Auteur Topic: PENTAXFORUM meeting - 30 mei 2010 - Apenheul  (gelezen 40826 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

RonHendriks

  • Gast
Re:PENTAXFORUM meeting - 30 mei 2010 - Apenheul
« Reactie #242 Gepost op: 27 mei 2010, 18:58:16 »
Hoi,
ik heb een klein voorbehoud bij mijn komst komende zondag. Ik heb voor vrijdag en zaterdag wat leuke foto mogelijkheden en weet dus niet helemaal of ik zondag de tijd vrij kan maken om naar Apeldoorn te gaan. Ik zal er mijn best voor doen, want vind het wel leuk om er bij te zijn.
Gr Ron.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:PENTAXFORUM meeting - 30 mei 2010 - Apenheul
« Reactie #242 Gepost op: 27 mei 2010, 18:58:16 »

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re:PENTAXFORUM meeting - 30 mei 2010 - Apenheul
« Reactie #241 Gepost op: 27 mei 2010, 18:42:45 »
We hopen nog steeds op een omzwaai en heerlijk weer met een zonnetje.

Hebben we ook een back up plan ?
Zou toch zonde wezen als de gehele dag niet door zou gaan, denk dat de mensen ontmoeten toch al 50% van de dag maker was.
( althans voor mij dan.)  ;D

Ik hoop met je mee :)

Backup plan heb ik het in het begin over gehad. Maar daar is geen werkbare optie uit gekomen. Voordeel van PENTAX is dat de meeste types redelijk tegen regen kunnen :)
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Offline André Kok

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1175
  • Geslacht: Man
  • Just Pentax!
    • Welkom op de site van André Kok
Re:PENTAXFORUM meeting - 30 mei 2010 - Apenheul
« Reactie #240 Gepost op: 27 mei 2010, 16:11:25 »
André, helaas... Maar veel swing plezier! En neem je camera mee voor wat concert foto's!
Foto's maken tijdens het concert is moeilijk want ik zing zelf uiteraard mee! Maar ik zal kijken wat ik kan doen.  :)

André
Pentax K-3 III | Pentax K-5 II |  smc DA 17-70mm f/4 | smc DA* 200mm f/2.8 | smc DA* 300mm f/4 | DA 1.4x AF Rear Converter | smc DA 35mm f/2.4 | ...

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re:PENTAXFORUM meeting - 30 mei 2010 - Apenheul
« Reactie #239 Gepost op: 27 mei 2010, 10:52:38 »
Helaas kan ik er aankomende zondag wegens persoonlijke omstandigheden toch niet bij zijn.
Jammer, ik had me er erg op verheugd! :(
Ik wens jullie een leuke en heel gezellige dag toe en ben reuze benieuwd naar de foto's en een uitgebreid verslag!

Groeten, Carel
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Offline acinony

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 643
  • Geslacht: Man
  • I don't wanna be a freak.. but I can't help myself
Re:PENTAXFORUM meeting - 30 mei 2010 - Apenheul
« Reactie #238 Gepost op: 27 mei 2010, 09:13:02 »
We hopen nog steeds op een omzwaai en heerlijk weer met een zonnetje.

Hebben we ook een back up plan ?
Zou toch zonde wezen als de gehele dag niet door zou gaan, denk dat de mensen ontmoeten toch al 50% van de dag maker was.
( althans voor mij dan.)  ;D

FA 80-320mm, DA 16-45mm, FA 50mm 1.4, Sigma 30mm F1.4, Sigma 105mm Macro, Sigma 18-200mm, D-BG4.

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re:PENTAXFORUM meeting - 30 mei 2010 - Apenheul
« Reactie #237 Gepost op: 27 mei 2010, 07:30:36 »

UPDATED 27 mei 2010


Het weer de 30e mei


Buienradar: circa 17 graden, om 17:00 70% op 2mm, daarvoor droog...

Meteo Consult: circa 14 graden, 97% op 4mm...

Wat minder goed dan gehoopt, eerlijk gezegd. Temperatuur is minder belangrijk (trui aan), maar regen loopt en fotografeert niet lekker. De weersverwachting via buienradar is het meest nauwkeurig (per drie uur) en daaruit blijkt dat we toch een grote kans hebben op een droge dag, muv het eind.

Mocht het nou dramatisch gaan worden, >90% kans op 8mm oid, dan is het niet leuk meer. Hou daarom dit topic in de gaten!!!
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re:PENTAXFORUM meeting - 30 mei 2010 - Apenheul
« Reactie #236 Gepost op: 27 mei 2010, 07:21:13 »
O mensen, wat heb ik slecht nieuws! Ik zal er komende zondag niet bij zijn!  :(

André, helaas... Maar veel swing plezier! En neem je camera mee voor wat concert foto's!
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re:PENTAXFORUM meeting - 30 mei 2010 - Apenheul
« Reactie #235 Gepost op: 27 mei 2010, 07:19:45 »
Nou, wat ik me herinner is dat die kleine donderkoppen gewoon op je schouder, hoofd e.d. zitten!! :evil: :evil:
De info van het park zegt genoeg, vooral brillen zijn een gewild onderwerp, heb ik begrepen... :surrender:

De quote klopt. En ja, de apen lopen los en *kunnen* op je springen. Er zijn in het verleden zelfs wel eens mensen (m.n. kinderen) gebeten! Daarom zijn er nieuwe regels ingevoerd: de aapvrije tas, niet eten en drinken in de zones waar apen loslopen en een aanraakverbod. Verder lopen er vrij veel mensen rond met plantenspuiten. Ik ben twee, drie keer in de Apenheul geweest in de laatste vier jaar en heb zelf géén één keer gezien dat er fysiek contact was tussen aap en mens....

Ja, het kan wel... maar ik denk dat de kans klein is...

Voor de Apenheul is het balanceren: het "selling point" is loslopende apen, maar mensen die lastig gevallen zouden worden is natuurlijk geen reclame......

Daarom: wil je echt elk risico uitsluiten, fotografeer je in die stukken waar geen apen los lopen. Maar (bij normaal gedrag) is het risico mi niet erg groot...
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Offline André Kok

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1175
  • Geslacht: Man
  • Just Pentax!
    • Welkom op de site van André Kok
Re:PENTAXFORUM meeting - 30 mei 2010 - Apenheul
« Reactie #234 Gepost op: 26 mei 2010, 22:00:03 »
O mensen, wat heb ik slecht nieuws! Ik zal er komende zondag niet bij zijn!  :(
Het zit zo. Ik ben lid van een popkoor. Elke drie jaar brengt dit koor een groot concert met een nieuw repertoire. Dat grote concert zal 11 en 18 juni a.s. plaatsvinden. Daarvoor zijn wij - koorleden - druk aan het repeteren en dan gaat het niet alleen om zangkunst maar ook om zaken als choreografie, positie op het podium, opkomst e.d. Het bestuur heeft een extra repetitie georganiseerd op ... komende zondag! (Het lijkt een smoes maar het is echt zo! Op zondag zijn de meeste koorleden beschikbaar.)
Ik heb lange tijd overwogen om die repetitie dan voor de helft mee te doen en daarna rap naar Apeldoorn te racen. Ik doe normaal samen met een ander koorlid de geluidstechniek, maar dat koorlid is a.s. zondag om gegronde redenen afwezig. De techniek hangt dan eigenlijk van mij alleen af. Ik heb toch maar besloten om voor de gehele repetitie te gaan en het feest in de Apenheul te laten schieten.
Ik zie op de lijst dat er anderen zijn die een Sigma 150-500, een DA 55-300 of een Tamron 90 macro bij zich hebben, dus mijn afwezigheid hoeft niet voor grote problemen te zorgen.
Ik wens jullie veel plezier zondag in de Apenheul. Ik kijk al uit naar de foto's! En ik hoop dat er binnen afzienbare tijd weer iets dergelijks georganiseerd gaat worden.

André
Pentax K-3 III | Pentax K-5 II |  smc DA 17-70mm f/4 | smc DA* 200mm f/2.8 | smc DA* 300mm f/4 | DA 1.4x AF Rear Converter | smc DA 35mm f/2.4 | ...

Offline Kees SC

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 4253
  • Geslacht: Man
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
Re:PENTAXFORUM meeting - 30 mei 2010 - Apenheul
« Reactie #233 Gepost op: 26 mei 2010, 12:56:48 »
Nou, wat ik me herinner is dat die kleine donderkoppen gewoon op je schouder, hoofd e.d. zitten!! :evil: :evil:
De info van het park zegt genoeg, vooral brillen zijn een gewild onderwerp, heb ik begrepen... :surrender:

Loslopende apen: alleen in Apenheul!
Apenheul is uniek in de wereld. In geen enkel andere dierentuin leven zóveel apen vrij tussen de bezoekers. Meer dan 200! Van nature zijn al deze dieren heel vriendelijk en ongevaarlijk. Ook voor kinderen. Ze laten zich graag van heel dichtbij bewonderen. Om daar maximaal van te kunnen genieten, moet je als bezoeker wel een paar spelregels volgen.

Apentassen tegen nieuwsgierige aapjes
Apen zijn net mensen: altijd nieuwsgierig en overal op zoek naar iets lekkers. Mensenvoedsel is echter niet goed voor hun gezondheid. Van snoep of medicijnen die ze ook voor snoepjes aanzien kunnen ze zelfs erg ziek worden. Voorkom dus dat de apen in je zakken, tas of rugzak etenswaren, snoep of andere eetbare zaken kunnen vinden. Je kunt je bagage veilig opbergen in een gratis kluisje bij de ingang van Apenheul. Of je kunt een “apentas†meenemen het park in. De apen kunnen deze speciale tassen niet openen. Je spullen zijn veilig en de apen blijven gezond. Je krijgt zo’n apentas te leen bij binnenkomst in Apenheul.

Mooie foto’s maken
Neem gerust je fototoestel of videocamera mee naar de vrije apen. Dat levert gegarandeerd unieke beelden op! Let wel op losse onderdelen, want de apen kunnen vliegensvlug zijn en ermee vandoor gaan.


Offline wzylstra

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 601
  • Geslacht: Man
  • Fotografie is kijken door een kader.
Re:PENTAXFORUM meeting - 30 mei 2010 - Apenheul
« Reactie #232 Gepost op: 26 mei 2010, 10:53:47 »
Citaat
Zeg, Wytze,

Zou je wel met de los rondlopende apen van het Pentaxforum ergens anders naar toe gaan?
Motorcross of zo...

 Grijns Grijns Grijns

Men zou eens moeten weten waar ik wel niet allemaal naar toe zou willen gaan en vooral als het heel gezellig kan zijn!

Tot zondag,

Willem (Wytze)

Pentax K10D; Pentax ist* DS;DA18-55mm/3.5-5.6 ALII | Pentax 50mm/1.7 | Sigma 28-200mm/3.5-5.6 | Sigma APO 50-500mm/4.0-5.6

asplx

  • Gast
Re:PENTAXFORUM meeting - 30 mei 2010 - Apenheul
« Reactie #231 Gepost op: 26 mei 2010, 01:23:29 »
Citaat
Ik zal de aanwezigen per PM mijn mobiele nummer geven. Handig als je de weg kwijt bent en weer wilt aansluiten Smiley

UPDATE: als het goed is heeft nu iedereen een PB gehad...

Yep, gehad en opgeslagen in m'n mobiel...

asplx

  • Gast
Re:PENTAXFORUM meeting - 30 mei 2010 - Apenheul
« Reactie #230 Gepost op: 26 mei 2010, 01:20:25 »
 :D :D :D

Zeg, Wytze,

Zou je wel met de los rondlopende apen van het Pentaxforum ergens anders naar toe gaan?
Motorcross of zo...

 ;D ;D ;D

Welterusten..
Groeten,
Ruurd

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re:PENTAXFORUM meeting - 30 mei 2010 - Apenheul
« Reactie #229 Gepost op: 25 mei 2010, 20:47:30 »
@Wytze

We gaan er een leuke dag van maken. Veel mag, en bijna niets moet...

Mocht iemand moe zijn, dan pak je gewoon een bankje en blijf je even lekker zitten. Hou je niet van loslopende apen, of wil je niet naar de gorilla's? Allemaal geen probleem. Vrijheid is belangrijk... In Emmen waren we elkaar ook voortdurend kwijt, maar vonden we elkaar toch elke keer weer terug. En zo groot is de Apenheul nou ook weer niet.

Ik zal de aanwezigen per PM mijn mobiele nummer geven. Handig als je de weg kwijt bent en weer wilt aansluiten :)

UPDATE: als het goed is heeft nu iedereen een PB gehad...
« Laatst bewerkt op: 25 mei 2010, 21:08:36 door Mharda »
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Offline wzylstra

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 601
  • Geslacht: Man
  • Fotografie is kijken door een kader.
Re:PENTAXFORUM meeting - 30 mei 2010 - Apenheul
« Reactie #228 Gepost op: 25 mei 2010, 20:06:13 »
Dan is dat een hele geruststelling Mharda. Ik me al zorgen maken over alles en nog wat en als jij zegt dat het wel goed komt reken ik daar maar op. <joeps>
Pentax K10D; Pentax ist* DS;DA18-55mm/3.5-5.6 ALII | Pentax 50mm/1.7 | Sigma 28-200mm/3.5-5.6 | Sigma APO 50-500mm/4.0-5.6

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re:PENTAXFORUM meeting - 30 mei 2010 - Apenheul
« Reactie #227 Gepost op: 25 mei 2010, 18:47:23 »
Oeps, probeer je je kinderen netjes op te voeden...

Wil Perkamentus zondag de Panasonic FZ30 meenemen ipv de K10D!!! Argumenten: veel meer zoom en minder sjouwen...

Wat heb ik verkeerd gedaan? <grin>
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re:PENTAXFORUM meeting - 30 mei 2010 - Apenheul
« Reactie #226 Gepost op: 25 mei 2010, 18:07:59 »
WELLICHT IS HET MIJN VREES VOOR LOSLOPENDE APEN!!

Ik weet niet hoe serieus deze angst is, maar in principe proberen ze de apen weg te houden van mensen (met name kinderen). Dat doen ze door gewapend met plantenspuiten rond te lopen... en apen leren snel...
Kortom, de kans op een treffen is kleiner dan sommigen hopen...

Mocht je het echt vervelend vinden, dan is dat gelukkig geen probleem. Er zijn maar een paar stukken waar apen los lopen en dan sla je die gewoon over. Gaat goed komen!
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Offline Kees SC

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 4253
  • Geslacht: Man
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
Re:PENTAXFORUM meeting - 30 mei 2010 - Apenheul
« Reactie #225 Gepost op: 25 mei 2010, 17:26:16 »


Hebben jullie het ook met al die spanning dat je er 's nacht niet meer van kan slapen. Nou ik er slapeloze nachten van.
WELLICHT IS HET MIJN VREES VOOR LOSLOPENDE APEN!!

Je moet er toch niet aan denken dat zo'n lief aapje op je lange teletoeter springt en van schrik alles laat lopen... :( :( :( :D

Offline wzylstra

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 601
  • Geslacht: Man
  • Fotografie is kijken door een kader.
Re:PENTAXFORUM meeting - 30 mei 2010 - Apenheul
« Reactie #224 Gepost op: 24 mei 2010, 22:44:35 »
Had je dat dan nog niet gedaan? Ik moet er alleen aan denken dat mijn energie voldoende is voor die dag en dan zal het best wel vlotten.

Hebben jullie het ook met al die spanning dat je er 's nacht niet meer van kan slapen. Nou ik er slapeloze nachten van.
WELLICHT IS HET MIJN VREES VOOR LOSLOPENDE APEN!!

Jongens en meiskes tot heel heel gauw!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Pentax K10D; Pentax ist* DS;DA18-55mm/3.5-5.6 ALII | Pentax 50mm/1.7 | Sigma 28-200mm/3.5-5.6 | Sigma APO 50-500mm/4.0-5.6

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re:PENTAXFORUM meeting - 30 mei 2010 - Apenheul
« Reactie #223 Gepost op: 24 mei 2010, 19:50:08 »
Stickers liggen klaar.. Straks nog even goed nadenken wat er allemaal in tas moet/kan...
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Karin

  • Gast
Re:PENTAXFORUM meeting - 30 mei 2010 - Apenheul
« Reactie #222 Gepost op: 24 mei 2010, 19:00:02 »
misschien bedenkt je baas zich nog??!!
Anders erg jammer voor je!! Ik weet hoe het voelt om graag mee te willen
en het kan niet! Maar voor mij is het opgelost...ik ga alsnog toch!!
bedankt nog voor jullie leuke reacties dat ik er alsnog bij ben!

gr. Karin

Elvira

  • Gast
Re:PENTAXFORUM meeting - 30 mei 2010 - Apenheul
« Reactie #221 Gepost op: 24 mei 2010, 18:57:27 »
Oh, oh, ik wou, dat ik ook mee kon. Maar helaas: mijn baas vindt, dat ik op die dag onmisbaar ben  :'(

Jan.

Dat vind ik nou erg cru van je baas ;D ;D maar ja wij zullen wel leuke plaatjes voor je schieten dat je niks mist.
Volgende keer ga je gewoon mee.

Cru van mij hé?

Groet,
Elvira

gnodde

  • Gast
Re:PENTAXFORUM meeting - 30 mei 2010 - Apenheul
« Reactie #220 Gepost op: 24 mei 2010, 18:51:32 »
Oh, oh, ik wou, dat ik ook mee kon. Maar helaas: mijn baas vindt, dat ik op die dag onmisbaar ben  :'(

Jan.

Buksbeest

  • Gast
Re:PENTAXFORUM meeting - 30 mei 2010 - Apenheul
« Reactie #219 Gepost op: 24 mei 2010, 16:49:53 »
Ook ik ga mee naar de apenheul ;D ;D
Heb Mharda ondertussen een pb gestuurd met welke camera en lenzen
ik kom.
Ik kan meerijden met Ghanz en ben hier heel erg blij mee!!!
tot zondag,
gr. Karin.

Gezellig! Helemaal top!

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re:PENTAXFORUM meeting - 30 mei 2010 - Apenheul
« Reactie #218 Gepost op: 24 mei 2010, 11:54:04 »
Goed, ik heb nu een template voor naamstickers voor 28 personen klaarliggen. Vanavond gaat alles de printer in, ik heb een hekel aan laatste nippertje werk. Dus... Opgeven t/m vandaag 18:00..

Uiteraard kan je altijd zondagochtend om 9:00 alsnog beslissen om naar de Apenheul te komen, maar dan heb ik geen sticker voor je :)
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink