Ik ben nu een tijdje gebruiker op dit forum en beleef daar veel plezier aan
Ik vind echter dat er een te grote hoeveelheid is aan subfora. Verschilt het gebuik van een *ist nu zoveel van een K10D? Ik denk het niet. Zeker gelet op het feit dat er nog een relatief gering aantal (actieve) gebruikers zijn op dit forum, is er weinig levendigheid in de diverse subfora. Ik kijk als K10 gebruiker niet snel in het *ist subforum terwijl de onderwerpen in dit subforum voor mij ook interessant kunnen zijn, of kan ik als K10 gebruiker ook antwoorden op vragen van een *ist gebruiker en vice versa.
Ook andere grotere fora maken niet het onderscheid in de verschillende typen dslr.
Ik vind de forum indeling van het
http://www.eosdigitaal.nl/forum/ wel aardig (hoewel daar nu ook een discussie gaande is over het forum), met name het "hardware gedeelte".
Ik stel daarom voor om een indeling te maken met een subforum voor 1 digitale reflexcameras, 2 filmrefelexcamera's, 3 compactcamera's, 4 objectieven (*) , 5, accessoires (**), 7 computer (***)
(*) dus geen onderscheit meer tussen groothoek, standaard en tele: alle objectieven bij elkaar.
(**) alle accessoires zoals tassen, statieven, flitsers, aftandbediening etc.
(***) voor zover gericht op fotobewerking zoals printers, scanners, beeldschermen, (exterene)hardeschijven etc
Is het wat?