Auteur Topic: nieuw lid  (gelezen 1582 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Hen

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3394
  • Geslacht: Man
  • Zie het maar zo.
    • Hen Metsemakers fotografie
Re: nieuw lid
« Reactie #13 Gepost op: 8 februari 2008, 14:41:20 »
Welkom Eduard, veel plezier.
Pentax K10D - Pentax K-x Body's. SMC-DA 1:4-5.6 50-200mm; SMC-DA 1:3.5-5.6 18-55 mm; SMC-M 1.7 50 mm; Tamron SP AF 90mm F/2.8 DI Macro 1:1; Sigma 10-20; Velbon Sherpa 200R statief; Starblitz 1000 ringflitser; Sandisk III

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: nieuw lid
« Reactie #13 Gepost op: 8 februari 2008, 14:41:20 »

Offline Wytze

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1003
  • Geslacht: Man
  • PENTAXTIC
Re: nieuw lid
« Reactie #12 Gepost op: 4 februari 2008, 21:21:26 »
Welkom bij de club, Eduard!

Wytze

Offline SpeedyD27

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 544
  • Geslacht: Man
  • Pentax rules!
Re: nieuw lid
« Reactie #11 Gepost op: 4 februari 2008, 20:06:36 »
Welkom op dit forum!
Waarschijnlijk kun je zelfs in Thailand gewoon je RAW foto's laten afdrukken maar dan zul je wel naar een echte fotograaf moeten die werken zelf ook met RAW en kunnen jouw foto's dan voor je afdrukken. Het is alleen de vraag of je dit wilt, ik denk niet dat men de foto's voor je gaat bewerken en dat is i.m.o. toch de bedoeling als je RAW schiet.

Groet,

Dennie (ook een Thailand ganger ;) )
« Laatst bewerkt op: 4 februari 2008, 20:06:54 door speedyd27 »
Pentax K5, K100d, Tamron 28-75 2.8, Pentax 18-55 AL, Pentax 18-55 AL WR, Sigma 70-300 APO, Panagor 28mm 2.8, Panagor Macro Extender, Pentax-M 50mm 1.7, Tamron SP 90mm 2.5 Macro.

Offline eduard

  • Full Member
  • *
  • Berichten: 53
  • Pentax rules!
Re: nieuw lid
« Reactie #10 Gepost op: 4 februari 2008, 12:41:36 »
Hallo,
Dat boek bevat natuurlijk ook de nodige informatie en sommige van die tempels op dat complex ( +- 25 vierkante km) vragen gewoon om een erg goede fotograaf met bijbehorende groothoekobjectieven en een zwaar statief. De foto's die ik maak hebben vaak betrekking op mensen , opmerkelijke situaties ( je zit ergens op een terasje te lezen, opeens een hoop lawaai en dan heb je een dure lexus suv en een forse olifant op een foto) en dan blijkt vaak dat langere brandpuntafstanden meer voldoen. Vaak heb je in die landen wel voldoende licht maar he lijkt me toch fijn om in de toekomst eens te gaan kijken naar een mooie lichtsterke zoom met een bereik dat mooi aansluit op de kitlens. Ik begrijp dat een goede behoorlijk duur zal zijn maar de k10d kan ook goed overweg met oudere objectieven. Ik hou er niet van om er als een fotograaf bij te lopen dus met 1 objectief op de camera 's morgens de deur uit lijkt mij optimaal. Vooral de wegen in Azie kunnen behoorlijk stoffig zijn. Heb nog een serieuze foto's gemaakt maar de camera geeft mij wel een goed gevoel. Groeten, Eduard

pietpentax

  • Gast
Re: nieuw lid
« Reactie #9 Gepost op: 4 februari 2008, 11:21:29 »
Hallo Eduard welkom op het forum.
En veel plezier met je nieuwe camera.
grt Piet

Offline wllm

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1161
  • Geslacht: Man
Re: nieuw lid
« Reactie #8 Gepost op: 4 februari 2008, 10:41:09 »
Eduard, welkom hier, ik las dat je in Cambodja een fotoboek kocht met mooie professionele foto's. Dat doet mij denken aan m'n voormalige werkgever, die kocht op vakantie altijd kaarten met mooie plaatjes. Al dat gedoe met die foto's maken is, da's niks voor mij, dat laat ik wel aan een ander over. Maar ik vermoed dat jouw instelling toch wel enigszins anders is. :) Veel plezier op het forum.

wllm

Offline andre-mz5

  • Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 6055
  • Geslacht: Man
  • Lenses are the eyes of your Pentax
Re: nieuw lid
« Reactie #7 Gepost op: 4 februari 2008, 09:42:53 »
Eduard, eerst maar even welkom op het forum.
Je zit daar in elk geval lekker warm en ik zou in zeker een paar extra kaartjes kopen.
Je kan zonder probleem je SD kaartje weer terug in je K10 zetten. Je hoeft niks te formateren,  alle foto's die je hebt laten staan blijven gewoon zichtbaar op je camera.

grtz, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

Offline eduard

  • Full Member
  • *
  • Berichten: 53
  • Pentax rules!
Re: nieuw lid
« Reactie #6 Gepost op: 4 februari 2008, 01:15:46 »
hallo,
het zal nog wel even duren voor ik met de camera aan de slag ga. ik kan inderdaad alles op 2 wijzen opslaan maar ik zal ze toch in bkk af laten drukken. ga meestal het eind van het jaar voor 6 weken richting vietnam cambodja maleisie heb nu een 4gb sdhc kaartje en zal er nog wat bij kopen voor ik weer ga. kun je dat kaartje iedere keer als je weer in het hotel bent eruit halen, de resultaten op een openbare pc bekijken, de slechte wissen ( eventueel de goede voor de zekerheid alvast op een dvd branden) en dan weer het kaartje in de camera steken of moet je dan eerst weer formatteren ( en dus wissen) omdat het kaartje in een ander apparaat heeft gezeten? Nogmaals het zal even duren voor er foto's van mij hier geplaatst worden. Misschien wat gescande exemplaren van mijn oude nikon. Dank voor de ontvangst , Eduard

Atmikes

  • Gast
Re: nieuw lid
« Reactie #5 Gepost op: 3 februari 2008, 21:46:32 »
Hallo Eduard, welkom hier  :)

Offline Johan

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1782
  • Geslacht: Man
Re: nieuw lid
« Reactie #4 Gepost op: 3 februari 2008, 20:52:36 »
welkom eduard. veel plezier hier op het forum. :)

Peter

  • Gast
Re: nieuw lid
« Reactie #3 Gepost op: 3 februari 2008, 20:31:40 »
Welkom op het forum en veel plezier met je nieuwe camera!
Wij zijn natuurlijk erg benieuwd naar je foto's.

Gr. Peter.

Ruud

  • Gast
Re: nieuw lid
« Reactie #2 Gepost op: 3 februari 2008, 17:14:13 »
Welkom, Eduard. Hopelijk beleef je veel plezier hier. Doe maar rustig aan met het uitzoeken wat je wilt aan lenzen. Het is duur spul dus je moet wel weten wat je wil.
Afdrukken moet je vanuit jpg. Maar de camera kan ook allebei tegelijk. Kost wel meer ruimte op je kaart.

Offline eduard

  • Full Member
  • *
  • Berichten: 53
  • Pentax rules!
nieuw lid
« Reactie #1 Gepost op: 3 februari 2008, 16:52:14 »
Hallo,
Nadat mijn analoge nikon spiegelreflex tijdens een hotelbrand in Bangkok verdwenen is heb ik mijn eerste dig. spiegelreflex de k10d gekocht met de 18-55 lens. Wat een mogelijkheden! Heb dan ook de magic lantern guide van deze camera er bij gekocht. Zal de komende weken wel nodig hebben om een beetje de beste mogelijkheden te vinden voor de meest voorkomende situaties. Het is toch degene die achter het toestel staat die de foto maakt.. Misschien in de toekomst een zoom objectief met een groter telebereik maar ook lekker lichtsterk. Was een paar jaar geleden bij het magistrale tempelcomplex angkor wat in Cambodja met mijn 35-70 nikon en dacht wel eens aan een echte groothoek maar kocht voor 20 euro een schitterend fotoboek met professionele foto's . Ik heb trouwens het idee dat mijn beste vakantiefotos meestal worden gemaakt met de andere kant van het zoomobjectief. Maar eerst maar eens met het meegeleverde objectief goede foto's te maken. Zal binnenkort eens het forum door gaan spitten op zoek naar nuttige ideeen. Groetjes, Eduard.. p.s wil misschien wel meteen beginnen met fotograferen in raw . Maar misschien moeilijk als ik mijn fotos voor ik naar huis ga in Thailand af laat drukken. Zal ze dan toch moeten omzetten naar mpeg of niet?