Auteur Topic: Voorstellen  (gelezen 2922 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Laura

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 364
  • Geslacht: Vrouw
  • Pentax - my world of view
    • laura weijzig fotografie - my world of view
Re: Voorstellen
« Reactie #24 Gepost op: 21 februari 2008, 22:17:43 »
Hi Monique!

Welkom hier op het forum!
Ook ik heb de K10D en ben meer dan tevreden (eigenlijk gewoon verslaafd). Er is genoeg keuze aan lenzen hoor, dus je hoeft je echt geen zorgen te maken. Gewoon doen!

Groet, Laura  :)
Pentax K70   <>   smc Pentax DA 18-55mm F3.5-5.6 AL   <>   Sigma APO 70-300mm F4-5.6 DG Macro   <>   smc Pentax D FA 100mm F2.8   <>   smc Pentax DA 18-135mm F2.8 ED   <> smc Pentax-DA  50mm 1:1.8 50mm

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Voorstellen
« Reactie #24 Gepost op: 21 februari 2008, 22:17:43 »

Offline v11eric

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 584
  • Geslacht: Man
  • vastleggen!!
Re: Voorstellen
« Reactie #23 Gepost op: 17 februari 2008, 20:36:55 »
Monique,

welkom hier op het forum, en veel plezier.

Ik zelf heb m'n camera en kitlenzen bij de fotozaak gekocht. Alle aanvullende lenzen komen via de webwinkel. Ik zelf vindt het toch wel belangrijk om een camera eens vast te houden en echt te vergelijken met z'n concurenten. Zo ben ik ook bij pentax terecht gekomen, De K10 ligt zo fijn in m'n hand en de bediening zo vanzelfsprekend ;)

Ik kon toendertijd deze kit 50euro goedkoper via internet kopen, maar vindt het live vergelijken, en de mogelijkheid om gewoon terug te gaan naar de fotozaak als er iets mis is dit wel waard 8-)

groetjes Eric
en suc6 met je keuze
K10d | K5 | smc DA* 16-50 f2,8 | | smc DA 50-200 f4/5.6 | smc D FA 100 f2,8 macro | smc FA 50 f1.4 | smc DA* 300mm f4 sdm|Kenko 1.5X Pz-AF

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re: Voorstellen
« Reactie #22 Gepost op: 16 februari 2008, 12:27:26 »
Citaat
Is het verstandig om zo'n camera via een webwinkel te kopen? of kan je het beste naar een vakwinkel of een Mediamart gaan. Ik heb gezien dat een webwinkel toch wel een stuk goedkoper is dan de fotograaf hier in het dorp. De Mediamart laat geen prijzen zien op de site, beetje jammer.

Bij zat er ook een behoorlijk verschil in, maar je kan het eenvoudig stellen: laat een offerte maken en geef aan dat hij wel iets, maar niet te veel duurder mag uitkomen...
Voor service (uitproberen e.d.) moet je betalen, maar wel in verhouding. Kan je hem bij FOKA oid voor 750 krijgen dan is 800 het maximum wat ik bij de fotozaak op de hoek zou willen betalen. 5% marge voor de zaak en wat voor de verzendkosten, cq ophaalkosten...
« Laatst bewerkt op: 16 februari 2008, 12:27:40 door Harry »
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Offline wllm

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1161
  • Geslacht: Man
Re: Voorstellen
« Reactie #21 Gepost op: 16 februari 2008, 10:54:37 »
Hallo Monique, welkom hier en ik zag dat je al een aardige keuze hebt gemaakt. Heb deze set ook sinds een paar weken en daar kun je toch aardig wat mee. En als je dan zelf wat beter weet wat de mogelijkheden zijn en wat je graag nog zou willen, en je budget laat dat toe, kun je er altijd nog wat bij kopen.

wllm

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re: Voorstellen
« Reactie #20 Gepost op: 14 februari 2008, 15:32:01 »
Je kan rustig via een webwinkel kopen. Momenteel is www.foka.nl en www.digitalstreet.nl het scherpst geprijsd voor zover ik het weet.
Beide zaken rekenen €799,- voor de Pentax K10D met Dual Kit 18-55mm + P-DA 50-200mm. Deze zaken staan ook goed aangeschreven.
Carel
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Monibro

  • Gast
Re: Voorstellen
« Reactie #19 Gepost op: 14 februari 2008, 14:31:40 »
Is het verstandig om zo'n camera via een webwinkel te kopen? of kan je het beste naar een vakwinkel of een Mediamart gaan. Ik heb gezien dat een webwinkel toch wel een stuk goedkoper is dan de fotograaf hier in het dorp. De Mediamart laat geen prijzen zien op de site, beetje jammer.

koor

  • Gast
Re: Voorstellen
« Reactie #18 Gepost op: 14 februari 2008, 11:30:23 »
Ben ook met deze set  begonnen en heb er nu een macrolens bij (tevens portretlens!)
Maar die objectieven voldoen uitstekend!!!
Zoals Vulcan zegt: Eerst flink oefenen en dan pas lenzen er bij kopen!!

 :)

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re: Voorstellen
« Reactie #17 Gepost op: 14 februari 2008, 10:33:39 »
Daar heb je een mooie startset mee!  Begin eerst maar eens met zo'n set en leer de camera en lenzen goed kennen. Eventueel kan je later  nog eens uitbreiden met een echte macrolens.
Carel
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Monibro

  • Gast
Re: Voorstellen
« Reactie #16 Gepost op: 14 februari 2008, 08:59:49 »
Ik zou heel graag dit setje willen hebben


Wat moet ik er bij hebben aan lenzen?

Ik maak graag foto's van:

Reptielen & Insecten
Natuur & Landschap
Voetballende dochter

Ik heb hier http://pentaxforum.nl/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1202976597/0#0 een paar foto's gezet i.v.m. met welke lenzen ik het beste kan kopen/gebruiken.
« Laatst bewerkt op: 14 februari 2008, 09:12:20 door Monibro »

lreyns

  • Gast
Re: Voorstellen
« Reactie #15 Gepost op: 13 februari 2008, 19:57:29 »
Hallo Monique,

Van je keuze voor Pentax zal je geen spijt krijgen dat weet ik zeker.
Zelf fotografeer ik al meer dan 30 jaar met Pentax toestellen en die oudjes doen het nog steeds super. Mechanisch gewoon topkwaliteit.

Groeten,

Lucien
« Laatst bewerkt op: 13 februari 2008, 19:58:03 door lreyns »

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re: Voorstellen
« Reactie #14 Gepost op: 13 februari 2008, 19:41:26 »
Dom, dom, dom!!! (ja, ik dus, maar jij ook een beetje...)  :-[  ;)Ik wilde natuurlijk lezen "gekocht", maar echt helaas staat er "verkocht"...
Toch jammer, er zaten mooie lensjes bij!
Carel
« Laatst bewerkt op: 13 februari 2008, 19:41:48 door Vulcan »
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Monibro

  • Gast
Re: Voorstellen
« Reactie #13 Gepost op: 13 februari 2008, 18:09:34 »
Citaat
Welkom bij ons forum Monique!
Ja, de grote pr-budgetten van Canon en Nikon doen hun werk! Maar dat is net zoiets als "alleen VW, Ford en Opel maken goede auto's".
Pentax is veel kleiner dan Canon of Nikon, maar hun prijs/kwaliteitsverhouding is heel goed! Je fotografeert voor hetzelfde geld een klasse hoger met Pentax!
[highlight]Je oude lenzen zullen het prima doen op welke Pentax dan ook! Je moet alleen eenmalig in het menu "diafragma ring toestaan" activeren.[/highlight] Zijn al verkocht
Voor verdere vragen staan hier op het forum al vast wel de antwoorden, en anders vraag je maar!
Groet,
Carel

Hoi Carel,

Ik denk dat jullie allemaal gelijk hebben en volgens mij wordt er geen zooi meer gemaakt als ze een beetje mee willen in de top. Ik ga voor de Pentax al zal ik wel even door moeten sparen, want ik wil heel graag de set met de 2 lenzen, een sd kaartje en een tas.

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re: Voorstellen
« Reactie #12 Gepost op: 13 februari 2008, 15:39:38 »
Welkom bij ons forum Monique!
Ja, de grote pr-budgetten van Canon en Nikon doen hun werk! Maar dat is net zoiets als "alleen VW, Ford en Opel maken goede auto's".
Pentax is veel kleiner dan Canon of Nikon, maar hun prijs/kwaliteitsverhouding is heel goed! Je fotografeert voor hetzelfde geld een klasse hoger met Pentax!
Je oude lenzen zullen het prima doen op welke Pentax dan ook! Je moet alleen eenmalig in het menu "diafragma ring toestaan" activeren.
Voor verdere vragen staan hier op het forum al vast wel de antwoorden, en anders vraag je maar!
Groet,
Carel
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Offline Hen

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3394
  • Geslacht: Man
  • Zie het maar zo.
    • Hen Metsemakers fotografie
Re: Voorstellen
« Reactie #11 Gepost op: 13 februari 2008, 11:42:21 »
Hoi Monique,

Welkom bij de club en gaaaan voor die Pentax! Een superapparaat waar ik oude en nieuwe lenzen door elkaar op gebruik zonder problemen en met zeer goed resultaat.

Pentax K10D - Pentax K-x Body's. SMC-DA 1:4-5.6 50-200mm; SMC-DA 1:3.5-5.6 18-55 mm; SMC-M 1.7 50 mm; Tamron SP AF 90mm F/2.8 DI Macro 1:1; Sigma 10-20; Velbon Sherpa 200R statief; Starblitz 1000 ringflitser; Sandisk III

Offline andre-mz5

  • Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 6055
  • Geslacht: Man
  • Lenses are the eyes of your Pentax
Re: Voorstellen
« Reactie #10 Gepost op: 13 februari 2008, 10:34:19 »
Hi Monique welkom hier.
Zoals je al hebt kunnen lezen had he die lenzen gewoon kunnen houden want die doen het gewoon.

grtz, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

Monibro

  • Gast
Re: Voorstellen
« Reactie #9 Gepost op: 13 februari 2008, 08:50:35 »
Bedankt voor jullie welkom,

Heel toevallig heb ik vorige week een 25 jaar oude Pentax MG verkocht, ik vond het vorig jaar op zolder met lenzen en toebehoren. Er zat bij:

SMC - Pentax-M 1:2 50 mm
SMC - Pentax M 1:2.8 40 mm
Tokina 80/200  1:4.5
Flitser.
Lenskapjes en een zonnekap enz.

Had ik dat beter zelf kunnen houden dan?

Ik ben er vorig jaar mee naar de vakfotograaf hier in het dorp geweest en die zei dat de lenzen niet op nieuwe camera's passen. Ik heb toen wel rolletjes gekocht en er kwamen ook wel leuke foto's van, maar door mijn ongeduldigheid vond ik het maar niks, want ik snapte er ook niks van. De fotograaf zei dat het toestel nóg wel 25 jaar mee kon, maar wilde het zelf niet hebben. Toen heb ik het maar op marktplaats gezet.
« Laatst bewerkt op: 13 februari 2008, 08:51:37 door Monibro »

Offline Wytze

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1003
  • Geslacht: Man
  • PENTAXTIC
Re: Voorstellen
« Reactie #8 Gepost op: 12 februari 2008, 21:13:17 »
Beste Monique,

Welkom bij de club en die K10 is gewoon: FANTASTISCH!! Ik heb met vele verschillende merken en soorten gefotografeerd, maar in mijn beleving is dit de beste camera die ik ooit heb gehad. En wat een onzin over de beperkte houdbaarheid van Pentax. En als dit zo zou zijn: juist een reden te meer er eentje van dit uiterst exclusieve merk aan te schaffen!!

Wytze

Ruud

  • Gast
Re: Voorstellen
« Reactie #7 Gepost op: 12 februari 2008, 21:09:04 »
Welkom Monique. Veel plezier met je nog aan te schaffen Pentax en op het forum.

Atmikes

  • Gast
Re: Voorstellen
« Reactie #6 Gepost op: 12 februari 2008, 19:23:58 »
Hallo Monique,

Ik ook ben zeer tevreden over mijn K10D en ik gebruik nu ook sinds kort een paar lenzen van meer dan 30 jaar oud.

Topspul die pentax

"My Fentax is Pantaxtic"  :)

pietpentax

  • Gast
Re: Voorstellen
« Reactie #5 Gepost op: 12 februari 2008, 19:13:00 »
Hallo Monique welkom hier op het forum.
En kies gerust voor de k10d of een andere Pentax.
Wat de verkopers in winkels vertellen,daar moet je vaak juist niet geloven.
Pentax heeft juist de meeste lenzen tot zijn beschikking, als je de tweede hands mee rekend (ook nieuw lenzen genoeg).
Mijn ervaring met verkopers is dat de meeste er totaal geen verstand van hebben.
En Pentax heeft juist door de jaren heen bewezen zeer klant vriendelijk te zijn .
Lenzen van 30 jaar oud kunnen nog zonder hulp middel op de nieuwste camera's gebruikt worden (ook de flitsers) zij het met enige beperking.
Daar hoef je bij de andere merken niet mee aan te komen.
Ik heb wel eens het idee dat verkopers door met name cannon ge sponsord worden.
Niemand kan zeggen wat de toekomst brengt voor het zelf de geld bestaan cannon en nikon niet meer over vijf jaar.
Welke winkel was dat van die vijf jaar?
KOPEN WE DAAR TOCH NIET MEER!  ;)

Peter

  • Gast
Re: Voorstellen
« Reactie #4 Gepost op: 12 februari 2008, 17:49:02 »
Monique, welkom op het forum!

Over de lenzen:
Er komt dit jaar een heel arsenaal nieuwe lenzen op de markt.
Hierbij zijn voor de Pentaxcamera ook nog eens alle oudere lenzen te gebruiken.
En dure SR-lenzen zijn niet nodig want de SR zit in de camera.

Gr. Peter.

Chapter

  • Gast
Re: Voorstellen
« Reactie #3 Gepost op: 12 februari 2008, 17:20:31 »
Welkom op het forum,

en let the pictures op het forum do the talking!

nix dan lof over mijn Pentax K100D (shake reduction, wat een uitvinding)

en qua lenzen, keus genoeg.

gr.
een van de vele John's


koor

  • Gast
Re: Voorstellen
« Reactie #2 Gepost op: 12 februari 2008, 16:40:52 »
Hoi Monique,
van harte welkom op dit Pentax forum!

Ik fotografeer sinds vorig jaar oktober met de K10d en
ik kan je zeggen dat het een supercamera is!

En wat Pentax objectieven betreft: het aanbod wordt steeds groter!

Nee Pentax blijft bestaan!

groet,
koor. :)

Monibro

  • Gast
Voorstellen
« Reactie #1 Gepost op: 12 februari 2008, 16:30:30 »
Hallo allemaal,

Ik ben Monique en heb nog een compactcamera. Nu ben ik sinds een paar maanden op zoek naar een spiegelreflex. Ben mezelf aan het inlezen op internet en heb ook een paar boeken gekocht.

Ben al in een paar winkels geweest om een camera in mijn handen te hebben(heb er verder absoluut géén verstand van) en als het aan mij lag zou ik voor de Pentax gaan. Ik hoorde in verschillende winkels een "maar" en in één winkel zeiden ze dat Pentax wel eens binnen 5 jaar geen camera's meer zou maken, het lenzenaanbod is slecht enz.  Op verschillende forums heb ik de zelfde vraag gesteld en daar kom ik eigenlijk niet verder dan Canon en Nikon.

voor mezelf heb ik al besloten dat het een Pentax K10D wordt.

Nog even door sparen en dan heb ik in April een leuke camera met leuke lenzen.