Tja, onweer is altijd iets aparts.. mijn oma verbleef vroeger van de herfst tot het voorjaar altijd bij ons. Mijn ouders hadden een eigen zaak en zo was er altijd iemand voor mijn zus en mij.. we woonden boven de zaak, was altijd supergezellig, ze kon heerlijk koken en we konden altijd lekker kaarten.. en dan het onweer.. in de oorlog had oma in de schuilkelder gezeten met mijn moeder (maart 1943) op schoot terwijl de duitsers overvlogen, viel wel eens een bom hier of daar en het geluid van onweer deed mijn oma altijd denken aan die tijd.. en ze was angstig.. stekkers haalde mijn moeder altijd overal uit.. dus geen tv meer, want die antenne die op het dak stond.. tja.. nu had je maar 2 nl netten en wij hadden dan nog Belgie, dus veel missen deed je niet.
Van die angst heb ik niets overgenomen.. ik ben echt gek op onweer. Vroeger ging ik aan het veerse meer liggen als we daar waren en dan hing het onweer boven zee, of boven Veere.. prachtig!
Er gaan hier geen stekkers uit.. nergens.. en dat doe je totdat het een keer foutgaat.. dat kan immers wel degelijk.
Had zin om beetje te tiepen geloof ik