Volgens de geruchten met een CMOS sensor toch? Dat zou ik ontzettend jammer vinden, een CCD tekent van zichzelf al iets scherper dan een CMOS, dat scheelt in de nabewerking en de kwaliteit van het glaswerk. Nu zal het bij Pentax niet zo'n probleem zijn om goed glaswerk af te leveren, maar het zal veel gebruikers in het begin toch tegenvallen als ze met een CMOS sensor gaan fotograferen.
Een full-frame zal wel niet gebeuren, dan zou er dus al een hele batterij aan FA objectieven klaar moeten staan om dat op te vangen, en dat lijkt me nog niet aan de orde, maar zeg nooit nooit.
Ben wel benieuwd naar de ruisonderdrukking in de genoemde (veronderstelde) 14MP sensor, ik vind de kwaliteit op hoge ISO's nu erg goed (K100D/K10D), maar ben benieuwd of ze dat kunnen volhouden met zoveel pixels op zo'n kleine sensor.
Ach, eigenlijk is er niet meer te doen dan af te wachten toch? En net zoals eerder in dit topic zie ik dit wel als een gunstig moment om nog een K100D of misschien toch een K10D extra aan te schaffen, die prijzen zullen wel heel interessant worden, zeker tweedehands