wederom dank voor de positivo's Peter! Waar haal je toch de tijd vandaan...
Kwestie van tijd voor vrijmaken, Chris.
Ik heb in m'n "carriere" ervaren dat het bekijken/analyseren van andermans foto's evenveel kennis/kunde oplevert dan fotograferen zelf.
En als ik de foto's dan toch bekijk/analyseer, kan ik net zo goed m'n visie delen met de maker van de foto............
Maar ik heb nog weer nieuw werk voor je om te becommentariseren
Als je denkt dat ik al jouw opnames ga "analyseren", moet ik je toch teleurstellen, Chris.
De balans tussen fotograferen en bekijken/analyseren moet wél acceptabel blijven......
Maar OK............ voor deze keer:
Over "Scream!" kan ik eigenlijk heel kort zijn (als dat lukt).
Naast hetgeen dat ik al bij jouw eerdere plaat van deze Amerikaanse Zeearend positief heb opgemerkt over de scherpte, de DoF, het mooie licht en de zwarte achtergrond, is het bij deze foto natuurlijk vooral ook de frontale blik en het effect van de "schreeuw" die 'm heel erg speciaal maakt.
Complimenten vwb. het afdrukmoment, Chris!!!
En de foto van de bruine pad............
Als fervent macrofotograaf heeft dit soort platen natuurlijk altijd m'n aandacht als het gaat om het "leereffect".
Vwb. het standpunt kan ik je eigenlijk alleen maar complimenteren.......... mooi op "ooghoogte" waardoor je 'm niet alleen "op z'n voordeligst" hebt neergezet, maar daarnaast ook nog de voor- en achtergrond goed hebt weten te gebruiken voor het creëren van diepte.
Twee zaken vind ik wat minder, of zou ik in ieder geval anders aangepakt hebben.
In de eerste plaats de inrichting van de compo waarbij ik de ruimte die je 'm in de kijkrichting gegeven hebt absoluut te krap vind. Ik weet niet of dit een uitsnede is, maar persoonlijk zou ik hier voor landscape hebben gekozen om de ruimte links te vergroten, maar ook nog iets van het (mooie) scherpteverloop over z'n rug te laten zien.
Het tweede dat me iets minder aanspreekt is dat de scherpte van z'n kop relatief snel wegloopt. Het scherptepunt ligt m.i. perfect, maar direct achter z'n oog loopt de scherpte in 'n (te) hoog tempo weg. Dit maakt dat bij het bekijken van de plaat het "gevoel van scherpte" wat minder is en dat vind ik jammer.
Maar.................... wie ben ik???
Feit is dat de plaat is toegelaten tot de PPG en dat zou (eigenlijk) genoeg moeten zeggen!!!!
Gr. Peter