Iedereen heeft een eigen manier van denken en werken. Daarom werkt de een graag met Windows en de ander met Mac, en da's prima. Hetzelfde geldt voor RAW editors, waarbij het uiteindelijk alleen maar gaat dat je lekker en lekker snel kan werken en dat je de resultaten haalt die je wilt halen.
Het leuke van dit soort draadjes, afgezien van het off-topic geneuzel, vind ik het leren van de expertise van anderen, zelf als die expertise gelinkt is aan software die ik zelf niet gebruik.
@Lysvik: thanks voor de suggesties. Ik had ze allemaal al toegepast, maar Aperture blijft traag, d.w.z. traag t.o.v LightRoom. Op een Aperture forum ben ik trouwens al tegen gekomen dat Apple heeft toegegeven hiervan te weten, en dat aan een oplossing gewerkt wordt, maar over een release datum van een update kon nog niets worden meegedeeld. Ik heb trouwens van de week ook nog even Aperture 2 opnieuw geïnstalleerd, en was onaangenaam verrast door de snelheid daarvan, versie 2 was echt een stuk sneller.
Uiteraard besef ik ook dat 'traag' relatief is, want als je bedenkt hoe het programma werkt, dat is het nog steeds bloedsnel, maar we zijn verwend in dat opzicht. Als een webpagina er niet binnen een seconde staat, worden de meeste mensen ook ongeduldig, of sta ik daar alleen in