Auteur Topic: Dakine Sequence fotorugzak [minireview]  (gelezen 11621 keer)

Serpiente

• Gast
Re: Dakine Sequence fotorugzak [minireview]
« Reactie #30 Gepost op: 3 november 2008, 21:40:18 »
hey

nog een vraag. Is het mogelijk er een laptop in te doen als je de fotoblock er ook in hebt zitten? Een vakje of achter de fotoblock?

Ik wil namelijk een Eee-pc of een MacBook kopen.. wel handig als die ook mee kan.

Als dit kan ga ik hem zeker halen  :)

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #30 Gepost op: 3 november 2008, 21:40:18 »

Serpiente

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: 3 november 2008, 21:40:18 »
hey

nog een vraag. Is het mogelijk er een laptop in te doen als je de fotoblock er ook in hebt zitten? Een vakje of achter de fotoblock?

Ik wil namelijk een Eee-pc of een MacBook kopen.. wel handig als die ook mee kan.

Serpiente

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: 3 november 2008, 21:40:18 »
hey

Serpiente

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: 10 oktober 2008, 19:03:17 »
Citaat
Ik gebruik `m thuis als mobiel magazijn, alles bij de hand  :)
Mijn objectievenverzameling is ook niet zo groot maar op reis komen daar nog wel wat spulletjes bij natuurlijk (lader, batterijen, schoonmaakspul, evt flitser, etc)

Volgens mij is "the old man" in A`dam dealer (snowboardtoko)
ok.. ik zal eens opzoeken waar dat zit.. dan kan ik binnenkort eens langs gaan.

Ik denk dat ik binnenkort een DA* 300 koop en later een Sigma 105 macro..  Daarnaast voorlopig nog mijn kitlensjes en M50 f1.7.. moet passen.

Serpiente

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: 10 oktober 2008, 19:03:17 »
Citaat
Mijn objectievenverzameling is ook niet zo groot maar op reis komen daar nog wel wat spulletjes bij natuurlijk (lader, batterijen, schoonmaakspul, evt flitser, etc)

Ik denk dat ik binnenkort een DA* 300 koop en later een Sigma 105 macro..  Daarnaast voorlopig nog mijn kitlensjes en M50 f1.7.. moet passen.

Serpiente

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: 10 oktober 2008, 19:03:17 »
Citaat

Offline C20v

• Super Pentaxian*Ltd
  • Geslacht: Man
  • Macroaddict
« Reactie #24 Gepost op: 10 oktober 2008, 09:43:16 »

« Laatst bewerkt op: 10 oktober 2008, 09:47:16 door C20v »

-Photography is about finding the most interesting angle and moment-

Serpiente

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: 10 oktober 2008, 00:38:33 »
Citaat
Met lege ruimte bedoelde ik: de ruimte in de photoblock die niet was bezet door fotospul.

Petje heb ik 95% op m`n hoofd maar de overige spulletjes die je noemt kunnen er volgens mij makkelijk in. Er zijn reviews op internet te lezen die zeggen dat de overige ruimte (dus buiten de PB om) beperkt is maar daar denk ik anders over. Uiteraard is het geen weekend tas (het is en blijft in de 1e plaats een fotorugzak) maar met slim pakken kom je een heel eind.

Zoals ik al zei: alles voor een dag fotograferen in de jungle én een dagje strand incl badhanddoek kon mee.

Op de dakine-site staan de buitenmaten van zowel de sequence, de photoblock en de mission. De PB is de constante factor, zo kan je wel berekende inschatting maken van het verschil in ruimte.

Zoals gezegd: Als je eventueel in de buurt woont mag je `m eens komen bekijken.
ok..ik ga denk ik eens een winkel opzoeken die ze verkoopt.. kom regelmatig in Amsterdam en Alkmaar.. Woon zelf in Den Helder.. dat is nergens vlakbij  ;)

Ik gebruik hem dan ook puur als dagrugzak voor cameraspullen en wat ik opnoemde. Ik moet ze verder denk ik gewoon een keer zien. kwa cameraspullen is het geen probleem. Heb niet superveel onjectieven.

Offline C20v

• Super Pentaxian*Ltd
  • Macroaddict
« Reactie #22 Gepost op: 9 oktober 2008, 23:32:31 »
Met lege ruimte bedoelde ik: de ruimte in de photoblock die niet was bezet door fotospul.

Petje heb ik 95% op m`n hoofd maar de overige spulletjes die je noemt kunnen er volgens mij makkelijk in. Er zijn reviews op internet te lezen die zeggen dat de overige ruimte (dus buiten de PB om) beperkt is maar daar denk ik anders over. Uiteraard is het geen weekend tas (het is en blijft in de 1e plaats een fotorugzak) maar met slim pakken kom je een heel eind.

Zoals ik al zei: alles voor een dag fotograferen in de jungle én een dagje strand incl badhanddoek kon mee.

Op de dakine-site staan de buitenmaten van zowel de sequence, de photoblock en de mission. De PB is de constante factor, zo kan je wel berekende inschatting maken van het verschil in ruimte.

Zoals gezegd: Als je eventueel in de buurt woont mag je `m eens komen bekijken.

Serpiente

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: 9 oktober 2008, 22:24:05 »
Citaat
Het hangt er vanaf wat je er extra in stopt. Ik denk dat ze beiden per saldo even dik zijn (de lege tassen met enkel de photoblock en die is hoogte bepalend)

Ik heb in Manuel Antonio NP het trail naar de waterval gedaan. De enige keer dat de tas lastig was, was toen ik onder een omgevallen boomstam door moest. Dat ding lag wel zo laag dat ik er ook zonder tas ook bijna niet op m`n hurken onderdoor kon.

Maw ik heb `m niet echt als beperking ervaren en kleiner had ik wss al vervelend ervaren. Ik heb nl ook regelmatig de lege ruimte in de photoblok gebruikt om niet-foto spulletjes mee te nemen (denk aan zonnebrand, reepjes, etc)

BTW: condensvorming was minimaal. De Photoblock icm de sequence isoleert vrij goed.

Hmm, Indonesië...staat ook hoog op de verlanglijst, daar liggen m`n roots :)
Kun je dat soort spullen sowieso meenemen.. dus ook als je een camera mee hebt (ik heb altijd flesje, zonnebrand, determinatieboekje, klein gifsetje, verrekijker, petje en zaklampje)? Want als ze bijna even groot zijn (weinig verschil) dan is meer ruimte interessant..

Ik ga met mijn opa.. alleen is het nog niet 100% zeker.. Hij is daar geboren.. mijn roots liggen daar dus ook  :)
« Laatst bewerkt op: 9 oktober 2008, 22:43:09 door Serpiente »

Offline C20v

• Super Pentaxian*Ltd
  • Macroaddict
« Reactie #20 Gepost op: 9 oktober 2008, 20:52:06 »
Het hangt er vanaf wat je er extra in stopt. Ik denk dat ze beiden per saldo even dik zijn (de lege tassen met enkel de photoblock en die is hoogte bepalend)

Ik heb in Manuel Antonio NP het trail naar de waterval gedaan. De enige keer dat de tas lastig was, was toen ik onder een omgevallen boomstam door moest. Dat ding lag wel zo laag dat ik er ook zonder tas ook bijna niet op m`n hurken onderdoor kon.

Maw ik heb `m niet echt als beperking ervaren en kleiner had ik wss al vervelend ervaren. Ik heb nl ook regelmatig de lege ruimte in de photoblok gebruikt om niet-foto spulletjes mee te nemen (denk aan zonnebrand, reepjes, etc)

BTW: condensvorming was minimaal. De Photoblock icm de sequence isoleert vrij goed.

Hmm, Indonesië...staat ook hoog op de verlanglijst, daar liggen m`n roots :)
« Laatst bewerkt op: 9 oktober 2008, 20:56:01 door C20v »

Serpiente

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: 9 oktober 2008, 20:31:10 »
Citaat
Sorry voor de late reactie, Serpiente  :-[

Nou, ik kan je vertellen: hij is z`n geld dubbel en dwars waard.

In Costa rica heb ik `m zowat dag en nacht omgehad. Eten, drinken, heel de rotzooi kan erin. Het is echt een daypack, zelf een enkel badlaken was geen probleem. Elke zijvak kan een 1ltr fles bevatten en geheel sluiten, een colafles van 1.5 gaat ook alleen krijg je dan de ritsjes niet dicht. Meestal nam ik 1 fles in het ene vak en een handdoek in het andere vak mee.

Draagcomfort en ergonomie zijn goed, als je er eenmaal aan gewend bent. Ik heb `m zelfs een dag lang 10uur onafgebroken omgehad. Uiteraard krijg je wel een natte rug maar de ventilatie is dusdanig dat je het er niet warmer van krijgt.
Lange tochten zijn dus goed te doen, je moet dan wel de heupriemen gebruiken. Die nemen dan een groot gedeelte van het gewicht over van de schouderriemen zodat je met je benen draagt en niet met de rug/schouders.
Ik ben best een strerke vent maar na 6uur enkel aan de schouderriemen was ik behoorlijk af :)

De spullen zijn goed bereikbaar. Het is een kwestie van afgooien en openritsen om je spullen te pakken of op te bergen. Oke, het is geen fastpack maar als je eens snel je camera moet hebben dan heb je `m ook zo. En `s avonds, als we uit eten gingen, nam ik enkel de Photoblock mee als ik geen behoefte had aan de rugzak. As easy as eating pancakes  :)

De ritsen doen het nog steeds heel erg soepel dus hebben ze wat mij betreft de test doorstaan en de regenhoes is super. Bij een onverwachte stortbui zittie er in 5 seconden om, bovendien kan je nog steeds bij je apperatuur. Na de bui kan je het ding loshalen (klitteband) om te laten drogen. De vakjes op de heupriemen zijn trouwens waterdicht (getuige: 1 pakje sigaretten dat na diverse zware hoosbuien en een boottocht geen spoor van vocht vertoonde)
De Sequence is voor mij uitgegroeid tot een volwaardige reisgenoot.

Oh ja, niet geheel onbelangrijk: ik heb geen gezeur gehad bij de douane of de vliegmaatschappij. Hij mocht zonder probleem mee als handbagage.

Als je `m eerst eens wilt bekijken, geef je maar een gil.

PS:
Waar gaat de reis deze keer naar toe?
bedankt.. zo laat was je nou ook weer niet  :)

Ja ik denk dat de keuze gaat tussen de Sequence en de Mission Photo (ietsje kleiner). Moet ze eerst zien. Hij moet namelijk ook niet te groot zijn, want dat is in de jungle vervelend als je ergens onderdoor moet ;)

Waarschijnlijk Indonesië.. maar als dat niet doorgaat moet ik iemand vinden om mee te gaan naar Peru ofzo..

Offline C20v

• Super Pentaxian*Ltd
  • Macroaddict
« Reactie #18 Gepost op: 9 oktober 2008, 19:37:17 »
Sorry voor de late reactie, Serpiente  :-[

Nou, ik kan je vertellen: hij is z`n geld dubbel en dwars waard.

In Costa rica heb ik `m zowat dag en nacht omgehad. Eten, drinken, heel de rotzooi kan erin. Het is echt een daypack, zelf een enkel badlaken was geen probleem. Elke zijvak kan een 1ltr fles bevatten en geheel sluiten, een colafles van 1.5 gaat ook alleen krijg je dan de ritsjes niet dicht. Meestal nam ik 1 fles in het ene vak en een handdoek in het andere vak mee.

Draagcomfort en ergonomie zijn goed, als je er eenmaal aan gewend bent. Ik heb `m zelfs een dag lang 10uur onafgebroken omgehad. Uiteraard krijg je wel een natte rug maar de ventilatie is dusdanig dat je het er niet warmer van krijgt.
Lange tochten zijn dus goed te doen, je moet dan wel de heupriemen gebruiken. Die nemen dan een groot gedeelte van het gewicht over van de schouderriemen zodat je met je benen draagt en niet met de rug/schouders.
Ik ben best een strerke vent maar na 6uur enkel aan de schouderriemen was ik behoorlijk af :)

De spullen zijn goed bereikbaar. Het is een kwestie van afgooien en openritsen om je spullen te pakken of op te bergen. Oke, het is geen fastpack maar als je eens snel je camera moet hebben dan heb je `m ook zo. En `s avonds, als we uit eten gingen, nam ik enkel de Photoblock mee als ik geen behoefte had aan de rugzak. As easy as eating pancakes  :)

De ritsen doen het nog steeds heel erg soepel dus hebben ze wat mij betreft de test doorstaan en de regenhoes is super. Bij een onverwachte stortbui zittie er in 5 seconden om, bovendien kan je nog steeds bij je apperatuur. Na de bui kan je het ding loshalen (klitteband) om te laten drogen. De vakjes op de heupriemen zijn trouwens waterdicht (getuige: 1 pakje sigaretten dat na diverse zware hoosbuien en een boottocht geen spoor van vocht vertoonde)
De Sequence is voor mij uitgegroeid tot een volwaardige reisgenoot.

Oh ja, niet geheel onbelangrijk: ik heb geen gezeur gehad bij de douane of de vliegmaatschappij. Hij mocht zonder probleem mee als handbagage.

Als je `m eerst eens wilt bekijken, geef je maar een gil.

PS:
Waar gaat de reis deze keer naar toe?
« Laatst bewerkt op: 9 oktober 2008, 19:41:18 door C20v »

Marinus84

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: 9 oktober 2008, 01:25:41 »
Mocht deze tas te duur zijn, ik heb een tas van LowePro (Flipside 300) en deze heeft ook een ingang aan de rugkant!
Bevalt ten zeerste, en zit bij konijnenberg rond de 70 euro. Scheelt je toch weer 100.

Mooie tas, ik zou hem bijna gekocht hebben, tot ik de prijs zag.  :-?

Serpiente

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: 8 oktober 2008, 18:20:47 »
Hey

Hoe beviel deze tas in Costa Rica?

Ventileert hij goed op je rug? Kan je er lange wandelingen mee maken? Passen er naast camera spullen nog genoeg dingen in? Kon je een beetje snel bij je camera?

Ik ga namelijk ook weer tropenreisjes maken :)

Ik ben een beetje aan het kijken voor een verjaardagscadeau  ;) Het is nog vroeg  ;)

Deze lijkt namelijk aan mijn eisen te voldoen..

Offline C20v

• Super Pentaxian*Ltd
  • Macroaddict
« Reactie #15 Gepost op: 11 augustus 2008, 11:21:55 »
Ik heb `m via Eurofun center besteld, kostte me €170. De NL-importeur zit in Schiedam, kweet ff niet meer hoe ze heten maar dat is wel te googlen.

Offline Corros

• Super Pentaxian
  • J316
    • Website
« Reactie #14 Gepost op: 11 augustus 2008, 00:46:54 »
Iemand enig idee waar deze tas te koop is en wat het ongeveer moet kosten?
Alles wat relevant is over mij te weten is te vinden op: Website volg mij via twitter

Offline C20v

• Super Pentaxian*Ltd
  • Macroaddict
« Reactie #13 Gepost op: 3 augustus 2008, 12:02:08 »
Thnx   :)

Offline Vulcan

• Administrator
  • Pentaxian Guru
Re: Dakine fotorugzak (sequence of Photo mission)?
« Reactie #12 Gepost op: 2 augustus 2008, 12:36:37 »
Citaat
He? Ik las dit en wilde de titel wijzigen maar nou ben ik het knoppie kwijt? Is er een bepaalde tijdslimiet om je berichten te wijzigen, Carel?
Ja, binnen 5 dagen! Ik wijzig 'm wel...
Carel
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Offline C20v

• Super Pentaxian*Ltd
  • Macroaddict
« Reactie #11 Gepost op: 2 augustus 2008, 12:14:35 »
He? Ik las dit en wilde de titel wijzigen maar nou ben ik het knoppie kwijt? Is er een bepaalde tijdslimiet om je berichten te wijzigen, Carel?
« Laatst bewerkt op: 2 augustus 2008, 12:15:48 door C20v »

Offline Vulcan

• Administrator
  • Pentaxian Guru
« Reactie #10 Gepost op: 2 augustus 2008, 11:38:28 »
Met de zoekfunktie vind ik dit topic direct terug.
Misschien is het een tip om bij een minireview dit ook te vermelden in de topictitel...  :P

Carel
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Offline Mharda

• Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
« Reactie #9 Gepost op: 1 augustus 2008, 22:01:36 »
Citaat
Inderdaad een mooie minireview! Op dit soort minireviewtjes zit menigeen te wachten. Bedankt hiervoor! :)
Carel

Carel,

Kunnen we dit soort minreviews taggen zodat ze makkelijk terug te vinden zijn?
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Offline Vulcan

• Administrator
  • Pentaxian Guru
« Reactie #8 Gepost op: 1 augustus 2008, 20:01:02 »
Inderdaad een mooie minireview! Op dit soort minireviewtjes zit menigeen te wachten. Bedankt hiervoor! :)
Carel

Offline C20v

• Super Pentaxian*Ltd
  • Macroaddict
« Reactie #7 Gepost op: 31 juli 2008, 09:08:19 »
Ik hoop het, zelf kon ik niet genoeg info op het net vinden dus wellicht dat iemand er wat aan heeft. Ik zag al dat dit topic via google terug te vinden is.

Citaat
Bedankt voor deze informatieve post  :)

Ziet er een "bere"rugzak uit, een beetje erover voor mijn gebruik, maar ik kan me wel voorstellen dat het een heel mooi werkinstrument is
Graag gedaan, ik hou er wel van om dit soort reviews in elkaar te knutselen. En voor dat iemand het vraagt: nee, ik heb geen aandelen :)
« Laatst bewerkt op: 31 juli 2008, 09:10:15 door C20v »

patrick91

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 31 juli 2008, 00:06:11 »
Mooie serie zo, is tijd aan besteed!
En dat komt een keertje iemand van pas lijkt me!

Atmikes

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 30 juli 2008, 21:43:21 »
Bedankt voor deze informatieve post  :)

Ziet er een "bere"rugzak uit, een beetje erover voor mijn gebruik, maar ik kan me wel voorstellen dat het een heel mooi werkinstrument is

Offline C20v

• Super Pentaxian*Ltd
  • Macroaddict
« Reactie #4 Gepost op: 30 juli 2008, 21:29:09 »
Goed, hij is binnen  :)

Bij gebrek aan info op de site van DaKine en moeilijk vinden van goede foto`s heb ik zelf maar een verslagje in elkaar geknutseld:

Dit is dus de Dakine Sequence, een fotorugzak in de vorm van een daypack met name gericht op outdoorsporten zoals snowboarden en skieën. Het is een imposante rugzak, leeg weegt hij reeds 2.2kg. Hij oogt en voelt professioneel, ritsen en sluitingen doen hun werk soepel en zonder haperen. De stof is stevig en qua afwerking heb ik tot nog toe niets te mekkeren. En dat uit mijn mond wil wat zeggen want ik heb al wat rugzakken versleten :)

In de Sequence vinden we de Photoblock, dit is een padded schoudertas met indeling die naar believen te wijzigen is. Bovendien kan de Photoblock in z`n geheel uit de tas zodat je toch gebruik kunt maken van de rugzak mocht je je fotoapparatuur niet nodig hebben.

De Photoblock is behoorlijk groot, voor mij in dit stadium van de hobby in ieder geval wel. Zoals je ziet heb ik zeeën van ruimte over, ik denk dat zelfs een gemonteerde Bigma erin past. Ik was blij dat ik nog wat schotjes van m`n oude tas over had, anders zou de boel er los in zwemmen.

Hierboven zie je de 2 tassen naast elkaar, de block is best groot. De serie hieronder laat zien hoe de photoblock vast zit.

3 punts bevestiging dmv klittenband

De klep schuift in het rugpaneel van de Sequence. Dat gaat vrij makkelijk en het hoeft niet persé als je de tas enkel voor transport gebruikt naar een locatie waar de rugzak niet van pas komt. Ik denk dat je er dan ook wel een kleine laptop in kwijt kan. Ik heb geen laptop dus ik kan het niet uitproberen.

Zo ziet het er dus in gemonteerde toestand uit.

Zijaanzicht, hier zie je een zijvakje dat groot genoeg is om een plastic colaflesje van 0.5 liter te herbergen. Ik heb het nog niet geprobeerd maar ik denk dat een bidon van 1 ltr ook wel in z`n geheel past.
De heupband is voorzien van 2 zakjes, makkelijk voor mobieltjes, sleutels, sigaretten etc. Ze zijn zelfs groot genoeg voor een platte   brillenkoker.

Verder kunnen we zowel statief als monopod kwijt. Voor de statiefbevestiging zijn er onder en boven een apart zakje met rits gemaakt. De straps zijn dus geheel opgeborgen als je ze niet nodig hebt.

Voor een mono is een apart steekzakje gemaakt achter/bovenop het rechter zijvak. De strap die je ziet is tevens 1 van de "beveiligingen" van de rits van het voorvak.

En dit was een prettige verrassing, er zit in de bodem zowaar een vak met een regenhoes. Staat niet op de site, zonde want dit is volgens mij een erg complete tas.

De regenhoes past trouwens niet als het statief erop zit.

Het rugpaneel, deze is aan de buitenzijde gepadded met een soort ventilatiesysteem, de binnenzijde is hard. Dit is wss om de ruggengraat te beschermen in het geval van een crash bij het skieën of boarden.

Dit is het bovenvak of de gogglepocket (goggle=sneeuwbril), deze bestaat uit een hoofdvak en een plat vak op de flap. Het lijkt op gaas maar het is doorzichtig geplastificeerd, het lijkt erop dat dit vloeistof bestendig is. Makkelijk voor batterijen en geheugenkaarten.

Het grote voorvak is eigenlijk hetzelfde: 1 groot vak en wat kleintjes, ook weer enkele van datzelfde geplastificeerde gaasmateriaal.
1: 1 groot plat vak
2: pennenhouders
3: Zijn 2 vakken met rits, wss lekbestendig.
4: Twee losse insteekzakjes
5: Dat is 1 van de statiefstraps

En dit zit helemaal onderop: een gaatje om de tas te ontluchten als je `m zo plat mogelijk wilt hebben. Slimme oplossing.

Het lijkt me een heerlijke tas, natuurlijk isssie door "shear size" niet voor elk scenario bruikbaar maar ik heb `m dan ook echt als day- en travelpack gekocht. De photoblock is een extra die de tas nog een stuk veelzijdiger maakt. Bovendien zien ze er niet zozeer uit als een fototas, iets wat ik wel kan waarderen ivm diefstalgevoeligheid.

De prijs is imho zonder meer stevig te noemen, aan de andere kant zit een gelijkwaardige tas van een willekeurig A-merk ook in deze categorie. De eerste indruk is dattie z`n geld waard is, hoogwaardig materiaal, slim en doordacht. Bovendien vind ik `m een stuk sportiever ogen dan een (imho oubollige) Lowepro waarvan ik persoonlijk het idee heb dat janenalleman gelijk weet dat je met een camera rondzeult.

Hij gaat mee naar Costa Rica, tzt zal ik nog wel een update houden.

Grtz Jacco
« Laatst bewerkt op: 30 juli 2008, 21:53:41 door C20v »