Jammer echt heel erg jammer. Ik denk dat -wanneer ze met de K7 een stap richting professionele fotografen wil maken- dat ze bij deze de boot missen. Alle andere technische foefjes zijn echt heel erg leuk maar voor mij niet relevant.
Let wel, voor het "gemiddeld" gebruik heb je natuurlijk weinig of geen last van de mindere ruisprestaties, maar de tak van sport waar ik mij mee bezig hou vind voornamelijk plaats in slecht verlichte, tegenwoordig niet meer zo rokerige zaaltjes. En dan is een beetje ruisprestatie op 1600 iso echt een must om nog met een goeie sluitertijd te kunnen werken. Als je weet wat voor trucs ik al moet uithalen met de GX20 om -na een avondje bluesartiesten schieten- mijn foto's een beetje toonbaar te maken!?
Trouwens de review in P/F was erg lovend en had ook een teneur van "wij hebben sympathie voor underdog". Iedereen, en ook ik, hoopt natuurlijk op het feit dat Pentax/Samsung eindelijk s een paar mooie stappen maakt in cameraland.
Ik las eerder ergens iemand die riep dat Pentax zich beter kan gaan bezig houden met de instappers dan met de professionals. Daar lijkt het nu wel op. De K10/GX10 en K20/GX20 uit de markt halen en dan maar hopen dat de bestaande gebruikers overstappen op de K7 is een zeer verdedigende strategie die vor mij iig niet meer helpt
Samsung lijkt dit door te hebben. Je hoort iig niets over een "GX-7". Die gaan zich richten op de four-thirds markt. De toekomst zal het leren, maar dat lijkt mij nu een rendabelere strategie.
Nogmaals erg jammer