Auteur Topic: De kristallen Pentaxbol  (gelezen 94693 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline egbert

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 606
  • Geslacht: Man
  • Pentax waarheen :(
Re:Pentax K5 en K-r
« Reactie #525 Gepost op: 10 oktober 2010, 16:51:43 »
Zou nu wel langzaam aan tijd worden dat ze de Pentax K-5 eindelijk eens gaan leveren. >:(
Heb nu weer een gerucht gehoord,dat dat pas in December zal zijn :dance:
Geduld is een schone zaak,ik begin ook langzaam aan ongeduldig te worden,want ik wil hem graag erbij hebben.
 :dash1: :dash1:alsmaar wachten op iets dat komen gaat,lijkt veel op Sinterklaas :D :D

pentax laat het zg momentum verloren gaan.
er is nu belangstelling binnen pentax gebruikers, hoe langer het duurt voor
de nieuwe kamera's in de winkel komen ebt de belangstelling/kopers weg.
pentax is altijd goed in marketing geweest. :dash1: :'( >:(
Pentax k-5 ii Pentax k-01,  Pentax mx-1, Pentax Q7, Pentax Optio LS465
Lenzen Q7, de 01,02,03, 05,06,07.
Lenzen Dslr, 10/17, 17/70, 55/300 wr, 40xs, 35, 50, 70,100mm
Lenzen Slr: 28, 50, 100, 135, 200mm
Flitser: AF360FGZ II

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:Pentax K5 en K-r
« Reactie #525 Gepost op: 10 oktober 2010, 16:51:43 »

JohnnieS

  • Gast
Re:Pentax K5 en K-r
« Reactie #524 Gepost op: 10 oktober 2010, 16:37:30 »
Waarschijnlijk loopt er nu iemand rond op deze aardkloot met een Pentax K-5 om zijn nek.
Ze zullen bij Pentax toch wel iemand dit voorpretje gunnen of niet?
Lekker anoniem testen,zou ik ook wel willen,maar ja.
Ik heb geen suikeroom die bij Pentax werkt,helaas. :'(
Wat zou dat voor een gevoel zijn ,de enige zijn die mag testen met de nieuwe Camera. :yahoo: :yahoo:

grt, JohnnieS
« Laatst bewerkt op: 10 oktober 2010, 19:41:33 door JohnnieS »

JohnnieS

  • Gast
Re:Pentax K5 en K-r
« Reactie #523 Gepost op: 10 oktober 2010, 15:21:23 »
Zou nu wel langzaam aan tijd worden dat ze de Pentax K-5 eindelijk eens gaan leveren. >:(
Heb nu weer een gerucht gehoord,dat dat pas in December zal zijn :dance:
Geduld is een schone zaak,ik begin ook langzaam aan ongeduldig te worden,want ik wil hem graag erbij hebben.
 :dash1: :dash1:alsmaar wachten op iets dat komen gaat,lijkt veel op Sinterklaas :D :D

Offline PentaxDonkey

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1230
  • Geslacht: Man
  • Laat (een gebrek aan) kennis geen belemmering zijn
Re:Pentax K5 en K-r
« Reactie #522 Gepost op: 10 oktober 2010, 08:44:40 »
Sorry als een link naar dit clipje over de K-5 en de K-r hier reeds gepost werd. Bij mijn weten niet, maar 't zou kunnen dat het mij ontgaan is.
En deze had ik (in ieder geval) ook nog niet gezien.

http://www.youtube.com/watch?v=LaUy8bnYzUg

http://www.youtube.com/watch?v=dxgSHgXZfIk

http://www.youtube.com/watch?v=wJSr6XkUSSQ

http://www.youtube.com/watch?v=TIo1wbkB6Mk

http://www.youtube.com/watch?v=s3n4qqh7M2s

Gr. PentaxDonkey

Offline Jazzer

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1529
  • multipentaxionist
Re:Pentax K5 en K-r
« Reactie #521 Gepost op: 10 oktober 2010, 02:23:46 »
Sorry als een link naar dit clipje over de K-5 en de K-r hier reeds gepost werd. Bij mijn weten niet, maar 't zou kunnen dat het mij ontgaan is.

JohnnieS

  • Gast
Re:Pentax K5 en K-r
« Reactie #520 Gepost op: 9 oktober 2010, 23:55:42 »
Graag leveren met Rollator s.v.p. :D :D

Offline hansli

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 665
  • who needs autofocus?
Re:Pentax K5 en K-r
« Reactie #519 Gepost op: 9 oktober 2010, 23:55:11 »
en dan dat geluid, voordat de sluiter afgaat............

klokklokklokerderklokklokklokprssssssfrrtdddklokklokklokerdeklokpfpfklokklok
klokrrrrrrklokklokklokklokrrrrrrrrklokklokklokerdeklokklokklok...... etc, enkele minuten lang..................
Wer baut auf Wind, baut auf Satan's Erbarmen

(Richard Wagner, Der Fliegende Holländer)

asplx

  • Gast
Re:Pentax K5 en K-r
« Reactie #518 Gepost op: 9 oktober 2010, 01:03:16 »
Scheelt in ieder geval een rugzak....
en een hernia :cheer:

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10701
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:Pentax K5 en K-r
« Reactie #517 Gepost op: 9 oktober 2010, 00:47:56 »
Scheelt in ieder geval een rugzak....

asplx

  • Gast
Re:Pentax K5 en K-r
« Reactie #516 Gepost op: 9 oktober 2010, 00:22:28 »
Citaat
Maar ik zou niet graag de huidige camera elektronica met relais willen nabouwen.   ;)

Ach, een SteekWagenReflexCamera lijkt me ook wel wat...  :D

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10701
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:Pentax K5 en K-r
« Reactie #515 Gepost op: 8 oktober 2010, 23:27:10 »
Maar ik zou niet graag de huidige camera elektronica met relais willen nabouwen.  ;)

Wat dat betreft is het de afgelopen 20 jaar wel heeeeeeel erg hard gegaan qua elektronische ontwikkelingen.

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10701
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:Pentax K5 en K-r
« Reactie #514 Gepost op: 8 oktober 2010, 23:25:31 »
Gedeeltelijk mee eens. De Photokina is een evenement waar je wel naar toe kunt werken. Aan de andere kant heb je ook niet zo 1,2,3 een camera ontwikkeld en geproduceerd. Zeker nu Pentax met 2 camera's (de K-r en de K5) kwam (als relatief "klein" merk). Je kunt dan wel stellen dat de K-r een doorontwikkelde K-x is, maar toch zijn dat best grote stappen die ze gemaakt hebben bij Pentax.

In ieder geval is het goed om te zien dat Pentax na overname door Hoya, toch op de camera markt blijft en met leuke producten komt. Ik heb ooit eens ergens gelezen dat men dacht dat Hoya Pentax alleen maar had gekocht voor het medische deel en de camera ontwikkeling minder in beeld had. Dat lijkt nu in ieder geval mee te vallen.

ArjanvH

  • Gast
Re:Pentax K5 en K-r
« Reactie #513 Gepost op: 8 oktober 2010, 23:21:10 »

Ik kom zelf nog uit het relais-tijdperk en ik heb heel wat schakelingen gebouwd, waar ik met deze tegenstrijdigheden te maken kreeg.

Gelukkig zijn er niet bijster veel camera's met relais gebouwd...  ;D

Groeten,
Ruurd

En eigenlijk welmet relais Ruurd.

Het principe van de halfgeleiderschakelingen zijn hetzelfde, het is 0 of 1.

Maar ik zou niet graag de huidige camera elektronica met relais willen nabouwen.  ;)

Offline jjw

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1442
  • Geslacht: Man
    • flickr stream
Re:Pentax K5 en K-r
« Reactie #512 Gepost op: 8 oktober 2010, 23:17:26 »
Dat is een feit ja, je rolt een nieuw type over de hele wereld uit vanuit één fabriek.......
Je zou denken dat bij presentatie er al genoeg voorraad is om direct een grote roll-out te kunnen realiseren. Aan de andere kant kan ik me voorstellen dat ze eerst even de reacties afwachten om te zien hoeveel ze er gaan produceren. Ik heb mijn oog laten vallen op de Pentax 100mm 2.8 WR en die is ook nergens uit voorraad leverbaar. Lijkt wel of ze in fotografie land ook gaan naar leveren op bestelling?  :(

Het punt wat Edzo volgens mij een beetje mist is dat Pentax, evenals elk ander merk, simpelweg wel móet presenteren op de photokina, anders mis je de boot helemaal. Dat kan dus betekenen dat ten tijde van presentatie het product dus nog niet volledig af is. Dan is het vervolgens ook vrij simpel uit te leggen dat ze nog wat tijd nodig hebben om dit voor elkaar te krijgen en dat er niet genoeg voorraad is voor een grote roll-out etc. Dit heeft verder niets te maken met het afwachten van reacties of het 'moeten hebben' van een grote voorraad bij een product presentatie, dit is simpelweg gewoon hoe productontwikkeling verloopt.
K3 II | K3
DA15 | DA21 | DA35 | DA40 | DA70 | DA20-40 | FA31 | FA35 | FA50 | DA16-50 | DA50-135 | DA300 | DA55-300

http://www.flickr.com/jordywubbels

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10701
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:Pentax K5 en K-r
« Reactie #511 Gepost op: 8 oktober 2010, 23:13:18 »
Gelukkig zijn er niet bijster veel camera's met relais gebouwd...  ;D

Voor zo een camera heb je denk ik dan ook een steekwagentje nodig niet?  :)

Offline Bernie

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1051
  • Geslacht: Man
  • Westerlee (Gn)
Re:Pentax K5 en K-r
« Reactie #510 Gepost op: 8 oktober 2010, 23:09:56 »
Citaat
Het hunten van de AF wordt al geregeld genoemd. Met manual focus overigens nog simpel zelf op te lossen  Evil Evil

Dus jij gaat zelf op jacht Ruurd?  :D :D

K20D,  Tamron 18-250, Metz 48, Smc M 50mm F1.7 Tamron AF 90mm F/2.8 SP Di Macro Tamron SP AF28-75mm F/2.8 XR Di

asplx

  • Gast
Re:Pentax K5 en K-r
« Reactie #509 Gepost op: 8 oktober 2010, 23:00:17 »
Zelfs MS Windhoos wordt voor en te na getest over de hele wereld en desondanks regent het er klachten over.

Bij camera's moet die software ook nog eens hardware met grote precisie aansturen, anders tsaat er weer een forumruriek vol met klachten over front- en/of backfocus. En dát is nog maar één aspect van de camera.
Stel je voor, dat de spiegel begint te klappertanden....
Het hunten van de AF wordt al geregeld genoemd. Met manual focus overigens nog simpel zelf op te lossen  :evil: :evil:

Wat software nog eens moeilijker inzichtelijk maakt, ligt em in het feit, dat er aantal functies tegelijkertijd MOETEN (kunnen) werken en een aantal functies tegelijkertijd NIET MOGEN kunnen werken.

Ik kom zelf nog uit het relais-tijdperk en ik heb heel wat schakelingen gebouwd, waar ik met deze tegenstrijdigheden te maken kreeg.

Gelukkig zijn er niet bijster veel camera's met relais gebouwd...  ;D

Groeten,
Ruurd

RonHendriks

  • Gast
Re:Pentax K5 en K-r
« Reactie #508 Gepost op: 8 oktober 2010, 22:56:20 »
Dat is een feit ja, je rolt een nieuw type over de hele wereld uit vanuit één fabriek.......
Je zou denken dat bij presentatie er al genoeg voorraad is om direct een grote roll-out te kunnen realiseren. Aan de andere kant kan ik me voorstellen dat ze eerst even de reacties afwachten om te zien hoeveel ze er gaan produceren. Ik heb mijn oog laten vallen op de Pentax 100mm 2.8 WR en die is ook nergens uit voorraad leverbaar. Lijkt wel of ze in fotografie land ook gaan naar leveren op bestelling?  :(
Bij Konijn is er een, maar ik zou eerst even bellen of dat de WR versie is of nog de oude.

Tsja niemand betaald meer voor het houden van voorraden. Kan ook met productie te maken hebben, aangezien meer merken problemen hebben met het verkrijgen van grondstoffen voor de productie. Of capaciteitsproblemen van Pentax, aangezien de verkoop van Pentax dit jaar aanzienlijk groter is dan vorig jaar en daarmee de rek er wel eens uit kan zijn productiegewijs.

Offline Bernie

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1051
  • Geslacht: Man
  • Westerlee (Gn)
Re:Pentax K5 en K-r
« Reactie #507 Gepost op: 8 oktober 2010, 22:49:05 »
Citaat
Lijkt wel of ze in fotografie land ook gaan naar leveren op bestelling?

Dat zie ik nog niet gebeuren! Je wilt materialen toch eerst uittesten, of op z'n minst even proberen voor je tot aanschaf overgaat? Vooral als het om het duurdere glaswerk gaat!

K20D,  Tamron 18-250, Metz 48, Smc M 50mm F1.7 Tamron AF 90mm F/2.8 SP Di Macro Tamron SP AF28-75mm F/2.8 XR Di

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10701
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:Pentax K5 en K-r
« Reactie #506 Gepost op: 8 oktober 2010, 22:41:57 »
Dat is een feit ja, je rolt een nieuw type over de hele wereld uit vanuit één fabriek.......
Je zou denken dat bij presentatie er al genoeg voorraad is om direct een grote roll-out te kunnen realiseren. Aan de andere kant kan ik me voorstellen dat ze eerst even de reacties afwachten om te zien hoeveel ze er gaan produceren. Ik heb mijn oog laten vallen op de Pentax 100mm 2.8 WR en die is ook nergens uit voorraad leverbaar. Lijkt wel of ze in fotografie land ook gaan naar leveren op bestelling?  :(

RonHendriks

  • Gast
Re:Pentax K5 en K-r
« Reactie #505 Gepost op: 8 oktober 2010, 22:22:47 »
Je zou denken dat die zou moeten werken als ze hem presenteren?
Vreemd dat ze nu nog aan de software moeten sleutelen toch?

Ik heb hem op de Photokina in mijn handen gehad. Het menu is vrijwel hetzelfde als de K-x (met uiteraard wat meer opties).
Op de PhotoKina was de firmware tot versie 0.30 gekomen. Je doet heel wat testen en elke keer weer terugkoppelen naar de reslutaten die je krijgt en degene die je wenst. Daar gaat toch meer tijd in zitten dan je denkt. Zo heel vreemd is het niet aangezien de D7000 van Nikon met dezelfde sensor ook nog niet op de markt is, terwijl Nikons R&D budget toch een hele portie groter is. Ook wil je bij de introductie een voorraadje aan camera's hebben om wereldwijd de introductie te laten verlopen. Voor Penax die een eigen (relatief kleine) productie faciliteit in de Filipijnen heeft betekend dit vaak 2 maanden productie opsparen om iedereen spaarzaam te kunnen bevoorraden.

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10701
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:Pentax K5 en K-r
« Reactie #504 Gepost op: 8 oktober 2010, 22:14:55 »
Ron zei al dat er nog gesleuteld wordt aan de software.
Als ze de K5 uitdelen voor reviews wil pentax natuurlijk dattie loopt als een zonnetje.

Je zou denken dat die zou moeten werken als ze hem presenteren?
Vreemd dat ze nu nog aan de software moeten sleutelen toch?

Ik heb hem op de Photokina in mijn handen gehad. Het menu is vrijwel hetzelfde als de K-x (met uiteraard wat meer opties).

Offline PentaxDonkey

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1230
  • Geslacht: Man
  • Laat (een gebrek aan) kennis geen belemmering zijn
Re:Pentax K5 en K-r
« Reactie #503 Gepost op: 8 oktober 2010, 19:28:38 »
Waar heb je dat gehoord?
Ik gok... Smits in Arnhem...?

patrick91

  • Gast
Re:Pentax K5 en K-r
« Reactie #502 Gepost op: 8 oktober 2010, 19:25:24 »
Waar heb je dat gehoord?

Offline Oki

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1233
  • Geslacht: Man
  • Ricoh GR
Re:Pentax K5 en K-r
« Reactie #501 Gepost op: 8 oktober 2010, 18:30:21 »
Net gehoord dat ik toch wel tot eind november zal moeten wachten op mijn nieuwe liefde....prijs valt inderdaad mee.
Denk straks zo net boven 1000 eurieen.
het is nu een beetje de stilte na de storm..
Ron zei al dat er nog gesleuteld wordt aan de software.
Als ze de K5 uitdelen voor reviews wil pentax natuurlijk dattie loopt als een zonnetje.
« Laatst bewerkt op: 8 oktober 2010, 18:35:56 door Oki »
Fujifilm X-T1 met Fujinon XC 15-45 ois pz.(thats it,I still love Pentax hoor)