Goed, hij is binnen Â
Bij gebrek aan info op de site van DaKine en moeilijk vinden van goede foto`s heb ik zelf maar een verslagje in elkaar geknutseld:
Dit is dus de Dakine Sequence, een fotorugzak in de vorm van een daypack met name gericht op outdoorsporten zoals snowboarden en skieën. Het is een imposante rugzak, leeg weegt hij reeds 2.2kg. Hij oogt en voelt professioneel, ritsen en sluitingen doen hun werk soepel en zonder haperen. De stof is stevig en qua afwerking heb ik tot nog toe niets te mekkeren. En dat uit mijn mond wil wat zeggen want ik heb al wat rugzakken versleten
In de Sequence vinden we de Photoblock, dit is een padded schoudertas met indeling die naar believen te wijzigen is. Bovendien kan de Photoblock in z`n geheel uit de tas zodat je toch gebruik kunt maken van de rugzak mocht je je fotoapparatuur niet nodig hebben.
De Photoblock is behoorlijk groot, voor mij in dit stadium van de hobby in ieder geval wel. Zoals je ziet heb ik zeeën van ruimte over, ik denk dat zelfs een gemonteerde Bigma erin past. Ik was blij dat ik nog wat schotjes van m`n oude tas over had, anders zou de boel er los in zwemmen.
Hierboven zie je de 2 tassen naast elkaar, de block is best groot. De serie hieronder laat zien hoe de photoblock vast zit.
3 punts bevestiging dmv klittenband
De klep schuift in het rugpaneel van de Sequence. Dat gaat vrij makkelijk en het hoeft niet persé als je de tas enkel voor transport gebruikt naar een locatie waar de rugzak niet van pas komt. Ik denk dat je er dan ook wel een kleine laptop in kwijt kan. Ik heb geen laptop dus ik kan het niet uitproberen.
Zo ziet het er dus in gemonteerde toestand uit.
Zijaanzicht, hier zie je een zijvakje dat groot genoeg is om een plastic colaflesje van 0.5 liter te herbergen. Ik heb het nog niet geprobeerd maar ik denk dat een bidon van 1 ltr ook wel in z`n geheel past.
De heupband is voorzien van 2 zakjes, makkelijk voor mobieltjes, sleutels, sigaretten etc. Ze zijn zelfs groot genoeg voor een platte  brillenkoker.
Verder kunnen we zowel statief als monopod kwijt. Voor de statiefbevestiging zijn er onder en boven een apart zakje met rits gemaakt. De straps zijn dus geheel opgeborgen als je ze niet nodig hebt.
Voor een mono is een apart steekzakje gemaakt achter/bovenop het rechter zijvak. De strap die je ziet is tevens 1 van de "beveiligingen" van de rits van het voorvak.
En dit was een prettige verrassing, er zit in de bodem zowaar een vak met een regenhoes. Staat niet op de site, zonde want dit is volgens mij een erg complete tas.
De regenhoes past trouwens niet als het statief erop zit.
Het rugpaneel, deze is aan de buitenzijde gepadded met een soort ventilatiesysteem, de binnenzijde is hard. Dit is wss om de ruggengraat te beschermen in het geval van een crash bij het skieën of boarden.
Dit is het bovenvak of de gogglepocket (goggle=sneeuwbril), deze bestaat uit een hoofdvak en een plat vak op de flap. Het lijkt op gaas maar het is doorzichtig geplastificeerd, het lijkt erop dat dit vloeistof bestendig is. Makkelijk voor batterijen en geheugenkaarten.
Het grote voorvak is eigenlijk hetzelfde: 1 groot vak en wat kleintjes, ook weer enkele van datzelfde geplastificeerde gaasmateriaal.
1: 1 groot plat vak
2: pennenhouders
3: Zijn 2 vakken met rits, wss lekbestendig.
4: Twee losse insteekzakjes
5: Dat is 1 van de statiefstraps
En dit zit helemaal onderop: een gaatje om de tas te ontluchten als je `m zo plat mogelijk wilt hebben. Slimme oplossing.
Het lijkt me een heerlijke tas, natuurlijk isssie door "shear size" niet voor elk scenario bruikbaar maar ik heb `m dan ook echt als day- en travelpack gekocht. De photoblock is een extra die de tas nog een stuk veelzijdiger maakt. Bovendien zien ze er niet zozeer uit als een fototas, iets wat ik wel kan waarderen ivm diefstalgevoeligheid.
De prijs is imho zonder meer stevig te noemen, aan de andere kant zit een gelijkwaardige tas van een willekeurig A-merk ook in deze categorie. De eerste indruk is dattie z`n geld waard is, hoogwaardig materiaal, slim en doordacht. Bovendien vind ik `m een stuk sportiever ogen dan een (imho oubollige) Lowepro waarvan ik persoonlijk het idee heb dat janenalleman gelijk weet dat je met een camera rondzeult.
Hij gaat mee naar Costa Rica, tzt zal ik nog wel een update houden.
Grtz Jacco