Auteur Topic: Waarom het grote prijsverschil?  (gelezen 2504 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8284
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re:Waarom het grote prijsverschil?
« Reactie #10 Gepost op: 18 maart 2010, 22:24:39 »
ik heb deze (de Tamron 28-75) voor Pentax en ben er heel content mee: scherp vanaf F/2.8!

greetz,
Erik
« Laatst bewerkt op: 18 maart 2010, 23:13:00 door EviZ »

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:Waarom het grote prijsverschil?
« Reactie #10 Gepost op: 18 maart 2010, 22:24:39 »

Offline esoxlucius

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 321
  • Geslacht: Man
Re:Waarom het grote prijsverschil?
« Reactie #9 Gepost op: 18 maart 2010, 22:22:16 »
Mischien is de Tamron AF28-75mm F/2.8 XR Di LD iets?

Sandra

  • Gast
Re:Waarom het grote prijsverschil?
« Reactie #8 Gepost op: 18 maart 2010, 22:20:32 »
Wat betreft prijsverschil, kan ik me goed voorstellen dat mensen bereid zijn meer te betalen voor de service en zekerheid dat bij problemen alles goed wordt afgewikkeld. Zo had ik met mijn Sigma 70-200 een storing op mijn camera. Ik kon het objectief zonder enig prijsverlies inruilen voor de Nikkor 105mm. Terwijl ik het al een tijdje in mijn bezit had. Ik vond dat wel klasse!

RonHendriks

  • Gast
Re:Waarom het grote prijsverschil?
« Reactie #7 Gepost op: 18 maart 2010, 21:33:26 »
Ik vind het zo ontzettend moeilijk. Ik lees inderdaad slechte reviews, onscherpte met open diafragma enz. Ook het argument dat op een  topcamera (no offense please ; )) ook een toplens hoort, laat me niet los. Maar ik heb het geld niet. Wat ook meespeelt is dat ik eerder met de Sigma 70-200 las had van een storing op de D700.

Maar als ik de foto's van VVO bekijk met dit objectief, dan vind ik ze spot on scherp!

Leuk te horen dat het niet alleen maar Hosanna aan de andere kant van het hek. Tsja ik vrees dat sigma gewoon sigma is en dat de kwaliteitscontrole ervan niet anders is. Altijd lastig als je wensenlijst langer is dan de knip diep. Je kunt het ook zien als een tijdelijk iets en zo'n lens over 1-2 jaar weer wegdoen als je geld gespaard hebt voor een goede lens.

Offline esoxlucius

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 321
  • Geslacht: Man
Re:Waarom het grote prijsverschil?
« Reactie #6 Gepost op: 18 maart 2010, 21:30:39 »
Hier ook nog lens reviews: http://www.fredmiranda.com/reviews/

Sandra

  • Gast
Re:Waarom het grote prijsverschil?
« Reactie #5 Gepost op: 18 maart 2010, 21:24:59 »
review van de lens: http://www.photozone.de/nikon_ff/474-sigma_ex_2470_28_hsm_fx ze zijn er niet helemaal overtuigd van de kwaliteit.

en op : http://www.slrgear.com/reviews/showproduct.php/product/1236/cat/all
uit de test: Conclusion
Depending on what you're looking for, the Sigma 24-70mm ƒ/2.8 is a good lens - especially if you're looking to save money. While it doesn't provide the same corner-to-corner sharpness wide open (and even stopped down, to some degree), it performs extremely well on sub-frame cameras, though the resulting effective focal length is of questionable usefulness (38-112mm Canon, 36-105mm others).


Ik vind het zo ontzettend moeilijk. Ik lees inderdaad slechte reviews, onscherpte met open diafragma enz. Ook het argument dat op een  topcamera (no offense please ; )) ook een toplens hoort, laat me niet los. Maar ik heb het geld niet. Wat ook meespeelt is dat ik eerder met de Sigma 70-200 las had van een storing op de D700.

Maar als ik de foto's van VVO bekijk met dit objectief, dan vind ik ze spot on scherp!

RonHendriks

  • Gast
Re:Waarom het grote prijsverschil?
« Reactie #4 Gepost op: 18 maart 2010, 21:00:03 »
Tsja er wordt voor gevraagd wat de gek er voor geeft. Soms is het bv oude voorraad, die dan gekocht is van voor de grote prijsverhogingen die vorig jaar hebben plaatsgevonden. Zo kun je nog wel eens een gelukkig prijsje tegen komen.

review van de lens: http://www.photozone.de/nikon_ff/474-sigma_ex_2470_28_hsm_fx ze zijn er niet helemaal overtuigd van de kwaliteit.

en op : http://www.slrgear.com/reviews/showproduct.php/product/1236/cat/all
uit de test: Conclusion
Depending on what you're looking for, the Sigma 24-70mm ƒ/2.8 is a good lens - especially if you're looking to save money. While it doesn't provide the same corner-to-corner sharpness wide open (and even stopped down, to some degree), it performs extremely well on sub-frame cameras, though the resulting effective focal length is of questionable usefulness (38-112mm Canon, 36-105mm others).
« Laatst bewerkt op: 18 maart 2010, 21:05:09 door RonHendriks »

Offline J@@P

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 3819
  • Geslacht: Man
  • Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit
Re:Waarom het grote prijsverschil?
« Reactie #3 Gepost op: 18 maart 2010, 20:44:44 »
Ik denk dat er nog iets anders een rol speelt. Volgens mij zitten er tussen de aanbieders die je op kieskeurig aantreft ook nogal wat webwinkels (ik weet niet of dat voor fotografie ook zo is, maar voor veel andere categoriën, o.a. witgoed en telecom, is dat wel zo). Dat zijn de dozenschuivers en die hebben geen kosten voor een winkel of personeel dus kunnen ze de prijzen lager houden. Heeft z'n voordeel qua prijs, maar het nadeel zal ook wel duidelijk zijn: geen advies, geen uitprobeermogelijkheden en minder toegankelijk bij eventuele problemen. Het is net wat je zelf wilt.

Groeten,
J@@P
Sony RX10iv (Voormalig Pentax K10/K7/K5/K3ii Canon 7d eigenaar)

Offline huisfotograaf

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 272
  • Pentax, sinds 1974.
Re:Waarom het grote prijsverschil?
« Reactie #2 Gepost op: 18 maart 2010, 20:36:18 »
Tja, winstmarge? Ik heb met Topdeals (bij mij in de buurt) prima ervaringen.

Floor

Sandra

  • Gast
Waarom het grote prijsverschil?
« Reactie #1 Gepost op: 18 maart 2010, 20:29:47 »
Ik vind de prijzen van aanbieders onderling soms zo sterk verschillen. Bijvoorbeeld de Sigma 24-70 waar ik nu naar op zoek ben, is op onderstaande link veel goedkoper dan bijvoorbeeld foto konijnenberg (waar ik voorheen toch regelmatig heb gekocht).

http://www.kieskeurig.nl/objectief/sigma/24-70mm_f28_ex_dg_macro/prijzen/164535/#prijzen

Zouden jullie zomaar voor de goedkoopste aanbieder gaan? En met welke aanbieders in de link hierboven hebben jullie ervaring (zowel positief als negatief).

Sandra