Auteur Topic: Wat natuurfoto's  (gelezen 1721 keer)

Pim

• Gast
Re: Wat natuurfoto's
« Reactie #8 Gepost op: 19 oktober 2007, 23:34:01 »
Citaat
Hallo Pim,

Na je stadsfoto's wil je natuurlijk iedereen de loef af gaan steken met je natuurfoto's.
Nou...... het begin is in ieder geval de moeite waard.

Foto1: Je merkt aan de foto dat het voorjaar er aan zit te komen, mooi en lekker centraal in beeld gebracht. (zelf zou ik wat meer door de knieen zijn gegaan, maar die foto heb je zelf ook wel denk ik.)
Foto 2: Kan me niet herinneren dat het gevroren heeft afgelopen winter, maar wat blijkt.... op 24 januari lag er toch ijs op de plassen. Mooie compositie en je voelt de kou. Beetje jammer van de boomstronken links boven.
Foto 3: Op diezelfde koude dag geschoten. Achtergrond is fantastisch mooi, de ingetogen kleuren geven de bomen iets mystieks en de mooie lijn van het riet op de voorgrond maakt het plaatje compleet. Echt mooie sfeer.

Enne..... Ik moet Anton gelijk geven, als je afgestraft wilt worden plaats dan andere foto's. Op deze manier is er voor ons geen lol aan!. ;)

Allen bedankt voor de reacties.

De reden van plaatsing was een reactie op de foto's van Anton (bos,paddenstoelen en zon).
Ik schreef hem dat ik makkelijk praten heb want ik stond niet op die plek met dat licht.
Dat zijn voor mij de momenten (daar waar Anton stond) dat ik niets zou zien, echt niets.
Dus als ik in zijn schoenen had gestaan, had ik geen foto had kunnen maken. In de praktijk loop ik dan zo'n 5 uur door de natuur te genieten zonder fotografisch in aktie te komen.
Alleen als het licht ineens wel goed valt op net een onderwerp wat mij ineens opvalt dan wordt Pimmetje wakker. Dat onderwerp kan dus alles zijn. Ben dus absoluut niet in staat om bijv. naar paddenstoelen te zoeken en te fotograferen,met alle respekt voor die het wel doen.
De foto's die ik heb laten zien waren de momenten dat ik wakker was. Toch hou ik niet van dit soort foto's,voor dat je het weet rol je in de effekt- en kunstjesfotografie. Ut wordt me te mooi.
De foto's kwamen overigens uit mijn archief,vandaar het ijs.

Lucien,ik weet nog dat ik bij de eerste foto dacht,"had ik nu maar iets om m'n toestel meer boven dat gras te krijgen",ik wilde juist zo min mogelijk lucht in de foto.

Nu ga ik weer eens nadenken hoe nu verder. Tot over een tijdje.

Groet,
Pim.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #8 Gepost op: 19 oktober 2007, 23:34:01 »

lreyns

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 19 oktober 2007, 14:12:29 »
Hallo Pim,

Na je stadsfoto's wil je natuurlijk iedereen de loef af gaan steken met je natuurfoto's.
Nou...... het begin is in ieder geval de moeite waard.

Foto1: Je merkt aan de foto dat het voorjaar er aan zit te komen, mooi en lekker centraal in beeld gebracht. (zelf zou ik wat meer door de knieen zijn gegaan, maar die foto heb je zelf ook wel denk ik.)
Foto 2: Kan me niet herinneren dat het gevroren heeft afgelopen winter, maar wat blijkt.... op 24 januari lag er toch ijs op de plassen. Mooie compositie en je voelt de kou. Beetje jammer van de boomstronken links boven.
Foto 3: Op diezelfde koude dag geschoten. Achtergrond is fantastisch mooi, de ingetogen kleuren geven de bomen iets mystieks en de mooie lijn van het riet op de voorgrond maakt het plaatje compleet. Echt mooie sfeer.

Enne..... Ik moet Anton gelijk geven, als je afgestraft wilt worden plaats dan andere foto's. Op deze manier is er voor ons geen lol aan!. ;)
« Laatst bewerkt op: 19 oktober 2007, 14:13:01 door lreyns »

Anton

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 18 oktober 2007, 11:00:26 »
Tja Pim, dan moet je natuurlijk wel foto's plaatsen waar ik je mee kan afstraffen.
Dan moet je niet deze fantastische foto's laten zien.

Wat kan ik er over zeggen. Goed gespeeld met het licht.
Enne, kijk eens vaker in je archief naar leuke natuurfoto's. ;)

Offline vvo

• Super Pentaxian*Ltd
  • Geslacht: Man
  • voormalig K10D eigenaar
« Reactie #5 Gepost op: 18 oktober 2007, 10:43:44 »
He Pim,
Foto 2 vind ik de mooiste uit dit rijtje! Prachtig geschoten met het water zo (lijkt idd net ijs).

Johan.
Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter

Offline Hen

• Super Pentaxian*Ltd
  • Zie het maar zo.
    • Hen Metsemakers fotografie
« Reactie #4 Gepost op: 18 oktober 2007, 10:11:26 »
Ha Pim,

Schitterende platen.
Heel mooi van kleur is foto 1.
Wat me wel opvalt bij foto 1 is de vertekening boven in het beeld, de bomen lijken in een boog
te staan. Een bij-effect van het gebruikte groothoekobjectief?

Drama in foto 3, wat een sfeer met die achtergrond....je ziet het (ook in de natuur) best wel hoor!

Grts
Hen
Pentax K10D - Pentax K-x Body's. SMC-DA 1:4-5.6 50-200mm; SMC-DA 1:3.5-5.6 18-55 mm; SMC-M 1.7 50 mm; Tamron SP AF 90mm F/2.8 DI Macro 1:1; Sigma 10-20; Velbon Sherpa 200R statief; Starblitz 1000 ringflitser; Sandisk III

Offline Martijn

• Super Pentaxian
  • Imagine a world with only Pentax!
« Reactie #3 Gepost op: 18 oktober 2007, 07:13:53 »
Pim,
Mooie foto's om daar maar mee te beginnen. ;)
Foto 1 is erg mooi met die compositie en ddat stuk grond goed gedaan 8-)
Foto 2 is heel mooi met dat bevroren water(hoe heb je dat gemaakt het heeft toch nog helemaal niet gevroren :-?)
Foto 3 tenslotte is heel mooi met die belichting en die donkere achtergron.

PS. foto 1 heeft erg veel verandering van kleur geeft ook een leuk effect.

GR>martijn
Pentax K100D Super - DA 18-55 AL - Sigma APO DG Macro 70-300 - Panagor 90 Auto Macro - A 50 1:1.4 - A 28 1:2.8 - Sigma 170-500 - Setje triggers -accesoires

www.flickr.com/photos/martijnbraat/

idussen

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 17 oktober 2007, 22:02:19 »

Jeetje Pim, ik geloof jou niet meer hoor als ik je hoor zeggen dat je niks ziet in de natuur  ;) ;)
Man, alledrie erg mooie natuurfotos.

Ik hoop niet dat je foto 2 vandaag gemaakt hebt....brrrr. Is toch wel mijn favoriet, treffend.
Ik zie nu ook je schaduw-kader (ik weet even niet hoe dat officieel heet) Doe je dat in bordermaker?

Nu ik nog eens langer kijk naar foto 3, vind ik die wel heel sprookjesachtig. Zeker met het lichtval op de pluimen.

isabelle

Pim

• Gast
Wat natuurfoto's
« Reactie #1 Gepost op: 17 oktober 2007, 21:49:44 »