Auteur Topic: Vreemdgangers in de Fotohoek...  (gelezen 4088 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

patrick91

  • Gast
Re:Vreemdgangers in de Fotohoek...
« Reactie #4 Gepost op: 4 maart 2010, 18:59:11 »
edit: dit waren foto's maar die horen niet hier! :D

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:Vreemdgangers in de Fotohoek...
« Reactie #4 Gepost op: 4 maart 2010, 18:59:11 »

patrick91

  • Gast
Re:Vreemdgangers in de Fotohoek...
« Reactie #3 Gepost op: 4 maart 2010, 18:55:39 »
De opzet zoals nu wordt genoemd is prima!
Ik ben voorstander in elk geval :)

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re:Vreemdgangers in de Fotohoek...
« Reactie #2 Gepost op: 4 maart 2010, 18:19:27 »
Ik moet zeggen dat ik erg blij ben met deze stap! Een aantal vrienden (want zo mag ik ze inmiddels wel noemen, denk ik) begon ik toch te missen. En inderdaad: ik fotografeer ook nog wel eens met mijn mobieltje, een bridge (panasonic) enz...

En ik weet zeker dat na een dagje dierentuin nu ook mijn jongste zoon (9 jaar) graag zijn foto's, gemaakt met een panasonic LS-2, net als papa en grote broer op het internet ziet.

Ik denk dat heel goed is om af te wachten in welke mate er gebruik van gemaakt gaat worden en dat afhankelijk daarvan verdere stappen kunnen worden ondernomen.

Nogmaals, hele goede actie!!!

NB: om verwarring te voorkomen denk ik dat wel zaak is het board zeer expliciet te benoemen en liefst onder te brengen in een eigen sectie 'Fotohoek niet - Pentax camera's' of iets dergelijks. De huidige fotohoek zou ik dan renamen in 'Fotohoek PENTAX camera's'. Is maar een idee...
« Laatst bewerkt op: 4 maart 2010, 18:24:03 door Mharda »
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Vreemdgangers in de Fotohoek...
« Reactie #1 Gepost op: 4 maart 2010, 18:11:13 »
Tot nu toe is het absoluut niet toegestaan om foto's in de Fotohoek te plaatsen die niet gemaakt zijn met een Pentaxcamera.
Aangezien niets in deze wereld voor eeuwig is (zie kabinet-Balkenende IV...), zijn wij nu toch van plan om een speciaal (foto)hoekje voor "vreemdgangers" in gaan richten.
Sommige leden zijn overgestapt naar een ander merk camera, omdat Pentax hun (nog) niet in hun fotografische behoeftes kon voorzien. Anderen hebben naast hun Pentaxcamera een ander merk fullframe, een bridge- of compactcamera of zelfs een kek mobieltje waar men soms mooie, leuke of spannende momenten mee hebben vastgelegd.  Kortom er zijn veel fotografische situaties denkbaar die je zou willen delen met je medeforumleden.
Na intern overleg zijn we eensgezind van mening dat we hier toch een plekje voor willen gaan inruimen.
Uiteraard zullen hier wel duidelijk regels voor moeten worden afgesproken.

Bij de foto's zal het (net als in de rest van de Fotohoek) moeten gaan om de foto (compositie, belichting, strobisme, etc.) en zeker niet om te laten zien hoe goed (beter) de gebruikte camera wel niet is t.o.v. een Pentax.
Deze regel geldt natuurlijk net zo goed ook voor diegenen die feedback posten; het moet ten alle tijden gaan om de foto. (compositie, belichting, strobisme, etc.) Flauwe opmerkingen als "dat had met een Pentax  minstens net zo goed gekund"  e.d. zal niet worden gewaardeerd en is ongewenst.
Wij denken dat we door deze nieuwe, iets ruimere afkadering van het forum in een behoefte voorzien.

Uiteraard blijft onverminderd van kracht dat de andere sub-boards in de Fotohoek en dus ook de foto-opdrachten exclusief pentax-only blijven!

Mocht je aanvullende ideeën voor regelgeving of opbouwende kritiek hebben, dan nodig ik je hierbij uit deze hier kenbaar te maken.

Namens de Crew van het Pentaxforum.nl

Carel
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1