Auteur Topic: Waarom geen onderwerp "Evenementen"?  (gelezen 1715 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Atmikes

  • Gast
Re: Waarom geen onderwerp "Evenementen"?
« Reactie #16 Gepost op: 14 september 2008, 11:57:13 »
Het is en blijft hier inderdaad een heel leuk forum en of er nu rubrieken moeten bijkomen of niet laat ik in het midden.

Betalen voor lidmaatschap, tja... dan moeten er ook extra voordelen aan het lidmaatschap zijn vind ik, als die er niet zijn dan zie ik er het nut niet van in.

Ik heb al meerder fora's zien evolueren in de richting van betaald lidmaatschap, trust me, blijft niet lang duren, meestal komt er zelfs vrij snel een gratis parallel forum ...

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Waarom geen onderwerp "Evenementen"?
« Reactie #16 Gepost op: 14 september 2008, 11:57:13 »

Offline AnnaTEFka

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 102
  • Geslacht: Man
  • Er is altijd wel iets om te fotograferen
Re: Waarom geen onderwerp "Evenementen"?
« Reactie #15 Gepost op: 14 september 2008, 11:05:26 »
Ik volg dit forum nu al een aantal maanden.

Er zijn aardig wat mensen actief. Het is ook heel normaal dat er altijd mensen zijn met andere/betere ideeën. Ik denk dat de initiatiefnemers vooral moeten kijken naar wat ze zelf willen. Dit forum vraagt om continuiteit.  Een vereniging met lidmaatschapsgeld kan een goede optie zijn. Ik denk dan wel dat (een deel van) het forum openbaar moet blijven. Al was het maar om nieuwe bezoekers/leden te werven.

Zelf weet ik niet of ik lid zou worden. Een donatie zal ik best wel een keer doen.

Ik volg dit forum ook om ideeën op te doen voor mijn eigen forum.
Daarnaast volg ik nog een ander forum. De kunst is het om een forum actueel te houden met redelijk wat nieuwe postings per dag.
Daar slaagt dit forum heel goed in. Mijn complimenten. Ook blijf ik me in positieve zin verbazen over de gemoedelijkheid in de postings.

Daarnaast zijn er volgens mij een paar bezoekers die er een dagtaak van maken om te posten :D Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet de tijd heb om alle treads te blijven volgen :-[

Al met al een forum dus naar mijn hart.
Pentax k100D super met kit lens. Tamron SP 90mm 1:25 AF macro. Tokina AT:X 100-300 1:4.0 MF. Balg. Tussenringen.

Offline vvo

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2812
  • Geslacht: Man
  • voormalig K10D eigenaar
Re: Waarom geen onderwerp "Evenementen"?
« Reactie #14 Gepost op: 12 september 2008, 15:46:48 »
Citaat
Deze discussie is ook al eens eerder gevoerd. Mijn inschatting is als jullie overstappen naar een andere provider er voor meerdere jaren de hosting kunnen betalen aan inmiddels binnen gekregen donaties!

De discussie spitste zich destijds op het feit dat er voor 1 jaar al betaald was! En dat geld over de balk gooien niet echt de bedoeling was. Bij zo'n reactie van jouw vraag ik mij af of er inmiddels al serieus is gekeken naar een ander hosting optie. Of je 30 euro per maand betaald voor weinig of 30 euro per jaar voor heel veel met 60GB data traffic p/m en 3GB schijfruimte maakt een groot verschil lijkt mij.

Ik beheer 9 websites met vergelijkbare en grotere forums als deze die al jaren draaien zonder problemen.

mvgr Walter


Beste Walter,
Je kunt pas naar alternatieven kijken als we eerst op een rijtje hebben wat we (Andre, Carel, Johan) nu willen en welke richting we op willen gaan.

Initiatieven zijn ontplooid en in volle gang. Hosting is een onderdeel hiervan en wees gerust, daar serieus naar gekeken.

Feit blijft dat, voordat we uberhaupt iets anders gaan doen, de continuiteit tot volgend jaar april 2009 is vastgelegd.


Bedankt voor wederom voor je input.



Johan.


« Laatst bewerkt op: 12 september 2008, 15:47:27 door vvo »
Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter

ToXiQ

  • Gast
Re: Waarom geen onderwerp "Evenementen"?
« Reactie #13 Gepost op: 12 september 2008, 14:42:25 »
Citaat


Vooralsnog wordt dit forum gevoed door donaties en Google Ads. Op een gegeven moment (misschien nu al) verwacht de forumbezoeker een bepaalde continuiteit, zoals forum moet altijd in de lucht zijn, etc.
Hoe lang gaan we dat volhouden? Stel je voor dat er totaal geen gelden meer binnenkomen, dan zou het zomaar kunnen dat het forum afsterft.




Johan.

Hoi Johan,

Deze discussie is ook al eens eerder gevoerd. Mijn inschatting is als jullie overstappen naar een andere provider er voor meerdere jaren de hosting kunnen betalen aan inmiddels binnen gekregen donaties!

De discussie spitste zich destijds op het feit dat er voor 1 jaar al betaald was! En dat geld over de balk gooien niet echt de bedoeling was. Bij zo'n reactie van jouw vraag ik mij af of er inmiddels al serieus is gekeken naar een ander hosting optie. Of je 30 euro per maand betaald voor weinig of 30 euro per jaar voor heel veel met 60GB data traffic p/m en 3GB schijfruimte maakt een groot verschil lijkt mij.

Ik beheer 9 websites met vergelijkbare en grotere forums als deze die al jaren draaien zonder problemen.

mvgr Walter

Offline PeterK

  • Honorary Member
  • Super Pentaxian
  • *****
  • Berichten: 1772
  • Geslacht: Man
Re: Waarom geen onderwerp "Evenementen"?
« Reactie #12 Gepost op: 10 september 2008, 21:55:56 »
Citaat
Vereniging oprichten?

Goed idee.  ;) Ik zal met plezier het lidgeld betalen.

On-topic: het verder opsplitsen van de fotohoek is imho een must.
Landschappen/Natuur/Dieren mag uit elkaar worden getrokken. Nieuwe rubrieken kunnen zijn:
Transport, Reizen, Abstract, HDR, Zwart-Wit, Stilleven, Evenementen...
Homo Sapiens Pentaxiensis (Pentax K20D-K100D-MG)

Carel

  • Gast
Re: Waarom geen onderwerp "Evenementen"?
« Reactie #11 Gepost op: 9 september 2008, 23:41:42 »
Ik snap het ook! En dat wil al heel wat zeggen. Mijn suggestie werd ingegeven, door het onloochenbare feit, dat juist evenementen vaak een goede gelegenheid zijn voor fotograferende amateurs; beroeps trouwens óók! Als je ziet wat er allemaal rondsjouwt met foto- en videocamera's.....Ongelooflijk! En er vàlt heel wat te fotograferen.
Ik snap óók best, dat het beheer van het forum veel toewijding en inzet vraagt van de moderators. Vanaf deze plaats hulde!
Het móet niet; het was, zoals gezegd, een suggestie! Ik vind echter wel, dat het vastleggen van evenementen toch speciale technieken vereist. Bijvoorbeeld: bereid je goed voor: plaats, aard van het evenement, locaties, organisatie etc. Maar ook: hé, Pichygrue, jij bent al vaker daar en daar geweest. Geef eens wat hints over dat wél, dat niet...bijvoorbeeld! En ik ben niet te beroerd om te zeggen, dat ik dát óók niet weet....! Nog meer: mededelingen over plaats te grijpen evenementen, ik noem maar wat!

koor

  • Gast
Re: Waarom geen onderwerp "Evenementen"?
« Reactie #10 Gepost op: 9 september 2008, 22:10:31 »
Ik snap het.
Bedankt.

Offline vvo

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2812
  • Geslacht: Man
  • voormalig K10D eigenaar
Re: Waarom geen onderwerp "Evenementen"?
« Reactie #9 Gepost op: 9 september 2008, 21:46:42 »
Citaat

Verklaar je nader Johan.
Want dit snap ik niet.

 ;)


Als we echt zo hard doorgroeien is dit niet meer door 3 man te behappen. Dus zul je een structuur moeten bedenken waarbij taken verdeeld gaan worden over meerdere personen. Gaan we nog harder groeien ....dan ....vul maar in.

Vooralsnog wordt dit forum gevoed door donaties en Google Ads. Op een gegeven moment (misschien nu al) verwacht de forumbezoeker een bepaalde continuiteit, zoals forum moet altijd in de lucht zijn, etc.
Hoe lang gaan we dat volhouden? Stel je voor dat er totaal geen gelden meer binnenkomen, dan zou het zomaar kunnen dat het forum afsterft.

Ook in die zin zou je een structuur kunnen bedenken om de continuiteit te waarborgen. Vereniging oprichten?


Johan.
Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter

koor

  • Gast
Re: Waarom geen onderwerp "Evenementen"?
« Reactie #8 Gepost op: 9 september 2008, 21:37:25 »
Citaat
Het is niet alleen het forum, maar ook de gehele structuur/organisatie er om heen.


Johan.

Verklaar je nader Johan.
Want dit snap ik niet.

 ;)
« Laatst bewerkt op: 9 september 2008, 21:37:38 door koor »

Offline vvo

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2812
  • Geslacht: Man
  • voormalig K10D eigenaar
Re: Waarom geen onderwerp "Evenementen"?
« Reactie #7 Gepost op: 9 september 2008, 18:23:17 »
Het is niet alleen het forum, maar ook de gehele structuur/organisatie er om heen.


Johan.
Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter

Atmikes

  • Gast
Re: Waarom geen onderwerp "Evenementen"?
« Reactie #6 Gepost op: 9 september 2008, 18:17:06 »
Het BD forum is niet meteen "my piece of cake" maar daar hebben ze heel veel leden en ongelooflijk veel posts, kijk is rond hoe zij hun forum ge(her)organiseerd hebben  ;)

Offline vvo

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2812
  • Geslacht: Man
  • voormalig K10D eigenaar
Re: Waarom geen onderwerp "Evenementen"?
« Reactie #5 Gepost op: 9 september 2008, 18:11:22 »
We staan altijd open voor goede ideeen ....en dit is er natuurlijk eentje.

Wel zitten we momenteel met een vraagstuk. Hoe gaan wij mods verder met het als maar groeiende forum. De fotohoek wordt onoverzichtelijk en we zoeken daar nog input voor. Ook hebben we een aantal aanmeldingen voor het modereren van b.v. de fotohoek. We hebben alleen nog geen idee hoe en wat.

Ik gooi deze nieuwe categorie bij de 2 andere mods voor de voeten  :)
Even kijken of we eensgezind een nieuwe categorie kunnen toevoegen.


Johan.
Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter

Carel

  • Gast
Re: Waarom geen onderwerp "Evenementen"?
« Reactie #4 Gepost op: 9 september 2008, 17:47:38 »
Ja, dat lijkt mij een goede titel voor een - denk ik - goed afgebakend onderwerp. En inderdaad, als onze "mods" daar anders over denken, ja, dan is dat zo!

Offline Hen

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3394
  • Geslacht: Man
  • Zie het maar zo.
    • Hen Metsemakers fotografie
Re: Waarom geen onderwerp "Evenementen"?
« Reactie #3 Gepost op: 9 september 2008, 09:55:33 »
Voel er wel voor, maar waar leg je de grens Pychigrue? Is een autotocht een evenement evenals een popconcert? Een dansvoorstelling gelijk aan beeldhouwwerk?

Een onderdeel 'Kunst en evenementen' is wellicht wat breder en toch afgebakend. Nou, Pychigrue, kun je hier wat mee, en wat nog belangrijker is, zijn de mods bereid? Denk trouwens dat ons verzoek in de hoek 'idee' moet staan?!  
Pentax K10D - Pentax K-x Body's. SMC-DA 1:4-5.6 50-200mm; SMC-DA 1:3.5-5.6 18-55 mm; SMC-M 1.7 50 mm; Tamron SP AF 90mm F/2.8 DI Macro 1:1; Sigma 10-20; Velbon Sherpa 200R statief; Starblitz 1000 ringflitser; Sandisk III

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re: Waarom geen onderwerp "Evenementen"?
« Reactie #2 Gepost op: 9 september 2008, 05:12:51 »
Zou kunnen, maar de kunst is altijd om het aantal boards niet te groot te laten worden en toch eenieder recht te doen...
Maar de mods zullen de suggestie wel meenemen.

Als ik een suggestie zou mogen doen is dat het het splitsen van natuur en dieren...
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Carel

  • Gast
Waarom geen onderwerp "Evenementen"?
« Reactie #1 Gepost op: 9 september 2008, 01:38:26 »
Ja, vertel eens! Of zijn dat gebeurtenissen, waarbij een Pentax-eigenaar vooral NIET aanwezig dient te zijn? Te frivool of zo? Of is "men" bevreesd voor eindeloze series? Daaraan kan toch paal en perk gesteld worden? Ik was bij de Harleydag in Breda, de Volksdansdag in Hulst, de Vestingstedendagen, eveneens in Hulst, het 67e Bloemencorso in Zundert, allemaal evenementen die een lust zijn voor het oog van je camera! Toch? Maar om die nou onder "Overig" weg te zetten?  Daar voel ik niet voor!
Bovendien, denk ik, is het fotograferen van evenementen een kunst(je) op zich! Ik zeg niet, dat ik daar nou zo goed in ben...! Misschien zijn er hier, dat dat nu juist wel min of meer beheersen. Die kunnen dus anderen - vooral MIJ  ;D- wat leren!
Ach ja...........!