Auteur Topic: De kristallen Pentaxbol  (gelezen 94699 keer)

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

bbwijdieks

  • Gast
Re:Pentax K5 en K-r
« Reactie #550 Gepost op: 12 oktober 2010, 21:19:13 »
Blijkbaar hangt Nederland voor Pentax "aan de achterste mem" voor wat betreft uitleveren van producten.........

Dat hoor ik vaker, ik was laatst bij een fotozaak om te kijken of ze pentax spullen hadden.
Om een lang verhaal kort te houden de eigenaar verkocht geen Pentax meer omdat hij een al ellende had met de Beukelaar.
Apperatuur dat ter reperatie opgestuurd werd hoorde je niks meer over of ze waren het zelfs kwijt.
Medewerkers die niet weten waar ze het over hebben etc. etc. hij was er nog steeds furieus over dat merkte je al gauw op in het gesprek.



Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:Pentax K5 en K-r
« Reactie #550 Gepost op: 12 oktober 2010, 21:19:13 »

RonHendriks

  • Gast
Re:Pentax K5 en K-r
« Reactie #549 Gepost op: 12 oktober 2010, 21:06:56 »
Ik heb deze in Keulen even kunnen uitproberen maar ik was niet echt overtuigd van de "Build quality", mogelijk omdat het een "Vorserienmodell" was. Maar hij moet optisch echt heel veel beter zijn dan de lange Tamrons om interessant te worden.
Heb je er foto's mee gemaakt met je eigen camera om die te vergelijken op kwaliteit? Vertekening van 18-35mm en zo?

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10701
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:Pentax K5 en K-r
« Reactie #548 Gepost op: 12 oktober 2010, 21:05:24 »
Ik had deze al eerder ergens laten vallen http://www.fotokoch.de/fotowelt/Pentax_DA_3_5-5_6_18-135_WR_40358.html?prepage=objektiv.html, maar Koch is iets duurder dan NL

Bijzonder. De Pentax 2,8/100 WR Macro bij Koch "Preissenkung", für nur € 529 !!!!???? ???
Was ist loss mit der 100mm????  :o
Dass ist ja toll!!

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10701
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:Pentax K5 en K-r
« Reactie #547 Gepost op: 12 oktober 2010, 21:01:01 »
Ik heb zojuist een mailtje gestuurd naar Guus Verschuren over de Pentax SMC DFA 100 mm 2.8 in de WR uitvoering. Ze schijnen daar dus "uit voorraad" leverbaar te zijn, waar Cameranu.nl, KameraExpress en de rest van de NL leveranciers dus zit te wachten op voorraad en De Beukelaar niet aan kan geven wanneer ze weer geleverd gaan worden. Blijkbaar hangt Nederland voor Pentax "aan de achterste mem" voor wat betreft uitleveren van producten.........

Ik ben benieuwd naar het antwoord of ze deze lens dus wel direct kunnen leveren. Ik hou jullie op de hoogte. Overigens kost de lens bij hun € 603,99 en bij Cameranu.nl € 569. Scheelt wel beetje, maar weet je (hoop ik) zeker dat je hem niet pas over paar maanden ontvangt. En Raamsdonksveer ligt op kruipafstand van mijn stulpje (nu ja, ik zal er dan wel geschaafde knieën aan over houden  :)).

Wordt vervolgd.

Groet
Edzo

Offline roeland

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1558
  • Geslacht: Man
Re:Pentax K5 en K-r
« Reactie #546 Gepost op: 12 oktober 2010, 19:41:06 »
...of de 18-135 goed is en wat de prijs is van deze lens alleen...
Ik had deze al eerder ergens laten vallen http://www.fotokoch.de/fotowelt/Pentax_DA_3_5-5_6_18-135_WR_40358.html?prepage=objektiv.html, Koch is iets duurder dan NL gemiddeld dus mijn gok ligt ergens tussen de € 719 en € 749. Voorlopig... ???
Ik heb deze in Keulen even kunnen uitproberen maar ik was niet echt overtuigd van de "Build quality", mogelijk omdat het een "Vorserienmodell" was. Maar hij moet optisch echt heel veel beter zijn dan de lange Tamrons om interessant te worden.
"12 significant photographs in any one year is a good crop"
Ansel Adams

Lampo

  • Gast
Re:Pentax K5 en K-r
« Reactie #545 Gepost op: 12 oktober 2010, 19:03:50 »
Ik ben erg benieuwd, ook naar de prijs van een losse 18-135 mm lens, ik vind de prijs van de K-5 + 18-135 mm combi bij Cameranu.nl nogal aan de stevige kant. Maar eigenliojk moet ik nog wachten tot halverwege november om uit te vinden of de 18-135 goed is en wat de prijs is van deze lens alleen. Nog minimaal een maand wachten dus, dat wordt nagelbijten...  :D

Offline PentaxDonkey

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1230
  • Geslacht: Man
  • Laat (een gebrek aan) kennis geen belemmering zijn
Re:Pentax K5 en K-r
« Reactie #544 Gepost op: 12 oktober 2010, 18:59:59 »
Hier zullen we met velen zijn die de kat uit de boom kijken, veronderstel ik.  ;D
Ik ben ook zo'n kat-uit-de-boom-kijker!  :D

RonHendriks

  • Gast
Re:Pentax K5 en K-r
« Reactie #543 Gepost op: 12 oktober 2010, 18:45:04 »
Ja dat is wel een moderne manier van webshop, waarbij je eigenlijk alleen eigenaar bent van het portaal en een fee krijgt voor elk verkocht product. Als dat goed geregeld is gaat dat prima. Voor wat betrefd aanbieden van garantie, weet ik niet of dat wel klopt, of de Beuk verplichtingen heeft t.a.v. een niet door hem geleverd product.

Veel van de winkels die bv accu leveren t.b.v. laoptops werken net zo en komt het product direct uit bv HongKong, met wel een flinke vertraging.

Overigens had ik ergens gelezen dat de K-5 met ingang van 21 oktober leverbaar zou zijn (zonder garantie op waarheid).

Offline Jazzer

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1529
  • multipentaxionist
Re:Pentax K5 en K-r
« Reactie #542 Gepost op: 12 oktober 2010, 18:31:52 »
Nog niemand hier die hem bestelt? 'k Ben benieuwd naar de eerste (liefst uitgebreide) gebruikerservaringen.
Hier zullen we met velen zijn die de kat uit de boom kijken, veronderstel ik.  ;D

bbwijdieks

  • Gast
Re:Pentax K5 en K-r
« Reactie #541 Gepost op: 12 oktober 2010, 17:59:24 »
De K-r kun je daar dus nu al bestellen  :P
In Duitsland hebben ze hem ook al:
http://www.fotemia.de/pentax/kr-body/?ekey=idealo&utm_source=idealo.de&utm_medium=psm&utm_campaign=kr-body
Dat zal wel kloppen dus

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re:Pentax K5 en K-r
« Reactie #540 Gepost op: 12 oktober 2010, 17:08:09 »
Nou, al om 16:43uur had ik al een mailtje retour:

Beste Carel,

Dit model kopen wij inderdaad niet via de beukelaar maar via de Duitse
kanalen. Wat betreft de garantie zit hier geen verschil in: de garantie is
in ieder Europees land geldend. In geval van mankement kunt u de camera
gewoon bij een Nederlandse reparateur aanbieden en zal deze onder garantie
gerepareerd worden.

Met vriendelijke groet,
    
Koen Verschuren
GUUSVERSCHUREN.NL


Het is dus inderdaad parallelimport, maar dat hoeft opzich geen probleem te zijn.
Helaas nog geen bevestiging of de K-r daadwerkelijk op voorraad lag, en de garantietermijn. Ik heb er nog maar een mailtje achteraan gestuurd. (ook of de K5 binnen 5 tot 10 dagen leverbaar is)
Wordt wederom vervolgd...

**************************************************

Edit: Om 17:14uur reeds een mail retour:

Beste Carel,

Dank dat je me dit vooraf mededeelt. (ik heb gemeld dat ik deze info op het forum zal plaatsen)

Er zit verder geen enkel verschil in de camera of het totaalpakket: de
garantie is 2 jaar, deze is ook in Nederland geldig, de handleiding is in
het Nederlands, de menutaal enz...

Wat betreft de levertijd: wij werken vanuit de voorraden van leveranciers.
Wij hebben dit dus niet zo 'op de plank liggen'. Als de leverancier het op
voorraad heeft vermelden we 'voor 12.00u besteld, de volgende werkdag af te
halen/verstuurd'. Indien het niet bij een van de leveranciers op voorraad is
geven we een indicatie van 5 tot 10 werkdagen levertijd. Uit ervaring weten
we dat in 9 van de 10 gevallen het artikel in deze termijn geleverd wordt,
maar zoals gezegd is dat een indicatie en geen garantie.

In het geval van de nieuwe K5 is het niet zeker of deze ook in 10 dagen
leverbaar zal zijn omdat het een nieuw, nog te leveren artikel is...

Met vriendelijke groet,
    
Koen Verschuren
GUUSVERSCHUREN.NL


« Laatst bewerkt op: 12 oktober 2010, 17:22:59 door Vulcan »
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Offline PentaxDonkey

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1230
  • Geslacht: Man
  • Laat (een gebrek aan) kennis geen belemmering zijn
Re:Pentax K5 en K-r
« Reactie #539 Gepost op: 12 oktober 2010, 16:56:25 »
Bellen heb ik geen zin in, maar ik heb ze wel een mailtje gestuurd. Wordt vervolgd!  :)
Ik ben benieuwd! Ze geven aan snel te reageren op emailtjes. Dus...    >:(

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re:Pentax K5 en K-r
« Reactie #538 Gepost op: 12 oktober 2010, 16:39:41 »
Als je het zeker wilt weten, moet je ze even bellen
Bellen heb ik geen zin in, maar ik heb ze wel een mailtje gestuurd. Wordt vervolgd!  :)
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

RonHendriks

  • Gast
Re:Pentax K5 en K-r
« Reactie #537 Gepost op: 12 oktober 2010, 16:25:15 »
Ik zie niet dat guusverschuren ergens bij is aangesloten, dus bij klachten, geen klachtencommissie. Die K-r moet grijze import zijn, dus altijd wel een lastig iets bij garantieclaim en in ieder geval 1 jaar garantie. Beetje lastig te beoordelen hoe zo iemand aan voorraad komt.

gnodde

  • Gast
Re:Pentax K5 en K-r
« Reactie #536 Gepost op: 12 oktober 2010, 15:30:38 »
Zou het echt waar zijn??? :cooll:

Als je het zeker wilt weten, moet je ze even bellen  :clap2: :evil:

Jan.

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re:Pentax K5 en K-r
« Reactie #535 Gepost op: 12 oktober 2010, 15:00:12 »
Geen idee of Guus Verschuren een betrouwbare zaak is, ik kende 'm niet. Maar hij schijnt wel een goede beoordeling (8.6) te hebben op Vergelijk.nl.
Er staat inderdaad geen telefoonnummer op de site, maar wel het volledige adres. En ze verklaren waarom ze geen telefoon vermelden: "Omdat wij alles tegen zo laag mogelijke prijzen willen aanbieden werken wij ook met een klein team. In telefoontjes gaat heel veel tijd zitten en de kosten die wij zo besparen ziet u terug in onze verkoopprijzen!"
Ik kan me dit toch wel voorstellen, als je een toko goedkoop wilt houden, moet je minimaal personeel hebben. En als die veelvuldig aan de telefoon zitten, kunnen ze geen ander werk doen. Email werkt veel sneller.

Het lijkt er trouwens op dat ze de K-r kit (met DA-L 18-55mm) op voorraad hebben liggen. Bij levertijd staat: "Voor 12.00u besteld, volgende werkdag af te halen/verstuurd).
Zie: http://www.guusverschuren.nl/foto-video/digitale-reflexcamera-s/pentax-k-r-kit-da-l-18-55-mm
Overigens bij de K5 staat "Verwachte levertijd 5 tot 10 werkdagen"!

Zou het echt waar zijn??? :cooll:
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Lampo

  • Gast
Re:Pentax K5 en K-r
« Reactie #534 Gepost op: 12 oktober 2010, 13:44:14 »
Vriend van me heeft er laatst een tamrac evolution 8 (mooi dingetje trouwens) gekocht zonder problemen.
Maar ik had er voorheen ook nog nooit van gehoord.
Moeten we 'nieuwkomers' enthousiast begroeten of met gezonde argwaan bekijken?  ::)

Tja, ik ben een beetje bezorgd over de service wanneer er wat kapot gaat aan de gekochte producten, deze website heeft niet eens een telefoonnummer bijvoorbeeld. En andere websites (www.cameranu.nl) geven twee jaar garantie en ik denk dat deze website maar één jaar garantie geeft (er staat niks bij qua garantie) of geeft De Beukelaar tegenwoordig standaard twee jaar garantie?

Het scheelt wel bijna €200,- en dat vind ik dan wel weer veel geld

Offline Oki

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1233
  • Geslacht: Man
  • Ricoh GR
Re:Pentax K5 en K-r
« Reactie #533 Gepost op: 12 oktober 2010, 13:33:52 »
Ook die nieuwe Pentax smc DA 35mm F2.4 AL  leverbaar..

http://www.srsmicrosystems.co.uk/c/30/Pentax-Lenses.html
Fujifilm X-T1 met Fujinon XC 15-45 ois pz.(thats it,I still love Pentax hoor)

Offline PentaxDonkey

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1230
  • Geslacht: Man
  • Laat (een gebrek aan) kennis geen belemmering zijn
Re:Pentax K5 en K-r
« Reactie #532 Gepost op: 12 oktober 2010, 13:17:07 »
Vond via via nog bij www.guusverschuren.nl de K-5 / 18-135 WR combo voor €1679,- maar die website lijkt mij niet helemaal ok.
Vriend van me heeft er laatst een tamrac evolution 8 (mooi dingetje trouwens) gekocht zonder problemen.
Maar ik had er voorheen ook nog nooit van gehoord.
Moeten we 'nieuwkomers' enthousiast begroeten of met gezonde argwaan bekijken?  ::)

Gr. PentaxDonkey

Offline andre-mz5

  • Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 6055
  • Geslacht: Man
  • Lenses are the eyes of your Pentax
Re:Pentax K5 en K-r
« Reactie #531 Gepost op: 12 oktober 2010, 12:12:32 »
In de UK is de K-r inmiddels beschikbaar bij SRS.
http://www.srsmicrosystems.co.uk/c/460/Pentax-K-r-Digital-Cameras.html
Zal hopelijk binnenkort dus ook wel in nederland beschikbaar zijn.

Grtz, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

Lampo

  • Gast
Re:Pentax K5 en K-r
« Reactie #530 Gepost op: 12 oktober 2010, 10:46:41 »
Bij cameranu.nl is de combi K-5 + 18-135 WR net toegevoegd aan de site... Voor €1849,-  ??? :(

Dat is dus €679,- voor de 18-135 WR lens... Misschien moet ik maar gewoon beginnen met de K-5 met de 12-24mm lens die ik al heb en dan gaan sparen voor de 18-135. Overigens hebben ze bij cameranu.nl de zonnekappen van Pentax gewoon in het assortiment voor lagere prijzen dan de adviesprijzen van De Beukelaar. Zo heb ik net de zonnekap van de 12-24 mm besteld voor €29,95!

Vond via via nog bij www.guusverschuren.nl de K-5 / 18-135 WR combo voor €1679,- maar die website lijkt mij niet helemaal ok.
« Laatst bewerkt op: 12 oktober 2010, 11:04:21 door Lampo »

asplx

  • Gast
Re:Pentax K5 en K-r
« Reactie #529 Gepost op: 10 oktober 2010, 22:07:03 »
Tsja, ik zei 2 dagen geleden, dat we wat geduld zullen moeten hebben. Is het nu al weer op?

 ;D ;D ;D

RonHendriks

  • Gast
Re:Pentax K5 en K-r
« Reactie #528 Gepost op: 10 oktober 2010, 21:57:10 »
Tsja, ik zei 2 dagen geleden, dat we wat geduld zullen moeten hebben. Is het nu al weer op?

Serpiente

  • Gast
Re:Pentax K5 en K-r
« Reactie #527 Gepost op: 10 oktober 2010, 21:55:18 »
Het zou wel stom zijn om met de K5 later te komen dan de D7000. Voor de twijfelaars die nog niet merkgebonden zijn maakt dat het kiezen namelijk wat eenvoudiger. Als je een groter marktaandeel wil dan is dat ook niet onbelangrijk.

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10701
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:Pentax K5 en K-r
« Reactie #526 Gepost op: 10 oktober 2010, 19:59:17 »
pentax is altijd goed in marketing geweest.

Nu dus duidelijk niet. Met de K-x hadden ze een blikvanger en nu met de K-r en de K5 de mogelijkheid marktaandeel naar je toe te trekken.
Als iedereen dan 3 maanden (of wellicht zelfs nog langer) moet wachten denk ik dat je veel potentiële klanten kwijtraakt.
Marketingtechnisch niet echt handig lijkt me. Pas gaan produceren als de vraag er is kan wellicht in deze tijd "vewilig lijken", maar een keer een gok durven nemen om in ieder geval een eerste uitrol te kunnen doen getuigd van ondernemerschap.

Zelf heb ik mijn oog laten vallen op de Pentax 100mm 2.8 macro in de WR uitvoering. Daarvan kan Pentax blijkbaar niet aangeven wanneer die überhaupt leverbaar gaat worden. Het moet niet gekker worden. Dan stap ik wellicht toch weer over naar mijn eerste keuze: de Tamron 90mm. Die is overal verkrijgbaar. :( :(