In aansluiting op wat André meldt:
1; Ik krijg de foto niet geladen (time out)
2: met een technische camera kun je onthoeken bij de opname en dat gaat bij een Haselblad niet. In die zin heeft die fotograaf gelijk en zijn het geheel verschillende camera's.
Voor een bruidsreportage is een Hassie een juweeltje, maar zou ik never een technische camera gebruiken. Alleen al niet om zijn logheid, waarbij vergeleken de Hassie een renpaard is..., terwijl diezelfde Hassdelblad een knol van een paard is vergeleken met de Pentax LX.
De conclusie, dat een 645D een camera voor een heel andere doelgrop is dan de Canon 1D mark III is dan ook volkomen terecht, evenals de conclusie, dat het in wezen dezelfde diskussie is als Kleinbeeld v.s. Middenformaat.
3: Wat Ron aangeeft, dat de 645D wordt neergezet als een trekker-camera, dat weet ik niet. Ik heb de gang van zaken rond deze camera niet intensief gevolgd. Het 4,5x6 formaat heb ik zelf nooit zien zitten, 6x6 eerder, maar op wandelingen heb ik de Hasselblad toch niet vaak bij me.
Het zijn alle camera's waar je heel bewust voor moet kiezen en niet op grond van een prijsverschil.
Ik vind dan ook, dat dat de enige juiste conclusie uit deze vergelijkende test is.
En ook daar kan iedereen zijn voordeel mee doen:
Het kan je behoeden voor een verkeerde keuze resp. aankoop.
Groeten,
Ruurd