Omdat ik niet precies wist waar ik dit topic kon starten heb ik het maar hier gedaan omdat ik hier meerdere portfolio-achtige topics vond. Het valt niet echt onder de fotohoek, maar ook weer een beetje wel, maar het is geen stedelijke omgeving, architectuur of urbex. Dus daarom maar hier. Mocht het elders beter staan, dan is verplaatsen prima.
Maar de Vereniging de Hollandsche Molen, de landelijke vereniging die zich inzet voor het behoud van de ruim 1.100 molens in Nederland, heeft op de voorkant van haar kwartaalblad een foto van mijn hand geplaatst. Niet dat ik dat laatste hier persé wilde vermelden, maar meer het feit dat het een Pentax foto is. Het gaat om een foto van het restauratieproject rondom de molen van Goidschalxoord. Zelf ben ik daar als bestuurslid en molenaar al ruim 7 jaar bij betrokken. Deze molen heeft een heel bijzondere historie en heeft ruim 50 jaar stilgestaan waarbij deze tot een ruïne is verworden. In 2007 kwam de grote ommekeer toen voor de restauratie een bedrag van 1.000.000 euro werd gewonnen in het AVRO programma BankGiroLoterij Restauratie. Hiermee is de restauratie volledig uitgevoerd en zaterdag 8 mei as. is de officiële opening. De foto op de voorpagina is van een aantal weken geleden toen rond de molen nog volop gewerkt werd, dus het is geen statiefoto van de molen.
Voor meer informatie over dit project verwijs ik graag naar de website
www.molengst.nl waar onder het blauwe knopje Restauratie heel veel (Pentax)foto's te vinden zijn, alle ook van mijn hand.
Bij deze de voorkant (een foto van een afdruk van de foto) dus de kwaliteit is niet super, derhalve ook het origineel:

En het origineel:

Groeten,
J@@P