Eerste wat me opvalt is de belachelijke hoeveelheid pixels.
Wat moet je ermee. Er kleven veel meer nadelen aan dan voordelen.
Liever een 10 Mpix met hele goede resultatenbij hoge ISO-waardes.
Wat moet een gemiddelde amateur/hobby fotograaf nou met al die puntjes? Oh ja, dan kun je lekker op 1,40 bij 2 meter printen 8-)
Ik weet, er zit ook het voordeel aan dat je lekker kunt croppen, maar dat is dan ook het enige voordeel, terwijl er veel meer nadelen zijn.
Sterker nog, ik zou persoonlijk nog liever een 8 mpix sensor in de K20 hebben met waanzinnige ISO prestaties, zoals de D3.
Wanneer houden de fabrikanten (marketing boys) nou eens op die die pixel-wedloop. Ik weet het, zonder goede marketing ben je snel failliet, maar zouden de fabrikanten dan onderling niet een afspraak kunnen maken? Zoals de Duitse autofabrikanten doen met topsnelheid (250 km/u begrenst) en de Japanse autofabrikanten met vermogen (max 280 pk)?
Ook hebben alle fabrikanten tegenwoordig zo'n stofverwijderingssysteem in de nieuwe toestellen. Hartstikke mooi, bekt erg lekker, maar je hebt er geen .... aan. Maar als het er niet opzit, dan verkopen ze gewoon veel minder camera's.
Ik wil het allemaal niet te negatief laten klinken, maar ik ben echt een beetje verbaasd en teleurgesteld over deze vernieuwingen. :-?