Natuurlijk, ik heb gezien dat over dit onderwerp meerdere topics zijn gestarts of in meerdere topics is teruggekeerd.
Echter, ik zou toch graag het volgende willen voorlegen.
Ik weet niet beter of de beste batterijen zijn die batterijen met de grootste mah-waarde. Zo zijn de GP's reeds gevorderd tot een zeer krachtige 2700 mah (!), terwijl de eneloops blijven 'steken' op 2000 mah. Wie verandert mijn zienswijze? Moet je je blind staren op de mah-waarde? Zijn de 2000 mah eneloops net zo 'krachtig', wat zegt dat nu nog, als de 2700 mah GP's?
Zo ben ik voornemens om voor mijn, aanstaand weekend af te gaan halen, Pentax K-x over te gaan tot de aankoop van een GP Batteries PowerBank V600D + 4x AA 2700 series (bij
www.afuture.nl € 40,50) plus nog een los setje 4x AA 2700 a € 16,40 (eveneens bij afuture).
De eneloops zijn t.o.v. de GP's aanzienlijk goedkoper getuige de homepage van
www.nkon.nl (goh, wat lijkt deze naam toch op die van dat andere cameramerk......
). Daar doen 4x 2000 mah eneloops € 7,95 voor de normale en € 8,95 voor de 1500x oplaadbare versie. Ook de Sanyo Eneloop snellader MQR06 + 4 AA Eneloops kost in verhouding tot GP's V600D met batterijen het spreekwoordelijke schijntje.
Mijn gevoel zegt dat ik voor de 'krachtige', want 2700 mah, GP's moet gaan als energiebron voor mijn K-x. Echter, voor mijn Metz 48 flitser zou ik voor de eneloops kunnen gaan, omdat deze hun kracht wellicht langer vasthouden aangezien ik een flitser (waarschijnlijk) niet continu zal gebruiken.
Maar ja, in dat geval heb ik weer twee soorten batterijen en bijbehorende laders mee te dragen in mijn rugzak.
Deze vraag zal zeker meerdere malen gesteld zijn; wie kan mij op weg helpen danwel overtuigen??