Wel nee zeg, ook ik ben alleen maar super blij wegens de K-7, ben 1 van de velen die z'n K10D nog niet had ingeruild voor een K20D, ik hoop echter wel dat er een behoorlijke de-bug voor FF en BF in het menu zit, zoals bij de K10D firmware 1.0 en de K20D.
Vermoedelijk is het potentiële probleem opgelost door alleen nog maar met live view te schieten, dan stelt immers de CMOS scherp i.p.v. de sensoren in het prisma, maar ik heb nog steeds een voorkeur voor de zoeker, gek genoeg:) Bovendien is de AF van de laatste nog steeds sneller...
Het effect dat je in de vimeo video's ziet, bij mij op de Mac in elk geval, is dat in de onscherpte, de resolutie met een factor 10 of zo lijkt te zijn teruggebracht (je ziet pixels vrij fors in een  rasterpatroon), terwijl dat bij "in focus" verdwijnt, lijkt dus op een data compressie"ding".
PS: Als je wilt weten wat Pentax mijns inziens had mogen evenaren, moet je even bij de (een stuk duurdere) concurrentie kijken, 1 van de beste viral marketings van de laatste tijd.
Ik vermoed dat je met de hoogste 3:4 resolutie van de K-7 een heel eind in de buurt zou kunnen komen; ook bij video geldt dat de beeldkeuze, licht en compositie altijd zwaarder wegen dan de specs...
http://www.usa.canon.com/dlc/controller?act=GetArticleAct&articleID=2326