Auteur Topic: het WENSEN-lijstje  (gelezen 5201 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RonHendriks

  • Gast
Re:het WENSEN-lijstje
« Reactie #61 Gepost op: 21 mei 2010, 16:03:11 »
Tsja ik heb nu toch al meer dingen gekocht dit jaar dan gepland. Toch nog wat te wensen over.

- Adobe Lightroom 3 geeft toch wat meer mogelijkheden voor ontwikkeling van RAW.
- Pentax K-7 Super er wordt toch over gespeculeerd dat deze in juni uitkomt/aangekondigt wordt en ben dan wel benieuwd naar wat de veranderingen zijn (sensor kan de nieuwe Sony sensor zijn die ook in de Sony NEX-5 zit of een nieuwe split-sensor van Samsung).
- Een richtmicrofoon ter aanvulling van de stereomic die ik al heb.
- Belichting en stabilisatie voor filmen staat nog steeds op het lijstje. Ik ga wel eens knutselen met zo'n led-ding.
- Op het lenzen-wensenlijstje blijven eigenlijk de lenzen staan die er al op stonden, 31mm, 43mm, 77mm, 85mm lichtsterke lenzen. Die hebben in ieder geval geen hoge prioriteit. (de sigma 170-500mm lens zou wel weer weg kunnen als ik de 300mm nikkor lens op orde heb, leuke lens en echt wel goed, maar ook wel heel veel mm's).- Studio: Iets wat nog verbetering mag hebben is mijn beeldscherm en calibratie. Ook eens uitzoeken wat hier een goed ding is. Voor de flitsinstallatie die ik heb zou iets sneller wel makkelijk zijn, maar ik heb er verder ook voorlopig nog geen euro voor over. (blijft wensen dan ;))

Toch een aardig lijstje zo. :D
Al wat wijzigingen in korte tijd. De 85mm is er, de sigma is de deur uit en de 77mm is van de lijst gevallen. Een bracket is onderweg en voor belichting gaat mijn broer eens wat zoeken.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:het WENSEN-lijstje
« Reactie #61 Gepost op: 21 mei 2010, 16:03:11 »

Offline jjw

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1442
  • Geslacht: Man
    • flickr stream
Re:het WENSEN-lijstje
« Reactie #60 Gepost op: 11 mei 2010, 19:57:59 »
stabilisatie voor filmen

Ik weet niet hoe handig je bent maar ik kan aanraden om eens te kijken naar een "diy steadicam merlin", staan erg veel filmpjes van op youtube. Moet zelf te maken zijn voor rond de 30-50 euro (afhankelijk van wat je al in huis hebt liggen). Er zijn uiteraard ook officiele producten te kopen, deze 'pro-merlins' zitten in de 800 euro categorie. Maar 'hague mmc' (b-hague.co.uk) heeft erg mooie vergelijkbare systemen voor slechts een fractie van de prijs, rond de 100 euro, die erg goede resultaten leveren (ook te zien op youtube)

Hier een filmpje van een gekochte merlin icm een pentax k-x. Volgens mij is dit een dure merlin, maar het verschil met een hague of een diy is voor mij niet zichtbaar, zoals je wellicht zelf ook kunt zien in andere youtube filmpjes.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=X3VaFM3txVw[/youtube]
K3 II | K3
DA15 | DA21 | DA35 | DA40 | DA70 | DA20-40 | FA31 | FA35 | FA50 | DA16-50 | DA50-135 | DA300 | DA55-300

http://www.flickr.com/jordywubbels

RonHendriks

  • Gast
Re:het WENSEN-lijstje
« Reactie #59 Gepost op: 11 mei 2010, 19:21:25 »
Tsja ik heb nu toch al meer dingen gekocht dit jaar dan gepland. Toch nog wat te wensen over.

- Adobe Lightroom 3 geeft toch wat meer mogelijkheden voor ontwikkeling van RAW.
- Pentax K-7 Super er wordt toch over gespeculeerd dat deze in juni uitkomt/aangekondigt wordt en ben dan wel benieuwd naar wat de veranderingen zijn (sensor kan de nieuwe Sony sensor zijn die ook in de Sony NEX-5 zit of een nieuwe split-sensor van Samsung).
- Een richtmicrofoon ter aanvulling van de stereomic die ik al heb.
- Belichting en stabilisatie voor filmen staat nog steeds op het lijstje. Ik ga wel eens knutselen met zo'n led-ding.
- Op het lenzen-wensenlijstje blijven eigenlijk de lenzen staan die er al op stonden, 31mm, 43mm, 77mm, 85mm lichtsterke lenzen. Die hebben in ieder geval geen hoge prioriteit. (de sigma 170-500mm lens zou wel weer weg kunnen als ik de 300mm nikkor lens op orde heb, leuke lens en echt wel goed, maar ook wel heel veel mm's).
- Studio: Iets wat nog verbetering mag hebben is mijn beeldscherm en calibratie. Ook eens uitzoeken wat hier een goed ding is. Voor de flitsinstallatie die ik heb zou iets sneller wel makkelijk zijn, maar ik heb er verder ook voorlopig nog geen euro voor over. (blijft wensen dan ;))

Toch een aardig lijstje zo. :D

kdj4

  • Gast
Re:het WENSEN-lijstje
« Reactie #58 Gepost op: 18 maart 2010, 17:21:04 »
Bij de Pentax lenzen noemen ze dat "quick shift"  mechanisme en volgens mij zit dat op de meeste Pentax lenzen, niet alleen op de SDM (HSM).

grtz, Andre

dank weer wat geleerd  ;)

gr kees.

Offline andre-mz5

  • Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 6055
  • Geslacht: Man
  • Lenses are the eyes of your Pentax
Re:het WENSEN-lijstje
« Reactie #57 Gepost op: 18 maart 2010, 16:59:57 »
Citaat
of de Pentax lenzen dat ook doen weet ik niet.
Bij de Pentax lenzen noemen ze dat "quick shift"  mechanisme en volgens mij zit dat op de meeste Pentax lenzen, niet alleen op de SDM (HSM).

grtz, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

kdj4

  • Gast
Re:het WENSEN-lijstje
« Reactie #56 Gepost op: 18 maart 2010, 16:35:54 »
en zo hoort het ook ;)
klein vraagje
kan jou 70-200 ook na het auto scherp stellen ook nog gelijk manueel worden bijgesteld zonder te moeten schakelen tussen AF en MF
weet jij of de Pentax lenzen met HSM dat ook doen? de nieuwe 70-200 die in april uit komt zou dat wel kunnen de Canon en de Nikon kunnen dat wel in ieder geval 

ja dat lukt wel bij de Sigma.

of de Pentax lenzen dat ook doen weet ik niet.

klopt Sigma 70-200 komt voor Nikon en Canon uit met een stabilisator, maar zelf ga ik voor de Canon 70-200 f2.8 met IS.

gr kees.

elkim

  • Gast
Re:het WENSEN-lijstje
« Reactie #55 Gepost op: 16 maart 2010, 21:40:20 »
en zo hoort het ook ;)
klein vraagje
kan jou 70-200 ook na het auto scherp stellen ook nog gelijk manueel worden bijgesteld zonder te moeten schakelen tussen AF en MF
weet jij of de Pentax lenzen met HSM dat ook doen? de nieuwe 70-200 die in april uit komt zou dat wel kunnen de Canon en de Nikon kunnen dat wel in ieder geval 

kdj4

  • Gast
Re:het WENSEN-lijstje
« Reactie #54 Gepost op: 16 maart 2010, 19:54:09 »
was ik dan nummer 1 ja toch he
ik denk dat we per op bot bij jou meer gaan betalen dan de nieuwe versie met OS :D

ik ben nog niet zo ver, maar ik ben iemand die iets vraagt en niet op bieden wil wachten.
zelf hou ik niet van bieden op iets en dan maar wachten of de koop door zou gaan.

ik weet van me zelf wat iets waard is en dan ga ik daar niet tot het uiterste in door.

ik heb laatst mijn weinig gebruikte tamron 18-250 verkocht voor 200 euro, ik vroeg dus 200 euro omdat ik wist dat het niet te duur was , en ik heb hem wel 20 keer kunnen verkopen, maar 1 was de eerste  ;)



gr kees.

elkim

  • Gast
Re:het WENSEN-lijstje
« Reactie #53 Gepost op: 16 maart 2010, 19:42:02 »
ik zet je op de lijst, je bent nummer 2  ;)

gr kees.

was ik dan nummer 1 ja toch he
ik denk dat we per op bot bij jou meer gaan betalen dan de nieuwe versie met OS :D

kdj4

  • Gast
Re:het WENSEN-lijstje
« Reactie #52 Gepost op: 16 maart 2010, 18:24:12 »
Als het helpt: die scherpe 70-200 2.8 neem ik graag van je over hoor  ;)

ik zet je op de lijst, je bent nummer 2  ;)

gr kees.

RonHendriks

  • Gast
Re:het WENSEN-lijstje
« Reactie #51 Gepost op: 14 maart 2010, 20:26:06 »
Als het helpt: die scherpe 70-200 2.8 neem ik graag van je over hoor  ;)
Ja laten we zijn spullen nu al verdelen :D Aasgier

Offline Lysvik

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1929
  • Geslacht: Man
  • LYSVIK PHOTOS
    • Lysvik Photos
Re:het WENSEN-lijstje
« Reactie #50 Gepost op: 14 maart 2010, 19:05:56 »
ben aan het sparen voor het volgende

* Canon 7D

* Canon 70-200 f2,8 met IS

* en de Canon 24-70 f2.8  of de 24-105 f4 met IS.  welke ik neem van deze twee ben ik nog niet uit.

gr kees.

Als het helpt: die scherpe 70-200 2.8 neem ik graag van je over hoor  ;)

kdj4

  • Gast
Re:het WENSEN-lijstje
« Reactie #49 Gepost op: 14 maart 2010, 18:35:36 »


Gelukkig hebben we inmiddels een 'vreemdgangershoekje' :P

greetz,
Erik


daarom, mocht ik nog eens een (mooie) valpartij op foto hebben kan ik hem hier nog showen  ;)

gr kees.

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8281
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re:het WENSEN-lijstje
« Reactie #48 Gepost op: 14 maart 2010, 18:22:07 »
en weet je wat het ook is, als ik steeds meer ga kopen voor de Pentax dan is de stap alleen maar groter.
[...]
gr kees.

Dat is idd één van mijn overwegingen geweest: ik had al heel veel pentax spul. Als je nog niet heel veel hebt, dan heb je meer keuzevrijheid (in relatie tot budget).
Ik overigens geen moment spijt gehad dat ik bij Pentax gebleven ben.

Gelukkig hebben we inmiddels een 'vreemdgangershoekje' :P

greetz,
Erik

kdj4

  • Gast
Re:het WENSEN-lijstje
« Reactie #47 Gepost op: 14 maart 2010, 18:13:14 »
;D ah, FF is het dat lonkt.......
Ik heb ook op het punt gestaan om over te stappen vanwege FF maar heb dat uiteindelijk niet gedaan. Ik hoop er nog wel op dat Pentax alsnog met een FF camera gaat komen  ::)

Nou ja, succes met je keuze!
En met de man achter de camera zit dat bij jou wel snor  8)

greetz,
Erik

en weet je wat het ook is, als ik steeds meer ga kopen voor de Pentax dan is de stap alleen maar groter.
zo heb ik laatst nog eens de metz 58 gekocht voor de Pentax maar op de canon moet ik natuurlijk ook weer een flitser hebben, dus had ik het eerder geweten dan had ik dat niet gedaan en had het geld mooi bij een nieuwe body gedaan.

dus............. ;)

gr kees.

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8281
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re:het WENSEN-lijstje
« Reactie #46 Gepost op: 14 maart 2010, 17:54:13 »
 ;D ah, FF is het dat lonkt.......
Ik heb ook op het punt gestaan om over te stappen vanwege FF maar heb dat uiteindelijk niet gedaan. Ik hoop er nog wel op dat Pentax alsnog met een FF camera gaat komen  ::)

Nou ja, succes met je keuze!
En met de man achter de camera zit dat bij jou wel snor  8)

greetz,
Erik

kdj4

  • Gast
Re:het WENSEN-lijstje
« Reactie #45 Gepost op: 14 maart 2010, 17:44:42 »
Als we de geruchtenmachine mogen geloven, dan komt Pentax dit jaar nog met een andere dslr......mss met een snellere AF?
Jammer dat je het met de Pentax denkt niet meer te kunnen maken.......

greetz,
Erik

ik neem ook zeker aan dat de K-7 een dijk van een camera is, en ik weet ook dat de man daar achter de foto's moet maken.
ook zou ik met de K-7 een hele sprong vooruit gaan doen maar mijn planning is dat ik toch een keer FF wil en als instapper eerst de Canon 7D.

gr kees.

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8281
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re:het WENSEN-lijstje
« Reactie #44 Gepost op: 13 maart 2010, 17:15:22 »
ik wil zeker verder in sportfotografie en portret fotografie bruidsfotografie.

zat (zit) nog te twijfelen tussen de Canon 7D en de Canon 5D mark III.

omdat de Canon 7D iets meer allround is zowel voor sport en portret ga ik die eerst aanschaffen, om vervolgens nog eens de canon 5D mark III er bij te kopen.

ben niet over 1 nacht ijs gegaan hoor, heb ook wel gekeken naar de Nikon 300s en daarbij ooit nog eens de Nikon D700 er bij te kopen, dus ...... ;)

gr kees.



Als we de geruchtenmachine mogen geloven, dan komt Pentax dit jaar nog met een andere dslr......mss met een snellere AF?
Jammer dat je het met de Pentax denkt niet meer te kunnen maken.......

greetz,
Erik

Offline kobus

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 880
  • Geslacht: Man
    • rdkfoto
Re:het WENSEN-lijstje
« Reactie #43 Gepost op: 13 maart 2010, 16:56:06 »
Ringflitser van Metz.
Als er geen honden in de hemel zijn, laat mij dan maar naar de hel gaan

asplx

  • Gast
Re:het WENSEN-lijstje
« Reactie #42 Gepost op: 11 maart 2010, 01:44:51 »
een goede zwart/wit printer
een goede kleurenprinter
en de 645D...


eeyore_nl

  • Gast
Re:het WENSEN-lijstje
« Reactie #41 Gepost op: 10 maart 2010, 16:45:22 »
tsja dan is de stylus pro 3880 van Epson je printer. Al kan ik met mijn HP ook nog wel een aardige zwart/wit uitdraaien (zie de maandopdracht reclame). Om zo'n printer goed aan te sturen is een quadcore zeker aan te raden.

Het lijkt mij inderdaad een geweldige combinatie. Mijn fotobudget moet dan alleen nog wel even weer boven "-1" uit stijgen ;)


Als er een online afdrukcentrale zou zijn die echt goed zwart/wit kan afdrukken, zou ik de behoefte trouwens niet hebben.

RonHendriks

  • Gast
Re:het WENSEN-lijstje
« Reactie #40 Gepost op: 10 maart 2010, 16:24:21 »
Op plaats 1 van mijn wensenlijstje staat een goede zwart/wit fotoprinter. Een zwaardere PC zou ook wel aardig zijn :)

Maar voorlopig blijft het even bij wensen ;)
tsja dan is de stylus pro 3880 van Epson je printer. Al kan ik met mijn HP ook nog wel een aardige zwart/wit uitdraaien (zie de maandopdracht reclame). Om zo'n printer goed aan te sturen is een quadcore zeker aan te raden.

Het wensenlijstje: zal ik dan de 645D er maar eens opzetten. Kan geen kwaad om wat te wensen te hebben. :)

eeyore_nl

  • Gast
Re:het WENSEN-lijstje
« Reactie #39 Gepost op: 10 maart 2010, 16:05:42 »
Op plaats 1 van mijn wensenlijstje staat een goede zwart/wit fotoprinter. Een zwaardere PC zou ook wel aardig zijn :)

Maar voorlopig blijft het even bij wensen ;)

kdj4

  • Gast
Re:het WENSEN-lijstje
« Reactie #38 Gepost op: 9 maart 2010, 19:03:11 »
ff voor mijn nieuwsgierigheid....waarom een kanon 7d?

greetz,
Erik

ik wil zeker verder in sportfotografie en portret fotografie bruidsfotografie.

zat (zit) nog te twijfelen tussen de Canon 7D en de Canon 5D mark III.

omdat de Canon 7D iets meer allround is zowel voor sport en portret ga ik die eerst aanschaffen, om vervolgens nog eens de canon 5D mark III er bij te kopen.

ben niet over 1 nacht ijs gegaan hoor, heb ook wel gekeken naar de Nikon 300s en daarbij ooit nog eens de Nikon D700 er bij te kopen, dus ...... ;)

gr kees.


Offline J@@P

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 3819
  • Geslacht: Man
  • Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit
Re:het WENSEN-lijstje
« Reactie #37 Gepost op: 9 maart 2010, 13:00:36 »
Als we nou toch gaan dagdromen, dan doe ik ook maar mee.

- Sigma 70-200 2.8
- Sigma 10-20
- Sigma 150-500 of 120-400

Hoewel, nu ik dit zo neer schrijf zou een K7 ook erg hoog op de lijst eindigen. Niet dat ik ontevreden ben over m'n k10d meer ik merk zo hier en daar toch wat beperkingen. Overstappen is iets dat ik niet serieus overweeg. Vind ik een beetje zonde van m'n verzamelde lenzen.

Groeten,
J@@P
Sony RX10iv (Voormalig Pentax K10/K7/K5/K3ii Canon 7d eigenaar)