Auteur Topic: Niet veel meer te koop aangeboden...  (gelezen 3669 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re: Niet veel meer te koop aangeboden...
« Reactie #13 Gepost op: 30 november 2008, 15:51:49 »
Ja, het is heerlijk rustig!

 Â                

Carel  ;)
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Niet veel meer te koop aangeboden...
« Reactie #13 Gepost op: 30 november 2008, 15:51:49 »

patrick91

  • Gast
Re: Niet veel meer te koop aangeboden...
« Reactie #12 Gepost op: 30 november 2008, 14:38:25 »
Citaat
Het blijft v.w.b. openbare reacties heerlijk rustig in de advertenties.
Johan.

Hihi.. ja, reageren gaat ook niet meer ;)

Offline glasbak

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 905
  • Geslacht: Man
  • Pentax ruled
Re: Niet veel meer te koop aangeboden...
« Reactie #11 Gepost op: 30 november 2008, 14:24:50 »
Citaat
Volgens mij wordt er ook veel minder geplaatst aan foto's. Komt dat, behalve door het ontbreken van Pim, Guido, Lucien, Koor en anderen door de kritische oproep van Bob?

Weet ik niet, maar een vraag voor de oudgedienden, was er vorig najaar ook een teruggang in forum activiteit ?

George



Cees

  • Gast
Re: Niet veel meer te koop aangeboden...
« Reactie #10 Gepost op: 30 november 2008, 14:23:38 »
Citaat
Volgens mij wordt er ook veel minder geplaatst aan foto's. Komt dat, behalve door het ontbreken van Pim, Guido, Lucien, Koor en anderen door de kritische oproep van Bob?

Ik denk ook dat de reden daar in zit ,ik blijf het erg jammer vinden dat ze weg zijn.
En de oproep van Bob? het is van ons allemaal hobby, de een is verder als de ander, maar niemand is foutloos.
Laten we van elkaar proberen te leren en plaats wat je zelf goed vind of waar je een anders mening over wil weten.  

Ruud

  • Gast
Re: Niet veel meer te koop aangeboden...
« Reactie #9 Gepost op: 30 november 2008, 13:52:07 »
Volgens mij wordt er ook veel minder geplaatst aan foto's. Komt dat, behalve door het ontbreken van Pim, Guido, Lucien, Koor en anderen door de kritische oproep van Bob?

Offline vvo

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2812
  • Geslacht: Man
  • voormalig K10D eigenaar
Re: Niet veel meer te koop aangeboden...
« Reactie #8 Gepost op: 30 november 2008, 13:27:59 »
Wat ik wel heerlijk vind is dat wij als modjes geen brandjes meer hoeven te blussen. Het blijft v.w.b. openbare reacties heerlijk rustig in de advertenties.

Ben wel benieuwd (en heb dat ook regelmatig gepolst) of er nu veel via pb's gecommuniceerd wordt.


Johan.
Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter

Offline PeterK

  • Honorary Member
  • Super Pentaxian
  • *****
  • Berichten: 1772
  • Geslacht: Man
Re: Niet veel meer te koop aangeboden...
« Reactie #7 Gepost op: 30 november 2008, 13:12:59 »
Citaat
Volgens mij ligt de fotoactiviteit bij veel mensen in de donkere wintermaanden gewoon op een lager peil dan in de lang licht zomervakantiemaanden.

Dat is het. Korte, druilerige, koude dagen zorgen ervoor dat een architectuur- en landschapsfotograaf zoals ik amper nog aan fotografie doet.
Homo Sapiens Pentaxiensis (Pentax K20D-K100D-MG)

patrick91

  • Gast
Re: Niet veel meer te koop aangeboden...
« Reactie #6 Gepost op: 30 november 2008, 12:09:40 »
Heeft er ongetwijfeld ook wel mee te maken.. mollentijd noem ik het altijd. Ik heb het voordeel van ploegendienst.. zie je toch nog wel eens wat licht ;)

Offline glasbak

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 905
  • Geslacht: Man
  • Pentax ruled
Re: Niet veel meer te koop aangeboden...
« Reactie #5 Gepost op: 30 november 2008, 12:08:01 »
Volgens mij ligt de fotoactiviteit bij veel mensen in de donkere wintermaanden gewoon op een lager peil dan in de lang licht zomervakantiemaanden.
Bij mij ook, ik ga naar het werk als het nog donker is, en kom thuis als het weer donker is.

George

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re: Niet veel meer te koop aangeboden...
« Reactie #4 Gepost op: 30 november 2008, 12:02:18 »
Het niet kunnen reageren heeft, denk ik, weinig invloed. Het feit dat je een minimaal aantal posts moet hebben zou wel een rol kunnen spelen...

Ik hou marktplaats de laatste tijd niet meer zo bij, loopt daar ook het aantal Pentax aanbiedingen terug? En ebay?
Normaal in een recessie (om dat woord maar even te gebruiken) is de 2e hands markt booming en stort nieuw in. Dat zie je momenteel in de autobranche...
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

patrick91

  • Gast
Re: Niet veel meer te koop aangeboden...
« Reactie #3 Gepost op: 30 november 2008, 11:55:44 »
Zou kunnen hoor maar ik vond het wel opvallend dat met de komst van de nieuwe regels (met oa het niet meer kunnen reageren) samenviel met het aantal nieuwe advertenties in TKA dat terugliep.

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re: Niet veel meer te koop aangeboden...
« Reactie #2 Gepost op: 30 november 2008, 11:45:48 »
Ik denk (weten doe ik het niet) dat het meer zit in de nog beperkte omvang van het forum, een kleine 800 deelnemers... Van die 800 is maar een deel actief op de 2e hands markt. En daarvan is nu weer een groot deel voorzien van de gewenste lenzen.

Ik verwacht pas weer wat meer aanbod als er nieuwe lenzen beschikbaar komen zoals de 60-250 DA*, de 55mm 1.4 SDM en de SIGMA's die SDM ondersteunen. Normaal moet je dan tussen de 2 en 5 lenzen verkopen om weer wat nieuws te kunnen kopen...
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

patrick91

  • Gast
Niet veel meer te koop aangeboden...
« Reactie #1 Gepost op: 30 november 2008, 11:10:43 »
Komt dat door de nieuwe regels of hebben we niets in huis waar we vanaf willen?