Auteur Topic: Plotselinge Overstap (Merk ernaast)  (gelezen 13052 keer)

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Rob P

  • Gast
Re:Plotselinge Overstap (Merk ernaast)
« Reactie #79 Gepost op: 10 november 2009, 12:19:09 »
Wel weer een hoop opgestoken/gelezen, ben ik bijna weer aan het twijfelen...........
Blijf toch nog steeds bij mijn beslissing om voor de K20D te kiezen als 1e digitale camera (denk ik ;-) gezien prijs-kwaliteit verhouding ten opzichte van vergelijkbare camera s.................. geloof ik.............. zo n beetje

Grtn Rob
 

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:Plotselinge Overstap (Merk ernaast)
« Reactie #79 Gepost op: 10 november 2009, 12:19:09 »

Offline Bob

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2058
  • Geslacht: Man
  • Beauty is in the eye of the beholder!
Re:Plotselinge Overstap (Merk ernaast)
« Reactie #78 Gepost op: 8 november 2009, 20:11:39 »
Voor de nieuwgierigen, ik ben sinds vandaag in het bezit van een Nikon D700 + NIKKOR 50mm f/1.4G AF-S + Nikon Speedlight SB-900

Met deze overstap begrijp ik dat je Pentax verlaat. Op dit nivo heeft Pentax simpel weg niets te bieden en maak je gewoon een grote stap vooruit. Gefeliciteerd een veel plezier met je nieuwe spullen.

Groeten, Bob
MX1, K3+grip, DA-50, DA18-55WR, DA50-200WR, DA*SMC 16-50, DA*SMC 50-135, Tamron 90mm Macro, Tamron 10-24, Tamron 70-300, AF540FGZ Flash, O GPS1, remote F&O-RC1.

Offline andre-mz5

  • Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 6055
  • Geslacht: Man
  • Lenses are the eyes of your Pentax
Re:Plotselinge Overstap (Merk ernaast)
« Reactie #77 Gepost op: 8 november 2009, 11:05:22 »
Mooi setje San. Je bent toch voor de fullframe gegaan. Ik zou voorlopig die K10 met een lens houden als je nog dingen met elkaar wilt vergelijken. Die spullen zullen niet veel meer zakken in prijs als je ze nog 2-3 maanden houdt.

grtz, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

arverm

  • Gast
Re:Plotselinge Overstap (Merk ernaast)
« Reactie #76 Gepost op: 7 november 2009, 19:21:22 »
Voor de nieuwgierigen, ik ben sinds vandaag in het bezit van een Nikon D700 + NIKKOR 50mm f/1.4G AF-S + Nikon Speedlight SB-900

Mooi spul, San. Ik ben heel benieuwd hoe eea je gaat bevallen. Hou ons op de hoogte  :)

gr
Arjan

Offline johan v.L

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 846
  • Geslacht: Man
  • Het kan altijd beter!
Re:Plotselinge Overstap (Merk ernaast)
« Reactie #75 Gepost op: 7 november 2009, 19:03:22 »
Heel veel plezier ermee Sandra....leuk setje 8)
Toch hopen we dat je hier nog wat van je laat horen ;)

Groeten, Johan
Pentax K3II met grip/K5 met grip/Pentax-DA 18-135/Sigma AF 70-200 F2.8 /Sigma 17-70mm F2.8-4 macro HSM/

patrick91

  • Gast
Re:Plotselinge Overstap (Merk ernaast)
« Reactie #74 Gepost op: 7 november 2009, 18:58:51 »
Die moet je gewoon houden Sandra.. die paar honderd verdien je wel met je foto's!

Offline Emilio Santos

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 754
  • Geslacht: Man
    • Emiel van Orsouw Natuurfotografie
Re:Plotselinge Overstap (Merk ernaast)
« Reactie #73 Gepost op: 7 november 2009, 18:40:32 »
Gefiliciteerd met je nieuwe spullen ;)

Groeten,
Emiel
| Pentax Optio WG-1 GPS Oranje | - | Emiel van Orsouw Natuurfotografie |

Sandra

  • Gast
Re:Plotselinge Overstap (Merk ernaast)
« Reactie #72 Gepost op: 7 november 2009, 18:39:37 »
Ik plaats dit even in dit topic, omdat ik er nog niet over uit ben of ik de Sigma 30mm F1.4 wil verkopen (aangezien ik nog in het bezit ben van de K10D). Ik heb de Sigma nu twee maanden, nieuwprijs was: 398 euro (er zit geen UV filter bij). Mocht iemand serieus geïnteresseerd zijn dan kun je reageren via PB.

Offline vvo

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2812
  • Geslacht: Man
  • voormalig K10D eigenaar
Re:Plotselinge Overstap (Merk ernaast)
« Reactie #71 Gepost op: 7 november 2009, 18:36:04 »
Die San ..........






 :-*
Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter

patrick91

  • Gast
Re:Plotselinge Overstap (Merk ernaast)
« Reactie #70 Gepost op: 7 november 2009, 18:34:48 »
Van harte :) Mooie set en die 85.. ja daar had ik het ook over!

RonHendriks

  • Gast
Re:Plotselinge Overstap (Merk ernaast)
« Reactie #69 Gepost op: 7 november 2009, 16:51:56 »
San ik wil wel eens voor de test langskomen met mijn K-7. Leuk om dat eens naast elkaar te zetten in jouw vooropgestelde testfotoshoot.
Overigens mag je dan nog de 85mm f1,4 erbij nemen om de set compleet te maken.

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re:Plotselinge Overstap (Merk ernaast)
« Reactie #68 Gepost op: 7 november 2009, 16:35:25 »
Ik zou het leuk vinden als je over een maandje eens wat info over de plus en min van PENTAX tegenover de D700 kan geven. Ik weet dat K10D niet gelijk is aan D700, maar even wat indrukken...
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8281
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re:Plotselinge Overstap (Merk ernaast)
« Reactie #67 Gepost op: 7 november 2009, 16:31:40 »
Oei.......das een hele mooie combi  ???
Ik wens je er heel veel plezier mee en nog meer mooie foto's........
Maar dat gaat vast lukken.

greetz,
Erik

Sandra

  • Gast
Re:Plotselinge Overstap (Merk ernaast)
« Reactie #66 Gepost op: 7 november 2009, 16:29:31 »
Voor de nieuwgierigen, ik ben sinds vandaag in het bezit van een Nikon D700 + NIKKOR 50mm f/1.4G AF-S + Nikon Speedlight SB-900

patrick91

  • Gast
Re:Plotselinge Overstap (Merk ernaast)
« Reactie #65 Gepost op: 7 november 2009, 14:50:52 »
Kwam niet vijandig over hoor, maar het klonk niet leuk..

Wat ik wel denk is dat je niet iemand ineens kan bewegen om toch maar bij pentax te blijven. Die keuze maak je buiten het forum om. Dat is in elk geval zo voor mij. Je maakt niet ineens iemand aan het twijfelen door nog wat voordelen op te noemen lijkt me!
En waarom zou je proberen iemand te behoeden voor een overstap.. De meeste (zo niet alle) overstappers gaan niet naar een vergelijkbaar model van een andere partij maar kiezen voor een trede hoger (een d700 of een mkII).
Ik ben zeker blij met mijn pentax maar zal niemand tegenhouden die wil overstappen.. ik ben zelfs nieuwsgierig waarom.
Voor mij zou de d700 met de 85mm 1.4 zo'n beetje wel alles zijn wat ik nodig heb.. oh nee, de tamron 28-75 doet het goed op FF dus neem ik ook.. en een groothoek. Dan ben ik tevreden.. en nu ook :)

Offline Gengske

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 101
  • Geslacht: Man
  • Pentax rules!
Re:Plotselinge Overstap (Merk ernaast)
« Reactie #64 Gepost op: 7 november 2009, 00:21:27 »
Edit op mezelf, had verhaaltje geschreven omdat ik persoon aangehaald wordt.. heb het maar weggehaald.

Ik geef toe dat ik naar jou verwees, en dat had ik misschien beter niet gedaan. Het komt nogal vijandig over en dat was zeker mijn bedoeling niet.

@San: Natuurlijk mag het hier geen censuur forum worden. Er mag best over de tekortkomingen van Pentax gepraat worden. Maar de eerste reply's in deze draad waren meestal in de trent van 'Proficiat Sandra, goed voor jou" of "Jaja, die ruis toch hé" Dan denk ik jongens toch, probeer nu toch eens een beetje moeite te doen om "ons" Sandra hier te houden.
Ik weet dat je al een deel van je Pentax spullen hebt verkocht, maar waarom overweeg je geen K7 met enkele leuke Limited's? De AF gaat al een serieuze verbetering zijn tov je K10D, en de ruisprestaties zijn echt niet slechter dan vergelijkbare toestellen van Nikon of Canon. Je kan natuurlijk ook een FF kopen, maar gaat dat je foto's echt zoveel beter maken? Je belichting, compositie, creativiteit gaat er niet door veranderen.
Die FF toestellen wegen ook als een blok lood, zeker als je er een FF waardige f/2.8 op zet.
Toch ook iets om over na te denken als je veel uitstapjes doet waar je heel de dag met je toestel moet rondzeulen.



RonHendriks

  • Gast
Re:Plotselinge Overstap (Merk ernaast)
« Reactie #63 Gepost op: 6 november 2009, 21:33:44 »
Wie weet hoe leuk de Pentax 645D gaat worden.

Offline C20v

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4834
  • Geslacht: Man
  • Macroaddict
Re:Plotselinge Overstap (Merk ernaast)
« Reactie #62 Gepost op: 6 november 2009, 21:01:46 »
Omdat je voor de prijs van 1 van die 3 genoemde een nieuwe middenklas auto kan kopen?  :D

-Photography is about finding the most interesting angle and moment-

Offline PeterK

  • Honorary Member
  • Super Pentaxian
  • *****
  • Berichten: 1772
  • Geslacht: Man
Re:Plotselinge Overstap (Merk ernaast)
« Reactie #61 Gepost op: 6 november 2009, 19:45:23 »
De meesten onder ons zijn ernstige hobbyfotografen. En voor deze doelgroep is Pentax uitermate geschikt. Als je nu de K20D of K7 gaat vergelijken met de topcamera's van CaNikon...ja, dan ben je appelen met peren aan het vergelijken.
Toen ik mijn Pentax K100D had, heb ik er ook eens aan gedacht (lees: gedroomd) om de overstap te doen naar Leica (M8).
Maar het rationele denken heeft het gehaald van de emotie en ik heb destijds de K20D gekocht die toen pas op markt was. Sinds dien denkt geen haar op mijn kalende kop om nog over te stappen. De K20D doet alles wat ik verwacht van een DSLR.
Ik heb trouwens foto's gemaakt bij ISO3200 die nog mogen gezien worden. Ok, dit is dan niet bruikbaar voor een uitvergroting op een Billboard, maar wel perfect bruikbaar voor de familie-album.
In het geval van Johan (vvo) kan ik begrijpen dat de trage AF een bron van ergernis is. De overstap naar een sneller toestel van CaNikon is dan te overwegen.
Dat is ook het advies dat ik geef aan iedereen die een DSLR wil kopen: 'Ga voor een PENTAX.  Je krijgt enorm veel camera voor je geld. Tenzij dat je echt behoefte hebt aan een razendsnelle AF, dan is Pentax geen goede keuze'. Een fullframe is imho enkel zinvol als je professionele ambities koestert. En waarom dan maar niet onmiddellijk voor een vette Hasselblad, Leaf of Mamiya gaan? Want die zijn op hun beurt weer beter dan de CaNikons.  ;)


Homo Sapiens Pentaxiensis (Pentax K20D-K100D-MG)

patrick91

  • Gast
Re:Plotselinge Overstap (Merk ernaast)
« Reactie #60 Gepost op: 6 november 2009, 18:33:40 »
Er zijn hier mensen die hun mooie Pentax setup willen verkopen voor 3000 euro en daarmee dan 1 D700 en 1 deftige lens kunnen kopen.

Edit op mezelf, had verhaaltje geschreven omdat ik persoon aangehaald wordt.. heb het maar weggehaald.

Offline J@@P

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 3819
  • Geslacht: Man
  • Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit
Re:Plotselinge Overstap (Merk ernaast)
« Reactie #59 Gepost op: 6 november 2009, 16:42:10 »
Hallo San,

Zit net door dit topic te bladeren/lezen en zie al heel veel dingen voorbij komen die ik ook had willen/kunnen zeggen. Enerzijds jammer dat je de club min of meer verlaat, anderzijds staat het uiteraard vrij aan een ieder de keuzes te maken die hij/zij zelf goed vindt.
Belangrijkste opmerking die ik van harte onderschrijf is dat de camera uiteindelijk slechts een hulpmiddel is en dat de fotograaf de foto maakt (en niet de camera, die registreert alleen). Het gereedschap is daaraan tot op zekere hoogte ongeschikt. En wat voor de één prima is, is voor de ander net niet voldoende en omgekeerd. Zelf heb ik sinds de aanschaf van mijn K10D nog geen moment overwogen over te stappen, deels vanwege de kwaliteit die Pentax biedt en anderzijds ook vanwege het besef dat waarschijnlijk geen enkel ander merk helemaal 100% aansluit bij wat je ideaal zou willen hebben. Vergelijk het maar een beetje met auto's. Als je een bijv. middenklasser wilt kopen kun je eindeloos zoeken en als je wat gevonden hebt heeft een eventuele afvaller altijd wel iets wat je uiteindelijke keuze niet heeft. En als je alles wilt heb je natuurlijk nog de Rolls. Maar ja, alles heeft z'n prijs.
Dus van mij geen ochs en achs n.a.v. je besluit. Ik ben juist erg benieuwd naar je nieuw aankopen en de resultaten daarvan. Ondanks je (m.i. valse :-)) bescheidenheid heb ik hier heel wat fraais van je voorbij zien komen. Ben benieuwd naar je nieuwe resultaten straks. En omdat je je K10D toch nog houdt is het misschien wel eens aardig om een vergelijk te maken (zeker als je op je nieuwe camera een lens hebt van vergelijkbare prestaties als nu op de Pentax).
Dat dit topic misschien potitiële Petax kopers zou afschrikken betwijfel ik. Mij zou dat het namelijk niet gedaan hebben. Sterker nog ik heb me vooral door de echte reviews laten overtuigen en uiteindelijk nog het meest en definitief in de winkels toen ik e.e.a. naast elkaar had gezien en in m'n handen had. En er staat op dit forum ook genoeg om mensen juist wel te overtuigen, zelfs voor een eventuele overstap de andere kant op. Ik weet namelijk van een aantal C... en N... gebruikers dat ze hier ook wel eens zitten te kijken.

Groeten,
J@@P
Sony RX10iv (Voormalig Pentax K10/K7/K5/K3ii Canon 7d eigenaar)

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re:Plotselinge Overstap (Merk ernaast)
« Reactie #58 Gepost op: 6 november 2009, 10:23:22 »
Inderdaad, heel interessante vergelijkingen!  8)  Ik heb hier een draadje geopend waar over dit onderwerp verder gediscussieerd kan worden.

Ik vind het hier trouwens best een positieve, open discussie. Ik heb ook niet het idee dat Pentax hier afgebrand wordt, maar het is een feit dat door enkele minpunten van m.n. de K7 het soms lijkt alsof er weinig deugt aan de hele camera. Mijn advies is simpel: Vaar niet blind op de negatieve verhalen, maar test zelf of de camera voldoet aan je eisen! Je kon nog wel eens verrast zijn!

Carel :)
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Offline johan v.L

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 846
  • Geslacht: Man
  • Het kan altijd beter!
Re:Plotselinge Overstap (Merk ernaast)
« Reactie #57 Gepost op: 6 november 2009, 09:45:51 »

http://www.imaging-resource.com/IMCOMP/COMPS01.HTM


Wat een grappig programma FB
Zie dat mijn K20 niet echt veel onder doetvoor de K7 ;D

Gr. Johan
Pentax K3II met grip/K5 met grip/Pentax-DA 18-135/Sigma AF 70-200 F2.8 /Sigma 17-70mm F2.8-4 macro HSM/

Offline FBfotografie

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 130
  • Geslacht: Man
  • uut Grunn
Re:Plotselinge Overstap (Merk ernaast)
« Reactie #56 Gepost op: 6 november 2009, 09:02:34 »
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de beeld kwaliteit vergelijking ook niet op zijn plaats vind. Tegen een fullframe wint die altijd ongeacht de crop camera.
Daarentegen crop tegen crop...doet pentax het gewoon netjes zelfs op iso 800. Wie me niet geloofd:

http://www.imaging-resource.com/IMCOMP/COMPS01.HTM

Dus even twee camera's selecteren boven in het balkje. En dan vooral de K7 en de canon 50d even bekijken. Als je klikt op de foto word hij 100%.
Ik heb liever detail.... (voor de mensen die een full frame willen kopen ook even de 5d mII tegen de K7 zetten, maar dan op iso6400 :P)

Ik schoot veeeel op iso800 op de k10d en heb nooit een model horen klagen dat ze niet mooi waren.
« Laatst bewerkt op: 6 november 2009, 09:09:47 door FBfotografie »

Sandra

  • Gast
Re:Plotselinge Overstap (Merk ernaast)
« Reactie #55 Gepost op: 6 november 2009, 08:21:24 »
Tja, weer een topic waar ik moedeloos van word. Ik zie weeral de GROTE nadelen van Pentax breed uitgesmeerd worden.

Jammer dat je er zo moedeloos van wordt! Ik was juist blij dat een 'normale' discussie hier mogelijk was. Ik bepreek bewust geen andere merken  op een Pentax forum, dat zou ik ongepast vinden. Maar als je geen twijfels zou mogen uiten over Pentax dan krijg je een censuur forum, daar prikken nieuwe leden ook wel doorheen. Overigens wat mij betreft is dat zeker niet de reden dat ik overstap of een ander merk naast neem. Ik wil graag en kan het me momenteel permitteren om een duurdere camera aan te schaffen!

Bovendien vind ik helemaal niet dat Pentax slecht afgeschilderd wordt in dit topic. Ik kan me niet voorstellen dat bezoekers zich hierdoor laten afschrikken. Juist bij de aanschaf van een nieuwe camera onderzoek je alle con's en pro's ... Neem aan dat iedereen wel begrijpt dat een ouder model niet te vergelijken is met een model wat 3x zo duur is ...

« Laatst bewerkt op: 6 november 2009, 08:42:36 door San »