Auteur Topic: Jouw laatste aankoop deel (6)  (gelezen 60598 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline J@@P

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 3819
  • Geslacht: Man
  • Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit
Re:Jouw laatste aankoop deel (6)
« Reactie #137 Gepost op: 22 april 2010, 10:58:19 »
Ruurd,

Bedankt voor de tip, maar m'n agenda zit voor komend weekend al helemaal vol.
(En ik had 'm gekocht als cadeautje voor m'n verjaardag, volgende maand, dus eigenlijk mag ik 'm nog helemaal niet gebruiken :)).

Groeten,
J@@P
Sony RX10iv (Voormalig Pentax K10/K7/K5/K3ii Canon 7d eigenaar)

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:Jouw laatste aankoop deel (6)
« Reactie #137 Gepost op: 22 april 2010, 10:58:19 »

asplx

  • Gast
Re:Jouw laatste aankoop deel (6)
« Reactie #136 Gepost op: 21 april 2010, 22:59:27 »
J@@P,
kijk eens in de rubriek: "waar naartoe vandaag?"
In Naaldwijk is een demo-dag Macro-forografie.

Groeten,
Ruurd

Offline J@@P

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 3819
  • Geslacht: Man
  • Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit
Re:Jouw laatste aankoop deel (6)
« Reactie #135 Gepost op: 21 april 2010, 20:14:00 »
Overstappen heeft soms ook zo z'n voordelen. Omdat een medeforumgenoot overgestapt is heb ik een mooie deal kunnen maken en heb eindelijk m'n Tamron SP AF90mm F/2.8 Di 1:1 Macro aan kunnen schaffen. Vandaag ontvangen.
Ben er zeer mee in m'n schik. Binnenkort eens goed uitproberen, het voorjaar zit er lekker aan te komen dus de insecten komen ook weer een beetje op gang. Dat moet goedkomen.

Groeten,
J@@P
Sony RX10iv (Voormalig Pentax K10/K7/K5/K3ii Canon 7d eigenaar)

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re:Jouw laatste aankoop deel (6)
« Reactie #134 Gepost op: 20 april 2010, 13:47:25 »
Een Kenko Pz-AF 1.5X converter die zou moeten werken met SDM. Hij  ligt nog bij de douane dus ik kan het nog niet bevestigen maar ik hou jullie op de hoogte en zal mijn ervaring met de combi DA*50-135mm proberen te documenteren. Opgepikt op het Amerikaanse forum vor $129, misschien een duur gokje - we gaan het wel zien!

Als het de goede is werkt hij... Prijs in NL, als je hem al kan krijgen, tussen de 150 en 200 euro.
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Sebas_K10D

  • Gast
Re:Jouw laatste aankoop deel (6)
« Reactie #133 Gepost op: 20 april 2010, 13:30:24 »
Sigma AF 100-300/4.0 EX DG IF APO Pentax

ter vervanging van de tamron 70-200


newmikey

  • Gast
Re:Jouw laatste aankoop deel (6)
« Reactie #132 Gepost op: 20 april 2010, 11:00:28 »
Een Kenko Pz-AF 1.5X converter die zou moeten werken met SDM. Hij  ligt nog bij de douane dus ik kan het nog niet bevestigen maar ik hou jullie op de hoogte en zal mijn ervaring met de combi DA*50-135mm proberen te documenteren. Opgepikt op het Amerikaanse forum vor $129, misschien een duur gokje - we gaan het wel zien!

Offline Bob

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2058
  • Geslacht: Man
  • Beauty is in the eye of the beholder!
Re:Jouw laatste aankoop deel (6)
« Reactie #131 Gepost op: 20 april 2010, 10:41:04 »
Ze zitten er net in dus ik kan er nog niet veel over zeggen. Afgezien van de stikker zijn ze microscopisch exact gelijk aan het origineel en het zou me niet verbazen als ze uit dezelfde fabriek komen. Ik heb er maar twee gekocht om in de camera en grip hetzelfde model accu te hebben. Het origineel is nu mijn reserve.

Als het rommel is laat ik het uiteraard weten.

Groeten, Bob
MX1, K3+grip, DA-50, DA18-55WR, DA50-200WR, DA*SMC 16-50, DA*SMC 50-135, Tamron 90mm Macro, Tamron 10-24, Tamron 70-300, AF540FGZ Flash, O GPS1, remote F&O-RC1.

RonHendriks

  • Gast
Re:Jouw laatste aankoop deel (6)
« Reactie #130 Gepost op: 20 april 2010, 10:35:08 »
Twee D-LI90 accurs voor de K7 bij Subtel voor 35 Euro incl verzend kosten! (nee geen originele pentax accu's maar wel 1860mAh)
Ik ben benieuwd hoe lang die meegaan, want voor die prijs wil ik ook wel een reserve. Schiet eens even 1000 RAW's :)

Offline Bob

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2058
  • Geslacht: Man
  • Beauty is in the eye of the beholder!
Re:Jouw laatste aankoop deel (6)
« Reactie #129 Gepost op: 20 april 2010, 10:26:30 »
Twee D-LI90 accurs voor de K7 bij Subtel voor 35 Euro incl verzend kosten! (nee geen originele pentax accu's maar wel 1860mAh)
MX1, K3+grip, DA-50, DA18-55WR, DA50-200WR, DA*SMC 16-50, DA*SMC 50-135, Tamron 90mm Macro, Tamron 10-24, Tamron 70-300, AF540FGZ Flash, O GPS1, remote F&O-RC1.

Offline EricR

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1774
  • Geslacht: Man
  • Selling mode
Re:Jouw laatste aankoop deel (6)
« Reactie #128 Gepost op: 18 april 2010, 23:54:55 »


 ::)

Twee interessante objectieven (Pentax K 28mm f3.5 en Pentax M 100mm f2.8 ). Twee minder interessante objectieven, een Soligor zoom en Adaptall zoom. Werd als pakket aangeboden op Ebay en de 100mm trok mijn aandacht, als extraatje de 28mm f3.5 er nu bij. Had eigenlijk geen plannen om nog meer te kopen maar de 100mm wel al eerder op het oog. Tja LBA is lastig van af te kicken blijkt maar weer :D


Offline acinony

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 643
  • Geslacht: Man
  • I don't wanna be a freak.. but I can't help myself
Re:Jouw laatste aankoop deel (6)
« Reactie #127 Gepost op: 18 april 2010, 23:45:53 »
Vandaag opgehaald:

Professioneel Systeem Statief Cullmann 2904 + macrozwenkzuil

Had ik al eerder gezien bij degene waar ik me tussenringen vandaan had, maar hij wilde er toen 140 euro voor hebben.
Al het goede komt naar hij die wacht, want ik mocht hem na een paar maanden nu ophalen voor 90 euro.  ;)

FA 80-320mm, DA 16-45mm, FA 50mm 1.4, Sigma 30mm F1.4, Sigma 105mm Macro, Sigma 18-200mm, D-BG4.

RonHendriks

  • Gast
Re:Jouw laatste aankoop deel (6)
« Reactie #126 Gepost op: 18 april 2010, 00:44:45 »
Neem aan dat je nog wel meer doelen hebt dan wat maanshots voor die TC's? Of gaan ze daarna weer gelijk de verkoop in? :D
Nou de 2x  die werkt ook prima samen met de sigma, dus dat geeft ook nog wat mogelijkheden, maar alleen bij lekker zonnig weer.

O ja ook het boek RAW van Johan Elzenga gekocht, en nog een lezing erover gevolgd.
« Laatst bewerkt op: 18 april 2010, 21:01:35 door RonHendriks »

Offline EricR

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1774
  • Geslacht: Man
  • Selling mode
Re:Jouw laatste aankoop deel (6)
« Reactie #125 Gepost op: 18 april 2010, 00:35:40 »
twee teleconverters (ik weet een beetje raar, want heb pas geleden mijn TC verkocht) die samen met mijn sigmalens een close-up foto van de maan moeten kunnen maken. Dat ligt dus in de planning.

Neem aan dat je nog wel meer doelen hebt dan wat maanshots voor die TC's? Of gaan ze daarna weer gelijk de verkoop in? :D


RonHendriks

  • Gast
Re:Jouw laatste aankoop deel (6)
« Reactie #124 Gepost op: 17 april 2010, 21:31:37 »
twee teleconverters (ik weet een beetje raar, want heb pas geleden mijn TC verkocht) die samen met mijn sigmalens een close-up foto van de maan moeten kunnen maken. Dat ligt dus in de planning.

Offline acinony

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 643
  • Geslacht: Man
  • I don't wanna be a freak.. but I can't help myself
Re:Jouw laatste aankoop deel (6)
« Reactie #123 Gepost op: 17 april 2010, 21:26:14 »
Vandaag bij de collectie gevoegd:

- Pentax A 50mm 1.7 ( kan me M in de verkoop )
- Panagor 400mm 5.6
- Sigma Zoom III 28-84mm F 3,5-4,5 ( bonus lens )

FA 80-320mm, DA 16-45mm, FA 50mm 1.4, Sigma 30mm F1.4, Sigma 105mm Macro, Sigma 18-200mm, D-BG4.

Offline Kees SC

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 4253
  • Geslacht: Man
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
Re:Jouw laatste aankoop deel (6)
« Reactie #122 Gepost op: 17 april 2010, 20:12:41 »
2 sets Eneloops en een Panagor auto macro converter.

Offline Kees SC

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 4253
  • Geslacht: Man
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
Re:Jouw laatste aankoop deel (6)
« Reactie #121 Gepost op: 17 april 2010, 20:11:14 »
Prikkie??

Offline Corros

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1237
  • Geslacht: Man
  • J316
    • Website
Re:Jouw laatste aankoop deel (6)
« Reactie #120 Gepost op: 17 april 2010, 08:23:16 »
Een Pentax K20d met grip. Voor een prikkie.
Alles wat relevant is over mij te weten is te vinden op: Website volg mij via twitter

Offline EricR

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1774
  • Geslacht: Man
  • Selling mode
Re:Jouw laatste aankoop deel (6)
« Reactie #119 Gepost op: 15 april 2010, 23:09:09 »
Kijk, dan ben je een echte die-hard Pentax liefhebber. Heb je wel iets origineels hangen deze koninginnendag... :P
Wat ik kon vinden is Meyer later overgenomen door Pentacon. Dus is precies dezelfde lens maar dan met een ander naampje...

Ik heb nog ergens een el cheapo 135mm lens met olie op het diafragma. Ga ik toch eens proberen eraf te poetsen denk ik...

Yep het is in feite hetzelfde objectief, alleen had Pentacon de quality control wat minder op orde dan toen Meyer nog zelf de objectieven fabriceerde. Het uiterlijk is verder hetzelfde en de fabrikant in ook.

Mijn Pentacon ziet er overigens wel netjes uit op wat deukjes bij de filterring na. Die Meyers die ik gezien heb op afbeeldingen zijn er meestal slechter aan toe.

Cmdr_Keen

  • Gast
Re:Jouw laatste aankoop deel (6)
« Reactie #118 Gepost op: 15 april 2010, 22:23:11 »
Kijk, dan ben je een echte die-hard Pentax liefhebber. Heb je wel iets origineels hangen deze koninginnendag... :P

Oh ja en nog een Pentacon 200m f4 (Meyer Orestegorkloon) binnen. Ziet er nog goed uit, Pentacons willen wel eens diafragmabladen hebben met olie.
Wat ik kon vinden is Meyer later overgenomen door Pentacon. Dus is precies dezelfde lens maar dan met een ander naampje...

Ik heb nog ergens een el cheapo 135mm lens met olie op het diafragma. Ga ik toch eens proberen eraf te poetsen denk ik...

asplx

  • Gast
Re:Jouw laatste aankoop deel (6)
« Reactie #117 Gepost op: 15 april 2010, 21:23:02 »
Onder voorbehoud van aflevering:

Een Pentax VLAG...

Offline EricR

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1774
  • Geslacht: Man
  • Selling mode
Re:Jouw laatste aankoop deel (6)
« Reactie #116 Gepost op: 15 april 2010, 20:03:28 »
Sigma 10-20 en een Sigma 530 flash (laatste onder voorbehoud) er bij. Ook nog wat verkocht om toch wat evenwicht te houden.  :D

Oh ja en nog een Pentacon 200m f4 (Meyer Orestegorkloon) binnen. Ziet er nog goed uit, Pentacons willen wel eens diafragmabladen hebben met olie.
« Laatst bewerkt op: 15 april 2010, 20:08:12 door EricR »

Offline andre-mz5

  • Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 6055
  • Geslacht: Man
  • Lenses are the eyes of your Pentax
Re:Jouw laatste aankoop deel (6)
« Reactie #115 Gepost op: 14 april 2010, 14:07:09 »
Citaat
Honeywell Pentax SL
Honeywell zou betekenen dat het om een Amerikaanse versie gaat. Honeywell was de importeur voor Pentax in Amerika, vandaar de naamgeving.
Deze info  komt uit het bekende boek van Wim Broekman.

grtz, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

Cmdr_Keen

  • Gast
Re:Jouw laatste aankoop deel (6)
« Reactie #114 Gepost op: 14 april 2010, 09:31:57 »
Ik heb gisteren nog even gesproken met de tussenpersoon via wie ik het gekregen heb. Iemand heeft het gedropt bij hem omdat hij het niet over zijn hart kreeg om het bij het afval te zetten.  ??? Hij hoopte dat het goed terecht ging komen, maar hij heeft zelf geen interesse voor het spul. Nou, dat komt wel goed. Het is jammer dat hij zijn naam niet heeft achtergelaten, dus ik weet niet wie de gulle gever is...

Ik heb de boel even nader bekeken...

De body is inderdaad een Honeywell Pentax SL. Dus zeg maar een spotmatic maar dan zonder lichtmeter. Of die bijzonder is, weet ik niet. Gezien de reactie van Kees SC lijkt het haast van wel.

Er zitten 4 lenzen in (en dus geen 3), maar het zijn niet allemaal Meyer-Optik Görlitz. Dit zit erin:
Meyer-Optik Görlitz Orestor 2.8/100. Hetzelfde glaswerk als een Pentacon 100mm f2.8, maar met een steviger buitenwerk. Schijnt heel zeldzaam te zijn en er zijn maar weinig exemplaren die goed werken nog. Die van mij lijkt het dus wel goed te doen! Zuinig op zijn dus. Geeft wel een hele mooie bokeh...

Meyer-Optik Görlitz Orestor 2.8/135. Ja, daar hoopte ik al op. Niet zo zeldzaam, maar heeft als bijnaam "bokeh monster" en met reden. Ook erg leuk!

Vinson 200mm f3.5. Valt totaal niets over te vinden op internet. Alleen dat het Japans is, maar dat staat ook op de lens. Is wel aardig gebouwd, maar ik zal zelf moeten uitvogelen hoe of wat het glaswerk is.

Typonar 300mm f5.5. Typonar is natuurlijk een onzinmerk verzonnen door de verkoper. De lens is ook als Sears of Caspeco verkocht. Volgens mij is ie van origine door Tokina gemaakt. Heeft wel een hoop diafragmabladen. Zal geen hoogvlieger zijn, maar ach wel aardig...

Het is een 2x converter van Soligor. Ziet er nog goed uit en vast beter als mijn crappy Vivitar 2x converter (met K bayonet, dat heeft de Vivitar dan weer als voordeel). Maar ik ben niet zo'n fan van converters.
De balg is van Novoflex en werkt nog erg goed. Inderdaad met draadontspanner aansluiting, en dankzij Ruurd weet ik nu ook waarom. ;)
De Metzflitser is een 185 en is stuk. Niet dat ik daar rouwig om ben. De filtertjes zijn wat UV en kleurenfiltertjes van B+W. Wel hele kleintjes (49mm) dus of ik er veel mee ga doen betwijfel ik. Ik heb een hele koffer vol met oude 55mm filters, en die passen met een ringetje ook...
Het lichtmetertje is van Sekonic.

Die 'vage' zonnekap is dus een Kodak Wratten gel filter houder nr. 2.  :schaam: Alleen jammer dat er geen filters meer bij zitten. Volgens mij valt er ook bijna niet meer aan die filters te raken. Maar kan me vergissen...

Ik moet wel iets goeds gedaan hebben in een vorig leven...

Offline Kees SC

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 4253
  • Geslacht: Man
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
Re:Jouw laatste aankoop deel (6)
« Reactie #113 Gepost op: 13 april 2010, 21:39:50 »
Naja, niet echt een aankoop. Gratis gekregen. Gisteren een oude cameratas vol met oude Pentaxspullen gekregen van iemand die er vanaf wilde. Ik moet vanavond er nog eens een blik op werpen, maar van wat ik zag is het best de moeite waard...

Dit is ongeveer wat erin zat:
Honeywell Pentax SL body in zeer goede staat.

Goed gevoel voor understatement!! ??? ???