Auteur Topic: De kristallen Pentaxbol  (gelezen 92305 keer)

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

Serpiente

  • Gast
Re:De kristallen Pentaxbol
« Reactie #750 Gepost op: 22 januari 2011, 13:39:29 »
Sony heeft toch geen M4/3 ?
Ik doelde ook eigenlijk op de mirror-less markt in zijn algemeen (m4/3, E-mount en NX).

Tsja het ziet er naar uit dat we dit jaar geen full frame gaan krijgen maar een EVIL op instappers nivo. Dat gerucht van die lenzen is eigenlijk al een jaar oud denk ik. Sommige geruchten worden gewoon weer opnieuw leven ingeblazen. Ik heb nog geen idee waar het heen gaat. Ik zou wel voorstander zijn van het aansluiten bij micro-4/3th want weer zo'n nieuwe mini-K-mount op de markt daar zie ik wat weinig toekomst in. Persoonlijk zie ik mezelf het ding niet snel kopen. Ik zie in een alleingang wel wat in zo'n echt miniding als een auto110D. Weer een apart cameraatje dat een knal geld kost zonder al te veel toe te voegen doe ik niet snel. Zo'n Pen is ook alleen maar klein als je er een leuk pnacakeje opzet. Met een zoom wordt het ook gewoon een grote camera. Als ik mijn 40mm of 21mm op mijn K-5 zet ben ik er ook. Wil ik lichter, dan koop er een K-r bij en je hebt ook een klein pakketje.
Ik denk er ook zo over. Het is wel logisch dat ze de instapmarkt bedienen. Daar verdien je het meest. Je kan ook wel een goedkoop alternatief voor de Leica M9 bieden, maar daar valt minder te verdienen. Ik denk dat ze al die andere merken achter zich kunnen laten als ze betere beeldkwaliteit hebben of als de beduidend kleiner zijn dan de concurrentie. Dus echt compact! De NEX en PEN zijn dat niet. Als ze dat kunnen dan maakt een m4/3 niet veel uit. Die sensor is veel groter dan dat van een compact camera.     

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:De kristallen Pentaxbol
« Reactie #750 Gepost op: 22 januari 2011, 13:39:29 »

RonHendriks

  • Gast
Re:Pentax ook micro fourthirds?
« Reactie #749 Gepost op: 22 januari 2011, 12:48:35 »
Van 43rumors.. Gaat Pentax zich bij het m4/3 pact voegen?

http://www.43rumors.com/an-interesting-note-to-the-tokina-rumor-hoya-pentax-involvement/

Olympus en Panasonic zouden wel sterke partners zijn. Sony is al sterk op die markt en Nikon komt er ook aan.

Tsja het ziet er naar uit dat we dit jaar geen full frame gaan krijgen maar een EVIL op instappers nivo. Dat gerucht van die lenzen is eigenlijk al een jaar oud denk ik. Sommige geruchten worden gewoon weer opnieuw leven ingeblazen. Ik heb nog geen idee waar het heen gaat. Ik zou wel voorstander zijn van het aansluiten bij micro-4/3th want weer zo'n nieuwe mini-K-mount op de markt daar zie ik wat weinig toekomst in. Persoonlijk zie ik mezelf het ding niet snel kopen. Ik zie in een alleingang wel wat in zo'n echt miniding als een auto110D. Weer een apart cameraatje dat een knal geld kost zonder al te veel toe te voegen doe ik niet snel. Zo'n Pen is ook alleen maar klein als je er een leuk pnacakeje opzet. Met een zoom wordt het ook gewoon een grote camera. Als ik mijn 40mm of 21mm op mijn K-5 zet ben ik er ook. Wil ik lichter, dan koop er een K-r bij en je hebt ook een klein pakketje.

Offline Anvh

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5269
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re:De kristallen Pentaxbol
« Reactie #748 Gepost op: 22 januari 2011, 02:26:07 »
Sony heeft toch geen M4/3 ?
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Serpiente

  • Gast
Pentax ook micro fourthirds?
« Reactie #747 Gepost op: 22 januari 2011, 00:00:33 »
Van 43rumors.. Gaat Pentax zich bij het m4/3 pact voegen?

http://www.43rumors.com/an-interesting-note-to-the-tokina-rumor-hoya-pentax-involvement/

Olympus en Panasonic zouden wel sterke partners zijn. Sony is al sterk op die markt en Nikon komt er ook aan.
« Laatst bewerkt op: 22 januari 2011, 00:12:16 door Serpiente »

Offline Anvh

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5269
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re:De kristallen Pentaxbol
« Reactie #746 Gepost op: 15 januari 2011, 23:28:42 »
Met wat jij bedoelt creëer je omringende pixels die fysiek helemaal niet bestaan. Dan zal de camera overal door middel van berekeningen pixels tussen moeten plakken als je een hogere resolutie wilt. Bij het huidige model bestaan die omringende pixels wel.
ja en nee.
Ik zie wat je bedoelt maar dat speelt maar voor een gedeelte.
De cellen bij de standaard sensor pakken per stuk (RGB) maar 1/3 (1/4) van het licht/beeld op terwijl dat bij de Fevon 1/1 is per cel.

Ik kan het ook anders uitleggen.
We nemen pixel 1, die krijg de informatie van 2 cellen groen, 1 cell blauw en een rode cell.
Waarom zal je niet instaat zijn om een pixel te maken bij a fevon dat ook er tussen valt, je kan tenslotte de informatie pakken van de groene laag, de blauwe laag en de rode laag. maar omdat alle cellen 3 kleuren bevatten zal je op de plaats van pixel 1 eigenlijk 3 verschillende pixels kunnen maken terwijl normale sensor maar 1 kan maken.

Je kan ook zeggen dat de 4 omringende cellen bij pixel 1 de zelfde functie hebben als 1 cell bij een fevon sensor, dus je hebt een verhouding van 4 staat op 1.
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Serpiente

  • Gast
Re:De kristallen Pentaxbol
« Reactie #745 Gepost op: 15 januari 2011, 19:35:55 »
Maar nu wordt demosaicing gebruikt om een RGB pixel te maken.

Dus een licht gevoelig cell op de sensor word voor 4 pixels gebruikt dus eigenlijk is het totaal aan informatie/scherpte wat de foto bevat minder dan dat het lijkt. (bijv: blauw pixel links boven word voor pixel 1, 5, 7 & 9 gebruikt)
Omdat bij de andere type de "cellen" onder elkaar liggen wordt het opgestapeld als 1 pixel maar eigenlijk zal je de informatie van de omringende pixels kunnen gebruiken en 4x moeten kunnen vergroten en je zal dan op de zelfde kwaliteit uit komen of niet?
Wel misschien niet helemaal maar je begrijpt het idee hopelijk.
Met wat jij bedoelt creëer je omringende pixels die fysiek helemaal niet bestaan. Dan zal de camera overal door middel van berekeningen pixels tussen moeten plakken als je een hogere resolutie wilt. Bij het huidige model bestaan die omringende pixels wel.

Offline Anvh

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5269
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re:De kristallen Pentaxbol
« Reactie #744 Gepost op: 15 januari 2011, 19:28:38 »
Dan heeft het weinig nut.. Dan laat je de camera ook een hoop extra pixels bedenken..
Maar nu wordt demosaicing gebruikt om een RGB pixel te maken.

Dus een licht gevoelig cell op de sensor word voor 4 pixels gebruikt dus eigenlijk is het totaal aan informatie/scherpte wat de foto bevat minder dan dat het lijkt. (bijv: blauw pixel links boven word voor pixel 1, 5, 7 & 9 gebruikt)
Omdat bij de andere type de "cellen" onder elkaar liggen wordt het opgestapeld als 1 pixel maar eigenlijk zal je de informatie van de omringende pixels kunnen gebruiken en 4x moeten kunnen vergroten en je zal dan op de zelfde kwaliteit uit komen of niet?
Wel misschien niet helemaal correct maar je begrijpt het idee hopelijk.
« Laatst bewerkt op: 15 januari 2011, 19:35:14 door Anvh »
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

asplx

  • Gast
Re:De kristallen Pentaxbol
« Reactie #743 Gepost op: 15 januari 2011, 15:20:12 »
Youi're right, Sir...
de koffie werkte nog niet....
Tijd voor een bakkie... ;D

Serpiente

  • Gast
Re:De kristallen Pentaxbol
« Reactie #742 Gepost op: 15 januari 2011, 14:57:48 »
Het mooiste zou natuurlijk zijn een 3x 18 MB 3-laags-sensor (18MB per kleurlaag dus...)
Dán het je het voordeel van film én van digitaal in één sensor.

Groeten,
Ruurd
Megabyte? Worden flinke bestanden..

Als je megapixel bedoeld dan geef ik je groot gelijk. Dat zou echt ideaal zijn. :) 16 of 18 maakt me dan niet uit. Het verschil is een klein randje. Als deze techniek volwassen is dan is film eigenlijk alleen nog voor de nostalgische waarde. ;)

asplx

  • Gast
Re:De kristallen Pentaxbol
« Reactie #741 Gepost op: 15 januari 2011, 14:47:41 »
Het mooiste zou natuurlijk zijn een 3x 18 MB 3-laags-sensor (18MB per kleurlaag dus...)
Dán het je het voordeel van film én van digitaal in één sensor.

Groeten,
Ruurd

Serpiente

  • Gast
Re:De kristallen Pentaxbol
« Reactie #740 Gepost op: 15 januari 2011, 14:40:17 »
Zal je het daarom niet kunnen upscalen met 3x zodat je de kwaliteit krijgt van normale sensor?
Dan heeft het weinig nut.. Dan laat je de camera ook een hoop extra pixels bedenken..

Offline Anvh

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5269
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re:De kristallen Pentaxbol
« Reactie #739 Gepost op: 15 januari 2011, 14:36:58 »
Dat wel.. er wordt niet geïnterpoleerd. De kleur wordt bij elke pixel ook echt opgevangen. Toch zal de resolutie net zo hoog zijn als bij een 6MP camera. Daar kun je op zich je muur mee behangen. Ik crop graag bij telelenzen, dus dat vind ik jammer.
Zal je het daarom niet kunnen upscalen met 3x zodat je de kwaliteit krijgt van normale sensor?
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Serpiente

  • Gast
Re:De kristallen Pentaxbol
« Reactie #738 Gepost op: 15 januari 2011, 14:20:28 »
Ze zouden in principe de contacten hetzelfde kunnen houden maar alleen een andere schroef draad gebruiken.
Als ze slim zijn maken ze de opening iets groter zo dat je adapters van andere merken er ook makkelijk op kunnen, Minolta/Sony heeft bijvoorbeeld de 135 STF die ik wel graag zal willen hebben.  ;)
Het is niet direct vergelijkbaar omdat alle pixels op elkaar zit. Zo een 6MP sensor is bijvoorbeeld gelijk in kwaliteit met een 18MP sensor.
Dat wel.. er wordt niet geïnterpoleerd. De kleur wordt bij elke pixel ook echt opgevangen. Toch zal de resolutie net zo hoog zijn als bij een 6MP camera. Daar kun je op zich je muur mee behangen. Ik crop graag bij telelenzen, dus dat vind ik jammer.

Offline Anvh

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5269
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re:De kristallen Pentaxbol
« Reactie #737 Gepost op: 15 januari 2011, 14:06:58 »
Als het geen gedoe is en niet veel extra kost dan zou ik het toejuichen..
Ze zouden in principe de contacten hetzelfde kunnen houden maar alleen een andere schroef draad gebruiken.
Als ze slim zijn maken ze de opening iets groter zo dat je adapters van andere merken er ook makkelijk op kunnen, Minolta/Sony heeft bijvoorbeeld de 135 STF die ik wel graag zal willen hebben.  ;)

Ik lees hier dat Sony ook langzaam richting een stapelsensor gaat net als Sigma. Ze komen waarschijnlijk met een NEX camera met drie sensors op elkaar. Dus één voor rood, één voor groen en één voor blauw. Effectief zal deze nog maar 6MP zijn. Misschien dat het in de toekomst meer wordt. Misschien dan een opvolger van de K5 met een stapelsensor. :)
Het is niet direct vergelijkbaar omdat alle pixels op elkaar zit. Zo een 6MP sensor is bijvoorbeeld gelijk in kwaliteit met een 18MP sensor.
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Serpiente

  • Gast
Re:De kristallen Pentaxbol
« Reactie #736 Gepost op: 15 januari 2011, 13:23:18 »
Eventjes voor Mod gespeeld omdat we (ik) teveel afwijkte van de topic.
Ook als je nog steeds de K-mount lenzen kan gebruiken zonder hinder of limitatie?
Ik bedoelde niet doet ze een mount moeten delen... zie het als Micro K-mount om het maar even een naam te geven.
Als ze het doen kunnen ze best exotische lenzen maken, een f/2 zoom en f/0.7 primes zal mensen naar Pentax kunnen trekken.
En met een adapter zoals een tussenring die je bij macro gebruikt wordt dan gebruikt om de register op de goeie afstand te zetten en dan kan je normale K-mount lenzen weer gebruiken.
Dus je hoeft de lenzen die je hebt niet te switchen en je kan nog steeds een FA31 kopen en gebruiken maar er is wel een opening om sneller lenzen en misschien langere toekomst voor de vatting?
Als het geen gedoe is en niet veel extra kost dan zou ik het toejuichen..

Ik lees hier dat Sony ook langzaam richting een stapelsensor gaat net als Sigma. Ze komen waarschijnlijk met een NEX camera met drie sensors op elkaar. Dus één voor rood, één voor groen en één voor blauw. Effectief zal deze nog maar 6MP zijn. Misschien dat het in de toekomst meer wordt. Misschien dan een opvolger van de K5 met een stapelsensor. :)

http://photorumors.com/2011/01/14/sony-to-release-a-mirrorless-camera-a-mount-with-3-sensors-and-iso-up-to-819-200/

Offline Anvh

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5269
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re:De kristallen Pentaxbol
« Reactie #735 Gepost op: 15 januari 2011, 00:20:32 »
Eventjes voor Mod gespeeld omdat we (ik) teveel afwijkte van de topic.

Ik hoop nog steeds dat pentax de register afstand kleiner gaan maken van de APS-C camera's, de register zal net zo klein kunnen zijn als de 4/3 formaat van Olympus en Panasonic, moet je eens kijken wat voor lenzen die hebben.
14-35mm f/2
35-100mm f/2
90-250mm f/2.8

Kan je al voorstellen dat Pentax met de DA*16-50 & DA*50-135 f/2 komen en de DA*60-250 f/2.8
En inplaats van de DA*55 f/1.4 een f/1  ;D

En ja dit heeft met de register te maken maar ook de opening van de vatting.
Als ze de register kleiner maken en de opening misschien ietsje groter dan is het relatief simpel.

Ik zal het niet erg vinden als ze maar een goeie adapter leveren.

Dure grap.. Als fotografen van andere merken hier voor zouden willen switchen dan kan het wat woorden. Zo niet, dan is het inderdaad zelfmoord.
Ook als je nog steeds de K-mount lenzen kan gebruiken zonder hinder of limitatie?

Ik zie wel een voordeel, in de combi met evil, waardoor er in de toekomst voor Pentax 1 mount is. Echter alleen als er in cameraland meer merken samen dezelfde mount willen voeren. Helaas heeft ieder zijn eigen eilandje en is er voor Pentax geen ruimte om te wisselen.
Ik bedoelde niet doet ze een mount moeten delen... zie het als Micro K-mount om het maar even een naam te geven.
Als ze het doen kunnen ze best exotische lenzen maken, een f/2 zoom en f/0.7 primes zal mensen naar Pentax kunnen trekken.
En met een adapter zoals een tussenring die je bij macro gebruikt wordt dan gebruikt om de register op de goeie afstand te zetten en dan kan je normale K-mount lenzen weer gebruiken.
Dus je hoeft de lenzen die je hebt niet te switchen en je kan nog steeds een FA31 kopen en gebruiken maar er is wel een opening om sneller lenzen en misschien langere toekomst voor de vatting?
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline Anvh

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5269
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re:De kristallen Pentaxbol
« Reactie #734 Gepost op: 12 januari 2011, 13:45:53 »
Is wel 1 van de goedkoopste MF en heeft sealing dus zal iets beter tegen water moeten kunnen.
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Serpiente

  • Gast
Re:De kristallen Pentaxbol
« Reactie #733 Gepost op: 12 januari 2011, 13:41:08 »
Yep, en dan je camera verzuipen door een lekkende O-ring   :( :(
Dergelijke dure camera's neem ik in ieder geval niet mee onder water. Daarvoor heb ik al teveel verzopen spul gezien........

Je kan inderdaad beter een tweedehands K10d of ouder toestel meenemen. Of meerdere daarvan. ;)

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10701
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:De kristallen Pentaxbol
« Reactie #732 Gepost op: 12 januari 2011, 07:27:23 »
Ik heb wat gedoken maar doet dat niet meer, heb nooit mijn camera mee genomen.

Zal wat wezen als ze een onderwaterhuis voor de 645D maken  :)

Yep, en dan je camera verzuipen door een lekkende O-ring   :( :(
Dergelijke dure camera's neem ik in ieder geval niet mee onder water. Daarvoor heb ik al teveel verzopen spul gezien........

Offline Anvh

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5269
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re:De kristallen Pentaxbol
« Reactie #731 Gepost op: 11 januari 2011, 00:36:35 »
Ik heb wat gedoken maar doet dat niet meer, heb nooit mijn camera mee genomen.

Zal wat wezen als ze een onderwaterhuis voor de 645D maken  :)
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10701
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:De kristallen Pentaxbol
« Reactie #730 Gepost op: 10 januari 2011, 23:35:28 »
Tja, eerlijk gezegd zie ik Pentax niet direct met een eigen ontwikkelde onderwater behuizing komen........
Als je ziet wat ze op DSLR gebied al aan accessoires leveren........

Ik denk dat daar echt markt voor is. Zeker als je de camera dan vervolgens aan een redelijk bekend onderwater fotografe mee geeft voor een test.
Succes verzekerd  ;)

RonHendriks

  • Gast
Re:De kristallen Pentaxbol
« Reactie #729 Gepost op: 10 januari 2011, 23:16:23 »
Daar zou een leuke kleine EVIL wel een oplossing voor kunnen zijn. Moeten ze wel een Powerzoom lens erbij op de marktbrengen. Heb je een leuke sensor en kun je met een knopje op je onderwaterbehuizing zoomen met de lens.

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10701
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:De kristallen Pentaxbol
« Reactie #728 Gepost op: 10 januari 2011, 23:10:06 »
Er zijn onderwaterhuizen beschikbaar voor pentax.
Voor de K10D/K20D, Km/Kx & de K7/k5 in iedergeval, had er vorig jaar namelijk naar gezocht en deze tegen gekomen.

Klopt, alleen heel erg duur. ik weet niet of jij ook duikt, maar de kans dat je onderwaterhuis vol loopt is toch wel eens in de 3 tot 4 jaar met frequente duikers.
Zie dan nog maar eens aan een camera te komen  :( Dan zit je daar met vaak een extreem duur onderwaterhuis dat je niet meer kwijt kunt.

Daarnaast is het onderwater erg moeilijk een lens verwisselen  :) Dus je gaat óf voor macro fotografie, óf voor groothoek fotografie. Het is knap irritant als je onderwater met een groothoek- of standaard lens zit en je opeens een pygmee seahorse tegenkomt kan ik je vertellen  :-[
Om die reden heb ik voor onderwater een compact camera, speciaal voor onderwaterfotogafie, met macro voorzetlens (de Sea & Sea DX-2g, is een Ricoh camera met Sea & Sea onderwaterhuis, met twee Sea & Sea onderwater flitsers). Mij kan niets gebeuren dus  :) (zie mijn foto's op Picasa van de Foto Experience vorig jaar).

Offline Anvh

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5269
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re:De kristallen Pentaxbol
« Reactie #727 Gepost op: 10 januari 2011, 22:59:18 »
Er zijn onderwaterhuizen beschikbaar voor pentax.
Voor de K10D/K20D, Km/Kx & de K7/k5 in iedergeval, had er vorig jaar namelijk naar gezocht en deze tegen gekomen.
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10701
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:De kristallen Pentaxbol
« Reactie #726 Gepost op: 10 januari 2011, 22:56:01 »
Een Pentax Auto 110D?? Een soort I-10 met verwisselbare lenzen en grotere sensor? Compact is het zeker!

http://photorumors.com/2011/01/08/two-interchangeable-lens-cameras-are-expected-from-pentax-in-2011/#more-7743



Tja, zoals wellicht meer mensen op dit forum zie ik het nut van een EVIL camera ook niet echt. Blijkbaar is er gezien met name het succes van de PEN best markt voor.

Ik ben begin 2010 op de Filipijnen geweest voor de Magic Island Foto Experience (onderwater fotografie) en Karin Brussaard had toen de Olympus Pen als test camera mee. Olympus levert daar ook een onderwater huis mee. Gevolg: naar ik heb kunnen tellen hebben 6 van de 17 duikers toen de Olympus PEN als onderwater camera gekocht. Ik vraag me af of Pentax ook met een onderwaterhuis gaat komen. Het zou naar mijn idee wel een sterke zet zijn (ik zou aanschaf op termijn namelijk wel overwegen als Pentax fan  ;)) Met name voor die groep gebruikers is een verwisselbare lens in een betaalbaar onderwaterhuis een erg goede zet.

Voor de bovenwater is met name de retro look denk ik een pré en de gebruikers die toch wel verwisselbare lenzen willen, maar niet een heel grote camera in hun handen willen hebben.