Auteur Topic: Reviews en tests K7  (gelezen 29932 keer)

Offline hansli

• Pentaxian
  • **
  • who needs autofocus?
Re: Reviews en tests K7
« Reactie #37 Gepost op: 22 juli 2009, 14:56:49 »
Citaat
Een nederlandse test is hiet te vinden.
k7 review

Haha, test...... laat me niet lachen.....

Het internet is vergeven van dit soort "tests", waarbij de tester eenvoudigweg de informatie van de fabrikant overschrijft.

In het beste geval is dit een product-preview.

Wer baut auf Wind, baut auf Satan's Erbarmen

(Richard Wagner, Der Fliegende Holländer)

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #37 Gepost op: 22 juli 2009, 14:56:49 »

Offline andre-mz5

• Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • Geslacht: Man
  • Lenses are the eyes of your Pentax
« Reactie #36 Gepost op: 22 juli 2009, 13:47:44 »
Een nederlandse test is hiet te vinden.
k7 review

grtz, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

RonHendriks

• Gast
« Reactie #35 Gepost op: 26 juni 2009, 02:59:28 »
Een linkje van de Roadshow:

http://www.pentax.de/de/roadshow.php

RonHendriks

• Gast
« Reactie #34 Gepost op: 26 juni 2009, 02:59:03 »
Hij is er vanaf juli bij in de Pentax Roadshow van Pentax Duitsland.

blaauw

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: 25 juni 2009, 23:37:21 »
Officiële filmpje oogt al weer een stuk fijner, al zij het in low res, maar ik kan bijna niet geloven dat 't alleen met manual focus zou werken.

Offline andre-mz5

• Global Moderator
  • Pentaxian Guru
« Reactie #32 Gepost op: 25 juni 2009, 14:16:00 »
Ook hier een uitgebreide review van de K7.
Photographyblog - review K7

grtz, Andre

Offline Vulcan

• Administrator
  • Pentaxian Guru
« Reactie #31 Gepost op: 25 juni 2009, 13:08:16 »
Was ook al geplaatst door Bob in Het grote K7-topic, maar hier hoort dit bericht nog meer thuis...  ;)

Een vrij uitgebreide review op:
http://www.imaging-resource.com/PRODS/K7/K7A.HTM

Groeten, Bob
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

blaauw

• Gast
« Reactie #30 Gepost op: 11 juni 2009, 15:37:55 »
Citaat
We moeten een amateur filmpje natuurlijk wel met een amateur filmpje vergelijken. Natuurlijk is een officieel canon filmpje prachtig, maar er zal ook nog redelijk wat nabewerking zijn geweest.

Hierbij een amateur filmpje: http://www.vimeo.com/3113192

Is toch nog wel wat beter dan de K-7, maar je betaald er ook 2 keer zoveel voor:)

Ook hier overigens weer overduidelijke sporen van compressie, de blokkendoos; blijbaar is vimeo geen betrouwbare afspiegeling van de daadwerkelijke prestaties van deze dslr's

Offline andre-mz5

• Global Moderator
  • Pentaxian Guru
« Reactie #29 Gepost op: 11 juni 2009, 13:10:14 »
Ik denk dat iedereen wacht op het uitkomen van de productie versie en de officiele reviews. In Duitslnd en Engeland zijn intussen wel een aantal gewone gebruikers beizg met het "testen" van pre-productie versies.

grtz, Andre

Offline y-cam

• Super Pentaxian*Ltd
  • Niet geschoten is altijd mis !
« Reactie #28 Gepost op: 11 juni 2009, 12:50:09 »
Wat is het stil geworden rond de K7 ... tot mijn spijt want ik denk dat ik ga kantelen (ben er eigenlijk heel zeker van 8-))

Niemand geen nieuwtjes meer te melden? Beschikbaar in de BELNED winkels in de loop van de maand juli?

can't wait.

Groetjes,
Yves

Offline y-cam

• Super Pentaxian*Ltd
« Reactie #27 Gepost op: 7 juni 2009, 17:09:07 »
Citaat
Als je er een M-focus objectief met een diafragmaring op zet kan je toch gewoon [...] met de scherptediepte spelen ;)

uiteraard, maar dat lijkt me toch niet zo vlot te werken dan met een besturing aan de camera, en bovendien riskeer je van elke keer een klikje te horen bij het draaien aan de ring ...

En inzake scherptstellen: manueel scherpstellen kan allicht altijd, maar AF zou toch mogen vereist worden op een toestel uit 2009 ?

Groetjes,
Yves

« Laatst bewerkt op: 7 juni 2009, 17:09:31 door y-cam »

Serpiente

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: 7 juni 2009, 12:06:55 »
Als je er een M-focus objectief met een diafragmaring op zet kan je toch gewoon scherpstellen en met de scherptediepte spelen ;) Pentax bezitters hebben over het algemeen wel een paar van dat soort objectieven. ;)

Offline y-cam

• Super Pentaxian*Ltd
« Reactie #25 Gepost op: 7 juni 2009, 09:25:33 »
video-functie interesseert me niet zo heel erg maar ik had toch graag geweten of de AF zal werkzaam zijn tijdens filmen? Blijkt wat discussie over te zijn ...

Zou je ook de scherptediepte tijdens het filmen kunnen doen toe- of afnemen?

groetjes,
Yves
« Laatst bewerkt op: 7 juni 2009, 09:26:04 door y-cam »

Jelle

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: 6 juni 2009, 08:33:14 »
We moeten een amateur filmpje natuurlijk wel met een amateur filmpje vergelijken. Natuurlijk is een officieel canon filmpje prachtig, maar er zal ook nog redelijk wat nabewerking zijn geweest.

Hierbij een amateur filmpje: http://www.vimeo.com/3113192

Is toch nog wel wat beter dan de K-7, maar je betaald er ook 2 keer zoveel voor:)

patrick91

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: 5 juni 2009, 22:08:11 »
Oef.. mooi filmpje maar inderdaad.. cam is net even iets anders. Of de  objectieven het grote verschil maken weet ik niet eerlijk gezegd. De pentax is ook met een paar mooie lensjes getest door Ned.
Voor het vergelijk is het wel jammer dat dit een wel erg profi filmpje is.. en laat de linkjes naar amateurfilmpjes maar komen :)

Olaf: ik gebruik geen mac maar volgens mij mag dat geen probleem zijn..
Live view is een statief ding vind ik (of dat ene moment dat je niet kan zien wat je doet en dat je het even snel gebruikt om over de hoofden van mensen).  Ik zie me al staan met cam met grip en de 50-135 en dan voor je houden en op je schermpje kijken..
Wie gebruikt eigenlijk los van statief de lv?

Serpiente

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: 5 juni 2009, 21:53:03 »
Citaat
Wel nee zeg, ook ik ben alleen maar super blij wegens de K-7, ben 1 van de velen die z'n K10D nog niet had ingeruild voor een K20D, ik hoop echter wel dat er een behoorlijke de-bug voor FF en BF in het menu zit, zoals bij de K10D firmware 1.0 en de K20D.

Vermoedelijk is het potentiële probleem opgelost door alleen nog maar met live view te schieten, dan stelt immers de CMOS scherp i.p.v. de sensoren in het prisma, maar ik heb nog steeds een voorkeur voor de zoeker, gek genoeg:) Bovendien is de AF van de laatste nog steeds sneller...

Het effect dat je in de vimeo video's ziet, bij mij op de Mac in elk geval, is dat in de onscherpte, de resolutie met een factor 10 of zo lijkt te zijn teruggebracht (je ziet pixels vrij fors in een  rasterpatroon), terwijl dat bij "in focus" verdwijnt, lijkt dus op een data compressie"ding".

PS: Als je wilt weten wat Pentax mijns inziens had mogen evenaren, moet je even bij de (een stuk duurdere) concurrentie kijken, 1 van de beste viral marketings van de laatste tijd.

Ik vermoed dat je met de hoogste 3:4 resolutie van de K-7 een heel eind in de buurt zou kunnen komen; ook bij video geldt dat de beeldkeuze, licht en compositie altijd zwaarder wegen dan de specs...

http://www.usa.canon.com/dlc/controller?act=GetArticleAct&articleID=2326
Dat Canon filmpje is wel een flink poepje mooier! Ik denk ook met hele dure objectieven gedaan. Ook de 5D MKII is van een andere catagorie.

blaauw

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: 5 juni 2009, 19:39:48 »
Wel nee zeg, ook ik ben alleen maar super blij wegens de K-7, ben 1 van de velen die z'n K10D nog niet had ingeruild voor een K20D, ik hoop echter wel dat er een behoorlijke de-bug voor FF en BF in het menu zit, zoals bij de K10D firmware 1.0 en de K20D.

Vermoedelijk is het potentiële probleem opgelost door alleen nog maar met live view te schieten, dan stelt immers de CMOS scherp i.p.v. de sensoren in het prisma, maar ik heb nog steeds een voorkeur voor de zoeker, gek genoeg:) Bovendien is de AF van de laatste nog steeds sneller...

Het effect dat je in de vimeo video's ziet, bij mij op de Mac in elk geval, is dat in de onscherpte, de resolutie met een factor 10 of zo lijkt te zijn teruggebracht (je ziet pixels vrij fors in een  rasterpatroon), terwijl dat bij "in focus" verdwijnt, lijkt dus op een data compressie"ding".

PS: Als je wilt weten wat Pentax mijns inziens had mogen evenaren, moet je even bij de (een stuk duurdere) concurrentie kijken, 1 van de beste viral marketings van de laatste tijd.

Ik vermoed dat je met de hoogste 3:4 resolutie van de K-7 een heel eind in de buurt zou kunnen komen; ook bij video geldt dat de beeldkeuze, licht en compositie altijd zwaarder wegen dan de specs...

http://www.usa.canon.com/dlc/controller?act=GetArticleAct&articleID=2326
« Laatst bewerkt op: 5 juni 2009, 19:45:47 door blaauw »

patrick91

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: 5 juni 2009, 15:17:19 »
Olaf,
Ik zie niet terug wat jij wel ziet..

Over het filmpje:
De natte bladeren, prima! Als alles zo zou zijn dan kun je qua filmen meer dan tevreden zijn! De scherptediepte iswel behoorlijk beperkt, Ned had gekozen voor fixed aperture mode.. dus dat is dan wel te verklaren.
Honkballen.. tja, hier komt de AF om de hoek, op ongeveer 41 seconden (na het rondje dat hij draait na slag 1) is de focus niet meer op het jochie.. snel daarna weer wel. Dan gaan we iets verder naar 49 seconden. 2 jongens in het midden zijn onscherp, jongen met rode pet helemaal rechts is wel scherp.. en dat dat de bedoeling zou zijn geloof ik niet helemaal.. scherp worden de 2 de komende 2 seconden ook niet en dan is de honkbalkoek op.
De sinaasappel: geen reclame filmpje, die FA 100 is een prima lens maar hier wordt ik echt niet warm van. Veel OOF en de lichtmeting gaat ook niet altijd goed.
De tomatenplant inzoom gaat heel mooi geleidelijk alleen had ik hier wel graag geluid bij willen horen (voor het inzoomen).
De kaars: Mooi.

Enne, ik ben niet tegen pentax hoor ::) maar bekijk het wel kritisch ;)

blaauw

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: 5 juni 2009, 14:46:59 »
Bij mij, net als bij het eerder zelf geposte fragment, het idee dat er iets erg mis moet zijn met de conversie naar een gehost filmpje op vimeo. De onscherpte wordt weergegeven in een soort van 300 bij 500 blokkenschema, heel storend. Ik mag hopen dat dit geen effect van de camera is, anders is deze feitelijk onbruikbaar voor video, kan me er niks bij voorstellen.

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #18 Gepost op: 4 juni 2009, 23:38:53 »
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

patrick91

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: 4 juni 2009, 11:24:11 »
Zonder AF is het filmen niet te doen lijkt me.. dus geen optie om geen AF te hebben.

Offline Jos Abee

• Super Pentaxian
« Reactie #16 Gepost op: 4 juni 2009, 11:09:20 »
mooi, de noise foto's zien er zeer goed uit. wat denken jullie: is dit de foto kwaliteit die we in de defenitieve versie krijgen of zal er nog een beetje getweaked worden.

ik denk dat dit het is en dat de firmware nog wat aanpassingen krijgt m.b.t. live-view en de menu's

miss. dat er wel een af functie komt voor video? voor de canon is er een firmware update gekomen waardoor die dat nou wel heeft. het lijkt mij trouwens een beetje raar dat de pre-productie modellen wel af hebben en de verkoop exemplaren niet.
K-5, K10d, DA16-45 f4, Sigma 70-200II f2.8, Sigma 50mm EX Macro, Pentax DA 35mm 2.5 Pentax M-50mm 1.7, Pentax M 200mm f4, Pentax 360fgz, Pentax 540fgz.

"Photography is not art goddamnet! It’s just a Xerox of what just happened"

Offline Vulcan

• Administrator
  • Pentaxian Guru
« Reactie #15 Gepost op: 4 juni 2009, 10:22:54 »
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

blaauw

• Gast
« Laatst bewerkt op: 3 juni 2009, 16:59:19 door blaauw »

Offline AnoLife

• Pentaxian
  • **
« Reactie #13 Gepost op: 3 juni 2009, 13:24:43 »