Auteur Topic: Zonsondergan(en)  (gelezen 1577 keer)

Offline Hen

• Super Pentaxian*Ltd
  • Geslacht: Man
  • Zie het maar zo.
    • Hen Metsemakers fotografie
Re: Zonsondergan(en)
« Reactie #7 Gepost op: 15 oktober 2007, 09:54:03 »
Het moment om toe te slaan  :o.
Zelf had ik van de eerste een uitsnede gemaakt van het rechter middendeel.
Zo had je een nog sprekender foto en minder (zwarte) voorgrond.

Maarre.....ik moet ze nog maken.  

Grts
Pentax K10D - Pentax K-x Body's. SMC-DA 1:4-5.6 50-200mm; SMC-DA 1:3.5-5.6 18-55 mm; SMC-M 1.7 50 mm; Tamron SP AF 90mm F/2.8 DI Macro 1:1; Sigma 10-20; Velbon Sherpa 200R statief; Starblitz 1000 ringflitser; Sandisk III

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #7 Gepost op: 15 oktober 2007, 09:54:03 »

Pim

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 13 oktober 2007, 18:47:57 »
Citaat
Citaat
Heb je nog meer foto's gemaakt aldaar? Is altijd aan te raden

Ja, heb in totaal 46 foto's gemaakt daar ;)

Zal eens kijken of ik ze ook iets anders aan kan passen.. In de raw-foto is het gras namelijk gewoon groen  ;D

46 foto's, dat is mooi. Denk dat als je in RAW nog kunt zien dat het gras groen is je de kleur kunt behouden.

Groet,
Pim.

google64

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 13 oktober 2007, 18:39:15 »
Citaat
Heb je nog meer foto's gemaakt aldaar? Is altijd aan te raden

Ja, heb in totaal 46 foto's gemaakt daar ;)

Zal eens kijken of ik ze ook iets anders aan kan passen.. In de raw-foto is het gras namelijk gewoon groen  ;D

Offline Rob

• Senior Member
  • **
  • just beginning is the path to the end
« Reactie #4 Gepost op: 12 oktober 2007, 22:58:40 »
Ben het met Pim eens. Luchten vind ik inderdaad ook heel mooi, maar al het zwart eronder vind ik net iets te veel.
Die met de windmolen vind ik wel leuk afsteken tegen de lucht, maar iets meer kantelen zou het nog sterker maken.

Nu nog mijn RAW foto's omzetten en ook ik zal het strenge publiek eens om een reactie vragen. ;D
PE elements 6 bijna leverbaar (in NL dan)

Pim

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 12 oktober 2007, 20:29:42 »
Mooie luchten,maar wel een erg donkere voorgrond. Misschien was het beter geweest om je toestel wat meer omhoog te richten en/of door je knieen te gaan voor een lager standpunt. De boom en met name het molentje komen nu niet los van de voorgrond. Nu iets van de foto afsnijden vind ik eerlijk gezegd een lapmiddel. Mogelijk kun je de voorgrond nog wat ophelderen (in RAW zit dan nog vaak frappant veel informatie).

De tweede foto laat een prachtige lucht zien,maar ook hier had je misschien wat meer omhoog mogen richten want de lucht vertoont een mooie boog. Trouwens prachtige kleuren. Heb je nog meer foto's gemaakt aldaar? Is altijd aan te raden.

Groeten
Pim.

Offline Martijn

• Super Pentaxian
  • Geslacht: Man
  • Imagine a world with only Pentax!
« Reactie #2 Gepost op: 12 oktober 2007, 20:03:01 »
Hallo,
Hele mooie foto's vooral die eerste vind ik erg mooi!
En om je foto's hier te zetten kan je ze ook gewoon verkleinen zijn genoef programma's voor ;)

GR>martijn
Pentax K100D Super - DA 18-55 AL - Sigma APO DG Macro 70-300 - Panagor 90 Auto Macro - A 50 1:1.4 - A 28 1:2.8 - Sigma 170-500 - Setje triggers -accesoires

www.flickr.com/photos/martijnbraat/

google64

• Gast
Zonsondergan(en)
« Reactie #1 Gepost op: 12 oktober 2007, 19:52:30 »
Twee foto's die ik gisteravond heb gemaakt. Zijn mn eerste foto's in RAW, dus ook mijn eerste serieus bewerkte fotos..

http://www.google64.nl/images/edit/Sunset.jpg

http://www.google64.nl/images/edit/DevSunset.jpg

Bij  de eerste wilde ik nog een stuk van de onderkant af halen.. Goed idee? ;)

De tweede vond ik zelf wel redelijk goed gelukt :)

Heb de fotos hier maar als link neer gezet, wist niet of het verstandig was foto's van 3008x2008 zo hier neer te zetten  ;D