Auteur Topic: De kristallen Pentaxbol  (gelezen 92437 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Serpiente

  • Gast
Re:De kristallen Pentaxbol
« Reactie #650 Gepost op: 6 november 2010, 20:35:01 »
maar zo'n nieuwe sensor heeft ook weer nieuwe technologiën, de D700 is toch al wat ouder. Canon loopt nu echt achter bij de sensoren van Sony.
Idd.. Als ze een full frame sensor maken met de huidige techniek van Sony dan zal er nog wel een flinke schep bovenop komen. Zeker gezien de flinke stap die bij de APS-C sensoren gemaakt is. Die gaan wel over de K5 heen (mag dan ook wel).

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:De kristallen Pentaxbol
« Reactie #650 Gepost op: 6 november 2010, 20:35:01 »

RonHendriks

  • Gast
Re:De kristallen Pentaxbol
« Reactie #649 Gepost op: 6 november 2010, 17:00:19 »
Zou ik niet doen...zie deze test:
http://www.dfpro.nl/artikel/2330525/pentax-k-5-verslaat-fullframe-camera%27s-in-dxo-test

maar zo'n nieuwe sensor heeft ook weer nieuwe technologiën, de D700 is toch al wat ouder. Canon loopt nu echt achter bij de sensoren van Sony.

Offline egbert

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 606
  • Geslacht: Man
  • Pentax waarheen :(
Re:De kristallen Pentaxbol
« Reactie #648 Gepost op: 6 november 2010, 15:59:27 »
Zou ik niet doen...zie deze test:
http://www.dfpro.nl/artikel/2330525/pentax-k-5-verslaat-fullframe-camera%27s-in-dxo-test


heb nog liggen een paar analoge pentax lenzen, kan ik ze bij ff weer vaker gebruiken dan nu :-\
Pentax k-5 ii Pentax k-01,  Pentax mx-1, Pentax Q7, Pentax Optio LS465
Lenzen Q7, de 01,02,03, 05,06,07.
Lenzen Dslr, 10/17, 17/70, 55/300 wr, 40xs, 35, 50, 70,100mm
Lenzen Slr: 28, 50, 100, 135, 200mm
Flitser: AF360FGZ II

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10701
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:De kristallen Pentaxbol
« Reactie #647 Gepost op: 6 november 2010, 14:55:59 »
wat als ronhendriks gelijk heeft ???
mijn nog niet in bezit zijnde pentax k-5 verkopen, na 31-12-2010 ;D
i.v.m. met de nieuwe pentax full frame :-\
lijkt net een bange droom :P

Zou ik niet doen...zie deze test:
http://www.dfpro.nl/artikel/2330525/pentax-k-5-verslaat-fullframe-camera%27s-in-dxo-test

Offline egbert

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 606
  • Geslacht: Man
  • Pentax waarheen :(
Re:De kristallen Pentaxbol
« Reactie #646 Gepost op: 6 november 2010, 14:43:07 »
Mooie gedachtegang maar lijkt me allemaal erg onwaarschijnlijk...
Met een full frame sensor in een EVIL zou het onlogisch zijn om niet ook een full frame DSLR (zeer binnenkort) op de markt te brengen. Dát is immers waar 'iedereen' al jaren om vraagt, niet om een full frame EVIL, maar waarvan Pentax tot nu toe steeds zegt dat ie er niet komt. Het lijkt me raar als een EVIL camera betere prestaties levert dan je top DSLR-model. Wat betreft de 80-200...zou ook leuk zijn, maar zeker in combinatie met een EVIL erg onlogisch. De bovengenoemde nieuwe camera+lens combinaties hebben allemaal een lens in het 'standaard' gebied, daar valt de 80-200 totaal niet in en die zou ook nog eens het voordeel van een compacte/lichte EVIL volledig wegnemen. Als er al een full frame komt (EVIL/DSLR) dan lijkt het me logischer dat er eerst eens zoomlenzen in het 24-70 bereik worden gemaakt.

wat als ronhendriks gelijk heeft ???
mijn nog niet in bezit zijnde pentax k-5 verkopen, na 31-12-2010 ;D
i.v.m. met de nieuwe pentax full frame :-\
lijkt net een bange droom :P
Pentax k-5 ii Pentax k-01,  Pentax mx-1, Pentax Q7, Pentax Optio LS465
Lenzen Q7, de 01,02,03, 05,06,07.
Lenzen Dslr, 10/17, 17/70, 55/300 wr, 40xs, 35, 50, 70,100mm
Lenzen Slr: 28, 50, 100, 135, 200mm
Flitser: AF360FGZ II

Offline Jan-61

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1263
  • Geslacht: Man
  • Pentax KP+K200D-Fan - LinuxMint-Cinnamon
    • FotoSeq.NL
Re:De kristallen Pentaxbol
« Reactie #645 Gepost op: 6 november 2010, 12:53:12 »
@Jan Olympus heeft aangekondigd dat er geen plannen meer zijn voor een goedkope spiegelreflex end dat er dus in de toekomst alleen de E-5 zal zijn zodra de huidige productie van de instapsegmenten voorbij is. Daarmee draai je je eigen markt de nek om en zal er ook geen opvolger meer zijn, want geen markt voor een E-7 (PhotoKina 2012).

Ze gaan dus door op het EVIL-systeem, als ik je goed begrijp. Vierkante sensor zal zich wel lenen voor EVIL; bij een DSLR vraagt dat om nieuw prisma-ontwerp, zeker bij een FF-variant (31x31 mm). Leuke uitdaging voor Pentaxdesigners.
Dat wil ik wel even benadrukken: Pentax heeft altijd een sterke vormgeving gehad. Canon oogt plastic en Nikon DSLR's als tamelijk lompe rotsblokken, vgl met Pentax.

Jan.
FotoSeq.NL | MuziekzomerGanger.NL | KP | K-5 | 2x K200D D-BG3 | K-01 Zwart
FLICKR

Serpiente

  • Gast
Re:De kristallen Pentaxbol
« Reactie #644 Gepost op: 6 november 2010, 12:40:59 »
Dat is de Alpha 55 die al op de markt is. Best een goede camera, en het systeem met de translucent spiegel is zeker heel goed. Kost wat licht en dat moet je dus compenseren in iso-instelling van de sensor. Je hebt continu auto focus met de AF-module, dus ook tijdens gebruik van de video-funtie.

Niet voor niks dat ik deze ook noem voor de FF Evil van pentax in de eerdere post.

Helaas is die A55 zo traag als str@nd en is die daardoor nauwelijks bruikbaar voor de 10fps functie. De camera kan niet alles bedienen, dus geen beeld in de EVF (electronic viewfinder waar wij nu nog door het oogje kijken) en ook niet met liveview op het scharm achter op de camera. Je hebt dus een blackbox die welliswaar 10 fps ratelt, maar probeer er maar eens een hardloper mee te volgen als je niks kunt zien.

@Jan Olympus heeft aangekondigd dat er geen plannen meer zijn voor een goedkope spiegelreflex end dat er dus in de toekomst alleen de E-5 zal zijn zodra de huidige productie van de instapsegmenten voorbij is. Daarmee draai je je eigen markt de nek om en zal er ook geen opvolger meer zijn, want geen markt voor een E-7 (PhotoKina 2012).
Ik zou ook geen E-5 kopen met de huidige ontwikkelingen bij Olympus. De E-5 is ook meer een E-3.5. In de hogere segment is blijkbaar ook weinig behoefte aan 4/3 camera's. De E-4xx en E-5xx series waren best aardig, maar ik heb toch liever een grotere sensor.
De Olympus PEN is toch best wel een succes, maar krijgt nu naast Sony, Samsung en Panasonic ook waarschijnlijk concurrentie van Nikon en Pentax. Canon wil ook kleinere camera's maken maar niet zonder spiegel. 

RonHendriks

  • Gast
Re:De kristallen Pentaxbol
« Reactie #643 Gepost op: 6 november 2010, 12:33:05 »
Sony heeft een spiegelreflex aangekondigd met een doorzichtige spiegel. Zie de Telegraaf van vandaag.
Voordelen:
- Spiegel hoeft niet meer te klappen, geen trilling.
- 10 frames per seconde.

Zou dit "het einde" van de huidige spiegelreflex zijn?
Dat is de Alpha 55 die al op de markt is. Best een goede camera, en het systeem met de translucent spiegel is zeker heel goed. Kost wat licht en dat moet je dus compenseren in iso-instelling van de sensor. Je hebt continu auto focus met de AF-module, dus ook tijdens gebruik van de video-funtie.

Niet voor niks dat ik deze ook noem voor de FF Evil van pentax in de eerdere post.

Helaas is die A55 zo traag als str@nd en is die daardoor nauwelijks bruikbaar voor de 10fps functie. De camera kan niet alles bedienen, dus geen beeld in de EVF (electronic viewfinder waar wij nu nog door het oogje kijken) en ook niet met liveview op het scharm achter op de camera. Je hebt dus een blackbox die welliswaar 10 fps ratelt, maar probeer er maar eens een hardloper mee te volgen als je niks kunt zien.

@Jan Olympus heeft aangekondigd dat er geen plannen meer zijn voor een goedkope spiegelreflex end dat er dus in de toekomst alleen de E-5 zal zijn zodra de huidige productie van de instapsegmenten voorbij is. Daarmee draai je je eigen markt de nek om en zal er ook geen opvolger meer zijn, want geen markt voor een E-7 (PhotoKina 2012).

Offline Jan-61

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1263
  • Geslacht: Man
  • Pentax KP+K200D-Fan - LinuxMint-Cinnamon
    • FotoSeq.NL
Re:De kristallen Pentaxbol
« Reactie #642 Gepost op: 6 november 2010, 12:23:26 »
eerlijk gezegd verwacht ik van Olympus niks bijzonders meer, de spiegelreflexen gaan uit het assortiment, na de E-5 komt er niks meer.

Waar baseer je dat op, Ron?

Sony zal ook niet iets bijzonders brengen, want heeft er geen gebruikersgroep voor. Sony zit toch wel behoorlijk in het brede consumentengebied en die willen geen experimenten.

...Maar daarintegen fabriceren ze wel sensoren...

Jan.
FotoSeq.NL | MuziekzomerGanger.NL | KP | K-5 | 2x K200D D-BG3 | K-01 Zwart
FLICKR

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10701
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:De kristallen Pentaxbol
« Reactie #641 Gepost op: 6 november 2010, 12:20:17 »
Sony zal ook niet iets bijzonders brengen, want heeft er geen gebruikersgroep voor. Sony zit toch wel behoorlijk in het brede consumentengebied en die willen geen experimenten.

Sony heeft een spiegelreflex aangekondigd met een doorzichtige spiegel. Zie de Telegraaf van vandaag.
Voordelen:
- Spiegel hoeft niet meer te klappen, geen trilling.
- 10 frames per seconde.

Zou dit "het einde" van de huidige spiegelreflex zijn?

RonHendriks

  • Gast
Re:De kristallen Pentaxbol
« Reactie #640 Gepost op: 6 november 2010, 12:13:08 »
Maar ja... vierkante sensor zou idd mooi zijn. Al verwacht ik dat Sony of Olympus daar als eerste mee komen  :(.
eerlijk gezegd verwacht ik van Olympus niks bijzonders meer, de spiegelreflexen gaan uit het assortiment, na de E-5 komt er niks meer. Sony zal ook niet iets bijzonders brengen, want heeft er geen gebruikersgroep voor. Sony zit toch wel behoorlijk in het brede consumentengebied en die willen geen experimenten.

Offline Jan-61

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1263
  • Geslacht: Man
  • Pentax KP+K200D-Fan - LinuxMint-Cinnamon
    • FotoSeq.NL
Re:De kristallen Pentaxbol
« Reactie #639 Gepost op: 6 november 2010, 12:10:38 »
Nog beter: ronde sensor > 100% beeldcirkel  :P  Crop-presets in camera  ;D ::)



Maar ja... vierkante sensor zou idd mooi zijn. Al verwacht ik dat Sony of Olympus daar als eerste mee komen  :(.


Jan.


FotoSeq.NL | MuziekzomerGanger.NL | KP | K-5 | 2x K200D D-BG3 | K-01 Zwart
FLICKR

Serpiente

  • Gast
Re:De kristallen Pentaxbol
« Reactie #638 Gepost op: 6 november 2010, 11:01:13 »
Vierkante sensor zou echt geweldig zijn. Ik ben sowieso gek op vierkante foto's. Nu snij ik er vaak een vierkant uit. Als dat niet hoeft en je meer resolutie over kan houden zou dat super zijn. Je kan dan altijd nog een optie toevoegen voor een 3:2 vlak (voor de mensen die dat niet in PS willen doen).

Ik vraag me al een tijdje af waar die Pentax SDM 1.4 teleconverter blijft..

Offline Jan-61

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1263
  • Geslacht: Man
  • Pentax KP+K200D-Fan - LinuxMint-Cinnamon
    • FotoSeq.NL
Re:De kristallen Pentaxbol
« Reactie #637 Gepost op: 5 november 2010, 21:08:45 »
Ja, om de beeldcirkel van de objectieven optimaal te benutten. En dan zou een sensor van 30,5 x 30,5 mm optimaal zijn met de bestaande KleinBeeld objectieven.
Met de zelfde beelddiagonaal van 43 mm heb je dan 7% meer sensor-oppervlakte.

Groeten,
Ruurd

Dat is de dus FF-variant.

De APS-C variant zou dan 24,4 x 24,4 mm zijn met beelddiagonaal 34,4 mm...
Dat voelt bijna als tussen APS-C en FF in  8).

Jan.
FotoSeq.NL | MuziekzomerGanger.NL | KP | K-5 | 2x K200D D-BG3 | K-01 Zwart
FLICKR

asplx

  • Gast
Re:De kristallen Pentaxbol
« Reactie #636 Gepost op: 5 november 2010, 20:01:05 »
In het onvolprezen Zoom.nl las ik een poosje geleden dat er mogelijk een vierkante sensor op komst zou zijn, efficiënter gebruik van beeldcirkel en wat dies meer zij; ei van Columbus... maar wie zou daar mee komen?
Heb je dan nog wel FF nodig?
Jullie een idee?


Jan.

Ja, om de beeldcirkel van de objectieven optimaal te benutten. En dan zou een sensor van 30,5 x 30,5 mm optimaal zijn met de bestaande KleinBeeld objectieven.
Met de zelfde beelddiagonaal van 43 mm heb je dan 7% meer sensor-oppervlakte.

Groeten,
Ruurd

Offline roeland

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1558
  • Geslacht: Man
Re:De kristallen Pentaxbol
« Reactie #635 Gepost op: 5 november 2010, 19:30:28 »
een vierkante sensor van pakweg 16 a 22 mp zou erg koel zijn. En als ze er in Braunschweig nog een leuk traditioneel huisje omheen bouwen ga ik nog mee ook. ;)
"12 significant photographs in any one year is a good crop"
Ansel Adams

Offline Jan-61

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1263
  • Geslacht: Man
  • Pentax KP+K200D-Fan - LinuxMint-Cinnamon
    • FotoSeq.NL
Re:De kristallen Pentaxbol
« Reactie #634 Gepost op: 5 november 2010, 18:57:50 »
In het onvolprezen Zoom.nl las ik een poosje geleden dat er mogelijk een vierkante sensor op komst zou zijn, efficiënter gebruik van beeldcirkel en wat dies meer zij; ei van Columbus... maar wie zou daar mee komen?
Heb je dan nog wel FF nodig?
Jullie een idee?


Jan.
FotoSeq.NL | MuziekzomerGanger.NL | KP | K-5 | 2x K200D D-BG3 | K-01 Zwart
FLICKR

Offline jjw

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1442
  • Geslacht: Man
    • flickr stream
Re:De kristallen Pentaxbol
« Reactie #633 Gepost op: 5 november 2010, 13:30:39 »
Een mooie titel waar ik wel een waardige eerste bijdrage voor heb:

Volgens eerdere geruchten komt er op 31 december nog een aankondiging van Pentax. Een grote, want anders hoeft er niet iets in het vooruitzicht gesteld te worden. In een ander artikel met Ned Bunnel, de chairman van Pentax USA is hij erg schimmig over eventuele toekomstige zaken, o.a. een EVIL (zo'n Olympus Pen gevalletje) waarover gezegd wordt dat als Pentax ermee zou komen dat het in ieder geval een uniek product zou zijn dat zich onderscheidt van de andere spelers in de markt. Dat zijn al Olympus/Panasonic, Samsung en Sony en naar verluidt zijn zowel Nikon als Canon ermee bezig. Kortom een drukke markt (de Leica X1 kun je ook meerekenen door de grote sensor).

In aankondigingen komen er nieuwe sensoren uit of Full Formaat. Een nieuwe 24 megapixel sensor voor de opvolger van de D700 van Nikon en een 34 megapixelsensor voor de D4x. Ook Sony zou er iets mee gaan doen. En hé wat een toeval datzelfde trio gebruikt ook gezamelijk de nieuwe sensor van de Pentax K-5; Nikon D7000 en Sony Alpha 55.

Ik denk dus dat de aankondiging op 31 december gaat worden:
Full Formaat 24 megapixel spiegelloze EVIL met dezelfde lens-sensor afstand (met translucent systeem voor continu-Auto Focus) als onze reflexen, waarmee de huidige lenslijn bruikbaar blijft

- Waarom een Evil: gewoon dat is hip en je bent van de spiegelklap af.
- Waarom geen kleinere camera, maar dezelfde afstand tussen lens en sensor: Het voeren van de huidige twee lenslijnen (spiegelreflex en de 645D) vergt al genoeg kosten en inspanningen van Pentax. Zo kunnen nieuwe lenzen gebruikt worden voor zowel de Evil als de K-5 (dure lenzen).
- Waarom translucent: een AF-module bovenin waar nu het spiegelhuis/flitser zit en in die body is ook genoeg ruimte voor de lichtdoorlatende spiegel die via Live View of via een electronische oog de beelden doorgeeft voor de gebruiker. Snellere AF en continu-AF bij video, want geen contrast-AF meer.
- Waarom Full frame: tsja daar vragen de gebruikers al jaren om en op deze manier geef je je huidige gebruikersgroep een nieuwe camera en een onderscheidend product omdat verder de evil's nog zijn voor aps-c en M4/3.
- Nog meer nieuws: ja ook nog tenminste een nieuwe lens. Tenslotte hebben we dit jaar ook die combinatie gehad 645D+55mm; K-5+18-135mm en K-r+35mm. De nieuwe lens gaat in de profsectie vallen en zal dus een remake zijn en de D-FA* 80-200/f2,8 voor een slordige 1400 euro.

Een mooi ding om naar uit te kijken.

Mooie gedachtegang maar lijkt me allemaal erg onwaarschijnlijk...
Met een full frame sensor in een EVIL zou het onlogisch zijn om niet ook een full frame DSLR (zeer binnenkort) op de markt te brengen. Dát is immers waar 'iedereen' al jaren om vraagt, niet om een full frame EVIL, maar waarvan Pentax tot nu toe steeds zegt dat ie er niet komt. Het lijkt me raar als een EVIL camera betere prestaties levert dan je top DSLR-model. Wat betreft de 80-200...zou ook leuk zijn, maar zeker in combinatie met een EVIL erg onlogisch. De bovengenoemde nieuwe camera+lens combinaties hebben allemaal een lens in het 'standaard' gebied, daar valt de 80-200 totaal niet in en die zou ook nog eens het voordeel van een compacte/lichte EVIL volledig wegnemen. Als er al een full frame komt (EVIL/DSLR) dan lijkt het me logischer dat er eerst eens zoomlenzen in het 24-70 bereik worden gemaakt.
K3 II | K3
DA15 | DA21 | DA35 | DA40 | DA70 | DA20-40 | FA31 | FA35 | FA50 | DA16-50 | DA50-135 | DA300 | DA55-300

http://www.flickr.com/jordywubbels

patrick91

  • Gast
Re:De kristallen Pentaxbol
« Reactie #632 Gepost op: 4 november 2010, 22:24:40 »
Er staat DA en geen FA..

bbwijdieks

  • Gast
Re:De kristallen Pentaxbol
« Reactie #631 Gepost op: 4 november 2010, 21:55:31 »
Ik denk dat er in december een paar 645D lenzen worden aangekondigd + een APS-c EVIL camera met 12 MP + SR voor een scherpe prijs.

RonHendriks

  • Gast
Re:De kristallen Pentaxbol
« Reactie #630 Gepost op: 4 november 2010, 21:49:09 »
Mis ik iets, heb ik in elk geval niet eerder van gehoord, of ik ben het vergeten.. haha
Dat is gewoon de FA 50mm/f1.4 http://www.bdimitrov.de/kmp/lenses/primes/normal/FA50f1.4.html

patrick91

  • Gast
Re:De kristallen Pentaxbol
« Reactie #629 Gepost op: 4 november 2010, 21:36:27 »
leuk om te lezen hoor.. ik ga hem niet kopen :)

Ik zag op een pagina van KE:
http://www.kamera-express.nl/Objectieven-en-lenzen/Objectieven_met_Pentax_Samsungvatting/Vast_Brandpunt_t_m_70mm.htm
50mm DA 1.4 ?
Mis ik iets, heb ik in elk geval niet eerder van gehoord, of ik ben het vergeten.. haha

Offline danny2001

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 102
  • Geslacht: Man
  • I love it !
    • Dannybarake.nl
Re:De kristallen Pentaxbol
« Reactie #628 Gepost op: 4 november 2010, 20:50:42 »
WHOUW wat een verhaal!!!

Die 80-200 F2.8 lijkt mij een hele mooi lens worden..

Grt,

Danny


Pentax AF540 FGZ|Sigma EX 24-70mm F2.8|EX 70-200mm II F2.8 HSM|DC 18-200F3.5-6

RonHendriks

  • Gast
Re:De kristallen Pentaxbol
« Reactie #627 Gepost op: 4 november 2010, 20:09:46 »
Een mooie titel waar ik wel een waardige eerste bijdrage voor heb:

Volgens eerdere geruchten komt er op 31 december nog een aankondiging van Pentax. Een grote, want anders hoeft er niet iets in het vooruitzicht gesteld te worden. In een ander artikel met Ned Bunnel, de chairman van Pentax USA is hij erg schimmig over eventuele toekomstige zaken, o.a. een EVIL (zo'n Olympus Pen gevalletje) waarover gezegd wordt dat als Pentax ermee zou komen dat het in ieder geval een uniek product zou zijn dat zich onderscheidt van de andere spelers in de markt. Dat zijn al Olympus/Panasonic, Samsung en Sony en naar verluidt zijn zowel Nikon als Canon ermee bezig. Kortom een drukke markt (de Leica X1 kun je ook meerekenen door de grote sensor).

In aankondigingen komen er nieuwe sensoren uit of Full Formaat. Een nieuwe 24 megapixel sensor voor de opvolger van de D700 van Nikon en een 34 megapixelsensor voor de D4x. Ook Sony zou er iets mee gaan doen. En hé wat een toeval datzelfde trio gebruikt ook gezamelijk de nieuwe sensor van de Pentax K-5; Nikon D7000 en Sony Alpha 55.

Ik denk dus dat de aankondiging op 31 december gaat worden:
Full Formaat 24 megapixel spiegelloze EVIL met dezelfde lens-sensor afstand (met translucent systeem voor continu-Auto Focus) als onze reflexen, waarmee de huidige lenslijn bruikbaar blijft

- Waarom een Evil: gewoon dat is hip en je bent van de spiegelklap af.
- Waarom geen kleinere camera, maar dezelfde afstand tussen lens en sensor: Het voeren van de huidige twee lenslijnen (spiegelreflex en de 645D) vergt al genoeg kosten en inspanningen van Pentax. Zo kunnen nieuwe lenzen gebruikt worden voor zowel de Evil als de K-5 (dure lenzen).
- Waarom translucent: een AF-module bovenin waar nu het spiegelhuis/flitser zit en in die body is ook genoeg ruimte voor de lichtdoorlatende spiegel die via Live View of via een electronische oog de beelden doorgeeft voor de gebruiker. Snellere AF en continu-AF bij video, want geen contrast-AF meer.
- Waarom Full frame: tsja daar vragen de gebruikers al jaren om en op deze manier geef je je huidige gebruikersgroep een nieuwe camera en een onderscheidend product omdat verder de evil's nog zijn voor aps-c en M4/3.
- Nog meer nieuws: ja ook nog tenminste een nieuwe lens. Tenslotte hebben we dit jaar ook die combinatie gehad 645D+55mm; K-5+18-135mm en K-r+35mm. De nieuwe lens gaat in de profsectie vallen en zal dus een remake zijn en de D-FA* 80-200/f2,8 voor een slordige 1400 euro.

Een mooi ding om naar uit te kijken.
« Laatst bewerkt op: 4 november 2010, 20:13:35 door RonHendriks »

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re:De kristallen Pentaxbol
« Reactie #626 Gepost op: 4 november 2010, 19:30:21 »
De kogel is door de kerk....

Dit topic blijft gewoon open en is omgedoopt tot "De kristallen Pentaxbol". Hier mag gespeculeerd worden en aankomende mogelijke nieuwtjes gemeld worden.
Hou het s.v.p. dan ook bij dit topic en open niet voor elk gerucht een apart topic.

De naam is aangedragen door Gnodde. Ik vind dit een toepasselijke naam voor dit topic.


Mvg, Carel
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1