True, maar je geeft de stroom een andere functie, dus je hebt minder geheugen nodig. De PC moet alle soort info, stacks/heaps kunnen verwerken, maar vervolgens ook nog eens vasthouden voor een snellere verwerking. Een camera hoeft dit niet, en Ron had het over professionele camera's dus de toekomstige gebruikers die malen niet om een prijzige verwerkingseenheid.
Ik sta er niet raar van te kijken als het allemaal snel mogelijk is. Hardware prijzen worden overigens kunstmatig erg hoog gehouden, 2 jaar geleden lachte je bij het afrekenen van een geheugenstripje RAM, die tijden zijn wel veranderd helaas. Wie en hoe dat hoog gehouden wordt? geen idee, maar er zijn voldoende theorieën over op het web.
Saillant detail, ik heb eens geprobeerd om in de firmware van mijn pentax istDL2 te rommelen, je kunt de doorvoersnelheden softwarematig nog wel opschroeven. Ik weet alleen niet wat er gebeurt als je dat werkelijk doet, dat durf ik niet aan. Was trouwens wel erg goed beveiligd... net alsof ze niet willen dat je daar in rommelt. :evil: