Auteur Topic: Ideeënbus  (gelezen 107393 keer)

Offline vvo

• Super Pentaxian*Ltd
  • Geslacht: Man
  • voormalig K10D eigenaar
Re: Ideeënbus
« Reactie #79 Gepost op: 2 september 2008, 23:14:07 »
John,
helemaal terecht deze opmerkingen.
Ik heb de tijd op 1 uur gezet.

Johan.
Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #79 Gepost op: 2 september 2008, 23:14:07 »

Offline John

• Pentaxian
  • **
  • Het is ≠ Ik vind, vind ik.
« Reactie #78 Gepost op: 2 september 2008, 23:11:24 »
Hallo heren admins,

Ik heb een vraagje aangaande de keuzeopties van het inloggen.
Standaard staat nu ingesteld dat je als je inlogt, je dit voor altijd doet. Dit lijkt me niet de meest praktische eerste keuze. Dat vind ik vooral omdat ik vaak op mijn werk op verschillende computers inlog (die dus nu ook altijd ingelogd zijn en ik zit nu in een internetcafé in het buitenland en als ik per ongeluk een keertje zou vergeten de optie aan te passen, zou ik daar voor altijd ingelogd zijn. Ik zie het niet snel gebeuren dat iemand mijn account raadpleegt, maar zou het toch fijner vinden als er een tijdgebonden eerste optie wordt ingesteld als standaard.

Groeten, John.

Offline vvo

• Super Pentaxian*Ltd
« Reactie #77 Gepost op: 26 maart 2008, 22:05:37 »
PB's ontvangen ....ik ga dit inventariseren en bespreken met Carel en Andre.

Bedankt alvast voor de input.

Johan.
Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter

edwindev

• Gast
« Reactie #76 Gepost op: 26 maart 2008, 19:35:03 »
Citaat
Je hebt een pb-tje.
En ook ik had vanochtend al een uitgebreide pb naar Johan gestuurd.

Offline EviZ

• Pentaxian Guru
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
« Reactie #75 Gepost op: 26 maart 2008, 19:25:52 »
Citaat
Fotohoek begint aardig vol te lopen idd. Natuurlijk inherent aan een groeiende groep actieve bezoekers.
Wie voelt zich geroepen actief mee te helpen om eventueel orde in de 'chaos' te scheppen?
Johan.

Je hebt een pb-tje.

greetz,
Erik
« Laatst bewerkt op: 26 maart 2008, 19:26:12 door EviZ »

Offline vvo

• Super Pentaxian*Ltd
« Reactie #74 Gepost op: 25 maart 2008, 22:36:44 »
Fotohoek begint aardig vol te lopen idd. Natuurlijk inherent aan een groeiende groep actieve bezoekers.

Wie voelt zich geroepen actief mee te helpen om eventueel orde in de 'chaos' te scheppen?

Johan.
(vraagt dit niet uit de functie van admin, maar als medegebruiker)

edwindev

• Gast
« Reactie #73 Gepost op: 25 maart 2008, 21:36:27 »
Citaat
Dat is waar, maar hier op het forum is het net zo als in het echte leven: je kunt niet iedereen tevreden stellen.
Gaat het forum er op vooruit of niet, dat is m.i. van belang.
Geheel mee eens. En bij de huidige chaos in de fotohoek begin ik af te haken (of ben ik eigenlijk al afgehaakt). Veel te veel één-foto-topics met de meest nietszeggende namen.
Structuur aanbrengen lijkt me nu van belang voor dit groeiende forum... en helaas kan je daar niet iedereen tevreden mee houden.

Offline EviZ

• Pentaxian Guru
    • EviZ.nl
« Reactie #72 Gepost op: 25 maart 2008, 21:31:37 »
Citaat
Naar mijn idee kunnen we de indeling beter zo simpel mogelijk houden. Teveel subfora en teveel regeltjes (zoals bijv. alleen meerdere foto's in één topic) geeft alleen maar discussies en verschillende kampen van voor- en tegenstanders. Daar wordt het volgens mij (helaas) niet gezelliger van...
Vr.groet,
Carel

Dat is waar, maar hier op het forum is het net zo als in het echte leven: je kunt niet iedereen tevreden stellen.
Gaat het forum er op vooruit of niet, dat is m.i. van belang.

greetz,
Erik

Offline Vulcan

• Administrator
  • Pentaxian Guru
« Reactie #71 Gepost op: 25 maart 2008, 21:28:46 »
Naar mijn idee kunnen we de indeling beter zo simpel mogelijk houden. Teveel subfora en teveel regeltjes (zoals bijv. alleen meerdere foto's in één topic) geeft alleen maar discussies en verschillende kampen van voor- en tegenstanders. Daar wordt het volgens mij (helaas) niet gezelliger van...
Vr.groet,
Carel
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

edwindev

• Gast
« Reactie #70 Gepost op: 25 maart 2008, 20:32:40 »
Misschien dan ook een idee om éénfototopics af te schaffen en verzameltopics aan te maken (bijv. [verzamel] vogels). Alleen series van foto's kunnen in een eigen topic geplaatst worden. Verder dan ook graag het nummeren van de foto's verplicht maken.
« Laatst bewerkt op: 25 maart 2008, 20:33:18 door edwindev »

Offline EviZ

• Pentaxian Guru
    • EviZ.nl
« Reactie #69 Gepost op: 25 maart 2008, 20:05:38 »
Citaat

Het is duidelijk dat je het idee van Tweakers.net hebt  ;).
:D, overigens is Tweakers niet de enige. Bijvoorbeeld ook op DPZ en eosdigital maken ze dat onderscheid.

Citaat
Wat je suggestie betreft zou ik persoonlijk zeggen: liever niet. Ik vind het prettig als dit forum laagdrempelig blijft. Iedereen moet zijn/haar foto kunnen posten, ondanks een verschil in ervaring of techniek. Het toevoegen van extra subfora werkt alleen maar meer onduidelijkheid, en dus onnodige discussie, in de hand. Voor de kwalitatief hoogwaardige foto's zijn er al voldoende mogelijkheden om deze te publiceren. Daarbij denk ik aan eigen online foto-albums of bijv. de Pentax Photo Gallery.

Da's ook waar, maar ik denk dat een kwaliteitsinjectie op dit forum qua fotografie geen kwaad kan. Zodat de goede fotografen ook blijven op het forum en er een uitdaging in blijven zien. Vanwege de testcase blijft het forum laagdrempelig. Alleen de discusies.....tja..

greetz,
Erik

Edit in de motivering
« Laatst bewerkt op: 25 maart 2008, 20:28:15 door EviZ »

Offline Asahiflex

• Super Pentaxian
  • Proud member of LBA
« Reactie #68 Gepost op: 25 maart 2008, 20:00:50 »
Citaat
Misschien in de fotohoek een onderscheid tussen testcase en showcase invoeren. Dan kunnen de kiekjes en de testfoto's in de testcase zodat de showcase voor de geslaagde foto's is.
Gevaar is dat er dan weer discussie ontstaat of een foto wel of niet showcasewaardig is........Dat kan de sfeer aantasten op het forum.

Het is duidelijk dat je het idee van Tweakers.net hebt  ;). Wat je suggestie betreft zou ik persoonlijk zeggen: liever niet. Ik vind het prettig als dit forum laagdrempelig blijft. Iedereen moet zijn/haar foto kunnen posten, ondanks een verschil in ervaring of techniek. Het toevoegen van extra subfora werkt alleen maar meer onduidelijkheid, en dus onnodige discussie, in de hand. Voor de kwalitatief hoogwaardige foto's zijn er al voldoende mogelijkheden om deze te publiceren. Daarbij denk ik aan eigen online foto-albums of bijv. de Pentax Photo Gallery.
K20D, D-BG2, AF360FGZ, Canon EOS 5D MkI
F28/2.8, F50/1.7, F50/1.4, F50/2.8 macro, F100/2.8 macro, F135/2.8 [IF], F*300/4.5 ED [IF], F35-70, F35-105, F70-210
FA77/1.8, Sigma 500/4.5
Sigma 10-20, 500/4.5 APO EX

Offline EviZ

• Pentaxian Guru
    • EviZ.nl
« Reactie #67 Gepost op: 25 maart 2008, 19:55:40 »
Misschien in de fotohoek een onderscheid tussen testcase en showcase invoeren. Dan kunnen de kiekjes en de testfoto's in de testcase zodat de showcase voor de geslaagde foto's is.
Gevaar is dat er dan weer discussie ontstaat of een foto wel of niet showcasewaardig is........Dat kan de sfeer aantasten op het forum.

Het is maar een suggestie.

greetz,
Erik

yvonnepuntnl

• Gast
« Reactie #66 Gepost op: 24 maart 2008, 11:36:42 »
Kan het kader van dit forum niet iets breder?
Ik moet in de topics met foto's altijd naar rechts scrollen om de tekst helemaal te kunnen lezen. Ik vind dat erg storend.

Offline vvo

• Super Pentaxian*Ltd
« Reactie #65 Gepost op: 14 maart 2008, 15:12:41 »
Citaat
Ivm de aanschaf van een QashQai (=een auto) ook lid van het forum  http://www.qashqai-passion.nl . het volgen van topics op dit forum is vele malen makkelijker dan met de door jullie gebruikte software (VVO wat vindt jij?). Met name het volgen van topics en reacties die je zelf post. Hierdoor kun je adequat reageren op vragen of opmerkingen. Met simpel gebruik van favourites los je dit niet op.

Ik begrijp dat dit niet zomaar om te gooien is maar ik zou zeggen ga er eens kijken.

Bob.

Bob,
Daar wordt al over nagedacht !! Ik gebruik SMF zelf bij de 156 club ....
Voorlopig draait dit forum prima, op een paar irritante hebbelijkheidjes na. Een eventuele conversie zal ik eerst goed moeten testen, maar voorlopig even geen prioriteit.

Johan.
(ook aanwezig op het QQ forum)

Offline Bob

• Super Pentaxian
  • Beauty is in the eye of the beholder!
« Reactie #64 Gepost op: 14 maart 2008, 14:27:19 »
Ivm de aanschaf van een QashQai (=een auto) ook lid van het forum  http://www.qashqai-passion.nl . het volgen van topics op dit forum is vele malen makkelijker dan met de door jullie gebruikte software (VVO wat vindt jij?). Met name het volgen van topics en reacties die je zelf post. Hierdoor kun je adequat reageren op vragen of opmerkingen. Met simpel gebruik van favourites los je dit niet op.

Ik begrijp dat dit niet zomaar om te gooien is maar ik zou zeggen ga er eens kijken.

Bob.
MX1, K3+grip, DA-50, DA18-55WR, DA50-200WR, DA*SMC 16-50, DA*SMC 50-135, Tamron 90mm Macro, Tamron 10-24, Tamron 70-300, AF540FGZ Flash, O GPS1, remote F&O-RC1.

Offline Mharda

• Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
« Reactie #63 Gepost op: 11 februari 2008, 06:03:02 »
Willemk, ik heb daar al eens een voorzet voor gedaan en stukjes over "licht" met oa uitleg over diafragma e.d en "statief" geschreven... Zijn wel stickies, maar weinig reacties gehad. Ik had een oproep gedaan om het aan te vullen met andere onderwerpen, maar helaas...

Nou moet ik zeggen dat het forum zich voor grotere stukken tekst niet echt leent. Dat is toch meer voor webpagina's.
« Laatst bewerkt op: 11 februari 2008, 06:06:58 door Harry »
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

willemk

• Gast
Re: Ideeënbus: Technische vraagbaak?
« Reactie #62 Gepost op: 11 februari 2008, 00:39:03 »
Even in t verlengde van mn zoektocht naar verklaringen over termen als 'bokeh' en 'DOF' etc.:
Voorzover al niet voorgesteld door anderen: is er een makkelijk vindbaar hoekje te maken op dit forum waar antwoorden op technische vragen verzameld kunnen worden?
Door de tijd heen kan zich dan een vraagbaak ontwikkelen op dit forum.
(Nogmaals: als ik er overheen gekeken heb.. Sorry!)

Dan zijn de antwoorden makkelijker te vinden en met een zekere rubricering is dat voor deze leuke groeiende club met ervaren en onervaren enthousiastelingen wel fijn?

Met vriendelijke groet,
WillemK

Offline Vulcan

• Administrator
  • Pentaxian Guru
Re: Marktplaats
« Reactie #61 Gepost op: 10 februari 2008, 18:58:15 »
Citaat
Zag de spelregels van Vulcan:

Twee suggesties:

(1) bij zoom.nl hebben ze nu ingevoerd dat er niet gereageerd kan worden op een advertentie in het topic. Dat voorkomt opmerkingen als "nieuw is ie maar 10 euro duurder" en "merk x is veel beter". Lijkt mij een prima suggestie. Zou je een apart board voor moeten hebben waarbij een geplaatst topic meteen op slot gaat.
Opzich vind ik relevante replies niet verkeerd, iets kan ook te duur worden ingezet. Door reacties kan de adverteerder bijv. melden dat het maar een vraagprijs is, en dat je ook kan bieden. Zou het topic op slot zijn, dan wordt er niet gereageerd, maar dan wordt er ook niks verkocht.

(2) het weghalen van topics ben ik in het algemeen niet voor. Het kleine beetje schijfruimte wat je bespaart lijkt mij geen goede reden. Nadelen zijn: statistieken veranderen (posts), onnodige werk voor admins en het geeft zoekers een indicatie van vraagprijzen voor bepaalde apparatuur/lenzen.
Dit vind ik een goede overweging. Wel een minpunt is dat ik zelden op de hoogte wordt gesteld dat een item gekocht of verkocht is, en de topic dus op slot kan. Ik  vind het zelf stomvervelend open topics te zien waar al voorzien is in het aangebodene of gevraagde. Daar wil ik slotjes op! Maar eigenlijk heb ik geen zin om zelf alle marktplaatstopics telkens door te spitten, vandaar kwamen we tot de gekozen oplossing.

« Laatst bewerkt op: 10 februari 2008, 18:59:10 door Vulcan »
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Offline Mharda

• Honorary Member
  • Pentaxian Guru
    • Mharda on SmugMug
Marktplaats
« Reactie #60 Gepost op: 10 februari 2008, 06:07:56 »
Zag de spelregels van Vulcan:

Twee suggesties:

(1) bij zoom.nl hebben ze nu ingevoerd dat er niet gereageerd kan worden op een advertentie in het topic. Dat voorkomt opmerkingen als "nieuw is ie maar 10 euro duurder" en "merk x is veel beter". Lijkt mij een prima suggestie. Zou je een apart board voor moeten hebben waarbij een geplaatst topic meteen op slot gaat.

(2) het weghalen van topics ben ik in het algemeen niet voor. Het kleine beetje schijfruimte wat je bespaart lijkt mij geen goede reden. Nadelen zijn: statistieken veranderen (posts), onnodige werk voor admins en het geeft zoekers een indicatie van vraagprijzen voor bepaalde apparatuur/lenzen.

Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda

Offline Mharda

• Honorary Member
  • Pentaxian Guru
    • Mharda on SmugMug
Knop: Ik heb een klacht
« Reactie #59 Gepost op: 10 februari 2008, 06:01:03 »
Om het werk van de mods te ondersteunen: een knop met "ik heb een klacht/vraag over deze reactie" waarna er een mail naar de mods gestuurd wordt.

Voor de duidelijkheid: ik heb hem tot op heden nog nooit nodig gehad voor klachten. Maar je zou hem ook kunnen gebruiken voor verplaatsen bij het gebruik van een verkeerd board oid. Een knop apart voor klachten (=zwaar) en opemerkingen/suggesties kan ook.

« Laatst bewerkt op: 10 februari 2008, 06:08:25 door Harry »
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda

Offline vvo

• Super Pentaxian*Ltd
Re: Automatische notification
« Reactie #58 Gepost op: 5 februari 2008, 21:04:07 »
Citaat
Ik zou graag de optie zien, dat als ik in een thread een bericht schrijf, automatisch de notification wordt aangezet...

Heb ernaar gekeken maar vooralsnog heb ik een dergelijke optie nog niet kunnen  vinden.

Johan.

Offline Vulcan

• Administrator
  • Pentaxian Guru
Re: Automatische notification
« Reactie #57 Gepost op: 5 februari 2008, 19:26:21 »
Citaat
Ik zou graag de optie zien, dat als ik in een thread een bericht schrijf, automatisch de notification wordt aangezet...
Oeps, dat is nu typisch een vvo vraag... :-?

Offline Mharda

• Honorary Member
  • Pentaxian Guru
    • Mharda on SmugMug
Automatische notification
« Reactie #56 Gepost op: 5 februari 2008, 04:59:11 »
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda

Offline Mharda

• Honorary Member
  • Pentaxian Guru
    • Mharda on SmugMug
« Reactie #55 Gepost op: 4 februari 2008, 18:36:59 »
Citaat

Ben verder niet boos hoor en allang blij dat we er hier gewoon over kunnen praten, zonder dat het in een scheldpartij uitmondt. Dat heb ik elders wel anders gezien.

Gr Chris
een tevreden forumlid 8-)

Eens. Een normale vraag verdient een normaal antwoord. Scheldpartijen horen nooit in het openbaar te gebeuren (als ze al horen te gebeuren..)

Ben het eens met Carel in deze. Doel is het tonen van blijdschap met een bepaalde aankoop en eventueel anderen op een idee brengen. Een eigen topic persoon kan een beetje overkomen als "opscheppen", al weet ik zeker dat jullie dat niet voor ogen hadden.

Op basis van dit topic zag ik de KENKO converter genoemd en heb die ook besteld. Mooi toch? Ik denk niet dat ik dit topic zou lezen als ik voor 200 leden 200 topics moet openen...
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda