Auteur Topic: batterij problemen met de kx  (gelezen 3517 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RonHendriks

  • Gast
Re:batterij problemen met de kx
« Reactie #20 Gepost op: 21 december 2009, 23:37:42 »
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=7LRwoV1Yeac[/youtube]

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:batterij problemen met de kx
« Reactie #20 Gepost op: 21 december 2009, 23:37:42 »

Offline Sirius

  • Newbie
  • Berichten: 12
  • Geslacht: Man
Re:batterij problemen met de kx
« Reactie #19 Gepost op: 21 december 2009, 10:58:33 »
Hallo,

Ik heb ook serieuze batterijproblemen gehad bij de aankoop van de Pentax K-x.  Met oplaadbare batterijen van  Aldi  (Topcraft 2300Ah) wilde de camera nog niet eens werken bij het aanzetten van de camera.  Met de speciaal aangeschafte batterijen van Recyko (eerst volgeladen) wilde hij dat wel, maar na vijfmaal  aanzetten en het nemen van vijf foto’s weliswaar met flits en Live-View  aan, waren de batterijen weeral leeg.  Met de meegeleverde lithium batterijen  (Energizer Ultimate)  kon ik zo’n 20 foto’s (flits + Live View) nemen met als gevolg “leeg”. 

Ik ben nadien teruggegaan naar de winkel  waar ik hem had aangekocht (Grobet in Antwerpen, premiumdealer van Pentax), die wilden hem dadelijk omwisselen.  Na wat over en weer gepraat heb ik hen gevraagd om eventueel de nieuwe Firmware te installeren.  Na een weinig aandringen hebben zij dit ook gedaan.   Zij hebben op mijn vraag ook nog wat foto’s genomen in de winkel  en mij gezegd dat zij dachten dat alle problemen nu opgelost waren  en dat ze bereid waren op maandag  (het was zaterdag dat ik was teruggegaan) eventueel contact op te nemen met Pentax indien er toch nog problemen zouden zijn.  Op mijn vraag om eventueel een extra setje lithium batterijen te krijgen hebben zij ook  bevestigend geantwoord.

Bij thuiskomst heb ik terug geprobeerd met de batterijen van Aldi  (Topcraft Nimh 2300Ah) waarmee ik nu reeds  zo’n 330 foto’s  (jepg’s en RAW’s samen) heb gemaakt met dezelfde set batterijen  (en zij zijn nog niet leeg), op zich niet slecht denk ik.  Ik probeer nu wel zoveel mogelijk de zoeker te gebruiken, omdat Live View en scherp stellen  (in moeilijke omstandigheden  bij bv weinig licht) samen, zeer veel vergt van de batterijen, met niet altijd een goed resultaat als gevolg.  Ik probeer  Live View nu enkel te reserveren voor als het echt handig is.

Nu nog veel oefenen en veel  bijleren op het forum.  Als ik echt tevreden ben zal ik wel eens enkele foto’s  op het forum zetten.

Met vriendelijke groeten,

Jef
Pentax K-x; Sigma 18-250mm F3.5-6.3 DC OS HSM; Hoya HD Protector 72mm; DAL 18-55 en DAL 50-200 + UV-filters; smc Pentax-M 1:2 50mm; Auto Makinon 1:2,8 f= 135mm multicoated; Vivitar 2x Macro Focusing teleconverter MC; Cullmann Nanomax 220;

Offline Jazzer

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1529
  • multipentaxionist
Re:batterij problemen met de kx
« Reactie #18 Gepost op: 11 december 2009, 16:01:20 »
Al die batterijproblemen zijn m.i. moeilijk in te schatten. Schone goed ontvette contactpunten (bv. met alcohol vingerafdrukken verwijderen zowel in de camera als op de batterijpolen) verdienen de nodige aandacht.
Zelf gebruik ik uitsluitend TopCraft AA's van 2300 mAh (Aldi) en heb daar tot nu toe geen problemen mee. Het setje in mijn K200 gaat al bijna een half jaar mee (wel weinig mee gefotografeerd - maar toch : blijkbaar geen noemenswaardige zelfontlading) en met mijn K100 (die ik het meest gebruik) maak ik honderden foto's (wel steeds zonder flash) vooraleer ze leeg zijn.

Offline cemi

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3202
  • Geslacht: Man
  • Less is more...
    • Cees van Miert Fotografie
Re:batterij problemen met de kx
« Reactie #17 Gepost op: 11 december 2009, 14:28:48 »
Misschien moeten we Jochem even bellen?
Kan hij zijn bestelling nog annuleren...
Ik heb hem in ieder geval een PBtje gestuurd.

Offline cemi

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3202
  • Geslacht: Man
  • Less is more...
    • Cees van Miert Fotografie
Re:batterij problemen met de kx
« Reactie #16 Gepost op: 11 december 2009, 14:24:59 »
Misschien moeten we Jochem even bellen?
Kan hij zijn bestelling nog annuleren...

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re:batterij problemen met de kx
« Reactie #15 Gepost op: 11 december 2009, 14:19:43 »
Eneloops 2700 zijn niet oplaadbaar, ik heb bij  batterijenhuis,nl  Sanyo 2700 8stuks met lader besteld voor 32,90
Hoop dat het nu voormekaar is
jochem.
Ik denk van niet! Sanyo maakt Eneloopbatterijen én normale NiMH batterijen, alleen Sanyo Eneloops lopen niet vanzelf leeg.
Jammer dat je je niet eerst goed ingelezen hebt, echt Eneloop is the way to go! Staar je niet blind op 2700 mAh, ondanks dat Eneloop slechts 2000 mAh heeft, draait ie rondjes om de lege 2700 mAh batterijen heen...  ;)


Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Offline PeterK

  • Honorary Member
  • Super Pentaxian
  • *****
  • Berichten: 1772
  • Geslacht: Man
Re:batterij problemen met de kx
« Reactie #14 Gepost op: 11 december 2009, 13:09:57 »
Natuurlijk zijn Eneloops wel oplaadbaar. Ik gebruik alleen nog deze batterijen. Al de rest is de deur uit wegens niet goed.



Meer info hier:
http://www.eneloop.info/
Homo Sapiens Pentaxiensis (Pentax K20D-K100D-MG)

Offline cemi

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3202
  • Geslacht: Man
  • Less is more...
    • Cees van Miert Fotografie
Re:batterij problemen met de kx
« Reactie #13 Gepost op: 11 december 2009, 13:04:03 »
Eneloops 2700 zijn niet oplaadbaar
Hu?  Haal je niet wat dingen door elkaar?
Volgens mij zijn er (nog) geen Eneloops van 2700 mAh.
En Eneloops zijn wel oplaadbaar.
Cees

Offline Oki

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1233
  • Geslacht: Man
  • Ricoh GR
Re:batterij problemen met de kx
« Reactie #12 Gepost op: 11 december 2009, 10:09:54 »
Eneloops 2700 zijn niet oplaadbaar, ik heb bij  batterijenhuis,nl  Sanyo 2700 8stuks met lader besteld voor 32,90
Hoop dat het nu voormekaar is
jochem.
Fujifilm X-T1 met Fujinon XC 15-45 ois pz.(thats it,I still love Pentax hoor)

Offline hansli

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 665
  • who needs autofocus?
Re:batterij problemen met de kx
« Reactie #11 Gepost op: 11 december 2009, 01:04:08 »
Pentax, althans Pentax Duitsland, beveelt sinds enige tijd de Eneloops meer of minder aan, dat was al voor de firmware-update, maar het berichtje daarover kan ik op dit moment niet meer vinden op pentax.de ..............
Wer baut auf Wind, baut auf Satan's Erbarmen

(Richard Wagner, Der Fliegende Hollnder)

Offline Frans Musters

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 491
  • Geslacht: Man
  • plaatjes schieten met pentax!
    • Probeersel
Re:batterij problemen met de kx
« Reactie #10 Gepost op: 10 december 2009, 21:34:04 »
Hallo,

Echt de Eneloops  hebben bij mij alle problemen opgelost. In mijn K100D/ flitser en andere batterij slurpers waren sommige batterijen ook snel leeg, Ze houden hun lading en hebben (door een betere inwendige weerstand?) eigenlijk meer capaciteit dan  andere merken  met hogere ge-adverteerde capaciteit.

Ik heb een tijd geleden via samenkopen.net een paar stel gekocht. Kan ik aanbevelen. Snel geleverd en goede prijzen.

http://www.samenkopen.net/action/343862


Frans
Een paar lenzen:
  • Sigma 17-70 1:2.8-4.5
  • SMC DA 55-300
  • Tamron 90mm 2.8

Offline andre-mz5

  • Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 6055
  • Geslacht: Man
  • Lenses are the eyes of your Pentax
Re:batterij problemen met de kx
« Reactie #9 Gepost op: 10 december 2009, 20:54:35 »
De laatste firmware update voor de K-x was o.a voor batterij problemen. Mogelijk ook nog een oplossing.
Kijk maar even hier K-x firmware 1.01

grtz, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

Offline jeepee

  • Newbie
  • Berichten: 17
  • Geslacht: Man
Re:batterij problemen met de kx
« Reactie #8 Gepost op: 10 december 2009, 20:35:54 »
Dat is goedkoper dan een flitser!  :D

Ik ga ze ook bestellen, bedankt voor de tip Kees!
K100D Super * DA 18-55 AL * DA 50-200 ED WR

kdj4

  • Gast
Re:batterij problemen met de kx
« Reactie #7 Gepost op: 10 december 2009, 20:18:55 »
deze tip heb ik laatst van iemand anders gekregen op dit forum.

4 AA Eneloop batterijen voor € 9,75

dinsdag middag heb online ook weer twee setjes besteld en woensdag morgen al in de bus.

verzendkosten € 2,50.

kijk hier maar even http://www.nkon.nl/

gr kees.

Offline jeepee

  • Newbie
  • Berichten: 17
  • Geslacht: Man
Re:batterij problemen met de kx
« Reactie #6 Gepost op: 10 december 2009, 20:13:20 »
Zou het niet gewoon aan de GP's kunnen liggen.
Ik heb zelf in mijn Super ook 4 GP 2700's zitten. Als ik geen flits gebruik (zoals de laatste maand) kan ik 400 foto's maken zonder dat de indicator verandert (lees: blijft altijd op vol staan), maar met flits (met interne flitser) zijn de batts met 10 keer schieten leeg. Even uitzetten en naar idd een halve minuut weer aanzetten resulteert weer in volle batterijen (op de lcd in ieder geval). Een instelling om op NiMh te zetten heeft de Super volgens mij niet (in ieder geval niet ontdekt).
De remedie is voor mij: of andere batterijen of een externe flits aanschaffen..... ;)
K100D Super * DA 18-55 AL * DA 50-200 ED WR

Offline Sentinel

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 358
  • Geslacht: Man
  • Pentax rules!
Re:batterij problemen met de kx
« Reactie #5 Gepost op: 10 december 2009, 18:56:26 »
Ik heb zelf een k200d en had ook batterij problemen. Ik heb toen Eneloops besteld en heb tot nu toe geen problemen gehad. Misschien dat het deze ook goed werken in de K-x.
Het zijn niet de goedkoopste batterijen en je moet zorgen dat je oplader de batterijen kan opladen. Ik kan ongeveer 800 tot 900 foto's maken (incl menu veranderingen maken en foto's terug kijken)

K5-II & K200D| Pentas 16-45 F4 | Tamron 28-75 F2.8| Sigma 70-200 F2,8 USM II| Sigma 18-125 F3,5-5,6| Metz 48-af1| Metz 58-af1|

Offline Oki

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1233
  • Geslacht: Man
  • Ricoh GR
Re:batterij problemen met de kx
« Reactie #4 Gepost op: 10 december 2009, 17:52:25 »
hallo, ik heb Kx met update,
De Recyco 2050MaH doen hey ook niet jofel, geven gelijk bijna leeg aan, ook op Nimh gezet , blijft zo,
die truc op Youtube nog niet geprobeerd,
wel pentax helpdesk gebeld earen ook niet zo op de hoogte ,behalve dat zij voor alle pentaxen Sanyo Eneloops aanraden.
Als antwoord op eem mail naar Pentax:
Van Recyco weet ik verder niets.

Pentax raadt aan Sanyo Eneloop te gebruiken, en dan het liefst types met 2700 of 2900 mAh.


Wij hopen uw vraag naar tevredenheid te hebben beantwoord.
Indien U verdere vragen heeft over dit onderwerp, kunt U wederom contact met ons opnemen.
Houdt dit bericht compleet als U antwoordt.

Met vriendelijke groeten,

Hans Libbers
Pentax Camera technische support


Jochem
« Laatst bewerkt op: 11 december 2009, 09:15:49 door Oki »
Fujifilm X-T1 met Fujinon XC 15-45 ois pz.(thats it,I still love Pentax hoor)

Offline Johan

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1782
  • Geslacht: Man
Re:batterij problemen met de kx
« Reactie #3 Gepost op: 7 november 2009, 13:14:21 »

RonHendriks

  • Gast
Re:batterij problemen met de kx
« Reactie #2 Gepost op: 7 november 2009, 11:07:55 »
We willen foto's en filmpjes zien van je K-x. Ik had ergens gelezen dat je ook kon instellen hoe om te gaan met batterijen zodat je ook oplaadbare en zo kon gebruiken, maar weet effe niet meer hoe en wat.

roy4core

  • Gast
batterij problemen met de kx
« Reactie #1 Gepost op: 7 november 2009, 06:00:50 »
Niet alle batterijen werken op de kx

Had dit al eerder gelezen op verschillende forums maar heb dit probleem nu ook zelf ondernomen
Had eerst de standaard batterijen gebruikt die ik bij mijn kx kreeg en weet niet meer hoeveel foto's video's flash of live view en in de menu's gespeeld heb maar voor mijn gevoel een lange tijd
Vandaag geprobeerd de GP2700 te gebruiken en heb precies gedaan wat in de forums stond 2 tot 20sec gewacht voor hem weer aan te schakelen  weer uit en dan weer aanschakelen maar naar een paar keer proberen lukte het mij niet om hem aan te krijgen
Dus toen terug naar de winkel en heb nu Varta 2300 en daar doet hij het wel mee
Je moet trouwens wel de instelling van de batterij veranderen want op de auto stand geeft de volgeladen batterij na een paar foto's weer dat hij bijna leeg is
Verander je de instelling in mijn geval op nimh dan geeft hij het juist weer
Ik hoop dat Pentax snel een update firmware geeft 
Buiten het Batterij probleem ben ik heeeeeeel tevreden met deze camera
Ben benieuwd welke batterijen er nog meer niet werken met de kx