Auteur Topic: De Canon 5D Mark II  (gelezen 3682 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8282
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re:De Canon 5D Mark II
« Reactie #20 Gepost op: 13 mei 2010, 20:24:56 »
Ik woon in Purmerend (NH) maar ik vind het geen probleem om te reizen.

En ik heb eerder getwijfeld om over te stappen naar Nikon ( D300s of D700). Dat was naar aanleiding van de overstap van San. Uiteindelijk heb ik haar K10D overgenomen.

greetz,
Erik

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:De Canon 5D Mark II
« Reactie #20 Gepost op: 13 mei 2010, 20:24:56 »

kdj4

  • Gast
Re:De Canon 5D Mark II
« Reactie #19 Gepost op: 13 mei 2010, 20:03:46 »
Op het risico af dat ik weer eens zou mogen gaan twijfelen over Pentax, zou ik graag eens met je op stap gaan naar een motorcross als je je nieuwe gear hebt........

greetz,
Erik

dat gaan we zeker een keer doen, weet even niet meer waar je woont maar ik zoek wel een wedstrijd op bij jou in de regio.

wat bedoel je met twijfelen ?

o ja even over de Canon 70-200. de IS versie is bijna niet meer te koop (type 1), toen een tijdje geleden de nieuwe Canon 70-200 uit kwam hebben ze type 1 met € 200 euro omhoog gegooid, zat altijd rond de €1500 en nu zijn er nog een paar winkels die de type 1 met IS hebben en die hebben gelijk de prijs verhoogd,

gr kees.

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8282
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re:De Canon 5D Mark II
« Reactie #18 Gepost op: 13 mei 2010, 19:54:34 »
Op het risico af dat ik weer eens zou mogen gaan twijfelen over Pentax, zou ik graag eens met je op stap gaan naar een motorcross als je je nieuwe gear hebt........

greetz,
Erik

kdj4

  • Gast
Re:De Canon 5D Mark II
« Reactie #17 Gepost op: 13 mei 2010, 19:50:29 »
Een 5d MKII, geweldige camera. Alleen ik begrijp niet zo goed de keus van sport en 5d. De autofocus is kortweg gewoon traag (alleen in het midden een kruissensor) t.o.v. D700. De D700 is zeker voor jouw doel lekker snel en er goede ruis/iso verhouding. De 5d MKII heeft natuurlijk wel weer meer mogelijkheden t.o.v. afdrukformaat (maarja voor kranten, bruiloften etc is 12MP genoeg).

om het je nog wat gemakkelijker te maken:
http://forum.belgiumdigital.com/f9/nikon-d700-of-canon-d5-mark-ii-300641.html


klopt ik weet dat hij lang niet de snelste is, maar ik heb gewoon een goed gevoel bij de 5D, in veel testen komt de 5D als beste uit de bus als het alleen maar om de kwaliteit foto gaat.

ik moest voor me zelf nu even een keuze maken, 7D voor sport of de kwaliteit van de 5D en de hoge iso die je daarbij kan gebruiken.
nogmaals ik weet dat de d700 en de 300s van nikon het met de iso nog beter doen maar je moet een keer een keuze maken , en ik zal er altijd op vooruit gaan wat ik ook neem.

de vergelijking met de d700 heb ik zeker gedaan maar wil je het zelfde merk lens bij de camera hebben dan zou in de Nikkor 70-200 er bij moeten kopen en die kost rond de € 2.000.
nu neem ik de Canon 70-200 zonder IS en die kost € 1.000 en dat verschil vond ik nu wel heel veel, meende omdat ik nu alles opnieuw moet kopen.

het gaat vast wel goed als ik de Canon lens zonder IS koop, zeker bij sport wel, ik heb de laatste twee cross wedstrijden de Beeldstabilisatie niet meer gebruikt en ik zie geen verschil, dat komt natuurlijk door de hoge sluitertijden,
ik ben vandaag naar Rhenen geweest en heb bij die cross de Beeldstabilisatie uit gezet, ik gebruikte verschillende sluitertijden van 1/250 tot 1/800, en de foto's bij 1/250 zijn mooi strak.

zo weer een heel verhaal  ;D

gr kees.

kdj4

  • Gast
Re:De Canon 5D Mark II
« Reactie #16 Gepost op: 13 mei 2010, 19:32:11 »
Wat ik trouwens nog mis in je nieuwe set is flitsers: zeker als je portret/bruiloft gaat doen is dat essentieel!

Misschien ook leuk om 10 juni mee naar cameratools in Apeldoorn te gaan? ;)


ja ik mis nog zoveel, maar mis het geld er ook even voor  :D, niet vergeten dat ik alles opnieuw moet kopen en je een keuze moet maken wat je het eerst zou gebruiken, kan altijd de iso nog omhoog gooien.

wat gaan we doen dan op 10 juni ?

gr kees.

gr kees

kdj4

  • Gast
Re:De Canon 5D Mark II
« Reactie #15 Gepost op: 13 mei 2010, 19:29:41 »
Felicitaties Kees! Mooie upgrade!

Je gaat wel wat bereik verliezen met je FF maar winnen in kwaliteit. En als je gaat zien hoe ver je kan croppen zonder kwaliteitsverlies compenseert dat ook alweer.

Ben benieuwd naar de eerste beelden.



komt zeker een conveter in de tas, oke heb je iets verlies maar dat zul je niet merken bij het afdrukken in de krant.
bij motorcross kun je vaak dicht genoeg bij komen, maar bij voetbal niet dus dan de conveter er tussen.

gr kees.

kdj4

  • Gast
Re:De Canon 5D Mark II
« Reactie #14 Gepost op: 13 mei 2010, 19:26:37 »
Nog een mooie portretlens erbij zou ik zeggen.

- Canon EF 85mm F/1.2 L USM mark II

En je tas is compleet. :)

Zonder meer een hele mooie set.

klopt op het canon forum komt deze lens ook vaak naar voren, maar ja ik kan niet alles in een keer  :)

gr kees.

Offline Corros

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1237
  • Geslacht: Man
  • J316
    • Website
Re:De Canon 5D Mark II
« Reactie #13 Gepost op: 13 mei 2010, 19:23:17 »
Een 5d MKII, geweldige camera. Alleen ik begrijp niet zo goed de keus van sport en 5d. De autofocus is kortweg gewoon traag (alleen in het midden een kruissensor) t.o.v. D700. De D700 is zeker voor jouw doel lekker snel en er goede ruis/iso verhouding. De 5d MKII heeft natuurlijk wel weer meer mogelijkheden t.o.v. afdrukformaat (maarja voor kranten, bruiloften etc is 12MP genoeg).

om het je nog wat gemakkelijker te maken:
http://forum.belgiumdigital.com/f9/nikon-d700-of-canon-d5-mark-ii-300641.html
Alles wat relevant is over mij te weten is te vinden op: Website volg mij via twitter

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re:De Canon 5D Mark II
« Reactie #12 Gepost op: 13 mei 2010, 12:00:21 »
Wat ik trouwens nog mis in je nieuwe set is flitsers: zeker als je portret/bruiloft gaat doen is dat essentieel!

Misschien ook leuk om 10 juni mee naar cameratools in Apeldoorn te gaan? ;)
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Offline andre-mz5

  • Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 6055
  • Geslacht: Man
  • Lenses are the eyes of your Pentax
Re:De Canon 5D Mark II
« Reactie #11 Gepost op: 13 mei 2010, 11:51:28 »
Gefeliciteerd Kees, we wisten al dat dit er aan gaat komen.
Ben het helemaal met y-cam eens. Als je naar een ander merk overstapt dan vanwege de overgang naar FF, als je op APS-C blijft dan zijn al die kleine verschillen die grote investering niet waard. En een goede sport foto is het belangrijker dat je op de juiste plaats op het juiste moment op het knopje drukt dan zomaar je camera ergens op richten en een salvo schieten. En dat heb je hier al heel vaak laten zien  ;D
Als je je echt op portret fotografie gaat storten zou ik de tip van Ron ook meenemen.

grtz, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

Offline johan v.L

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 846
  • Geslacht: Man
  • Het kan altijd beter!
Re:De Canon 5D Mark II
« Reactie #10 Gepost op: 13 mei 2010, 10:45:35 »
Al vast gefeliciteerd Kees  :drinks:

Ik vind je foto's nu al erg goed  ::) hoe gaat dat straks dan worden  :-X

Groeten, Johan
Pentax K3II met grip/K5 met grip/Pentax-DA 18-135/Sigma AF 70-200 F2.8 /Sigma 17-70mm F2.8-4 macro HSM/

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re:De Canon 5D Mark II
« Reactie #9 Gepost op: 13 mei 2010, 09:14:12 »
Gefeliciteerd met je keuze en maak mooie foto's!
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Danny

  • Gast
Re:De Canon 5D Mark II
« Reactie #8 Gepost op: 13 mei 2010, 09:02:57 »
Felicitaties Kees! Mooie upgrade!

Je gaat wel wat bereik verliezen met je FF maar winnen in kwaliteit. En als je gaat zien hoe ver je kan croppen zonder kwaliteitsverlies compenseert dat ook alweer.

Ben benieuwd naar de eerste beelden.


Offline y-cam

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2619
  • Geslacht: Man
  • Niet geschoten is altijd mis !
Re:De Canon 5D Mark II
« Reactie #7 Gepost op: 13 mei 2010, 07:57:28 »
Gefeliciteerd met je keuze, Kees. Overstappen naar een andere merk om binnen aps-c te blijven loont echt de moeite niet. Fullframe is inderdaad wat anders.


ik weet dat de 7D snel is , 8 bps en de 5D 3.9 bps, is leuk die 8 bps maar als je dat te vaak gebruikt op een cross dan kom ik met nog meer foto's thuis als nu  ;), het gaat maar om 1 foto als je maar op het juiste moment klikt  :).

(...)
gr kees.

Zo waar ... helemaal mee eens

RonHendriks

  • Gast
Re:De Canon 5D Mark II
« Reactie #6 Gepost op: 13 mei 2010, 00:52:41 »
Nog een mooie portretlens erbij zou ik zeggen.

- Canon EF 85mm F/1.2 L USM mark II

En je tas is compleet. :)

Zonder meer een hele mooie set.

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8282
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re:De Canon 5D Mark II
« Reactie #5 Gepost op: 13 mei 2010, 00:34:09 »
Helder! Mijn nieuwsgierigheid is bevredigd.
En zo als ik al schreef, je hebt een mooie set samengesteld.

greetz,
Erik

kdj4

  • Gast
Re:De Canon 5D Mark II
« Reactie #4 Gepost op: 13 mei 2010, 00:28:38 »
Gefeliciteerd..........alvast!
Je hebt een prachtige set samengesteld!

Maar, waarom geen Nikon D700? Dat is toch de king of iso (met de k-x in zijn kielzog  :P)
Hiermee wil ik niet zeggen dat de D700 beter is dan de 5D II, maar ik vraag het om te weten wat jouw afwegingen zijn om voor een full-frame Canon te kiezen en niet bijv, voor Nikon?

En natuurlijk ook gefeliciteerd met je (vaste) opdrachten.
Leuk om te zien dat dat ook in deze tijd nog kan..........(tja, kwaliteit he)

greetz,
Erik

ach ja je moet toch een keer kiezen,
ik ken het verhaal dat de Nikon weer iets beter is met de iso, de 300s en de d700 doen het heel goed met de iso.

ik heb niet me ook niet veel verdiept tussen de d700 en de 5d maar meer tussen de 7d en de 5d van Canon.

waarom FF, nou als je voor canon kiest en je wilt een camera waarbij je hoge iso kan gebruiken kom je gewoon uit op de 5D Mark II.
ik zit de laatste tijd ook veel op het canon forum, en als ik dan lees hoe tevreden ze zijn met de 5D, en zeker het iso verhaal, en voor portret fotografie.

gr kees.

Offline Mieg

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 514
  • Geslacht: Man
    • http://www.miegz.com
Re:De Canon 5D Mark II
« Reactie #3 Gepost op: 13 mei 2010, 00:18:26 »
Gefeliciteerd met deze wereldcamera!

Heb laatst een fotoserie gemaakt in de Koninklijke Schouwburg, achter de schermen (ik werk daar), met de Canon 5D II en de 70-200, maar dit is echt snel, stil, (dat is K7 ook), maar de autofocus met de 70-200, zo snel, en de ruis, 1600 nog steeds bruikbaar.

Veel plezier met je nieuwe speeltje......

Mieg
K5 | K3 | K-01 DA: 10-17, 12-24, 17-70, 50-135, 55-300, 21,70, FA: 50, Sigma: 8-16, 105

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8282
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re:De Canon 5D Mark II
« Reactie #2 Gepost op: 13 mei 2010, 00:15:38 »
Gefeliciteerd..........alvast!
Je hebt een prachtige set samengesteld!

Maar, waarom geen Nikon D700? Dat is toch de king of iso (met de k-x in zijn kielzog  :P)
Hiermee wil ik niet zeggen dat de D700 beter is dan de 5D II, maar ik vraag het om te weten wat jouw afwegingen zijn om voor een full-frame Canon te kiezen en niet bijv, voor Nikon?

En natuurlijk ook gefeliciteerd met je (vaste) opdrachten.
Leuk om te zien dat dat ook in deze tijd nog kan..........(tja, kwaliteit he)

greetz,
Erik

kdj4

  • Gast
De Canon 5D Mark II
« Reactie #1 Gepost op: 13 mei 2010, 00:01:26 »
toch de knop door gehakt,

ik wis dat ik over zou gaan naar Canon maar heb lang getwijfeld tussen de Canon 7D en de 5D Mark II.

het gaat worden de Canon 5D Mark II,

mijn voorkeur ging eerst uit naar de 7D omdat ik sportfotografie geweldig vind en daar is de 7D natuurlijk super voor,
maar portret fotografie vind ik ook leuk om te doen, en wil me toch meer verdiepen in bv bruisfotografie ,en kom je weer uit bij de 5D Mark II.

en het toeval wil dat ik enkele weken gelden ben benaderd door een lokale krant (oplage 13.000) ik stuurde af en toe wel eens een foto naar die krant toe van evenementen hier in de buurt, bv voetbal foto's, en cross foto's , foto's van koninginnedag enz... ze hebben mijn website bekeken en heb een uitnodiging gekregen,

het gesprek is goedverlopen, heb een lijst met opdrachten gekregen dat zijn evenementen hier in de gemeente waarvoor ik een leuke vastbedrag krijg, buiten die evenementen om krijg ik voor elke foto die in de krant komt een leuk bedrag.

de doorslag waarom ik toch voor de 5D ben gegaan komt doordat ik vorige week naast een sportfotograaf van een andere krant zat, hij zat naast mij tijdens een voetbal wedstrijd van het eerste elftal hier uit de gemeente, hij gebruikte ook de 5D, het was een avond wedstrijd ik maakte de foto's op iso 400 omdat als ik hoger ga het er niet beter op wordt, en hij gebruikte met zijn 5D iso 6400  :P,.

ik weet dat de 7D snel is , 8 bps en de 5D 3.9 bps, is leuk die 8 bps maar als je dat te vaak gebruikt op een cross dan kom ik met nog meer foto's thuis als nu  ;), het gaat maar om 1 foto als je maar op het juiste moment klikt  :).

4 juni heb ik nog een opdracht een trouwreportage ik durf dat niet te doen met de nieuwe 5D dus zal na 4 juni het nieuwe spul gaan aanschaffen.

in mijn tas zal komen de ,

Canon 5D Mark II
Canon 24-70/2.8
Canon 70-200/2.8

verder blijf ik gewoon actief op dit forum, ben hier bijna elke dag met veel plezier, ik heb hier veel geleerd, hier is mijn fotografie kennis begonnen, en ik moet nog zoveel leren  :).

zo wat een verhaal.........

gr kees.
« Laatst bewerkt op: 13 mei 2010, 00:09:48 door kdj »