in de categorie 10, een 16-45 zoom staat in de categorie 16 enz.

Ik vind het nu moeilijk om naar ervaringen met een specifieke (ja, je hebt de zoekfunctie) lens te zoeken. Met deze onderverdeling moet het raar lopen wil je de betreffende lens niet kunt vinden.

Wellicht een idee.

Gr.
B.

Goed idee joh, moeten we doen!!
Ga zo door. Alle positieve input is welkom.

Gr.
B.

« Laatst bewerkt op: 8 augustus 2010, 20:04:45 door EviZ »

Bartel

• Gast
« Reactie #114 Gepost op: 7 augustus 2010, 23:46:32 »
Op de Pentaxian  :-X forumsite zit er bij de lenzen een onderverdeling. Een 10-20 zoom staat in de categorie 10, een 16-45 zoom staat in de categorie 16 enz.

Ik vind het nu moeilijk om naar ervaringen met een specifieke (ja, je hebt de zoekfunctie) lens te zoeken. Met deze onderverdeling moet het raar lopen wil je de betreffende lens niet kunt vinden.

Wellicht een idee.

Gr.
B.

Goed idee joh, moeten we doen!!
Ga zo door. Alle positieve input is welkom.

Gr.
B.

Bartel

• Gast
« Reactie #113 Gepost op: 25 juli 2010, 20:59:48 »

Wellicht een idee.

Gr.
B.

asplx

• Gast
« Reactie #112 Gepost op: 21 juli 2010, 23:08:05 »
Thanks Ruurd, die ga ik maar eens uitproberen.

Groet,
John.
En voor het geval je de EFIX-gegevens wilt uitlezen onder FF: FF meteen EFIX-viewer downloaden.

Groeten,
Ruurd

Offline John

• Pentaxian
  • **
  • Het is ≠ Ik vind, vind ik.
« Reactie #111 Gepost op: 21 juli 2010, 22:42:00 »
Thanks Ruurd, die ga ik maar eens uitproberen.

Groet,
John.

asplx

• Gast
« Reactie #110 Gepost op: 21 juli 2010, 22:03:52 »
Ik gebruik, voor zover noodzakelijk, zelden dus, in FF de IE-tab-extensie om toestanden, die onder IE zouden moet werken, onder FF te kunnen gebruiken.

Deze extensie is gratis te downloaden via de FF-site.

Groeten,
Ruurd

Offline John

• Pentaxian
  • **
« Reactie #109 Gepost op: 14 juli 2010, 20:01:51 »
Hoi Johan,

Ik had al het vermoeden dat de hotkeys niet bruikbaar gemaakt zouden kunnen worden voor Firefox, is ook niet echt overkomelijk, ik had het er bijgezet omdat ik toch al bezig was in dit topic aangaande de inlogtijd.

Wat betreft de inlogtijd, ik zie het vanzelf wel eens veranderen als iemand de optie (indien aanwezig) verandert, het viel me gewoon op en ik let er zelf op dat ik niet ingelogd blijf staan buiten mijn eigen pc en mijn vaste pc op het werk.

Het thema levert geen problemen op, het enige wat me wat minder bevalt is dat in FF de notificaties van al dan niet gelezen niet veranderen zonder op F5 te drukken, met IE gaat dat wel automatisch, maar dat was met de vorige forumsoftware ook al zo.

Bedankt voor de reactie en groeten, John.

Offline vvo

• Super Pentaxian*Ltd
  • voormalig K10D eigenaar
« Reactie #108 Gepost op: 14 juli 2010, 11:18:49 »
Ik heb een verzoek dat ik al eens eerder heb ingediend en ook is gehonoreerd (in de tijd dat de oude forumsoftware nog gebruikt werd): als je inlogt is de standaard optie 'blijvend'. Dit is vervelend als je inlogt op een gedeelde pc. Als je even niet oplet ben je blijvend ingelogd en kunnen volgende gebruikers (al is de kans klein) de site betreden en dus bij alle gegevens kunnen komen die je als lid niet met anderen wilt delen. Een tijdsgebonden standaard optie vind ik persoonlijk preferent.

Een snelle blik leverde niets op. Het is kennelijk niet een kwestie van een vinkje zetten. Hiervoor zal ik de themabestanden voor moeten doorspitten. Ik moet eerlijk bekennen dat momenteel de tijd en zin ontbreekt. Ik kan dus niets beloven.

Citaat
Verder had ik de hoop dat de nieuwe software het browsen met Firefox identiek maakt aan het browsen met IE. Dit is nu niet zo, dit uit zich bijvoorbeeld in het feit dat de hotkeys bij het maken van een bericht voor de preview en plaatsen van het bericht bij gebruik geen sjoege geven.

Groeten en de reactie tegemoet ziend, John.

Zal ook een utopie blijven dat IE en firefox (en andere browsers) dezelfde mogelijkheden zullen laten zien dan wel uitvoeren.
Ik gebruik zelf ook firefox, maar heb geen problemen met de door jou genoemde punten. Dat wil zeggen ik gebruik ze niet als zodanig.

Ook hier geldt dat het door ons gekozen thema mogelijk niet geoptimaliseerd is voor firefox.
Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter

Offline John

• Pentaxian
  • **
« Reactie #107 Gepost op: 13 juli 2010, 23:17:35 »
Hallo heren moderators,

Ik heb een verzoek dat ik al eens eerder heb ingediend en ook is gehonoreerd (in de tijd dat de oude forumsoftware nog gebruikt werd): als je inlogt is de standaard optie 'blijvend'. Dit is vervelend als je inlogt op een gedeelde pc. Als je even niet oplet ben je blijvend ingelogd en kunnen volgende gebruikers (al is de kans klein) de site betreden en dus bij alle gegevens kunnen komen die je als lid niet met anderen wilt delen. Een tijdsgebonden standaard optie vind ik persoonlijk preferent.
Verder had ik de hoop dat de nieuwe software het browsen met Firefox identiek maakt aan het browsen met IE. Dit is nu niet zo, dit uit zich bijvoorbeeld in het feit dat de hotkeys bij het maken van een bericht voor de preview en plaatsen van het bericht bij gebruik geen sjoege geven.

Groeten en de reactie tegemoet ziend, John.

Offline Vulcan

• Administrator
  • Pentaxian Guru
« Reactie #106 Gepost op: 13 februari 2010, 13:59:32 »
Bedankt voor het delen Johan-Paul. Heel mooi verhelderend "boek" over natuurfotografie, gratis en voor niks ook.  :)

Carel

Offline Johan-Paul

• Senior Member
  • **
« Reactie #105 Gepost op: 6 februari 2010, 16:03:55 »

Ik weet niet of het iets is voor de ideeenbus.
Maar deze "cursus" kwam ik op internet tegen en is gratis te downloaden.
Voor velen is het misschien gesneden koek.
Maar ik heb er al het eea van geleerd, en het is leuk geschreven.

Johan-Paul

http://www.natuurfotografen.org/cursus/cursus-natuurfotografie
| Canon 7D | Canon EF 70-300 F4.0~F5.6 L IS USM | Canon EF 24-105 F4.0 L IS USM | Canon EF-S 10-22 F3.5-4.5 USM |